14 minute timp de citire

Plan de marketing 2020 este un concept ce a inceput sa se invarta in mintea proprietarilor de magazine online cu muult inainte sa am eu timp sa gandesc articolul de fata 🙂 .

Dar cum sunt pe principiul mai bine mai tarziu decat niciodata, pentru astazi ti-am pregatit un material 100% practic, pe care il vei tine aproape in fiecare zi din acest an… garantat!

via GIPHY

De ce?

Ti-am pregatit un plan de marketing 2020 pe fiecare luna in parte, cu date la care sa fii atent, zile internationale si ocazii de care sa profiti, dar si cateva idei de campanii, din ianuarie, pana in decembrie.

Fii smart si foloseste calendarul cu incredere – vei vedea mai multe reactii din partea urmaritorilor tai, mai multe lead-uri in baza si mai multi clienti care se intorc in site sa cumpere.

  1. Idei marketing Ianuarie 2020
  2. Idei marketing Februarie 2020
  3. Idei marketing Martie 2020
  4. Idei marketing Aprilie 2020
  5. Idei marketing Mai 2020
  6. Idei marketing Iunie 2020
  7. Idei marketing Iulie 2020
  8. Idei marketing August 2020
  9. Idei marketing Septembrie 2020
  10. Idei marketing Octombrie 2020
  11. Idei marketing Noiembrie 2020
  12. Idei marketing Decembrie 2020

Plan de marketing 2020 – Calendar lunar pentru magazinul tau online

Idei marketing Ianuarie 2020

Zile libere: 

1-2 ianuarie – Prima si a doua zi dupa Anul Nou

24 ianuarie –  Ziua Unirii Principatelor Romane

marketing-ianuarie-2020

  • Inventariaza-ti stocul si stabileste ce faci cu paginile produselor pe care nu le mai vinzi / vrei sa lichidezi stocul (de preferat, redirect 301 catre produse similare)
  • Incepe cu un audit al site-ului tau – usability – testeaza fluxul de comanda si ofertele
  • Fa un audit SEO si vezi cum stai la capitolul metas, backlink-uri, link-uri rupte, pozitie cuvinte cheie
  • Uita-te atent la raportul privind pozitiile cuvintelor cheie pe care rankezi si actualizeaza-ti lista cu un research de noi cuvinte cheie. 
  • Stabileste bugetul lunar aproximativ pentru campaniile de marketing, in functie de sezon si obiectivul fiecarei campanii in parte
  • Organizeaza o campanie de lichidare stoc pentru produsele din decembrie, printr-o campanie de remarketing pe cei care ti-au vizitat site-ul / au cumparat in ultimele 30 de zile.
  • Incepand din 20 ianuarie pregateste campania de Valentine’s Day pentru a fi gata sa o publici in orice moment (bannere, landing page, reclame Facebook, Google Display Ads, newslettere, advertoriale, articole pe blog [ex. cu idei de cadouri], postari Social Media [inclusiv o campanie tare pe Instagram & story], remarketing segmentat)
  • Fa-ti calendarul de continut pentru cel putin primele 3 luni din 2020 (articole pe blog, ghiduri pentru lead gen, orientativ postari Social Media, newslettere – de exemplu, daca ai campanii prin rotatie in fiecare luna [transport gratuit, reducere x%, 1+1, cadou, extra puncte de fidelitate etc.])

Citeste si: 7 Ponturi Utile Pentru Mentinerea Vanzarilor Post Holiday

Idei marketing Februarie 2020

Evenimente eCommerce:

12 februarie – Gomag MeetUp Bucuresti

marketing-februarie-2020

  • Daca nu ai facut-o pana acum, segmenteaza-ti baza cu adrese de email, in functie de sex, varsta, stare civila, actiuni in site si locatie geografica: daca vrei rezultate excelente, atunci va trebui sa trimiti mesaje diferite catre oamenii din baza ta.
  • Ruleaza campania de Valentine’s Day si / sau Dragobete [sau poti sa te legi de ceva mai general, cum ar fi Luna iubirii, de exemplu] si ai grija sa urgentezi mesajele cu minim 3-2 zile inainte de 14 si 24 – spune-le ca aceea e ultima sansa sa primeasca produsele cadou la timp.
  • In ianuarie si februarie sustine o campanie de generare lead-uri – acum e momentul in care oamenii isi revin financiar dupa cheltuielile de final de 2019. Marseaza pe o campanie de lead-uri (cu un voucher / tutorial / concurs) sau, daca tii neaparat sa ai oferte, afiseaza sugestii de produse cu pret mai mic.
  • Organizeaza un concurs, prin care sa mentii atentia audientei tale in Social Media – cel mai dragut cuplu, cea mai frumoasa poveste “cum m-a cucerit”, ce obicei enervant (dar dragut) are partenerul / partenera ta [si il alegi pe cel mai votat etc.].

* Vei gasi in articol idei de concurs pentru fiecare luna. Orienteaza-te dupa acestea si stabileste premii atractive (vouchere, produse cadou, un serviciu sau produs legat de nisa ta etc.).

  • Foloseste Google Shopping Ads, daca nu ai facut-o pana acum

Citeste si: Campanii Valentine’s Day pe Gomag: dragostea trece prin marketing

Idei marketing Martie 2020

Evenimente eCommerce:

31 martie – 1 aprilie – eComTEAM

marketing-martie-2020

  • Poti sa continui campania de generare lead-uri cu o “favoare” pentru clienti – pune-le la dispozitie o colectie de felicitari sau mesaje virtuale pe care sa le trimita online femeilor din viata lor. Chiar daca poate tu nu obisnuiesti sa faci asa ceva, inca se practica la scara mare. Cere-le adresa de email pentru a primi acces la felicitarile respective si trimite-le imediat, in mail-ul de bun venit, sugestii de cadouri pentru mame, iubite, sotii, prietene, surori, bunici, matusi etc.  Genul acesta de campanie poate sa inceapa de la sfarsitul lui februarie.
  • Da drumul campaniei de Paste [imediat dupa 8 martie] la fel, cu bannere, landing page, reclame Facebook (in functie de stadiul traficului in funnel), Google Search & Display Ads, newslettere, advertoriale, articole pe blog [ex. cu idei de cadouri], postari Social Media [inclusiv pe Instagram & story], remarketing pe cosurile abandonate de la inceputul anului etc.
  • Organizeaza un concurs legat de primavara sau sentimentul de nou / mai multa caldura / entuziasm: indeamna-ti fanii sa voteze cel mai […] produs, cel mai amuzant video cu […], cel mai frumos cadou primit de 8 martie etc.
  • Fa o analiza a bazei de clienti: contacteaza-ti cei mai buni clienti telefonic sau pe email si cere-le sa iti completeze un chestionar cu ajutorul caruia (plus date din admin si Analytics) sa iti finisezi avatarul de client.

Comanda acum ghidul Convorbiri telefonice profitabile cu clientii!

Idei marketing Aprilie 2020

Zile libere: 

17 aprilie – Vinerea Mare

19 aprilie – Pastele Ortodox

20 aprilie – A doua zi de Paste Ortodox

Evenimente eCommerce:

8 aprilie – Business Focus Iasi

23 aprilie – TeCOMM Cluj-Napoca

marketing-aprilie-2020

  • Pentru awareness & engagement si daca, numai DACA, poti sa creezi o farsa decenta, care sa nu iti jigneasca audienta, iti recomand sa faci o gluma de 1 aprilie. Poate fi o postare sau imagine pe Facebook / Insta sau un articol pe blog, pe care il promovezi pe retelele de socializare. Incearca sa folosesti autoironia sau jocuri de cuvinte sau situatii familiare, insa nu te lega de aspecte sensibile si nici nu modifica preturile pentru ca in finalizare comanda oamenii sa vada un cost de 2x mai mare.
  • Daca nu vrei sa faci o farsa, poti fi traditional cu o campanie standard “chiar nu e gluma, am redus preturile”. 
  • Ruleaza campania de Paste si fa remarketing pe cei care au intrat in site / au cumparat in ultimele 6 luni.
  • Modifica bannerele in site, pentru a reflecta entuziasmul si atmosfera de primavara, curatenie, lumina. Aceste bannere chiar schimba starea clientului.
  • Daca esti intr-o nisa dedicata, creeaza ghiduri pentru: curatenia de primavara, retete pentru masa de Paste, ce e de facut in gradina in aceasta perioada, idei de ornamente pentru masa / casa / gradina / cos de picnic de Paste, idei pentru agricultori de primavara, idei de redecorare a casei pentru primavara-vara 2020 etc. Gandeste-te la tipul tau de audienta impreuna cu subiecte de care ar putea fi interesata si creeaza materiale care sa fie relevante – articole, ghiduri, galerii de imagini – asa captezi lead-uri carora sa le vinzi imediat prin email cu produsele pe care le-au vazut (pentru ca stii de ce sunt interesate).
  • Organizeaza un concurs / joc cu ajutorul marcajelor promotionale. Indeamna oamenii sa castige diferite reduceri, cadouri sau alte tipuri de promotii, in functie de culoarea oului / iepurelui / florii cu a fost marcat produsul gasit.

Citeste si: Vrei o campanie de Paste in magazinul tau online?

Idei marketing Mai 2020

Zile libere: 1 mai – Ziua Muncii

Evenimente eCommerce:

25-26 mai – GPeC Summit

marketing-mai-2020

  • Fa o campanie de lichidare stocuri sau pur si simplu o campanie standard pentru produsele de primavara / Paste – poti sa o denumesti creativ “Curatenia de primavara”. Daca alegi lichidare de stocuri, incearca sa oferi ceva in plus urmaritorilor pe Instagram sau Facebook (ex. un cod de reducere valabil 24 ore pe story). Daca alegi campanie normala, foloseste materiale ca la restul campaniilor mentionate mai sus si nu uita de urgentare.
  • Daca ti-ai propus de mult timp sa lansezi unul sau mai multe produse noi in portofoliul tau, acum e momentul potrivit. Fa o campanie de lansare cu bataie spre vara (ai grija sa gandesti si o campanie de prelansare, cu teasing, dezvaluirea treptata a informatilor, cresterea sentimentului de anticipatie – aduni lead-uri gata sa cumpere in momentul lansarii)
  • Organizeaza un concurs in legatura cu oricare dintre zilele internationale sarbatorite in aceasta luna se potriveste: ziua mamei, ziua tatalui (ex. care e cel mai bun sfat pe care l-ai primit de la tatal tau?), ziua familiei, ziua Star Wars etc. Poate fi un concurs in forma: cupon / cod de voucher, concurs cu fotografii, concurs cu filmulete, quiz, completeaza cu…, lasa comentariu sau, mai bine, trimite-ne un scurt text prin mesaj, sondaj, giveaway etc.

Idei marketing Iunie 2020

Zile libere: 

1 iunie – Ziua Copilului

7 iunie – Rusalii

8 iunie – A doua zi de Rusalii

Evenimente eCommerce:

4 iunie – Brand Minds

24 iunie – Cluj Business Days

marketing-iunie-2020

  • Incepe pregatirea campaniilor pentru festivaluri si evenimente in aer liber: Electric Castle, Untold, Neversea, Summel Well, alte festivaluri locale etc., mai ales daca produsele tale sunt relevante in acest context: fashion, accesorii, make-up, cosmetice, gadget-uri, echipamente outdoor, consumabile etc. Targeteaza diferit in functie de varsta, sex, locatie.
  • Daca ai produse din sfera copii & jucarii, nu rata o campanie de 1 iunie. Sau poti sa faci o campanie cu primele produse selectate pentru vara 2020.
  • Tine cont de finalul anului scolar si absolvire (se poate prelungi toata luna iulie, pentru finalul anului universitar) – poti crea campanii legate de aceste evenimente sau poti sa oferi idei pentru cei care vor sa isi identifice pasiunile si planurile de viitor
  • Organizeaza un concurs pentru parinti, pentru cei care se pregatesc de vacanta / concedii / festivaluri etc. 

Citeste si: 30 de idei de marketing bune pe timp de vara – si nu numai [Partea I]

Idei marketing Iulie 2020

Evenimente:

2-5 iulie – Neversea

15-19 iulie – Electric Castle

marketing-iulie-2020

  • Leaga-ti campaniile de marketing de caldura, soare, mare sau munte si alte elemente din campul semantic al acestui anotimp. Creeaza bannere in culori calde si schimba-ti cover-ul pe Facebook.
  • Tindem sa ne pierdem concentrarea pe perioada verii si sa fim mai relaxati – poti crea campanii pentru a-ti incuraja clientii sa se tina de planurile lor sau / si campanii pentru a-i indemna sa ia o pauza
  • Pregateste materialele si mesajele de care vei avea nevoie TU cand intri in concediu – stabileste perioada de concediu, cand se reia livrarea catre clienti, ofertele etc. Dupa exemplul Cum iti pregatesti magazinul Gomag pentru concediu [Video].
  • Organizeaza un concurs / gamification in site folosind marcajele promotionale (pune un soare, un val, ochelari de soare, un costum de baie, o inghetata, o felie de pepene etc.), si ofera-le oamenilor vouchere pentru produsele pe care vrei sa le impingi in fata.

Citeste si: 30 de idei de marketing bune pe timp de vara – si nu numai [Partea II]

Idei marketing August 2020

Zile libere: 15 august – Adormirea Maicii Domnului

Evenimente:

30 iulie – 2 august – Untold

7-9 august – Summer Well

marketing-august-2020

  • Leaga-ti campaniile de concedii – in newslettere, postari, articole pe blog publica un continut 80% informational legat de aceasta perioada.
  • Incepe sa rulezi campania Back-to-School si spune-le parintilor din baza ta de date cat de important este sa pregateasca tot ce e necesar pentru aceasta ocazie – de exemplu, si daca vinzi oale, tigai si caserole, le poti oferi retete pentru pregatirea unui mic dejun / unor gustari impreuna cu copiii, cum sa aranjeze mancarea in caserole pentru a arata cat mai delicios etc.
  • Organizeaza un concurs in Social Media: cea mai votata poza cu amintiri din vara, cel mai bun sfat pentru concediul la mare / munte / in diferite tari, cum continui sa pastrezi feeling-ul de concediu si dupa ce te intorci acasa, cel mai votat look de vara / machiaj etc.

Citeste si: 30 de idei de marketing bune pe timp de vara – si nu numai [Partea III]

Idei marketing Septembrie 2020

Evenimente:

14 septembrie – Incepe scoala

marketing-septembrie-2020

  • Incepe campania de toamna, creeaza un landing page dedicat acestui sezon si afiseaza-l vizibil in meniu, dar si printr-un banner pe homepage. Pregateste annere, landing page, regulile de reducere in Gomag, reclame Facebook (in functie de stadiul traficului in funnel), Google Search & Display Ads & Shopping Ads, newslettere, advertoriale, articole pe blog [ex. cu idei de cadouri], postari Social Media [inclusiv pe Instagram & story], remarketing
  • Daca ai si o locatie fizica, ruleaza o campanie prin care sa inviti oamenii in magazinul tau offline (atentie sa iti actualizezi profilul Google My Business, daca este cazul)
  • Cere-le urmaritorilor tai sa iti trimita retete mic dejun sanatos pentru cei mici si apoi sa le voteze pe cele mai creative. Sau fa un alt tip de concurs legat de inceputul scolii.
  • Toata luna septembrie anunta-ti clientii ca vei dona un procent sau x lei din fiecare comanda in magazinul tau catre un ONG care se ocupa de situatia copiilor defavorizati.

Ia-ti si tu un exemplar din Ghidul campaniilor de email pentru fiecare luna in parte!

Idei marketing Octombrie 2020

Evenimente eCommerce:

22 octombrie – Business Focus Timisoara

marketing-octombrie-2020

  • Pregateste o mini-campanie de Halloween (sau daca esti pe o nisa cum ar fi make-up, masti, costume etc. profita de aceasta perioada cu o campanie puternica)
  • Organizeaza un concurs legat de toamna sau Halloween, fa o postare cu un dovleac in care ai sculptat logo-ul tau
  • Incepe sa te gandesti la strategia de Black Friday: perioada de campanie, tipul de campanie / campanii pe care le vei derula (tipuri de oferte, audienta tinta, segmente) produsele care vor intra in landing, bannere, reclame, postari, email-uri etc.
  • Fa un audit al site-ului tau, retesteaza fluxul de comanda si identifica problemele tehnice pentru a le rezolva cat mai repede – in noiembrie nu o sa mai ai timp sa faci asta
  • Organizeaza un concurs legat de Halloween: cel mai traznit costum, cel mai frumos sculptat dovleac, cel mai infricosator machiaj, vot cele mai bune filme horror, comenteaza cu filmul / cartea / serialul horror preferat etc.
  • Fa o campanie pe bloguri sau prin influenceri pentru a-ti mari audienta care stie de numele tau (pregatesti astfel terenul pentru Black Friday)

Citeste si: Black Friday 2019. De ce sa te pregatesti incepand de acum [Infografic]

Idei marketing Noiembrie 2020

Zile libere: 30 noiembrie – Sfantul Andrei

Evenimente eCommerce:

2 noiembrie – GPeC Summit

13/20 noiembrie – Black Friday

marketing-noiembrie-2020

  • Pregateste de la inceputul lunii o campanie de teasing pentru a aduna adresele de email ale celor interesati sa cumpere de la tine de Black Friday 
  • Verifica stocurile si asigura-te ca ai suficiente produse in stoc pentru a le livra imediat
  • Asigura-te ca ti-ai informat oamenii despre politica de Black Friday, ai numit responsabilii si oferi compensatii pentru cei care vor sta peste program
  • Gestioneaza ziua de Black Friday – va trebui sa fii atent la fluxul de comenzi, sa incepi pregatirea coletelor din momentul in care ai comenzile confirmate si sa raspunzi cat mai rapid daca oamenii te suna / iti trimit email-uri / mesaje pe chat
  • Trimite mesajele de follow-up pentru cei care comanda acum, programeaza un email de cerere review (pentru a creste numarul de testimoniale) si trimite o oferta de cross-sell
  • Poti organiza si luna asta un concurs, dar eu iti recomand sa iti concentrezi atentia mai degraba pe rularea campaniei principale de Black Friday si a celor secundare, de reduceri etc.

Idei marketing Decembrie 2020

Zile libere: 

1 decembrie – Ziua Nationala a Romaniei

25 decembrie – Craciunul

26 decembrie – A doua zi de Craciun

Evenimente eCommerce: 

9 decembrie – Bucuresti Business Days

marketing-decembrie-2020

  • Profita de toata nebunia cadourilor din aceasta luna – orice poate fi un cadou, daca iti prezinti produsul in aceasta lumina
  • Schimba bannere-le din site si asigura-te ca ai campanii cu oferte variate prin rotatie – transport gratuit, cadouri, 1+1 gratuit / redus, puncte in plus, pachete de produse + urgentare, de fiecare data (prin cronometre la produs, in hello bar, in story, in postari, Search Ads etc.)
  • Poti face o tombola sau o invitatie fara premiu pentru clientii existenti cu ajutorul careia sa calculezi NPS-ul 
  • Fa o campanie calendarul de advent cu reduceri sau oferte diferite in fiecare zi (folosesti HelloBar din Gomag pentru a atrage atentia celor care intra in site)
  • Organizeaza concursuri sau sondaje, inclusiv de tipul “completeaza cu” – cel mai bun film de Craciun, cel mai dorit cadou, un mesaj amuzant sau creativ catre persoana careia ti-ar placea sa ii faci acest produs cadou etc.

Citeste si: 8 Idei Sa Iti Pregatesti Magazinul Online De Craciun

Legat de toate aceste evenimente internationale, mondiale, nationale, bla bla bla. 

Gandeste-te sa le folosesti ca un punct de pornire in legatura cu produsele sau campaniile tale, nu neaparat doar in postari pe Facebook si Instagram in ideea ca le celebrezi si atat.

Fiecare luna a anului vine la pachet cu evenimente si ocazii de care trebuie sa profiti pentru a-ti prezenta campaniile in fata oamenilor pregatiti sa cumpere. Asa ca foloseste-te de calendar si fii consecvent – cu cat apari mai des in viata oamenilor, cu atat mai increzatori vor fi sa dea click pe butonul de finalizare comanda.

Iti urez spor in toate si te invit sa nu pleci prea departe – si pentru acest an pregatim materiale si idei de campanii care iti vor propulsa magazinul online in top!

PS. Incepe anul in forta! Fa un demo gratuit la Gomag si vezi cum te ajutam concret sa vinzi online – magazinul tau online poate fi lansat in cateva zile, fara sa trebuiasca sa faci investitii de mii de euro!