Luna cadourilor a trecut, e timpul sa respiri usurat dupa cursa din perioada sarbatorilor cand ti-ai pus in aplicare toate strategiile campaniei de iarna. Sau, mai bine nu.

Ia-ti weekendul de Revelion liber dar, apoi, intoarce-te la treaba ca sa nu pierzi interesul clientilor si sa simti ca te plictisesti intr-un ianuarie cu rate mici de conversie.

Daca ti-ai pregatit din timp strategia pentru sarbatori, sigur ai observat cat de bine ti-a prins planificarea activitatilor din timpul acestei campanii. Tocmai de aceea e cazul sa te gandesti de pe acum la ce strategie sa apelezi pentru a mentine interesul utilizatorilor si a avea un numar de vanzari multumitor si in luna ianuarie.

Multe persoane primesc ca si cadou cupoane, bani sau vouchere din partea celor dragi care nu s-au putut hotari ce produs sa aleaga. Pentru acestia si pentru clientii magazinului tau online pregatesti promotiile lunii ianuarie. Ofera-le ocazia de a se bucura de produsul preferat din site, un produs care sa vina in intampinarea nevoilor lor pentru reusita planurilor de inceput de 2016.

Echipa Gomag ti-a pregatit 7 ponturi utile pentru a-ti asigura mentinerea numarului de vanzari si conversii a magazinului tau online. Bucuria sarbatorilor de iarna continua cu rate de conversie crescute, trafic activ in site si vanzari pe tot parcursul anului. Asigura-ti un inceput de an in forta si imprima-te in componenta emotionala a clientilor tai pentru a-i fideliza si a-i provoca sa cumpere.

magazin deschis

1. Ofera discount (din nou)

In fiecare an, se intampla ceva groaznic pentru magazinele online. Dupa cresterile din timpul sarbatorilor de iarna, spirala ia o turnura decendenta. Nu numai ca traficul si numarul de vanzari scade drastic dar magazinele se confrunta si cu foarte multe returnari. Acestea creeaza o un dezastru logistic, mai ales daca tu esti cel care plateste pentru transport. Practic, dupa cea mai frumoasa perioada din an urmeaza cea mai urata. Din fericire, exista metode prin care sa eviti acest fenomen.

Dupa ce ai pus la dispozitia publicului oferte peste oferte, pregateste-te sa reiei procesul. Chiar daca tu esti obosit de atatea oferte si reduceri, clientii tai nu sunt. Publicul adora discounturile, nu conteaza cat de mici. De aceea, foloseste-te inteligent de situatie si ofera noi discounturi, bineinteles, nu de calibrul celor din perioada sarbatorilor de iarna. Iata cateva metode utile prin care sa le atragi atentia:

  • Lichidare pentru produsele de iarna. Scapa de produsele care ti-au mai ramas pe stoc si care se potrivesc doar sezonului de iarna. Atrage clientii prin sintagma “lichidare de stoc”, crede-ma, vor fi mai mult decat fericiti sa mai cumpere ceva (chiar daca de fapt, nu au nevoie) doar pentru ca e la reducere.
  • Ofera un produs cadou. Produsele gratuite sunt, practic, vanate de clienti. Nu conteaza ca le oferi o agenda, un calendar personalizat, o cheie de 10 etc., un lucru cat de mic ii va convinge ca au facut cea mai buna afacere cumparand de la tine.
  • Ofera transport gratuit. Uneori (dar mai ales atunci cand nu au neaparata nevoie de un produs), oamenii nu cumpara deoarece nu sunt dispusi sa plateasca suplimentar pentru livrare. Pune-le la dispozitie o limita minima de pret pentru care au parte de transport gratuit.
  • Include clientii noi in programul tau pentru clienti fideli. Publicul adora sa faca parte dintr-o comunitate speciala, care are parte de un tratament diferit fata de ceilalti. Invita-ti clientii noi in esalonul tau de clienti fideli. Apeleaza la strategia de e-mail marketing si trimite-le mesaje personalizate cu oferte create special pentru ei. In acest fel, le castigi increderea si ii fidelizezi, ca sa revina in magazin pentru noi cumparaturi.

Citeste si: Santa’s secrets: cum sa-ti cresti vanzarile de sarbatori

2. Da drumul unui concurs pe Facebook “Cel mai frumos / Cel mai urat cadou primit”

Publicul adora sa fie implicat, sa isi dea cu parerea, sa se simta important. De ce sa nu ii oferi ceea ce vrea? Apeleaza la Social Media pentru a mentine o relatie constanta cu ei, comunica activ si considera fiecare Like, Share sau Comment o provocare. Creeaza-ti o reputatie buna, o imagine publica de firma care isi respecta fanii si clientii. Dupa Craciun si Revelion e timpul unui inventar: cine, ce a primit, cum ii ajuta produsele cumparate, daca le plac sau nu.

Prin urmare, poti organiza un concurs pe Facebook “Cel mai frumos / Cel mai urat cadou primit” sau orice alt tip de concurs care crezi ca ti se potriveste. Implica publicul, da-le ocazia sa comenteze, sa-si dea cu parerea, sa dea share pentru a participa cat mai multa lume. Foloseste si cere-le sa foloseasca hashtag-uri specifice precum “#celmaifrumoscadou” “#celmaiuratcadou”, pentru a monitoriza eficient mentionarile de pe Facebook. Deoarece esti gazda concursului ofera castigatorului sau castigatorilor un premiu: produse, voucher sau orice crezi ca se potriveste atat bugetului tau cat si publicului tau tinta.

O astfel de initiativa este de fapt o modalitate de promovare a carei rezultate vor fi vizibile pe termen scurt in cresterea popularitatii paginii si cresterea traficului in site iar pe termen lung in ratele de conversie si vanzari.

3. Urmareste clientii care abandoneaza cosurile de produse

recuperare cos

Acum e timpul sa folosesti lista aia cu cosuri goale, cu care ai ramas dupa terminarea sarbatorilor de iarna. Partea buna in eCommerce e faptul ca esti versatil si ai la dispozitie o gramada de optiuni si de instrumente prin care sa transformi aspectele negative in ceva pozitiv.

Studiile au aratat ca multi utilizatori folosesc cosul de produse pentru a stoca produsele, planuind sa continue procesul de cumparare pe un alt device. Chiar mai multi, il utilizeaza ca si wishlist si se asteapta la un e-mail cu o oferta speciala, pentru a lua decizia de cumparare. Daca esti capabil sa obtii un e-mail in urma unei inregistrari sau abonari de unde te-ai ales doar cu un cos abandonat, poti sa impingi limita pana dupa sarbatori si sa il folosesti pentru a atrage utilizatorii in site, sa finalizeze procesul si sa se converteasca.

4. Transforma-ti business-ul intr-un brand

Lupta pentru imaginea ta si pozitia principala in Google, fi zgomotos, atrage atentia asupra ta, acum cand toti ceilalti retaileri sunt obositi dupa perioada nebuna de sarbatori. Chiar daca tu crezi ca publicul tau tinta e obosit si nu mai are chef de noi cumparaturi, de fapt, el asteapta in liniste sa auda o voce. Ai grija ca vocea pe care o aude prima data sa fie a ta si asigura-ti un loc in amintirea lui. Nu stiu a cata oara repet, tinta ta sunt emotiile si nu ratiunea.

Acum e momentul sa te detasezi de competitorii tai, transformand numele business-ului tau intr-un brand. Adevarul e ca publicul cumpara mai mult de la cei care au vizibilitate, reputatie si un nume puternic. Nu conteaza in ce domeniu activeaza magazinul tau, nu conteaza cat de putin ai reusit sa faci pana acum; exista mereu loc de mai bine.

In primul rand, asigura-te ca website-ul tau este optimizat ca la carte, ca te adaptezi trendurilor in schimbare dar, mai presus de toate, ca raspunzi promp si constant oricarei nevoi sau probleme pe care o exprima chiar si cel mai (aparent) neimportant utilizator. Nu stii cand, in urma unui simplu raspuns, ajuti un om care se va transforma in cel mai important ambasador al brandului tau. Cand ii rezolvi problema cu care se confrunta, clientul va avea incredere in tine, te va promova (cea mai eficienta promovare este prin testimoniale) si va cumpara in mod repetat din magazinul tau online.

5. Vinde conform noii atitudini

Pana in ultima clipa din 31 decembrie oamenii sunt indiferenti, poarta orice, beau, iau in greutate, nu le pasa de protectia personala si, in general, nu sunt motivati sa faca o schimbare. Ca prin magie, odata cu primele minute ale noului an, oamenii se transforma in persoane mai bune, mai atente, care au grija de sanatatea lor, se respecta si au control asupra oricarui aspect din viata lor.

Aceasta cutuma instituita de cand lumea te ajuta sa-ti cresti conversiile, mai ales daca oferta ta de produse si servicii se preteaza acestor scopuri. In perioada imediat urmatoare sarbatorilor de iarna, fi prietenul care le pune la dispozitie produse si servicii in acest scop: ajuta la organizare si planificare personala, faciliteaza curatenia, ajuta la sanatate, promoveaza siguranta si protectia, sustin ideile inovatoare de investitii etc.

In principiu, orice poate fi legat de noile planuri pentru 2016, poate reprezenta cheia pentru un meci corect intre vanzator-cumparator.

6. Gandeste global

Ce Este O Platforma Multi Channel eCommerce?

Chiar daca publicul tau tinta nu este segmentat pe o intindere mai mare (de exemplu, tari din Europa), tot e indicat sa-ti segmentezi stakeholderii in functie de categorii precum religie, obiceiuri traditionale, varsta etc. Chiar si in Romania, sunt oameni care sarbatoresc dupa rit nou si cei care celebreaza sarbatorile de iarna dupa rit vechi.

Prin urmare, daca le dai de inteles ca esti la curent cu preferintele si obiceiurile lor, poti sa le pui la dispozitie produse pentru Craciunul din 7 ianuarie, de exemplu. Ciclul vanzarilor de sarbatori se prelungeste daca stii cum sa profiti corect de toate oportunitatile puse la indemana de analiza indicatorilor comportamentali ai publicului tau tinta.

Afla ce este o platforma eCommerce multi channel si vezi cum poti sa-ti cresti vanzarile la nivel global cu ajutorul acesteie.

7. Creste eforturile pe remarketing

In perioada urmatoare sarbatorilor de iarna concentreaza-ti eforturile pe remarketing – publicitate pentru publicul care ti-a vizitat deja site-ul. Foloseste mesaje specializate, in functie de stadiul in care au ramas din procesul de cumparare. Daca au abandonat produse in cos, reaminteste-le acest aspect sau daca au cumparat deja un produs, trimite-le un mesaj cu produse conexe, probabilitatea sa cumpere este mai mare.

Mai sus, ti-am tot repetat importanta ofertelor promotionale in perioada post holiday. Dar tu vrei ca mesajul tau sa ajunga la cati mai multi utilizatori, cat mai repede, nu? In acest scop, te poti folosi de campaniile Google Ads. Acestea iti ofera vizibilitate direct in Google, in functie de bugetul pe care esti dispus sa il aloci. Pentru a economisi timp si bani daca esti incepator si inca nu cunosti aspectele unui astfel de instrument, iti recomand sa nu faci treaba de capul tau ci sa apelezi la un specialist cu certificare avansata, cum sunt cei din echipa Gomag.

Anul asta, decat sa iti plangi de mila cand te gandesti la vanzarile mici cu care se confrunta magazinul tau online, ia initiativa si lupta pentru un start in forta. Considera acest lucru capul de lista cu dorinte pentru 2016. Gandeste-te doar la ce impact va avea acest inceput pentru conversiile din restul anului!

Tu cum iti pregatesti magazinul online pentru vanzarile post holiday?

Cosmin Daraban