14 minute timp de citire

Cat de bine pregatita este afacerea ta pentru sarbatorile pascale?

In 28 si 29 aprilie crestinii ortodocsi, respectiv 21 si 22 aprilie cei catolici, vor sarbatori Pastele.

Pentru ei, aceasta sarbatoare este o ocazie de a petrece timp valoros alaturi de cei dragi insa pentru tine, ca antreprenor, e o ocazie perfecta sa vinzi mai mult.

Fiecare moment din an influenteaza bunul mers al business-urilor – si chiar daca nu esti mereu constient de el, factorul sezonalitate nu este deloc de ignorat.

Modul in care afacerea ta este influentata, in bine sau in rau, depinde de tine si de masurile pe care le iei.

sursa: Giphy

Cu o strategie de marketing ca la carte poti obtine mai mult trafic in site-ul tau, iti poti creste vanzarile si te poti apropia mai mult de clientii tai, castigandu-le increderea pentru cumparaturi repetate si fidelitate fata de brandul tau.

Astazi iti voi arata cum sa faci o campanie de marketing reusita de Pasti, chiar daca nu activezi intr-o nisa ce vinde cozonaci, imbracaminte noua pentru mers la biserica in noaptea de Inviere sau iepurasi de ciocolata.

Apuca-te de curatenia generala

E momentul sa ridici covoarele, sa dai dulapurile la o parte si sa te uiti mai bine in toate colturile site-ului, dupa praf si panze de paianjeni: erori, cuvinte care performeaza prost sau pur si simplu elemente ce lipsesc dar ar prinde foarte bine sa fie acolo.

Primul lucru de facut este sa verifici fluxul de comanda in amanunt si sa analizezi detaliu cu detaliu pagina de finalizare comanda.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

fotografie-de-produs

Vezi ca produsul tau sa fie usor de adaugat in cos – in pagina de produs incluzi toate detaliile de care are nevoie clientul pentru a-si da seama daca produsul este cel potrivit pentru nevoile lui):

  • Caracteristici tehnice (marime, culoare, volum, compozitie etc.
  • Moduri de utilizare
  • Poveste: lbeneficii, oc de provenienta, modul in care a fost creat, ocazii in care poate fi folosit etc.
  • Fotografii de produs: 6-8 imagini, inclusiv cu produsul in context, in timp ce este folosit
  • Video de produs sau imagini 360
  • Costuri si detalii de transport
  • Date privind disponibilitatea produsului (sau daca va fi contactat pentru a fi anuntat asupra disponibilitatii)
  • Testimoniale si recenzii de produs
  • Tabel ajutator pentru marimi sau alte caracteristici
  • Optiunea de wishlist
  • Punctele de fidelitate acumulate la cumpararea produsului
  • Cronometru de produs (daca produsul face parte dintr-o oferta cu timp de expirare de Paste)
  • Garantii

Urmareste apoi cum arata produsul adaugat in cos si pagina de checkout. Nu mai intru in detalii aici deoarece am scris un articol recent despre acest subiect. Il pot vedea aici: 10 Sfaturi pentru o pagina de finalizare comanda (aproape) perfecta.

Dupa ce termini cu fluxul de comanda, intra in contul de Google Search Console si vezi daca ai link-uri rupte – decide daca faci redirect spre pagini mai relevante sau creezi o pagina 404 cu potential de conversie (vezi aici Cum si de ce sa iti personalizezi paginile 404)

Ruleaza un audit SEO si fii atent la profilul de link-uri, mai ales sursele acestora. Verifica metas-urile (titlu, descriere, subtitluri, URL-uri) – ai grija sa respecte limita de caractere, sa includa cuvinte cheie relevante, comerciale si un apel la actiune.

De ce trebuie sa faci curatenia, inainte de toate?

Deoarece degeaba faci cel mai bun marketing sau angajezi cea mai tare echipa din tara sa se ocupe de promovarea afacerii tale daca site-ul tau nu este pregatit sa vanda. Oamenii ajung in site insa tocmai acesta sta in calea finalizarii comenzilor.

Asigura-te ca nu iti pui singur bete in roate. Dupa ce termini cu verificarile tehnice, incepe sa iti creezi un landing page dedicat pentru campania de Paste – il poti crea dupa unul dintre sabloanele din platforma Gomag, fara costuri suplimentare.

Fa o selectie cu produsele din campanie (cu sanse mari de vanzare, produse specifice primaverii, produse ce pot fi adaugate intr-un cadou tip pachet etc.), si adauga-le in landing page.

Pregateste din timp setul de bannere de primavara/ Paste, regulile de reduceri sau Lista de preturi din admin si un hello bar cu cronometru pana la finalizarea ofertei, pe care doar sa il activezi cand dai drumul promotiilor.

Verifica si GoBotii, sa aiba sigur ceva de facut: creeaza sabloane pentru Email Bot si SMS Bot pentru confirmarea comenzilor, mesaje de multumire si cererea de testimoniale dupa cumparare si seteaza Merchandiser Bot sa se ocupe de stocuri, astfel incat sa fii sigur ca produsele tale sunt clar marcate daca stocul acestora e limitat.

Cum faci o campanie de Paste profitabila in 3 lectii

Inainte de toate, gandeste-te, de ce vrei o campanie de Pasti? Care e obiectivul tau?

  • Vrei sa cresti vanzarile overall pe site?
  • Vrei sa atragi atentia asupra unei anumite categorii de produse?
  • Vrei sa iti lichidezi niste stocuri?
  • Vrei sa iti fidelizezi clientii existenti?
  • Vrei sa cresti mai mult numarul clientilor noi?
  • Vrei sa iti cresti baza cu adrese de email?

Odata ce ai stabilit obiectivul, ai si un set clar de tehnici pe care le poti aplica pentru a ajunge mai rapid la el. Pentru ca, de exemplu, strategiile pe care le vei aplica pentru atragerea de clienti noi sunt diferite fata de tacticile folosite pentru clientii care au mai cumparat de la tine.

Sau daca vrei sa lichidezi stocurile nu vei mai trece prin acelasi proces de lead generation cum ar fi in cazul in care ai vrea o baza mai mare de adrese.

Dupa obiectiv, fa o scurta analiza comparativa cu concurentii tai, sa vezi care sunt punctele diferentiatoare, ce poti sa oferi in plus (nu neaparat un pret mai mic, ci servicii extra, pentru confortul clientului, chiar daca sunt contra cost – ambalare, livrare mai rapida, cadouri in cosul de cumparaturi sau in colet etc.).

Lectia 1: Locatia si contextul conteaza

Stiai ca in Australia simbolul Pastelui nu este iepurele ci Bilby mare (iepurele marsupial)? Sau stiai ca in Transilvania, a doua zi dupa Pasti flacaii merg la stropit?

Cunoasterea traditiilor si obiceiurilor locale reprezinta un atu in orice strategie de marketing. Pastele este o sarbatoare petrecuta alaturi de familie insa, in functie de publicul targetat, trebuie sa ai mare grija la abordare.

Aceasta sarbatoare are radacini religioase dar nu este primita la fel de catre toti. E posibil ca, daca te hotarasti sa folosesti simboluri religioase (precum crucea, iconografia crestina, pastile, lumanarea etc.), sa pierzi interesul unora dintre clientii tai sau sa ii jignesti neintentionat.

Nu toti clientii tai sunt crestini si nu toti sunt crestini ortodocsi. Din acest motiv, incearca sa folosesti la limita simbolurile religioase. Orienteaza-te spre cele comerciale si simbolurile primaverii.

Oua incondeiate, colorate sau cum vrei tu, hoarde de iepurasi, pui de gaina pufosi, flori colorate de primavara, copaci infloriti, ciocolata, randunici – toate aceste simboluri sunt deja cunoscute si asociate cu sarbatorile pascale.

postare-promotie-primavara

Foloseste-le in imagini, fotografii de cover pentru paginile de Social Media, newslettere, bannere etc.

Lectia 2: Catre cine vinzi

Cine sunt clientii pe care ii targetezi de Pasti? Mai mult, cine sunt cei cu putere de cumparare in spatele clientilor targetati?

Vezi tu, e posibil ca publicul targetat sa fie copii (daca vinzi jucarii, haine si incaltaminte pentru copii etc.). Dar copiii nu au putere de cumparare – parintii lor au.

Sau publicul pe care il targetezi sunt viitoarele mirese, daca vinzi inele de logodna, verighete etc., insa inelul de logodna nu e cumparat de catre mireasa ci de catre viitorul mire.

Tine cont de aceste lucruri cand iti selectezi audienta deoarece doar asa vei reusi sa trimiti mesajele catre oamenii potriviti.

Lectia 3: Gandeste in afara cutiei cu ciocolata

Cere oricarui om sa iti promoveze firma de Paste si se va duce acolo unde merge toata lumea – spre ciocolata. Si bineinteles ca va functiona (cui nu-i place ciocolata?!).

Dar deja e plictisitor si chiar daca am facut asta deja intr-un articol anterior pe blogul SilkWeb, acum nu iti mai recomand sa arunci in stanga si in dreapta cu oua si iepurasi de ciocolata.

Fii mai creativ decat ceilalti chiar daca ideea pe care mergi nu e chiar 100% originala.

oferta-primavara

Iti voi arata tocmai cum sa faci acest lucru in cele ce urmeaza.

Canalele de marketing de care are nevoie magazinul tau

Online-ul iti pune la dispozitie atat de multe posibilitati de promovare incat tine numai de tine ce strategie alegi sa urmezi.

Daca ai un site, nu te opri aici. Daca adaugi o pagina de Facebook la site, nu ai terminat inca. Pune accent si pe un blog de companie (imi vei multumi mai tarziu) si pe o strategie PPC si una de email marketing.

Pana ajungi la o strategie de marketing la 360 de grade mai este insa acestea reprezinta minimum de strategii necesare, din punctul meu de vedere.

Reclamele PPC

Fa-ti o lista pe baza cuvintelor cheie relevante si trimite utilizatorii spre landing page-ul despre care vorbeam la sectiunea curateniei de primavara.

Foloseste-le in reclamele Google Ads pe Search, inclusiv cu cronometru pana la expirarea campaniei si adauga extensii de locatie (daca ai si un magazin offline), extensii de apel (ai grija sa adaugi in descriere si un program in care esti disponibil), extensii cu informatii suplimentare – beneficii sau extensii de sitelink-uri, catre landing page-urile principale.

campanie-lichidare-stoc

Pentru Facebook Ads foloseste imagini care sa trezeasca emotii urmaritorilor tai, in reclame carousel.

Targeteaza diferit utilizatorii noi fata de cei care au mai fost in site (retageteaza-i pe acestia cu produsele pe care le-au vizualizat). Foloseste-te de Fear of missing out (FOMO) pentru a urgenta luarea deciziei si imagini cu fete umane – atrag atentia mai rapid decat alte tipuri de compozitii.

De asemenea, poti crea o reclama video – ar avea un impact foarte puternic asupra publicului tau. Poate fi un scurt tutorial sau o prezentare de produse sau o creatie amuzanta pentru cei care nu stiu ce sa cumpere de Paste sau nu stiu ce sa gateasca pentru meniul de sarbatori.

Citeste si creste performanta campaniilor de remarketing cu hellobar.

Social Media

Platformele sociale reprezinta locul in care sunt prezenti mai mult de jumatate dintre clientii tai. De ce sa nu profiti de acest fapt?

Prima alegere, evidenta, este o pagina de Facebook. De ce se potriveste tuturor companiilor? Deoarece, in Romania, Facebook ramane cea mai populara retea, cu peste 11 milioane de utilizatori (sursa: Manafu.ro).

Nu cred ca are rost sa insir aici toate optiunile de comunicare si apel la actiune pe care ti le pune la dispozitie platforma.

Primul lucru pe care trebuie sa il faci aici este sa iti schimbi imaginea de cover cu una reprezentativa, care sa dea de veste utilizatorilor ca le pregatesti ceva special de Paste. Poti fixa si o postare in partea de sus a paginii.

Daca afacerea ta merge mult vizual si estetica, o alta platforma indicata este Instagram – creste ca in povesti, pe zi ce trece, momentan cu peste 3.8 milioane de utilizatori (sursa: Manafu.ro).

Cum poti pune paginile de social media la treaba de Pasti?

  • Posteaza continut interesant si util – nu te limita doar la postarea de link-uri catre produsele tale ci promoveaza articole din blogul de companie, tutoriale scrise sau video, imagini cu sfaturi pentru Paste, ideea zilei, #30desfaturi pentru pregatirea sarbatorilor pascale etc. Mai multe idei, pentru nise specifice gasesti in articolul Cum Faci O Campanie De Paste Pentru Afacerea Ta

postare-primavara

  • Foloseste chatboti – daca nu ai facut-o pana acum, e momentul sa setezi un chatbot pentru a prelua munca de asistenta clienti atunci cand tu nu esti disponibil. Activeaza-l cu Manychat si seteaza primele reguli astfel incat, daca omul vrea sa vada oferta de Paste, sa il trimita direct spre landing page-ul tau.
  • Organizeaza o vanatoare de oua de Pasti (si adultii au chef de joaca) – Poti ascunde in site sau intr-un album de imagini pe pagina de social cateva oua surpriza (cu coduri de reducere) iar cei care le gasesc castiga reducerile la produsele tale. Sau poti organiza vanatoarea printr-o postare pe pagina prin care trimiti oamenii in site sa gaseasca produsele marcate cu oua de Paste, pentru a se bucura de reduceri (poti folosi Marcajele Promotionale Gomag pentru a face acest lucru)/
  • Animeaza pagina prin intrebari – adreseaza o intrebare utilizatorilor si invita-i sa iti raspunda in comentarii (ex. Care li se pare cea mai buna carte de citit in mini-vacanta de Pasti – librarii, ce decoratiuni pregatesc pentru Pasti – home & deco, cele mai frumoase fotografii de Paste de anul trecut – servicii si produse foto/video etc.)

Posibilitatile sunt nelimitate si tin doar de creativitatea ta.

Email Marketing

Trimite catre baza ta de date newslettere in care anunti oamenii ca le pregatesti ceva, ce le pregatesti, regulile concursului de pe Facebook sau Instagram etc.

Poti crea o secventa cu sneak peaks (priviri in spatele cortinei) sau oferte early bird pentru clientii fideli, care au mai cumparat in trecut, inainte de startul propriu zis al campaniei.

email-paste

Nu uita, insa, nici de email-urile tranzactionale – da un aer festiv mail-urilor de confirmare comanda, bun venit, creare cont, remindere etc. Pentru asta, actualizeaza sabloanele din Gomag si email-urile setate pentru a fi trimise cu Email Bot.

Tot pentru clientii fideli, da-le senzatia ca sunt speciali si au acces mai rapid sau mai simplu la promotii VIP, exclusiv pentru ei: transport gratuit, coduri de reducere, vouchere, produse cadou, puncte de fidelitate in plus etc.


Strategii de marketing pentru cresterea vanzarilor

  • In aceasta perioada, oamenii cauta “pachete”, “cosuri” – prin urmare, creeaza pachete de cate 2-3 sau mai multe produse pe care sa le promovezi in landing page-urile tale. Procedeul se numeste bundling si iti ofera avantajul ca poti introduce in pachet un produs sau mai multe ce nu se vand foarte bine sau produsele de stocul carora vrei sa scapi.
  • Ofera ambalare de sezon pentru produsele comandate si livrare direct la destinatarul cadourilor (elimina grijile oamenilor spunandu-le din pagina de produs ca le trimiti doar lor factura pe email si ai grija sa elimini eticheta cu pretul de cadou).
  • Introdu in pachetele livrate si o felicitare de Paste sau primavara (nu uita sa o personalizezi cu logo-ul magazinului tau) sau un cadou mic, simbolic.
  • Afiseaza cat mai vizibil optiunile de contact si, daca poti, afiseaza o casuta de live chat cu un om pregatit sa raspunda la intrebarile clientilor. Pregateste oamenii pentru asistenta (indiferent ca vorbesc la telefon, pe email sau chat) si arata-le cum sa faca upsell si cross-sell – pentru a creste valoarea cosului de cumparaturi.
  • Foloseste triggere live in site pentru cei care se hotarasc greu sau pentru cei care abandoneaza cosul. Trimite email-uri de recuperare cos, catre cei pe care ii ai deja in baza.
  • Pune accent pe viteza si confort pentru client – ai grija ca site-ul sa se incarce in mai putin de 2 secunde (ai nevoie de hosting serios), transport rapid iar daca nu e chiar in 24 de ore, poate fi gratuit pentru o anumita valoare a cosului de cumparaturi.
  • Deoarece Pastele este, de fapt, sarbatoarea Invierii si a noilor inceputuri, poti lansa cu fast un produs nou, un catalog nou de produse etc. Chiar daca oamenii nu vor cumpara in numar mare inainte de Paste, cele doua zile libere reprezinta timpul necesar pentru a-ti descoperi noutatile.
  • Nu iti recomand o schimbare drastica de design pentru a te adapta la aerul festiv (poate avea, din contra, un efect negativ asupra utilizatorilor) insa nu strica sa creezi seturi noi de bannere cu simboluri comerciale specifice acestei sarbatori.
  • In pagina de home a site-ului tau promoveaza top cele mai vandute produse – oamenii sunt grabiti si cu cat vii mai repede in intampinarea lor, cu atat vor finaliza comanda mai usor.
  • Implica-te intr-o campanie de responsabilizare sociala, fie ca o organizezi tu sau o sprijini – oamenii se simt mai apropiati de brandurile care demonstreaza fatis ca sunt implicati in comunitate.
  • Urmareste si micro-conversiile – o adresa de email e mai buna decat nimic. Persuadeaza consumatorii sa devina, daca nu clienti, macar lead-uri pe care le poti pregati apoi pentru vanzare.

In acest material m-am straduit sa iti ofer cat mai multe idei interconectate pentru o campanie de marketing reusita de Pasti prin care sa iti promovezi afacerea si sa cresti vanzarile. Totusi, tu stii ce se potriveste cel mai bine business-ului tau.

Ce trebuie sa retii este ca primii doi pasi – curatenia de primavara si stabilirea planului de campanie incepand de la obiective, sunt obligatorii, indiferent cat de mica sau mare este afacerea ta sau indiferent de buget.

Pe parcursul articolului am vorbit doar de lucruri simple, pe care le poti face cu minimum de buget, mai ales daca ai un magazin online pe platforma Gomag.

Atentie sporita la pregatirea site-ului, realizarea landing page-ului, intretinerea interactiunii pe paginile de Social Media si crearea mesajelor pe email.

Probabil acum te gandesti ca e un volum de munca imens pentru o singura persoana. Dar tocmai de aceea am publicat articolul acum – sa ai timp sa te ocupi de tot ceea ce presupune o campanie de Paste profitabila.

Citeste si:

Cum pregatesti campania de Pasti pentru diverse industrii in online

Cum Faci O Campanie De Paste Pentru Afacerea Ta

Acum e randul tau. Pune in aplicare ideile si sfaturile de mai sus si creeaza-ti o campanie de marketing reusita de Pasti in 2019.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]