Mai are rost sa spun cat de importanta este pagina de finalizare comanda intr-un magazin online?
Practic e sfanta. Pentru ca aici se intampla magia aceea pe care o tintesti tu, e locul in care oamenii isi duc decizia de cumparare pana la capat.
Intrebarea mea e… iti completeaza utilizatorii pagina de finalizare comanda? Sau, undeva pe parcurs, ceva se interpune in drumul lor si ai o rata de abandon a cosului atat de mare incat nu stii ce sa mai faci?
Ideea e urmatoarea – chiar daca ai ceva probleme in orice alta parte a site-ului, trebuie sa fii sigur ca pagina de finalizare comanda e ok, ca fluxul de comanda functioneaza corect.
Si e ceva simplu de facut: trebuie sa gandesti pagina cu un singur scop. Acela ca oamenii sa plateasca produsele pe care le-au selectat.
Pentru ca o pagina prea incarcata, prea zgomotoasa, i-ar putea face sa se indrepte spre iesirile posibile inainte sa completeze comanda.
Ok, asadar astazi vorbim despre pagina de finalizare comanda in magazinul tau online si modul in care aceasta trebuie sa arate, pentru ca rata ta de conversie si volumul de vanzari sa creasca de la sine.
1. Pastreaza pagina simpla, bine organizata si rapida
Include doar ceea ce este necesar pentru un proces de finalizare comanda uniform, fara probleme. Orice altceva ce nu sustine decizia de cumparare sunt elemente perturbatoare ce pot determina o stare de confuzie, incetinesc checkout-ul sau duc la abandonarea cosului.
Cand ajung la pasul finalizarii comenzii, oamenii ar trebui sa vada asa ceva:
Cred ca ai observat ca nu exista:
- Butoane Social Media
- Link-uri de navigare spre paginile din site
- Buton de “Continua cumparaturile”
Vezi doar ce e necesar pentru a completa comanda. Simplu.
Pont! Verifica si viteza de incarcare a paginii de checkout, mai ales pe mobil. Daca nu e prea buna, s-ar putea sa ai multe degete nerabdatoarea care sa renunte si sa dea inapoi.
2. Optimizeaza pagina de finalizare comanda pentru mobil
In stransa legatura cu primul sfat, ai grija ca pagina de checkout sa functioneze rapid si corect pe mobil. Ultimele statistici ne arata ca peste jumatate din utilizatori isi fac cumparaturile pe mobil iar procentul acestora va creste si mai mult in cativa ani.
Asa ca fii atent la urmatoarele elemente:
- Butoane usor de click-uit (folosind degetul)
- Formulare rapid de completat (inclusiv functia de autompletare pentru cei care au un cont sau au istoric in magazin)
- Functionalitatea de salvare a datelor pentru comenzile viitoare (vezi ce ziceam mai sus)
- Proces pas cu pas de completare a comenzii
- Pagina simpla, fara elemente si link-uri care nu au scopul precis de sustinere a completarii comenzii
3. Scoate in evidenta butonul de trimitere a comenzii
Stii care este cel mai important element al paginii tale de finalizare comanda?
Butonul de trimitere a comenzii. Si, in toate paginile tale, butonul de adaugare in cos este primul ce trebuie observat, pentru ca e strans legat de o conversie.
Asa ca acest buton chiar merita atentia ta. Ajuta-l sa iasa in evidenta cu:
- O culoare constrastanta, puternica, astfel incat sa delimiteze clar butonul de ceea ce il inconjoara (in general rosu sau portocaliul sunt cel mai usor de observat; in niciun caz nu folosi culori pale)
- O expresie scurta, clara si descriptiva de chemare la actiune ”Trimite comanda”, “Finalizeaza comanda”.
4. Fii 100% transparent asupra costurilor
Stii care este de cele mai multe ori motivul pentru care oamenii renunta la continutul cosului? Costurile suplimentare in ultimele pagini ale comenzii.
Asa ca fii transparent si detaliaza din start care sunt costurile aditionale pentru transport, ambalare sau manipulare a produselor. De asemenea, spune-i clar omului cand are transport gratuit sau transport gratuit dupa o anumita valoare a cosului.
Citeste si: De Ce Afacerea Ta Nu Vinde? Probleme La Checkout
5. Permite oamenilor sa finalizeze comanda fara cont
Unii nu vor sa isi faca un cont pentru ca se grabesc sau nu vor sa isi inregistreze datele personale. De cele mai multe ori pur si simplu nu au chef sa isi creeze unul.
Daca ii obligi sa se inregistreze pentru a completa comanda, nu te mira sa vezi o rata mare de abandon.
Cum schimbi situatia? Simplu, permite-le utilizatorilor sa finalizeze comanda fara sa isi mai creeze un cont si intreaba-i apoi daca vor sa isi salveze datele pentru a scapa de atata efort la viitoarele comenzi.
6. Include un rezumat al comenzii, inclusiv miniatura de produs
Oamenii sunt uituci. Si atunci apare ingrijorarea: oare am ales exact produsul de care am nevoie? Daca din greseala cumpar altceva si nici nu imi dau seama?
Tocmai pentru a iesi in calea utilizatorilor si a-i linisti, afiseaza permanent detaliile legate de produsele alese, pe masura ce oamenii completeaza formularul de trimitere.
Acestea ar trebui sa includa:
- Numele specific, clar al produsului
- Miniatura produsului
- Un rezumat super concis al specificatiilor acestuia (marime, culoare, greutate etc.)
- Cantitatea de produse (cu optiunea de a o modifica daca utilizatorul doreste)
- Optiunea de a sterge produsul din lista
- Pretul produsului
- Pretul final
De asemenea, pagina de finalizare comanda ar mai putea include si:
- Informatii actualizate despre disponibilitatea produsului
- Optiuni de plata
- Detalii despre transport si o data aproximativa pentru livrare
- Elemente de securitate si protectie a datelor
Aminteste-ti asta mereu: oamenii ar trebui sa recapituleze usor continutul comenzii lor si sa poata completa pasii de checkout fara elemente care le-ar putea distrage atentia.
7. Foloseste un exit-popup pentru cei care vor sa iasa fara sa finalizeze
Clientii tai au obiceiul prost de a disparea chiar inainte sa iti trimita comanda?
Ce-ai spune daca ti-as arata ca exista o solutie care sa-i intoarca din drum macar pe o parte din acestia?
Popup-urile la intentia de parasire a site-ului pot da un impuls oamenilor sa revina asupra deciziei lor de a abandona comanda, mai ales daca includ o oferta buna. Acestea sunt declansate cand cursorul se misca spre butonul de iesire din browser sau fila.
De ce functioneaza? Pentru ca intrerupe experienta normala de iesire din site si il face pe utilizator sa reconsidere intentia de a iesi.
Ofera-i aici un discount, transport gratuit, un cadou sau orice alt stimulent ce crezi ca ar influenta achizitia.
8. Afiseaza vizibil datele de contact si live chat
Un alt motiv pentru abandonul cosului e ca oamenii nu au suficiente informatii sau au nelamuriri sau intrebari si nu au nicio optiune prin care te contacteze pentru a afla raspunsuri.
De aceea numarul de telefon de suport este obligatoriu de afisat in toate paginile din site, in primul ecran, si in special in pagina de finalizare comanda.
Pe langa numarul de telefon ofera si optiunea de live chat, pentru a castiga increderea utilizatorilor si a-i asigura ca exista cineva care este dispus si stie sa le raspunda la intrebari.
Pont! Nu doar ca e o metoda buna sa cresti conversiile dar prin live chat poti descoperi cele mai frecvente intrebari, nelamuriri si situatii iar pe baza lor poti completa site-ul in punctele vitale, astfel incat sa simplifici viitoarele comenzi.
9. Ofera multiple optiuni de plata
In general, la prima achizitie intr-un magazin, oamenii sunt sceptici sa plateasca folosind cardul. Dar nu doar din aceasta cauza cele mai multe comenzi in Romania sunt platite ramburs. Pur si simplu asa ne-am invatat clientii.
Asa ca asigura-te ca oferi oamenilor cele mai populare optiuni prin care pot plati iar daca ai produse cu preturi mai mari, a caror achizitie are si un impact mai puternic asupra vietii si portofelului clientului tau, ofera optiuni de plata in rate.
10. Scoate in evidenta dovezile de credibilitate
Au incredere oamenii in magazinul tau astfel incat sa iti dea datele lor personale, inclusiv datele de card? Pentru ca daca nu au, vor pleca.
Increderea e alfa si omega in magazinele online. Daca nu reusesti sa dai dovezi puternice de credibilitate, site-ul tau poate arata oricum ca oamenii tot nu vor cumpara.
Include testimoniale in pagina de finalizare comanda, logo-urile procesatorilor de plati, certificari, garantii etc.
Citeste si: Cum iti triplezi profitul cu un Sales Funnel [Infografic]
Atat timp cat ai in minte clientul si bunele practici, si nu neaparat impresiile proprii, n-ai cum sa dai gres in pagina de finalizare comanda.
Ce e important sa retii: pastreaza design-ul simplu, pe pasi usor de inteles si parcurs, gandeste pentru mobil si ofera clientilor incredere si implusuri care sa ii duca lin spre butonul de trimitere a comenzii.
De-acolo depinde de tine si partenerii tai (firma de curierat) sa asiguri o experienta buna la cumpararea online.
Noi, la Gomag, oferim template-uri standard pentru pagina de finalizare comanda care sa castige increderea clientului si sa iti aduca automat vanzari in site. Asa ca daca ai un magazin online pe platforma noastra, ai scapat de griji.
Nu vinzi inca pe Gomag? Incearca platforma gratuit pentru 15 zile si asigura-te cu ochii tai ca e exact ceea ce ai nevoie pentru ca afacerea ta online sa prospere!
- Cum sa eviti greselile de incepator si sa minimizezi riscurile - decembrie 3, 2024
- Reguli de aur cand vrei sa vinzi pe Pinterest - noiembrie 26, 2024
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024