Am discutat in repetate randuri despre subiectul design pentru magazinul tau, in principal prin prisma bunelor practici.

Si, daca esti la inceput, aceasta este o metoda excelenta sa iei decizii, pana incepi sa acumulezi experienta si propriile tale date.

Pentru a sarbatori cele mai noi teme lansate la Gomag, astazi ti-am pregatit un material putin mai avansat despre design-ul si optimizarea magazinului tau, intr-un scop specific: sa cresti conversiile.

Asa ca hai sa descoperim cateva idei, gata de testat pentru afacerea ta online. Esti gata?

Cuprins Cum gandesti design-ul magazinului tau pentru a atrage conversii

  1. Descopera cele mai noi teme Gomag
  2. Planifica in functie de audienta si obiective
  3. Foloseste functiile Gomag Insights
  4. Re-evalueaza propunerea ta unica de valoare
  5. Documenteaza-te si respecta regulile de copywriting si creare continut

1. Descopera cele mai noi teme Gomag

Ai vazut cele mai noi teme lansate in platforma Gomag?

Ti-am pregatit inca 5 teme dedicate pe care le poti folosi indiferent de nisa, desi fiecare dintre ele detine aspecte favorabile unor nise anume.

Cea mai eficienta metoda prin care sa iti dai seama cum arata cu continutul tau este sa activezi modul de test din tab-ul ”Design” in panoul tau de administrare. 

Iar daca alegi sa schimbi tema existenta a magazinului tau online si ai setari custom (fonturi, culori personalizate etc.), tine cont ca acestea se pot pierde odata cu schimbarea.

Acum, hai sa vedem cum arata si ce face fiecare dintre temele noi:

1. Tema Vivid

Tema Vivid este perfecta pentru branduri moderne. E exact ceea ce cauti daca vinzi produse home & deco, beauty & fashion, parfumuri, delicatese etc. 

Vrei sa transmiti lux, rafinament, eleganta sau mister prin design-ul magazinului tau? Testeaza tema Vivid!

tema-vivid-platforma-gomag

2. Tema Marissa

Tema Marissa e perfecta pentru brandurile in pas cu moda. 

Aceasta tema a fost creata special pentru industria fashion, insa o poti valorifica la fel de usor in domenii precum beauty, cadouri, articole sportive, handmade etc. 

Testeaza tema Marissa pentru magazinul tau online!

tema-marissa-platforma-gomag

3. Tema Form

Pentru brandurile cu forta de vanzare! 

E perfecta pentru tine daca vinzi suplimente sau alte produse alimentare, produse bio, articole sportive, fashion etc. Fa impresie atat de simplu si personalizeaza structura temei, asa cum vrei. 

Testeaza tema Form pentru tine!

tema-form-platforma-gomag

4. Tema Calm

Tema Calm a fost realizata specific pentru afacerile creatorilor romani. 

Ai o pasiune pe care vrei sa o transformi in business… sau ai facut-o deja? Acum ai la dispozitie tema perfecta pentru magazinul tau cu produse handmade. 

Testeaza tema Calm pentru magazinul tau online!

tema-calm-platforma-gomag

5. Tema Kream

Tema Kream e pentru produse delicioase care ajung la inima clientilor! 

Are dublu impact prin imagini mari si structura axata pe branding. E perfecta pentru cofetarie, patiserie, beauty, accesorii, handmade sau produse decorative. 

Testeaza tema Kream pentru magazinul tau online!

tema-kream-platforma-gomag

Toate temele Gomag sunt responsive, pot fi configurate in mod avansat atat prin editor cat si CSS, si sunt actualizate automat atunci cand apar noutati.

Citeste si: Teme noi in platforma Gomag + ponturi pentru design-ul magazinului tau

2. Planifica in functie de audienta si obiective

Indiferent ce tema alegi dintre cele 19 disponibile la Gomag, inainte de a lua decizia, ai nevoie sa cunosti cel putin doua lucruri: audienta si obiectivele de business.

E important ca magazinul tau sa arate bine, dar prioritar e sa arate bine pentru clientii tai. 

Sa ai o structura potrivita pentru asteptarile audientei tale, care sa te ajute sa atingi mai usor scopul pe termen lung al magazinului.

Ce isi doreste audienta ta sa vada in magazin?

Aceasta este intrebarea principala.

  • Cine sunt grupurile de audienta care vor ajunge pe site-ul tau?
  • Ce ii intereseaza pe oamenii acestia sa vada pe site?
  • Ce obiceiuri de navigare au clientii tai? Acestea pot fi diferite in functie de tipul de produse pe care le vinzi.
  • Ce functionalitati ar trebui sa le ofere site-ul tau, la care se asteapta?
  • Care sunt alte companii de la care fac cumparaturi?

Documenteaza-te asupra audientei si competitiei pentru a gasi indicii care iti vor arata directia in care sa te indrepti cu design-ul tau. 

De exemplu, in nisa fashion oamenii isi doresc sa poata vedea produsele din multiple unghiuri in pagina de produs, in multiple imagini. 

Sau sa aiba cai directe din homepage spre categoriile de care sunt interesati. Ori sa vada rapid noile colectii.

In functie de ce descoperi de la aceste surse, iti poti face o idee despre cum ar trebui sa arate tema potrivita pentru magazinul tau.

Ce vrei sa obtii, pana la urma, de la magazinul tau?

  • Cum te gasesc oamenii si ce vrei sa faca in momentul in care ajung pe site?

Vrei lead-uri? Vrei sa aiba o perceptie anume despre brandul tau? Vrei sa ajunga cat mai repede in checkout?

Alege o tema si functii care sa determine audienta sa actioneze in directia indicata de tine.

Asta ar putea inseamna sa alegi o tema fara elemente care ar crea distrageri in fluxul de achizitie (cu un meniu hamburger, de exemplu). 

Sau cu accent pe imagini mari de produs, pozitionate above the fold, impreuna cu butonul call to action.

3. Foloseste functiile Gomag Insights

Ai deja un magazin online de ceva vreme si te gandesti la un redesign? Poti lua decizii pe informatii concrete, folosindu-te de datele specifice ale magazinului tau.

Mai clar, poti sa vezi exact ce face audienta ta in magazin, astfel incat sa schimbi tema cu una mai potrivita comportamentului si asteptarilor lor.

Gomag Insights este o aplicatie lansata de curand si care iti ofera acces la informatii avansate despre clientii tai, prin instrumente precum harti de caldura sau inregistrarea video a sesiunilor de navigare.

Tot ce trebuie sa faci este sa alegi un plan tarifar, in care, pe langa aceste doua instrumente, obtii si un tool de monitorizare a traficului, inclusiv a competitorilor, dar si unul pentru creare sondaje si chestionare.

Practic, ai un instrument de marketing all-in-one, direct in panoul tau de administrare. 

Nu mai e nevoie sa platesti multiple instrumente separat, sa faci integrari si alte complicatii – ai totul de-a gata in Gomag.

Revenind la ideea articolului, poti folosi cele doua functii mai sus mentionate pentru a lua deciziile corecte pentru design-ul magazinului:

exemplu-heatmap-gomag-insights

  • Verifica hartile de caldura (miscarea mouse-ului) pe paginile importante si vezi unde se indreapta mouse-ul – si, de cele mai multe ori, privirea utilizatorilor. 
  • Vizualizeaza harti de derulare pe paginile importante pentru a vedea cat scrolleaza utilizatorii in site-ul tau.
  • Verifica hartile de click si vezi unde pe pagini dau oamenii click.
  • Vizualizeaza diverse inregistrari video ale sesiunilor utilizatorilor pe site. Verifica acest comportament pentru utilizatorii noi, pentru utilizatorii care se intorc, in perioade diferite, pe dispozitive diferite si care ajung pe site din diverse surse. Identifica tiparele comportamentale, atat prin actiunile comune, cat si prin cele complet diferite.

sesiuni-video-utilizatori-gomag-insights

Desigur, obtii aceste date in timp. De aceea nu e bine sa te grabesti sau sa te bazezi pe un cumul mic de date. 

Permite-ti timp, pentru a lua cele mai bune decizii.

Aceste instrumente te vor ajuta sa identifici zonele pe care sa lucrezi, fie pentru a le imbunatati, a renunta la ele, a schimba total continutul afisat acolo etc. 

Iti dai seama ce trebuie sa faci, in functie de obiective si informatiile obtinute din cele doua instrumente Gomag Insights.

Citeste si: Gomag Insights, update facturare & feed si alte noutati Gomag

4. Re-evalueaza propunerea ta unica de valoare

Cat de eficient transmiti lucrul sau lucrurile care te fac diferit?

Nucleul design-ului trebuie sa fie propunerea ta unica de valoare. In jurul acesteia formezi continutul, structura si punctele maxime de persuasiune ale site-ului.

Asa ca, mai intai, trebuie sa stabilesti sau sa evaluezi USP-ul actual. 

Ce te face unic: modelul de business, tipul de produse, faptul ca oferi ceva anume, tipul de continut, serviciile extra, o experienta anume de cumparare etc.?

Alege tema si realizeaza design-ul site-ului astfel incat sa valorifici la maximum USP-ul tau – oamenii trebuie sa isi dea seama imediat ce intra in site care este elementul tau unic.

5. Documenteaza-te si respecta regulile de copywriting si creare continut

Tema site-ului tau este doar un schelet, o fundatie. 

Mai important e cum alegi sa umpli acest schelet, astfel incat sa formezi din el un adevarat agent de vanzari.

Aici intra in scena bunele practici de copywriting (descrieri de produs, descrieri pagini, texte landing page etc.) si creare continut: bannere, imagini de produs, video-uri de produs, micro-continut (cum ar fi cel de pe hellobar sau popup-uri).

strategie-continut

Pentru materialul de azi am selectat doar cateva, insa poti citi mai multe idei in alte articole dedicate de pe blog si in materialele din Academia de eCommerce.

Reguli si bune practici de testat in magazinul tau:

  • Scrie texte la diateza activa si concentreaza-ti mesajele in jurul verbelor de actiune.
  • Foloseste in texte cuvintele utilizatorilor. Le gasesti din termenii folositi la cautare pe Google, din discutiile pe live chat sau email-uri, din comentarii, sondaje etc.
  • Scrie in propozitii scurte.
  • Adreseaza motivele emotionale de cumparare.
  • Foloseste exemple cat mai specifice. Inclusiv pe pagina de contact ar fi bine sa ai un text soft call-to action – Contact vs. Vrei consultanta gratuita 10 minute? – si o adresa de email a unei persoane specifice + orarul de contact exact.
  • Adreseaza-te la persoana a II-a, singular.
  • Evita jargonul, mai ales cand nu ai de-a face cu o audienta specializata.
  • Concentreaza-te pe beneficii, mai putin pe functionalitati.
  • Creeaza senzatia de urgenta, acolo unde se preteaza.
  • Evita cuvintele negative: Prinde oferta vs Nu rata oferta.
  • Consolideaza-ti autoritatea. Echipeaza-ti continutul cu dovezi ale autoritatii si credibilitatii: numere (ani, clienti feliciti), testimoniale scurte, rating.
  • Capteaza atentia in primul rand, vinde in al doilea rand. Informatia este putere, si pentru tine, si pentru client. Asa ca asigura-te ca ii dai motive sa ramana, sa iti consume continutul – construiesti astfel fundatia deciziei de cumparare.

Citeste mai mult aici: Cum as putea sa creez continut care sa vanda

Vrei sa atragi conversii prin design-ul magazinului tau?

Astazi ai primit cateva idei practice de testat pentru afacerea ta, in acest scop. Porneste de la obiective, USP si audienta, foloseste instrumente de analiza la indemana cu Gomag Insights, si respecta bunele practici pentru crearea continutului.

In timp, poti face ajustari in strategia ta. Alege o tema initiala, insa indrazneste sa experimentezi, sa schimbi lucrurile, pentru a vedea cum functioneaza pentru tine.

Iar daca nu vinzi cu Gomag – inca – acum e momentul sa incepi. Deschide un demo gratuit pentru 15 zile si vezi pe cont propriu ce beneficii ai de castigat!

Cosmin Daraban