Am discutat in repetate randuri despre subiectul design pentru magazinul tau, in principal prin prisma bunelor practici.

Si, daca esti la inceput, aceasta este o metoda excelenta sa iei decizii, pana incepi sa acumulezi experienta si propriile tale date.

Pentru astazi ti-am pregatit un material putin mai avansat despre design-ul si optimizarea magazinului tau, intr-un scop specific: sa cresti conversiile.

Asa ca hai sa descoperim cateva idei, gata de testat pentru afacerea ta online. Esti gata?

Cuprins Cum gandesti design-ul magazinului tau pentru a atrage conversii

  1. Descopera temele Gomag
  2. Planifica in functie de audienta si obiective
  3. Foloseste functiile Gomag Insights
  4. Re-evalueaza propunerea ta unica de valoare
  5. Documenteaza-te si respecta regulile de copywriting si creare continut

1. Descopera temele Gomag

Ai vazut lista temelor lansate in platforma Gomag?

Ti-am pregatit teme de magazine online moderne, pe care le poti folosi indiferent de nisa, desi fiecare dintre ele detine aspecte favorabile unor nise anume.

Cea mai eficienta metoda prin care sa iti dai seama cum arata cu continutul tau este sa activezi modul de test din tab-ul ”Design” in panoul tau de administrare. 

Iar daca alegi sa schimbi tema existenta a magazinului tau online si ai setari custom (fonturi, culori personalizate etc.), tine cont ca acestea se pot pierde odata cu schimbarea.

Acum, hai sa vedem cum arata si ce face fiecare dintre temele Gomag:

1. Tema Vivid

Tema Vivid este perfecta pentru branduri moderne. E exact ceea ce cauti daca vinzi produse home & deco, beauty & fashion, parfumuri, delicatese etc. 

Vrei sa transmiti lux, rafinament, eleganta sau mister prin design-ul magazinului tau? Testeaza tema Vivid!

tema-vivid-platforma-gomag

2. Tema Marissa

Tema Marissa e perfecta pentru brandurile in pas cu moda. 

Aceasta tema a fost creata special pentru industria fashion, insa o poti valorifica la fel de usor in domenii precum beauty, cadouri, articole sportive, handmade etc. 

Testeaza tema Marissa pentru magazinul tau online!

tema-marissa-platforma-gomag

3. Tema Form

Pentru brandurile cu forta de vanzare! 

E perfecta pentru tine daca vinzi suplimente sau alte produse alimentare, produse bio, articole sportive, fashion etc. Fa impresie atat de simplu si personalizeaza structura temei, asa cum vrei. 

Testeaza tema Form pentru tine!

tema-form-platforma-gomag

4. Tema Calm

Tema Calm a fost realizata specific pentru afacerile creatorilor romani. 

Ai o pasiune pe care vrei sa o transformi in business… sau ai facut-o deja? Acum ai la dispozitie tema perfecta pentru magazinul tau cu produse handmade. 

Testeaza tema Calm pentru magazinul tau online!

tema-calm-platforma-gomag

5. Tema Kream

Tema Kream e pentru produse delicioase care ajung la inima clientilor! 

Are dublu impact prin imagini mari si structura axata pe branding. E perfecta pentru cofetarie, patiserie, beauty, accesorii, handmade sau produse decorative. 

Testeaza tema Kream pentru magazinul tau online!

tema-kream-platforma-gomag

 

6. Tema Tasty

Tema Tasty are un aer captivant si atractia ce te face sa te simti bine. 

Este special construita pentru restaurante, pizzerii, pub-uri, produse alimentare, magazine cu delicatese, bauturi, produse de specialitate etc.

Testeaza tema Tasty in magazinul tau online!

tema-tasty-gomag

7. Tema Elements

Pentru un aer de eleganta si luminozitate!

Este dedicata magazinelor online home & deco, produse personalizate, produse pentru copii, birotica si papetarie, cadouri, bijuterii si multe, multe altele. In stilul noilor teme, ofera spatii generoase pentru vizualuri si imagini.

Vezi cum arata tema Elements in magazinul tau!

tema-elements-gomag

8. Tema Essential

Un design dinamic, pentru afacerile fast-forward.

Tema Essential este perfecta pentru magazinele online cu articole sportive, fashion, produse bio, suplimente, produse alimentare, chiar si muzica sau ochelari.

Testeaza tema Essential in magazinul tau!

tema-essential-gomag

9. Tema Bridely

Albul, povestea si rafinamentul se impletesc intr-o tema de efect.

Bridely este tema potrivita produselor delicate, precum produse pentru nunti si botezuri, lumanari, bijuterii, aranjamente florale, evenimente, dar si fashion sau personal care.

Testeaza tema Bridely pentru tine!

tema-bridely-gomag

10. Tema Teddy

Transmite energie si comunica natural cu tema Teddy!

Aceasta este special conceputa pentru magazinele online ce se adreseaza parintilor si copiilor, si mizeaza pe linii curbe si spatiu generos pentru bannere, astfel incat sa atraga vizual de la primul click.

Vezi cum arata tema Teddy in magazinul tau online!

tema-teddy-gomag

11. Tema Factual

Tema Factual este folosita in special de magazinele in nisa fashion, beauty si FMCG. Noul design accentueaza impactul vizual de la prima privire in site, indiferent de pagina in care aterizeaza utilizatorul.

Incearca tema Factual pentru magazinul tau online!

tema-factual-gomag-ecommerce

12. Tema Techniq

Tema Techniq, asa cum ii spune si denumirea, este folosita cel mai des de magazinele cu produse mai tehnice, de la auto&moto, pana la scule si unelte, materiale de constructie, IT&C, electronice si electrocasnice, dar si magazine universale, Baby & Kids sau farmacie.

Vezi cum arata tema Techniq in magazinul tau!

tema-techniq-gomag-ecommerce

13. Tema Providence

Tema Providence e una dintre cele mai preferate pentru nisele alimentare & bauturi, produse bio, bacanie, cosmetice, suplimente, chiar si produse pentru copii, cadouri sau produse pentru casa.

Testeaza tema Providence in magazinul tau!

tema-providence-gomag

14. Tema Tiffany

Lux, stil si stralucire intr-o tema brilianta.

Tiffany este o tema aleasa in general de magazinele de bijuterii, beauty, ingrijire personala, casa si gradina sau arta si design, si te ajuta sa vinzi intr-un mod cat mai seducator.

Incearca tema Tiffany pentru magazinul tau!

tema-tiffany-gomag

15. Tema Mansion

Desi a fost gandita in mod special pentru nisa Home & Deco, tema Mansion poate fi adaptata cu succes pentru o varietate de industrii, de la bricolaj si handmade, pana la birotica, bijuterii sau jucarii, acolo unde se potrivesc de minune blocurile mari pentru continut.

Vezi cum arata tema Mansion in magazinul tau!

tema-mansion-gomag

16. Tema Toscana

Exemplul ales de noi pentru ilustrarea temei Toscana este un magazin de vinuri, insa la fel de bine poate fi folosita pentru a-ti propulsa afacerea din industrii precum florarie, librarie, produse unice, cofetarie, beauty, produse de lux, produse pentru nunti si alte evenimente etc.

Testeaza tema Toscana in magazinul tau online!

tema-toscana-gomag

17. Tema Magnolia

Tema Magnolia se muleaza perfect pe profilul magazinelor online care vand flori, cadouri, bijuterii, suveniruri sau accesorii. Tonurile pastelate initiale pot fi, insa, inlocuite cu succes pentru orice alta nisa.

Incearca tema Magnolia pentru tine!

tema-magnolia-gomag

18. Tema Glamour

Glamour este o tema care valorifica partea de vizual.

Este o tema cu accent pe imagini mari care impresioneaza clientii mai usor decat orice altceva. Glamour te ajuta sa vinzi mult mai usor produse din nise precum fashion, produse cosmetice, accesorii, ingrijire personala, decoratiuni etc.

Testeaza tema Glamour pentru magazinul tau!

tema-glamour-gomag

19. Tema Minimal

Tema Minimal este perfecta pentru magazine din indrustria Foto-Video-Audio, Gaming, Electronice si Electrocasnice, Produse IT&C, dar poate fi usor adaptata si altor nise.

Vezi tema Minimal in magazinul tau!

tema-minimal-gomag

Toate temele Gomag sunt responsive, pot fi configurate in mod avansat atat prin editor cat si CSS, si sunt actualizate automat atunci cand apar noutati.

Citeste si: Teme noi in platforma Gomag + ponturi pentru design-ul magazinului tau

2. Planifica in functie de audienta si obiective

Indiferent ce tema alegi dintre cele 19 disponibile la Gomag, inainte de a lua decizia, ai nevoie sa cunosti cel putin doua lucruri: audienta si obiectivele de business.

E important ca magazinul tau sa arate bine, dar prioritar e sa arate bine pentru clientii tai. 

Sa ai o structura potrivita pentru asteptarile audientei tale, care sa te ajute sa atingi mai usor scopul pe termen lung al magazinului.

Ce isi doreste audienta ta sa vada in magazin?

Aceasta este intrebarea principala.

  • Cine sunt grupurile de audienta care vor ajunge pe site-ul tau?
  • Ce ii intereseaza pe oamenii acestia sa vada pe site?
  • Ce obiceiuri de navigare au clientii tai? Acestea pot fi diferite in functie de tipul de produse pe care le vinzi.
  • Ce functionalitati ar trebui sa le ofere site-ul tau, la care se asteapta?
  • Care sunt alte companii de la care fac cumparaturi?

Documenteaza-te asupra audientei si competitiei pentru a gasi indicii care iti vor arata directia in care sa te indrepti cu design-ul tau. 

De exemplu, in nisa fashion oamenii isi doresc sa poata vedea produsele din multiple unghiuri in pagina de produs, in multiple imagini. 

Sau sa aiba cai directe din homepage spre categoriile de care sunt interesati. Ori sa vada rapid noile colectii.

In functie de ce descoperi de la aceste surse, iti poti face o idee despre cum ar trebui sa arate tema potrivita pentru magazinul tau.

Ce vrei sa obtii, pana la urma, de la magazinul tau?

  • Cum te gasesc oamenii si ce vrei sa faca in momentul in care ajung pe site?

Vrei lead-uri? Vrei sa aiba o perceptie anume despre brandul tau? Vrei sa ajunga cat mai repede in checkout?

Alege o tema si functii care sa determine audienta sa actioneze in directia indicata de tine.

Asta ar putea inseamna sa alegi o tema fara elemente care ar crea distrageri in fluxul de achizitie (cu un meniu hamburger, de exemplu). 

Sau cu accent pe imagini mari de produs, pozitionate above the fold, impreuna cu butonul call to action.

3. Foloseste functiile Gomag Insights

Ai deja un magazin online de ceva vreme si te gandesti la un redesign? Poti lua decizii pe informatii concrete, folosindu-te de datele specifice ale magazinului tau.

Mai clar, poti sa vezi exact ce face audienta ta in magazin, astfel incat sa schimbi tema cu una mai potrivita comportamentului si asteptarilor lor.

Gomag Insights este o aplicatie lansata de curand si care iti ofera acces la informatii avansate despre clientii tai, prin instrumente precum harti de caldura sau inregistrarea video a sesiunilor de navigare.

Tot ce trebuie sa faci este sa alegi un plan tarifar, in care, pe langa aceste doua instrumente, obtii si un tool de monitorizare a traficului, inclusiv a competitorilor, dar si unul pentru creare sondaje si chestionare.

Practic, ai un instrument de marketing all-in-one, direct in panoul tau de administrare. 

Nu mai e nevoie sa platesti multiple instrumente separat, sa faci integrari si alte complicatii – ai totul de-a gata in Gomag.

Revenind la ideea articolului, poti folosi cele doua functii mai sus mentionate pentru a lua deciziile corecte pentru design-ul magazinului:

exemplu-heatmap-gomag-insights

  • Verifica hartile de caldura (miscarea mouse-ului) pe paginile importante si vezi unde se indreapta mouse-ul – si, de cele mai multe ori, privirea utilizatorilor. 
  • Vizualizeaza harti de derulare pe paginile importante pentru a vedea cat scrolleaza utilizatorii in site-ul tau.
  • Verifica hartile de click si vezi unde pe pagini dau oamenii click.
  • Vizualizeaza diverse inregistrari video ale sesiunilor utilizatorilor pe site. Verifica acest comportament pentru utilizatorii noi, pentru utilizatorii care se intorc, in perioade diferite, pe dispozitive diferite si care ajung pe site din diverse surse. Identifica tiparele comportamentale, atat prin actiunile comune, cat si prin cele complet diferite.

sesiuni-video-utilizatori-gomag-insights

Desigur, obtii aceste date in timp. De aceea nu e bine sa te grabesti sau sa te bazezi pe un cumul mic de date. 

Permite-ti timp, pentru a lua cele mai bune decizii.

Aceste instrumente te vor ajuta sa identifici zonele pe care sa lucrezi, fie pentru a le imbunatati, a renunta la ele, a schimba total continutul afisat acolo etc. 

Iti dai seama ce trebuie sa faci, in functie de obiective si informatiile obtinute din cele doua instrumente Gomag Insights.

Citeste si: Gomag Insights, update facturare & feed si alte noutati Gomag

4. Re-evalueaza propunerea ta unica de valoare

Cat de eficient transmiti lucrul sau lucrurile care te fac diferit?

Nucleul design-ului trebuie sa fie propunerea ta unica de valoare. In jurul acesteia formezi continutul, structura si punctele maxime de persuasiune ale site-ului.

Asa ca, mai intai, trebuie sa stabilesti sau sa evaluezi USP-ul actual. 

Ce te face unic: modelul de business, tipul de produse, faptul ca oferi ceva anume, tipul de continut, serviciile extra, o experienta anume de cumparare etc.?

Alege tema si realizeaza design-ul site-ului astfel incat sa valorifici la maximum USP-ul tau – oamenii trebuie sa isi dea seama imediat ce intra in site care este elementul tau unic.

5. Documenteaza-te si respecta regulile de copywriting si creare continut

Tema site-ului tau este doar un schelet, o fundatie. 

Mai important e cum alegi sa umpli acest schelet, astfel incat sa formezi din el un adevarat agent de vanzari.

Aici intra in scena bunele practici de copywriting (descrieri de produs, descrieri pagini, texte landing page etc.) si creare continut: bannere, imagini de produs, video-uri de produs, micro-continut (cum ar fi cel de pe hellobar sau popup-uri).

strategie-continut

Pentru materialul de azi am selectat doar cateva, insa poti citi mai multe idei in alte articole dedicate de pe blog si in materialele din Academia de eCommerce.

Reguli si bune practici de testat in magazinul tau:

  • Scrie texte la diateza activa si concentreaza-ti mesajele in jurul verbelor de actiune.
  • Foloseste in texte cuvintele utilizatorilor. Le gasesti din termenii folositi la cautare pe Google, din discutiile pe live chat sau email-uri, din comentarii, sondaje etc.
  • Scrie in propozitii scurte.
  • Adreseaza motivele emotionale de cumparare.
  • Foloseste exemple cat mai specifice. Inclusiv pe pagina de contact ar fi bine sa ai un text soft call-to action – Contact vs. Vrei consultanta gratuita 10 minute? – si o adresa de email a unei persoane specifice + orarul de contact exact.
  • Adreseaza-te la persoana a II-a, singular.
  • Evita jargonul, mai ales cand nu ai de-a face cu o audienta specializata.
  • Concentreaza-te pe beneficii, mai putin pe functionalitati.
  • Creeaza senzatia de urgenta, acolo unde se preteaza.
  • Evita cuvintele negative: Prinde oferta vs Nu rata oferta.
  • Consolideaza-ti autoritatea. Echipeaza-ti continutul cu dovezi ale autoritatii si credibilitatii: numere (ani, clienti feliciti), testimoniale scurte, rating.
  • Capteaza atentia in primul rand, vinde in al doilea rand. Informatia este putere, si pentru tine, si pentru client. Asa ca asigura-te ca ii dai motive sa ramana, sa iti consume continutul – construiesti astfel fundatia deciziei de cumparare.

Citeste mai mult aici: Cum as putea sa creez continut care sa vanda

Vrei sa atragi conversii prin design-ul magazinului tau?

Astazi ai primit cateva idei practice de testat pentru afacerea ta, in acest scop. Porneste de la obiective, USP si audienta, foloseste instrumente de analiza la indemana cu Gomag Insights, si respecta bunele practici pentru crearea continutului.

In timp, poti face ajustari in strategia ta. Alege o tema initiala, insa indrazneste sa experimentezi, sa schimbi lucrurile, pentru a vedea cum functioneaza pentru tine.

Iar daca nu vinzi cu Gomag – inca – acum e momentul sa incepi. Deschide un demo gratuit pentru 15 zile si vezi pe cont propriu ce beneficii ai de castigat!

Cosmin Daraban