Printre cele mai noi functionalitati in platforma Gomag se numara cele 5 teme dedicate, despre care s-a vorbit separat pe blog.
Asa ca, pentru azi, am pregatit o lista cu celelalte noutati pe care le poti gasi in platforma incepand cu aceasta luna.
Mentionata in premiera la Gomag Black Friday SUMMIT pe 3 octombrie, GPayments este o aplicatie speciala pe care am vrut sa o pomenesc inca din introducere. Reprezinta doar primul pas in directia pe care vrem sa ducem Gomag in urmatorii ani.
Mai multe detalii despre GPayments, dar si celelalte noutati, discutam in detaliu mai jos.
Pont! Nu uita ca poti incerca Gomag timp de 15 zile gratuit, in cazul in care nu vinzi cu noi inca. Ai timp sa vezi ce iti oferim in platforma si sa alegi cel mai potrivit abonament pentru business-ul tau.
Cuprins Noutati in platforma Gomag
- Generare facturi prin Order Bot
- Dezactivare automata Bundle cu componente inactive
- Optiune nou mod de calcul pentru metode de transport
- Buton facturi in sectiunea Comenzi
- Gomag Payments
- Integrare Curiera
- Update aplicatia Puncte de fidelitate
- Update Redirect 301
- Dublura automata meniu
- Update Export clienti
- Update Frisbo
- Update SEO Avansat
- Sectiuni noi in Email Bot
1. Generare facturi prin Order Bot
Multe dintre dezvoltarile pe care le facem la Gomag sunt realizate pentru a optimiza procesul de gestionare a unei comenzi. Vezi tu, pentru un magazin online sunt multe lucruri de facut intr-o zi.
Asa ca, daca gestiunea comenzii in admin se poate face cat mai repede, chiar in mod automat, economisesti mult timp si resurse.
Order Bot sau Comenzi Bot a fost creat exact pentru acest scop. De asemenea, noi continuam sa il imbunatatim in timp.
Noua actualizare te ajuta sa poti genera atat facturi normale, cat si facturi storno si facturi proforme prin intermediul gobotilor de tip Comenzi.
Altfel spus, poti genera multiple tipuri de facturi, in mod automat, pe baza conditiilor setate de tine (status comanda, de exemplu).
Pentru fiecare comanda care indeplineste acele conditii, Order Bot va face actiunea intocmai, fara sa mai apara erori umane de tipul “mi-a scapat din vedere” sau “nu am avut timp sa fac si asta”.
2. Dezactivare automata Bundle cu componente inactive
Un alt update legat de produsele bundle a fost lansat si in aceasta luna. Acum in setarile aplicatiei poti activa, daca doresti, o noua optiune: Dezactiveaza bundle cu componente inactive.
Probabil stii deja cum functioneaza aplicatia.
Poti crea un pachet individual format din multiple produse pe care le ai deja in magazinul tau (cu tot cu descriere si imagini separate pentru noul produs).
Bundle-ul se va afisa in site cu stocul preluat de la produsul pentru care ai cele mai putine bucati. E logic sa functioneze astfel, pentru ca doar asa poti vinde produsul bundle complet.
Noua optiune te ajuta sa dezactivezi automat produsul respectiv in momentul in care vreun produs component nu mai are stoc sau este inactiv.
Astfel, eviti sa trezesti frustrari pentru clientii ce sunt interesati de tot bundle-ul, care ti-ar putea strica imaginea cand se plang in mod public ca promovezi ceva ce nu vinzi de fapt.
Citeste si: Produs Downloadabil, update SMS Bot, componenta Continut Promo si alte noutati Gomag
3. Optiune nou mod de calcul pentru metode de transport
In setarile metodelor de transport la optiunea Mod de calcul exista acum si optiunea „Cost comunicat ulterior”.
Acest lucru inseamna ca acel cost de livrare se va adauga in admin pe comanda in campul „Cost de livrare extra”, afisat dupa alegere metodei si salvarea comenzii.
Este o metoda des utilizata in cadrul magazinelor cu produse voluminoase sau care au nevoie de conditii speciale de livrare.
In acest caz, clientul este anuntat din timp ca va fi contactat personal dupa ce trimite comanda, astfel incat sa ii fie comunicat costul personalizat de transport, pe baza continutului comenzii.
Recomand sa folosesti acest mod de calcul atunci cand vinzi intr-o astfel de nisa, unde clientii sunt obisnuiti sa afle ulterior costul de livrare.
NU il folosi si in altfel de situatii, pentru ca te vei trezi cu o multime de review-uri negative si o rata mare de refuz a coletelor.
4. Buton facturi in sectiunea Comenzi
In sectiunea lista de comenzi exista acum un buton Facturi care deschide o pagina cu lista de facturi existente. Poti face cautari dupa data facturii, numarul facturii si al comenzii.
Atentie, aici nu se va putea vizualiza factura generata cu o aplicatie care nu este activa.
De ce te ajuta noul buton?
Pentru ca poti identifica mai rapid date legate de facturarea unei anumite comenzi, atunci cand primesti cereri din partea clientilor, a contabilului sau a autoritatilor.
Gasesti datele de care esti interesat(a) mai repede, astfel incat sa raspunzi prompt, la randul tau, acolo unde este cazul.
5. Gomag Payments
Gomag Payments sau GPayments cum l-am prescurtat noi este o premiera in platfoma Gomag si un instrument extrem de util pentru afacerile la inceput de drum.
Practic, GPayments iti permite sa activezi si sa gestionezi multiple metode de plata + sa procesezi rambursarile intr-un singur loc.
Odata ce activezi serviciul de plati GPayments, integrat cu magazinul tau Gomag, clientii tai pot alege metoda de plata preferata, iar tu ai comisioane preferentiale, in functie de abonamentul ales.
De ce sa folosesti GPayments pentru platile efectuate in magazinul tau online?
- Activare simpla, din cateva click-uri
- Checkout mai rapid in magazin
- Acces la diverse metode de plata
Plata integrala cu Visa sau Mastercard
Datorita partenerilor nostri, transferul platilor se face rapid in contul magazinului tau, iar clientul primeste imediat o confirmare a tranzactiei reusite.
Plata cu card de credit
Clientii tai isi pot achita comenzile cu carduri de credit emise de Banca Transilvania, BRD, Garanti sau AlphaBank.
Plati in rate
Ofera optiuni avansate de plata cand vinzi produse cu preturi mari sau in nise unde clientii au dezvoltat obiceiul de a plati in rate. Suntem integrati cu TBIPay si Mokka.
- Comisioane preferentiale
- Returnarea banilor printr-un singur click, atunci cand ai cereri de retur
- Optiuni de automatizare specifice
GPayments este o metoda speciala de integrare cu procesatorii tai de plata preferati, astfel incat sa ai sanse sa lucrezi cu cine doresti, indiferent cat de mic sau mare este magazinul tau online sau in ce stadiu se afla afacerea ta.
Lucram zi de zi pentru a transforma drumul antreprenorilor in eCommerce intr-o calatorie cu cat mai putine hopuri, astfel incat voi sa va puteti concentra pe vanzari si clienti – ceea ce e mai important.
Asa ca sfatul meu este sa folosesti GPayments cu incredere pentru a afisa cele mai bune optiuni de plata in magazinul tau online.
Optiunea este disponibila pentru toata lumea, in sectiunea Setari > Plata, din admin.
Citeste si: Update Produs configurabil, Export clienti, raport produse Wishlist si alte noutati Gomag
6. Integrare Curiera
Pentru luna aceasta am dezvoltat si o integrare cu un nou furnizor de servicii pentru transportul coletelor tale.
Curiera iti ofera servicii de livrare in zona Bucuresti – Ilfov, cu transport rapid printr-o flota de masini electrice si servicii extra precum Curiera Bani instant (primesti banii din ramburs in doar cateva ore de la livrare) sau chiar servicii de efulfillment.
Curiera te poate ajuta sa livrezi si in toata tara sau in strainatate – tarifele sunt diferentiate in functie de zona de transport, insa nu se percep costuri aditionale pentru kilometri suplimentari.
Mai trebuie sa stii ca greutatea maxima per colet este de 31.5 kg.
Noi iti recomandam sa studiezi oferta Curiera si sa iei decizia in functie de modul in care se potriveste nevoilor pe care le are afacerea ta.
In ceea ce priveste integrarea cu Curiera in Gomag, aceasta este gratuita pentru toti utilizatorii platformei. Se face pe baza datelor primite de la ei, dupa ce semnati un contract si iti faci un cont.
Practic, completezi campurile din formularul afisat, asa cum probabil esti familiarizat(a) conform celorlalte integrari existente in Gomag:
- API Key – introduci in acest camp cheia API primita de la Curiera (fiecare punct de lucru va avea o cheie API unica). Daca ai mai multe puncte de lucru, foloseste butonul Adauga un API KEY pentru a adauga o noua cheie API pentru fiecare punct de lucru.
- Tip serviciu – alege tipul de serviciu pentru care ai optat. Poti alege intre Standard si Express.
- Tip colet – alege tipul coletului (colet sau plic).
- Tip ramburs – alege tipul de ramburs pentru coletele tale. Poti alege intre Cont colector, Numerar si Instrumente de plata.
- Numar colete – completeaza cu numarul coletelor.
- Greutate colet – completeaza cu greutatea coletelor.
- Retur – alege daca permiti returul sau nu.
- Plata transport – alege metoda de plata pentru transportul coletelor. Poti alege intre Plata contract, Numerar la expeditor si Numerar la destinatar.
- Observatii – este un camp optional, ce poate fi completat, daca doresti, cu informatii suplimentare.
Odata ce salvezi datele introduse, atunci cand ai comenzi noi in site, poti alege Curiera ca livrator al coletelor tale, iar procesul de chemare a curierului si emitere AWB devine mai usor.
7. Update aplicatia Puncte de fidelitate
Cand vrei sa iti scazi costurile de achizitie clienti si sa te inconjori cu o comunitate ce te sustine si la bine si la rau, fidelizarea este metoda de marketing de care ai nevoie.
Tinem cont de acest lucru si tocmai de aceea am creat si imbunatatim continuu aplicatia Puncte de fidelitate. Pe langa actiunile punctuale de loializare pe care le faci in site si offsite, iti punem la dispozitie si o metoda automata de a-ti fideliza clientii.
Poti oferi puncte de fidelitate pentru o achizitie efectuata in site, pentru deschiderea unui cont in magazin sau pentru faptul ca invita un prieten sa isi faca un cont.
Pentru luna aceasta am adus cateva modificari noi astfel incat sa comunici punctele de fidelitate mai vizibil si mai eficient.
- s-a adaugat o noua optiune: Mod de informare care ofera posibilitatea de a selecta modul de afisare al punctelor. Se poate face in functie de Numarul de puncte / Valoarea punctelor.
- posibilitatea de a seta pentru ce categorii de produse sa se aplice punctele de fidelitate. Util cand vrei sa evidentiezi o anumita categorie, de exemplu.
- s-a adaugat o noua optiune: Aplica cota tva si pe reducerea acordata prin puncte de fidelitate. Implicit aceasta optiune este setata pe DA, dar o poti schimba dupa cum doresti.
8. Update Redirect 301
Aplicatia Redirect 301 din Gomag iti permite sa redirectionezi URL-urile din magazinul tau oricand doresti, fara sa ai nevoie de asistenta tehnica, la orice ora din zi sau noapte.
Ai nevoie de ea cand migrezi pe Gomag, de exemplu, dar si cand vrei sa faci modificari pentru strategia SEO, fara sa pierzi pozitiile bune in Google.
Noile modificari din aceasta luna sunt urmatoarele:
- Se poate face redirect dinamic: *URL, nu doar URL* cum era inainte. De exemplu: orice url ce contine sufixul: “/baterie-bucatarie-clasica” se poate directiona catre un alt url de forma: “/baterii-bucatarie”.
Trebuie adaugat in acest fel: *baterie-bucatarie-clasica sa faca redirect spre /baterii-bucatarie.
- Ai posibilitatea de a face export la URL-urile fara redirect.
Citeste si: Google Analytics 4, Retargeting newsletter, update feed 2Performant si alte noutati Gomag
9. Dublura automata meniu
In cazul in care ai un site in mai multe limbi, aceasta actualizare iti va fi extrem de utila.
Acum ai posibilitatea de a face dublura la meniu, fara sa te pui sa il refaci manual pentru fiecare versiune a site-ului tau.
In Gomag, platforma creeaza meniuri automat din categoriile principale de produse pe care le introduci in magazin. De asemenea, ai posibilitatea sa inlocuiesti metoda standard de populare a meniului printr-un meniu custom.
Si atunci poti sa afisezi aici exact ceea ce vrei, sa suprascrii forma standard. Exista de asemenea, meniuri secundare, pentru subsol sau pentru cosul de cumparatoruri, pe care le poti modifica.
Indiferent de tipul meniului, acum ai posibilitatea sa il dublezi. Economisesti timp si nu te mai apuci inca odata de formarea meniului dorit.
10. Update Export Clienti
Luna aceasta avem actualizari si pentru aplicatia Export, specific pentru exportul clientilor:
- S-a adaugat o noua coloana pentru fisierul de export: TAG-uri adaugate clientului. Aceste tag-uri poate au fost adaugate manual sau automat cu CRM Bot. Acum platforma le poate exporta, astfel incat sa ai sub ochi intreaga imagine de ansamblu legata de clienti si sa poti lua deciziile potrivite in continuare.
- S-a adaugat un nou camp: Nume Firma Client. In cazul in care ai multi clienti B2B sau comenzi facturate pe firma, exportul ce include acest camp iti poate oferi detalii importante care te vor ajuta sa iti imbunatatesti strategia de promovare pe viitor.
11. Update Frisbo
In setarile aplicatiei Frisbo, s-a adaugat o noua optiune: Adauga alte canale de vanzari. Prin intermediul acesteia se va putea seta ce canal sa se trimita, pentru fiecare marketplace din easySales, de exemplu, daca ai aceasta integrare.
Practic, canalele de trimitere a comenzilor trebuie mai intai definite in Frisbo, iar apoi se coreleaza in platforma.
Daca folosesti si alte canale de vanzari decat eMAG, poti Adauga alte canale de vanzari daca dai click pe butonul Adauga. Se va deschide un meniu drop-down din care vei putea selecta canalul de vanzari dorit. Pentru a adauga mai multe canale, va trebui sa dai click pe Adauga pentru fiecare canal in parte.
E un mod util de a-ti eficientiza gestiunea comenzilor atunci cand ai multiple canale de vanzari si folosesti serviciile efulfillment de la Frisbo.
12. Update SEO Avansat
Aplicatia SEO Avansat este instrumentul de care ai nevoie cand vinzi multe repere in magazin si vrei sa te asiguri ca paginile acestora sunt optimizate pentru Google si clientii tai.
S-a discutat in repetate randuri despre beneficiile acestei aplicatii, asa ca te las sa urmaresti video-ul lui Cosmin pentru a afla toate detaliile.
In aceasta luna am pregatit actualizari in setarile aplicatiei SEO Avansat. S-au adaugat 2 campuri noi, ce permit setarea de Alt si Title pentru logo:
Practic, aici setezi cum vrei sa fie indexat logo-ul magazinului tau.
Titlul si Alt tag sunt elemente ce iti vor face logo-ul mai usor de gasit si afisat corect in site, indiferent ce denumire a avut fisierul in momentul in care a fost urcat in admin.
13. Sectiuni noi in Email Bot
Incheiem runda de actualizari din aceasta luna cu noutati legate de Email Bot, unul dintre cele mai utilizate tipuri de Gobot din platforma noastra.
Practic, pentru gobot-ul de tip Email Bot s-au adaugat 2 campuri noi, in tab-ul de Activitati:
- CC (Adresele de email trebuie separate prin „;”)
- BCC (Adresele de email trebuie separate prin „;”)
Functioneaza la fel ca si cand ai trimite un email normal, in mod manual. Optiunea CC este utila cand vinzi B2B, de exemplu, si ai de trimis oferte care includ multiple persoane de decizie.
Sau BCC atunci cand vrei sa trimiti acelasi email catre o lista anume de clienti, ori sa incluzi adresele clientilor care contin un tag anume. Poate fi un mod de completare a listei de destinatari sau chiar de testare, prin adaugarae adresei tale de email sau a unor persoane din firma ta.
Citeste si: Afisare link-uri ANPC/SOL, conditii noi GoBot, update Blog si alte noutati Gomag
Acum e momentul sa folosesti noile functii din platforma.
Verifica fiecare noutate in magazinul tau online si incepe sa le folosesti pentru a-ti creste vanzarile, pentru a creste eficienta si pentru a fideliza mai multi clienti.
Nu pleca prea departe, ne auzim luna viitoare cu o noua lista de actualizari.
PS. Iti place ritmul in care crestem si vrei sa folosesti Gomag pentru afacerea ta online? Ai la dispozitie 15 zile sa incerci platforma gratuit!
Apoi, colegii mei te pot ajuta sa alegi cel mai bun abonament pentru tine. Iti suntem alaturi pentru ca business-ul tau sa iti aduca numai si numai satisfactii 🙂
- Teme noi, Ready for Moldova, update GoBots si alte noutati in platforma - septembrie 12, 2024
- Gomag Prompt, Editor Pagini, noi integrari si alte noutati Gomag - mai 14, 2024
- Update metode de plata, actualizare Factual & Techniq si alte noutati Gomag - noiembrie 30, 2023