La inceput de luna am revenit cu o noua runda de actualizari in platforma Gomag.

Sunt cateva lucruri pe care clientii nostri le-au cerut asa ca ne-am mobilizat pentru a le face disponibile. 

Una dintre cele mai asteptate actualizari tine de Google Analytics 4, ce urmeaza sa devina standardul din 1 iulie 2023, dat fiind faptul ca Universal Analytics nu va mai procesa datele noi incepand cu momentul respectiv.

Hai alaturi de noi sa descoperi lista celor mai recente functionalitati si actualizari in platforma Gomag, in detaliu.

Pont! Daca iti place ritmul in care imbunatatim platforma si beneficiile pe care le promitem, dar inca nu vinzi cu Gomag, e bine sa stii ca ai la dispozitie 15 zile gratuite de test. 

Te poti convinge pe cont propriu, nu trebuie sa ne crezi pe cuvant!

Cuprins Google Analytics 4, Retargeting newsletter, update feed 2Performant si alte noutati Gomag

  1. Implementare Google Analytics 4
  2. Interval de referinta pentru calcularea procentului in rapoartele din dashboard
  3. Afisarea costului de livrare in pachetomat pentru comenzile din eMAG
  4. Retargeting Newsletter
  5. Setari generale noi in aplicatia Saga Software
  6. Actualizare aplicatia Bundle
  7. Actualizare 2Performant: atribut culoare

1. Implementare Google Analytics 4 

GA4 a fost lansat in octombrie 2020 si vine cu o serie de schimbari. In GA4, majoritatea lucrurilor se bazeaza pe evenimente si parametri ai evenimentelor. De ex., Pageview este un eveniment si are parametri precum numele si URL-ul paginii.

De asemenea, iti ofera acces la date mult mai avansate si ai optiuni extraordinare de customizare a rapoartelor.

E mult mai flexibil si iti ofera mai multe oportunitati pentru a masura ceea ce chiar conteaza pentru tine. 

Avantajul fata de GA3, de exemplu, e ca face fata mai bine noilor tehnologii, cum e Single Page App sau noile aplicatii pe mobil. Poti colecta datele de care ai nevoie intr-un singur loc, astfel incat sa ai o imagine corecta de ansamblu.

Sfatul specialistilor este sa implementezi GA4 cat mai repede, pentru a acumula un istoric de date.

Pentru a face implementarea prin intermediul Gomag, mergi la Setari > Google Analytics.

google-analytics-4-gomag

Momentan, ai un meniu dropdown unde poti selecta daca faci implementarea codului Universal Analytics sau GA4. 

Stabileste daca se trimite si adresa IP (pentru excluderea traficului intern astfel incat rapoartele sa fie corecte), si stabilesti ce alte date mai trimite platforma (ID sau numar comanda, produse identificate prin ID sau cod).

Salvezi datele introduse si gata, asta e tot ce ai de facut.

Citeste si: 10 Reguli De Setat in Google Analytics Pentru Magazinul Tau

2. Interval de referinta pentru calcularea procentului in rapoartele din dashboard

De-a lungul timpului, dashboard-ul Gomag a trecut prin diverse schimbari. Si e normal, pentru ca vrem sa ai acces la cele mai eficiente rapoarte atunci cand deschizi partea de administrare a magazinului, astfel incat sa iei decizii bune de business.

De aceea, rapoartele au tot avansat.

Noutatea e ca, incepand de luna aceasta, alaturi de procentele pe care le vezi in rapoartele din dashboard, atunci cand treci cu mouse-ul peste ele iti va fi afisata si perioada pentru care s-a facut calculul respectiv.

Chiar si daca modifici perioada generala pentru a avea rapoarte pentru o perioada de timp anume, intervalul se schimba in concordanta.

actualizare-rapoarte-dashboard-gomag

Practic, vezi cu exactitate cum au evoluat datele tale in absolut orice interval de timp doresti. 

Pe baza datelor respective vei lua decizii pentru metodele de promovare, strategia de business, buget si perioade alocate, astfel incat afacerea ta sa evolueze in directia buna.

Citeste si: CRM Bot, dashboard actualizat si noi rapoarte in platforma Gomag

3. Afisarea costului de livrare in pachetomat pentru comenzile din eMAG

Vinzi in eMAG Marketplace? Acum ai posibilitatea de a afisa costul de livrare in pachetomat pentru comenzile care vin din eMAG. 

Gasesti optiunea in Canale de vanzari> eMAG Marketplace> Setari. Odata ce selectezi Da, in facturile emise pentru comenzile din eMAG se va afisa si costul pentru livrarile in pachetomat (easybox).

Optiunea iti permite sa fii mai transparent cu clientii tai privitor la conditiile si costurile de livrare, in cazul in care aleg sa isi ridice pachetele din easybox.

cost-livrare-pachetomat

Interesant de remarcat e ca eMAG a introdus o taxa fixa pentru livrarea la easybox, de 9.99 lei per comanda, iar cand clientul comanda produse de la multipli selleri, taxa se va aplica pentru fiecare seller in parte. 

De aceea e important sa fii transparent, mai ales la nivel de factura, astfel incat clientii sa inteleaga si sa accepte costurile suplimentare.

Citeste si: Cum sa vinzi in eMag Marketplace din magazinul tau online – Te ajutam sa simplifici lucrurile!

4. Retargeting Newsletter

Retargeting BIZ este unul dintre partenerii nostri la Gomag, cu care am facut integrari avansate, la cererea clientilor. Este un instrument de marketing all-in-one, cu capacitati multiple pentru diverse canale de marketing.

De asemenea, este un instrument care are nevoie de un volum mare de trafic astfel incat sa iti aduca rezultate, si un buget pe masura.

Recent am realizat o integrare noua pentru instrumentul de newsletter Retargeting, ce iti ofera servicii de automatizare newsletter, personalizare si segmentare continut.

Cum faci integrarea in Gomag pentru Retargeting Newsletter?

setari-gomag-newsletter-retargeting

Acceseaza Gomag Apps si activeaza aplicatia Retargeting Newsletter. Aici trebuie doar sa completezi cheia REST Api (pe care o obtii din contul tau Retargeting).

Odata setarea initiala realizata, sistemul va prelua direct datele despre produse de care ai nevoie in newsletter-ele tale.

Avantajul e ca poti personaliza avansat email-urile astfel incat ofertele tale sa fie relevante, sa atraga mai usor decizia de cumparare si sa iti aduca profit.

Citeste si: Integrare easySales, update Retargeting si FGO si alte noutati Gomag

5. Setari generale noi in aplicatia Saga Software

In cadrul aplicatiei Saga Software s-au adaugat setari generale cu optiuni ce permit setarea de conturi contabile, precum si setarea de gestiuni multiple pentru produse.

Noile optiuni te ajuta sa te organizezi mai bine si sa tii evidenta corect, evitand greselile in acelasi timp. 

Doar cu o privire de ansamblu corecta – in special asupra aspectelor financiare – ai sansa sa rulezi un magazin online profitabil, cu finantele in control.

setari-saga-software-gomag

De acum inainte, daca lucrezi cu programele Saga Software si ai integrarea facuta in Gomag, atunci cand faci exporturile de fisiere poti sa adaugi conturile contabile aferente pentru produse / discount / transport, iar daca ai gestiuni multiple, poti sa specifici gestiunea principala.

Practic, platforma va completa automat fisierele cu datele necesare, pentru ca tu sa le incarci in Saga Software si sa ai o evidenta avansata.

Citeste si: Optiuni extra GoBots, integrare cu FactureazaMe si alte noutati in platforma Gomag

6. Actualizare aplicatia Bundle

Noua functie in setarile aplicatiei Bundle din Gomag te ajuta mult pe partea de calculare a greutatii coletelor, astfel incat sa iti poti gestiona corect costurile si conditiile de livrare.

Practic, platforma calculeaza automat greutatea bundle-ului in functie de greutatea produselor componente.

Daca nu o folosesti deja, ar fi bine sa stii ca aplicatia Bundle iti permite sa creezi in magazinul tau un nou produs, individual, format din alte produse pe care le ai deja in catalog. Practic, faci un pachet, dar e un produs nou, cu imagini de produs noi si o descriere noua. 

setari-greutate-bundle

Poti alatura produse complementare, sau poti crea un produs nou dintr-un produs vedeta + un produs mai greu vandabil, astfel incat sa scapi de stocuri.

Ei, datorita noi functii de calcul automat, nu mai trebuie sa calculezi si sa notezi tu manual greutatea produsului bundle. 

Iti economiseste timp si te scapa de greseli (daca, de exemplu, iti scapa sa treci greutatea in descrierea de produs).

Citeste si: 10 Aplicatii Gomag care te ajuta sa iti dublezi vanzarile in magazin

7. Actualizare 2Performant: atribut culoare

Daca lucrezi cu afiliati prin intermediul platformei 2Performant, acum ai un camp nou in setarile feed-ului 2Performant: Atributul pentru culoare.

Prin intermediul feed-ului de produse pentru 2Performant poti oferi afiliatilor tai un instrument avansat de promovare a produselor tale (ajuta mult cand ai afiliati pe partea de PPC, de exemplu).

Atributul pentru culoare iti permite sa trimiti date suplimentare prin feed, legate de atributele produselor tale (culoare, sau alte atribute, in functie de tipul de produs), astfel incat informatiile afisate clientilor sa fie cat mai complete, iar decizia de cumparare sa poate fi luata rapid.

atribut-culoare-feed-2performant

Citeste si: Update feed Shopping Ads, TBI Calculator Rate, ordonare video-uri si alte noutati Gomag

Acestea au fost noutatile de luna aceasta. 

Sfatul meu este sa incepi sa le folosesti cat mai repede, pentru a-ti eficientiza munca si pentru a obtine rezultate extraordinare pentru magazinul tau online.

Nu pleca prea departe, ne auzim data viitoare cu alte noutati si functionalitati interesante, care iti vor face viata mai usoara.

PS. Inca nu vinzi cu Gomag? Deschide un demo gratuit pentru 15 zile, testeaza modulele platformei si alege cel mai potrivit abonament pentru nevoile tale. Hai sa crestem impreuna!

Andreea Rusz