6 minute timp de citire

Ce ti-ai propus sa faci pentru strategia ta PPC cu Google si Facebook Ads, in acest an?

Indiferent ca acum abia ai inceput sa te gandesti sa folosesti PPC pentru magazinul tau online, ai deja experienta pe aceste canale sau vrei sa investesti un buget mai consistent, e important sa ai strategia bine pusa la punct.

via GIPHY

Asa ca, pentru astazi, ti-am pregatit 3 checklist-uri despre remarketing, reclama pe YouTube, dar si cateva lucruri de care sa tii cont cand stabilesti bugetul pentru PPC.

Articolul urmeaza sa fie actualizat cu noi checklist-uri in curand, asa ca fii pe faza! 

1. Remarketing prin Google Ads – Reguli de care sa tii cont [Checklist]

checklist-remarketing-google-ads

  • Stiu ce tipuri de remarketing pot sa fac (dinamic, RLSA, pe Facebook, din Facebook, in email, pentru cosurile abandonate etc.).
  • Bannerele pentru remarketing sunt personalizate cu logo-ul, sloganul si culorile reprezentative ale magazinului meu.
  • Textele de pe butoanele de call-to-action din bannere includ cuvinte de actiune.
  • Am creat mai multe seturi de bannere, de marimi diferite in functie de plasarea acestora.
  • Am creat seturi de reclame diferite pentru a evita scaderea impactului datorita unui numar prea mare de afisari (ad fatigue).
  • Creez o senzatie de urgenta in reclame, mai ales la ofertele cu termen scurt de expirare.
  • Am implementat codul / pixelul de tracking in fiecare pagina a site-ului. 
  • Setez din start frecventa afisarilor la fiecare campanie de remarketing.
  • Stiu care este ciclul de cumparare al clientilor in site-ul meu, astfel ca stiu pentru cat timp pot targeta acelasi client fara a exagera.
  • Am setat un pixel post-conversie in pagina de multumire / confirmare comanda.
  • Continui sa retargetez clientii, chiar daca acestia au cumparat, si incerc sa ii fidelizez, sa devina ambasadorii brandului meu.
  • Stiu care sunt segmentele mele de audienta si am o strategie de remarketing diferita pentru fiecare. Citeste si: 5 Tipuri Speciale de Remarketing
  • La click, directionez utilizatorii spre un landing page specific, nu in pagina de home sau pagini fara suficienta forta de convingere.
  • Design-ul landing page-ului meu este similar design-ului din banner. Utilizatorii au parte de continuitate la trecerea din banner in landing page.
  • Mesajele de remarketing sunt clare, relevante iar bannerele nu sunt incarcate cu informatii neesentiale.

Citeste si: Creste Performanta Campaniilor de Remarketing pe Gomag cu HelloBar

2. Campaniile tale Google Ads pe YouTube [Checklist]

checklist-youtube-ads

  • Am un canal de YouTube pe care sunt prezent constant si pentru care am stabilit obiective strategice.
  • Am un calendar de postari pe canalul meu de YouTube.
  • Incurajez utilizatorii sa reactioneze la video-uri, distribui testimoniale ale altor clienti si informatii despre produse.
  • Fac remarketing pe baza actiunilor utilizatorilor: likes, share, views si abonari.
  • Am activat sectiunea de comentarii si incurajez interactiunea pentru a obtine feedback.
  • Realizez video-uri originale pentru business-ul meu si mentionez in titlu numele de brand, cuvinte cheie etc. Folosesc titluri clare, descriptive.
  • Optimizez video-urile cu etichete, adnotari, descrieri, product cards.
  • Continutul video-urilor mele este adaptat mediului in care este livrat (lungime 30-40 de secunde, logo vizibil, CTA).
  • Incurajez abonarea la canalul meu de YouTube.
  • Am creat playlist-uri pentru a organiza continutul in canalul meu de YouTube.
  • Pentru a imbunatati activitatea pe acest canal, analizez datele si feedback-ul utilizatorilor.
  • Interactionez constant cu audienta mea de pe YouTube.
  • Folosesc YouTube Ads pentru strategia de recunoastere de brand.
  • Folosesc YouTube Ads pentru campaniile de teasing (bumper ads), campaniile de scalare (full-length video) si campaniile de reamintire.
  • Am legat canalul de YouTube cu contul de Google Ads (din Linked Accounts).
  • Am creat liste de remarketing pentru cei care imi vizioneaza video-urile (din Shared Library).
  • Creez campanii video standard pe YouTube pentru a genera recunoastere, vizualizari si conversii.
  • Selectez zonele geografice specifice, relevante, in care se afla audienta mea astfel incat campaniile sa fie cat mai performante.
  • Strategia mea de licitare este focusata pe CPV (Cost per View).
  • Selectez cu atentie intervalul de rulaj al campaniei, in functie de tipul campaniei. Nu rulez aceleasi video-uri dupa finalul acesteia.
  • Exclud continutul irelevant / nepotrivit pentru business-ul meu (ex. manele, provocari etc.).
  • Selectez frecventa si intervalele de timp din zi pentru afisare la fiecare campanie.
  • Targetez o audienta cat mai relevanta, in concordanta cu profilul clientului meu ideal (demografic, interese, cuvinte cheie, plasare, teme ale video-urilor).
  • Analizez campaniile YouTube dupa finalizarea acestora in functie de afisari, vizualizari, CPV mediu, cost, click-uri catre site, procent din video vizualizat.
  • Am testat (cel putin) LightBox Ads in Display.
  • Licitez diferit pentru locatie, dispozitiv folosit / general.
  • Folosesc frequency capping (5 afisari / zi, 2 vizualizari / saptamana).
  • Rafinez targetarea prin excluderi de plasare, odata pe saptamana.

Citeste si: Play: Reclama Video pe Youtube

3. Status: Bugetele in campaniile Google si Facebook Ads

checklist-bugete-google-facebook

  • Stiu care sunt canalele de promovare PPC (Google Search, Google Display Network, YouTube, Google Shopping Ads, Facebook Sales, Facebook Social, Instagram).
  • Am o strategie realista pentru stabilirea bugetului in functie de specificul afacerii, tipul si caracteristicile produsului, piata de clienti. 
  • Stiu ca orice cost pentru conversie creste proportional cu numarul canalelor de contact cu clientul.
  • Aleg intervalul de timp pentru retargetare cu masura si folosesc mesaje diferite pentru a nu afecta experienta clientului.
  • Investesc mai intai in campaniile pe top produse, nu pe categorie (cu exceptia cazului in care activez intr-o nisa foarte competitiva si trebuie sa ma diferentiez prin povestea de brand).
  • Stiu cum sa folosesc corect Google Tag Manager (astfel incat sa nu apara probleme).
  • Sunt 100% sigur ca am implementat corect codul de tracking Google Analytics (in Gomag din Setari > Google Analytics).
  • Eforturile mele de optimizare se axeaza pe scorul de calitate, pentru a reduce costurile la minimum.
  • Aleg o solutie deoarece este potrivita pentru nevoile mele de business (platforma, integrari, aplicatii, tool-uri etc.), nu pentru ca asa am vazut ca fac marii retaileri.
  • Stabilesc obiective realiste pentru orice campanie, in functie de bugetul disponibil.
  • Am un plan bine organizat pentru gestionarea reclamelor mele (nu opresc o campanie prea devreme sau prea tarziu).
  • Am un buget alocat pentru testarea reclamelor si a campaniilor.
  • Investesc in campanii pentru pozitionarea de brand, remarketing pe cosurile abandonate si campanii pe audiente personalizate pe Facebook.
  • Am asteptari realiste, indiferent ca lucrez cu o echipa interna sau o agentie externa.

 

Sfatul meu? Incepe sa folosesti aceste checklist-uri chiar de astazi, pentru a avea o strategie muult mai performanta.

Checklist-urile au fost create atat pe baza activitatii noastre la agentie, cat si pe sfaturile din cadrul webinariilor organizate cu experti in PPC cu Google si Facebook Ads.

Vrei si mai multe super materiale pentru magazinul tau online? Stai pe-aproape, postam constant articole, video-uri si webinarii pentru clientii nostri, precum si intreaga comunitate de eCommerce.

Vrei mai mult de la magazinul tau online? Mai multe vanzari, fara stresul grijilor tehnice? 

Atunci hai pe Gomag! Ai 15 zile demo gratuit sa testezi platforma si sa te convingi cu ochii tai ca e solutia potrivita pentru tine!