7 minute timp de citire

Azi vorbim despre vanzarea pe marketplace, mai precis cum sa vinzi in eMag.

Notiunea de eCommerce Marketplace se refera la un site care listeaza produsele, serviciile si ofertele unor comercianti inregistrati in fata unei audiente masive, pentru un comision anume din vanzari.

La nivel global, Ebay a fost un pionier al acestui model, intrecut la ora actuala de Amazon, care permite unor selleri individuali sa isi vanda produsele, impreuna cu stocurile normale ale mall-ului online.

In Romania, cel mai bun exemplu de marketplace este eMag Marketplace.

Pentru consumatori, distinctia dintre stocurile eMag si produsele din marketplace se face destul de usor. De obicei, iti va fi afisat un mesaj care te atentioneaza ca produsul respectiv este vandut de o terta parte.

cum-vinzi-pe-emag

Un marketplace eCommerce este, intr-adevar, o afacere uriasa, pe langa faptul ca e foarte complexa.

Comisionul pastrat de eMag la vanzarile de pe Marketplace difera, cele mai mici fiind intre 5 si 10% din vanzare, undele depasind si 30%. Dar depinde de categoria de produse si alte detalii.

Conditiile impuse de eMag pentru a deveni seller in Marketplace sunt destinate asigurarii, in primul rand, a unei experiente calitative pentru clientii finali:

  • sa oferi o gama consistenta de produse din cel putin o categorie din retail,
  • sa ai experienta si resursele necesare pentru a livra rapid produsele
  • sa asiguri serviciile post-vanzare,
  • sa ai capacitatea de a acoperi intregul teritoriu al Romaniei.

Mai multe detalii despre marketplace dar si tutoriale de folosire a platformei eMAG Marketplace gasesti in noul eMAG Academy.

Aici ai acces la 100 de tutoriale video, 130 de articole legate de functionarea acestui sistem si o zona extinsa de intrebari si raspunsuri care vin in ajutorul sellerilor eMag.

Clientii pot comanda atat produsele tale, cat si produsele eMag, simultan. Comanda produselor tale iti va fi transmisa in urma finalizarii procesului de checkout si datoria ta este sa livrezi coletul clientului, impreuna cu toate documentele legale.

Pentru a asigura respectarea standardului de calitate eMag, vei fi evaluat si monitorizat in permanenta.

Acest aspect nu reprezinta deloc un dezavantaj deoarece, practic, esti motivat sa fii mai competitiv si sa oferi produse si servicii performante. Astfel, iti asiguri si o baza de clienti multumiti, care se transforma in clienti fideli brandului tau.

Citeste si: Tot Ce Trebuie Sa Stii Despre Dropshipping

Vrei sa vinzi in eMag Marketplace? Avantaje si Dezavantaje

Avantaje vanzari pe marketplace

Principala oportunitate a unui marketplace este faptul ca toate partile implicate castiga intr-un fel sau altul:

Retailerul (operatorul afacerii)

  • acesta obtine un comision pentru fiecare produs vandut de catre selleri.

Vanzatorul (seller)

  • magazinele mici, fara un buget consistent si capacitati de marketing, care isi doresc mai multa vizibilitate
  • nu e necesar un site propriu – magazin online, pentru a vinde in marketplace, insa acesta ajuta
  • magazinele mari, care vor sa aiba accesul la o piata tinta noua, mult mai vasta

Clientul final

  • acesta are acces la o gama mult mai larga de produse si servicii, iar compararea preturilor devine o joaca

Cand faci parte din oferta prezenta pe un marketplace, baza de clienti a acestuia este una mult mai mare, comparativ cu cea a unui magazin online in curs de dezvoltare.

Sa luam doar cazul eMag, care are impact puternic asupra clientilor din Romania, Bulgaria, Ungaria si Polonia. Nu doar numele tau ca si comerciant va deveni vizibil, dar si produsele tale vor fi mai usor recunoscute.

Prin faptul ca ai acces la un numar mai mare de clienti, iti cresc sansele sa faci vanzari duble sau chiar triple fata de momentul actual.

Costurile de logistica si promovare scad substantial. Marketplace-ul face, concret, partea de promovare si pentru tine: se ocupa de strategii si tactici de directionare a publicului spre toate paginile de produs.

Deseori, acestia construiesc programe de loializare mult mai eficiente decat orice initiativa luata individual.

Dezavantaje vanzari pe marketplace

Un marketplace este, prin definitie, un mediu extrem de competitiv; afaceri similare cu a ta, care vand exact acelasi tip de produs, se afla in competitie directa cu tine.

La nivelul preturilor, al beneficiilor produselor si al plusului de valoare adaugat.

Prin urmare, e posibil sa vinzi la preturi mai mici decat ti-ai propus sau, din exces de zel, sa iti pierzi clientii actuali.

Si la nivel de notorietate, a recunoasterii brandului de catre clienti, ai putea avea probleme.

Afacerea ta nu mai este de sine statatoare, ci se afla sub umbrela unui adevarat brand, cunoscut si cautat la nivel national si in strainatate. La un moment dat, imaginea ta se contopeste cu cea a retailerului si, daca ai si un magazin online, trebuie sa depui eforturi serioase pentru a-ti diferentia afacerea.

Vanzari pe eMag vs. magazin online

vanzari marketplace

Principala diferenta dintre un marketplace si un site eCommerce este data de locul in care produsele sau serviciile sunt cumparate. In procesul traditional de eCommerce, clientii cumpara direct din site-ul afacerii.

Responsabilitatea finala a producerii bunurilor respective sau a negocierii cu furnizorii, revine exclusiv a site-ului. La acestea se adauga dezvoltarea site-ului si strategiile de marketing.

Ei, in cazul marketplace, aceasta investitie este mult redusa si tot ce ai nevoie este sa asiguri un stoc de produse consistent si sa ai experienta de a le livra profesionist in toata tara.

Dar nu vreau sa ma axez doar pe posibilitatea in care nu exista un site eCommerce de sine statator. Asumandu-ti pozitia de seller intr-un marketplace, ai accesul la o audienta masiva, cu potential adevarat de a se transforma in clienti. Si de ce sa alegi doar o singura varianta de afacere?

Nu-ti pune ouale intr-un singur cos, pentru ca ai mai putina siguranta in ceea ce priveste securitatea si protectia afacerii fata de crize sau probleme. Asigura-te pe toate flancurile: dezvolta-ti continuu magazinul on line astfel incat sa ajungi un brand si obtine un procent profitabil de vanzari, din Marketplace.

Citeste si: Ce Este O Platforma Multi Channel eCommerce ?

De ce sa vinzi in eMag Marketplace direct din magazinul tau GoMag?

Uite care sunt modalitatile si oportunitatile de integrare pe care le ai la dispozitie in platforma GoMag.

Pasul 1

In primul rand, cere sa devii seller eMag.

Aici trebuie sa indeplinesti toate conditiile impuse de retailer: gama de produse vasta dintr-o anumita categorie de comert, experienta si resurse pentru a livra rapid comanda clientului final si asigurarea serviciilor-post vanzare (documentatie legala pentru livrare, returnari etc.)

Primul pas este sa te inregistrezi ca partener accesand formularul eMag. Cei de la eMag iti vor evalua profilul si il vor valida iar, de indata ce vanzarea in Marketplace este posibila, te vor contacta pentru a stabili toate detaliile colaborarii.

Pasul 2

In ceea ce priveste integrarea tehnica, noi ne vom ocupa de setup-ul magazinului tau cu eMag (crearea legaturii intre shop-ul Gomag cu marketplace-ul).

Odata activata aplicatia, vei avea in platforma un nou Canal de vanzari, unde vei putea alege si trimite produsele dorite pentru a fi afisate in eMag.

Gasesti in sectiunea Help mai multe despre detalii despre cum vinzi pe eMAG din magazinul tau Gomag.

Principalul avantaj la integrarea magazinului cu eMag este faptul ca tu iti poti vedea vanzarile din eMag direct in platforma. Sincronizarea se face rapid si automat, ceea ce iti asigura o economie masiva de timp si posibilitatea de a vinde fara batai de cap.

Noi iti punem la dispozitie un sistem automat prin care te poti ocupa de oferta de produse prezenta in marketplace, ceea ce iti asigura doar beneficii. Practic, automatizarea reduce timpul de administrare al unei comenzi si reduce drastic erorile umane. Plus ca functioneaza la randament maxim 24/7.

vanzari emag marketplace

Cand iti integrezi oferta de produse din eMAG prin GoMag:

  • poti sa personalizezi descrierile de produs pentru fiecare categorie din Marketplace
  • poti sa personalizezi formatul titlurilor, pentru a oferi mai multa valoare produselor decat competitorii
  • poti sa trimiti usor in Marketplace noi produse
  • primesti notificari pentru fiecare comanda noua
  • comenzile sunt sincronizate
  • stocurile si preturile sunt actualizate in permanenta

Momentan, avem mai multe magazine online pe platforma GoMag care sunt integrate in eMag Marketplace, si isi cresc vanzarile zi de zi. 

Daca vrei sa iti asiguri mai multe canale de promovare si vanzare, iti recomand cu incredere eMag Marketplace si integrarea prin platforma noastra.

Maximizeaza-ti vanzarile, asigura-ti afacerea si obtine mai multa vizibilitate pentru business-ul tau. Tocmai ai aflat cum poti vinde pe eMAG in postura de partener eMag cu produse si servicii de calitate in Marketplace. Incepe sa o faci!