Cand deschizi pentru prima data un magazin online, prioritatea e ca acesta sa arate bine.

Sa fii mandru de ce-ai facut, de ce-i al tau.

Apoi incepi sa te stresezi pentru partea de promovare – iti dai seama ca fara trafic si lead-uri, magazinul tau e frumos, dar degeaba.

Iar dupa ce rapoartele de trafic incep sa arate bine, prioritatea ta se schimba spre conversii si profit.

Pentru ca, sa fim seriosi, nu toate vanzarile din magazin sunt profitabile. Si un procent prea mic din trafic ia decizia de cumparare.

Asa ca, iata dilema.

Cum convingi oamenii care ajung in site sa ia decizia de cumparare? Cum iti dublezi profitul… astfel incat banii bagati in campaniile de marketing sa merite?

Vestea buna e ca, daca vinzi cu platforma Gomag, ai in admin cateva instrumente gata de folosit, care ajuta la indeplinirea scopului tau.

Descopera mai multe detalii despre 10 aplicatii (si module) Gomag care te ajuta sa iti dublezi profitul in magazin. Acestea te ajuta si sa atragi o prima comanda mai valoroasa.

Sunt sigur ca ti-am trezit curiozitatea, asa ca hai sa trecem la treaba.

Cuprins – Aplicatii Gomag care te ajuta sa dublezi vanzarile:

  1. Pachete de produse
  2. Recomandari avansate
  3. Abonamente
  4. Pop-up-uri de CTA
  5. Produse bundle
  6. Servicii extra
  7. One-Time Offer
  8. Puncte de fidelitate
  9. Grupuri de clienti
  10. Recuperare cos

1. Pachete de produse

Pachetele de produse ne atrag atentia instinctiv, chiar daca nu pornim cautarea unui produs cu intentia sa il cumparam in cadrul unui pachet.

Sentimentul are de-a face cu dorinta de a economisi si siguranta ca am facut un targ mai bun decat ne asteptam.

Asa ca ofertele de tip pachete de produse functioneaza de minune pentru a creste valoarea cosului de cumparaturi.

Dar nu numai. 

aplicatia-pachete-produse-gomag

Faptul ca vad un pachet ii poate convinge pe potentialii clienti sa ia mai rapid decizia de cumparare, mai ales daca ii prinzi in momentul potrivit.

Foloseste aplicatia Gomag Pachete de produse, disponibila incepand de la abonamentul Plus.

  • Alege produse complementare cu produsul vizualizat initial. Tine cont ca utilizatorul a trecut printr-o calatorie pana sa vada produsul tau si are ganduri asociate acestei calatorii sau nevoi. Daca ii recomanzi produse complet diferite, ii poti distrage atentia de la cumparare.
  • Atrage atentia asupra pachetelor tale de produse, mai ales daca ai multe (aproape la fiecare produs). Poti folosi un popup de CTA care sa fie declansat la scroll pe paginile de produs (pentru anumite categorii, de exemplu).

Avantajul aplicatiei Pachete de produse e ca, odata ce iti stabilesti structura de ofertare si setezi pachetele, sunt afisate automat si nu mai ai grija lor pana in momentul in care vrei sa le modifici sau stergi.

Iti recomand sa prezinti pachete de produse in perioadele mai slabe in vanzari – pentru a atrage atentia.

De asemenea, foloseste-le in preajma sarbatorilor celebrate cu cadouri (Craciun, Pasti, zile onomastice). 

2. Recomandari avansate

Upsell si cross-sell sunt tehnici clasice de crestere a valorii cosului. Si stii ca ai deja optiuni de afisare a acestora, din modulul Produse in Gomag.

Insa daca vrei sa personalizezi recomandarile de upsell sau cross-sell, poti folosi aplicatia Recomandari avansate din Gomag.

Aplicatia iti permite sa selectezi afisarea automata a diverse produse in functie de conditii: daca produsul vizualizat are o valoare mai mica sau mai mare, daca face parte dintr-o anumita categorie, daca e de la un anumit brand sau are un anumit cod (sku).

Dupa setarea conditiilor, produsele extra recomandate vor fi afisate in pagina de produs vizualizata de catre client.

recomandari-avansate-aplicatie-gomag

Recomandari avansate iti mai ofera inca o optiune: sa afisezi recomandari in pagina de cos si finalizare comanda.

Daca alegi aceasta optiune, vor aparea butoane noi in paginile respective, care deschid un pop-up cu recomandari suplimentare de produse.

E un mod usor de a atrage atentia clientilor asupra unor produse potrivite cu cel ales initial, mai ales ca a ajuns in punctul in care e 90% sigur ca il cumpara.

Recomandari avansate are rolul de a trezi interesul clientilor si a le prezenta produse despre care clientii poate nu stiu, dar le-ar fi utile.

Le-am vazut folosite in nise precum cosmetice, cadouri, bijuterii, dar si florarie (dulciuri sau ambalaj special pentru livrare), librarie & papetarie sau produse pentru casa. 

Citeste si: Marketing in site – 8 Aplicatii care iti simplifica munca [Infografic]

3. Abonamente

Aplicatia Gomag Abonamente este special creata doar pentru anumite nise. Cele care vand produse cu caracter recurent.

Procesul functioneaza la fel ca orice alt abonament: clientii aleg un produs sau o selectie de produse si stabilesc cand sa li se livreze, pe parcursul a unui interval de timp dat.

De exemplu, poate vinzi cosuri alimentare pentru o familie de 4 persoane, cu produse pentru 1 saptamana. 

Cu aceasta aplicatie, oamenii pot sa isi faca un abonament la acest tip produs. Asa, in fiecare saptamana ei stiu ca li se va livra cosul cu alimente.

Am vazut aplicatia in nise precum alimente si bauturi, hrana pentru animale, florarie, papetarie si articole de birotica sau suplimente.

aplicatia-abonament-gomag

Vezi daca se potriveste pentru tine.

Aplicatia Abonamente are sanse reale sa iti dubleze profitul (sau chiar sa il creasca mai mult) pentru ca prelungeste durata de viata a utilizatorului ca si client al tau.

Il face sa plateasca recurent, astfel ca tu ai certitudinea unui anumit profit in fiecare luna (sau ce interval de timp a ales clientul).

Citeste si: Aplicatia Abonamente in platforma Gomag – Cum sa vinzi mai mult clientilor tai

4. Pop-up-uri de CTA

Platforma iti pune la dispozitie mai multe tipuri de pop-up-uri.

Dintre ele, pop-up-ul de Call to Action are un rol mai special: acela de a atrage atentia celor care intra in site spre o oferta, o categorie, un discount, un continut special sau un landing page.

Cand ai o oferta, dar nu o afisezi pe pagina in care aterizeaza un utilizator, si nici nu ii spui nimic de ea, e frustrant si pentru client, si pentru tine: daca descopera oferta prea tarziu se va enerva la culme, iar tu iti pui singur bete in roate.

Asa ca nu ezita, foloseste un pop-up de CTA – de preferat, sa se afiseze la scroll.

pop-up-cta

Pentru a-ti dubla profitul, mai poti folosi pop-up-ul de abonare.

Practic, acesta va fi primul pas dintr-o secventa de onboarding, menita sa castige increderea clientului in timp, pentru a-i vinde prin mail.

Secventa ar putea arata asa:

  • Popup de abonare, pentru a obtine un discount, un ghid sau alt fel de magnet de lead-uri.
  • Popup special de confirmare dupa abonare, in care il ghidezi spre email, sa acceseze ceea ce ai promis ca ii trimiti, si sa afle mai multe despre tine.
  • Email cu materialul promis si mesaj de prezentare / bun venit.
  • Un al doilea mail cu informatii suplimentare – raspuns la intrebari frecvente, video-uri demonstrative, povesti ale clientilor si o selectie limitata de produse vedeta.
  • Mail cu recomandari de produse si recenzii sau UGC + stimuli de urgentare (timp limitat, editie limitata, stoc limitat, beneficii extra limitate cum sunt cadouri, transport gratuit sau altceva)

Vei sustine aceasta secventa si cu ads prin remarketing, pentru a creste sansele de captare a clientului.

Citeste si: Pop-up in magazinul tau online: Ghid cu 20 de exemple care sa te inspire

5. Produse bundle

Aceasta este diferita de aplicatia Pachete de produse.

Aplicatia Gomag Produs Bundle creeaza un nou produs, de sine statator, format din mai multe produse existente deja in magazinul tau.

Practic, creezi tot un pachet de produse, dar spre deosebire de situatia in care ai afisa pachetul doar in frontend, cu aplicatia Bundle, stocul produselor componente este scazut corect de fiecare data cand clientii cumpara.

Nu trebuie sa intri tu manual pe produse pentru a modifica stocurile, platforma o face automat pentru tine.

Aplicatia este potrivita pentru orice tip de nisa. Depinde doar de strategia ta si de ce tipuri de pachete vrei sa faci.

La fel ca in cazul pachetelor standard de produse, te ajuta sa cresti valoarea cosului → creste profitul.

aplicatia-produse-bundle-gomag

6. Servicii extra

Exista o multime de nise in care te poti diferentia prin faptul ca oferi servicii suplimentare, de care clientii au nevoie si pe care, fara tine, ar trebui sa le caute in alta parte.

De exemplu, instalarea sau montarea unor produse IT, mobilier, sisteme de inchidere porti sau tapet. Sau adaugarea la comanda a unui jurnal de dezvoltare personala / sesiune de consultanta pentru toate cartile comandate din categoria Dezvoltare personala.

Sau personalizare produse cu mesajul dorit.

Aplicatia Servicii extra din Gomag iti permite sa afisezi orice optiune de serviciu suplimentar in pagina de finalizare comanda a magazinului tau.

aplicatia-servicii-extra-gomag

Vezi tu, acolo clientul devine foarte atent – pentru ca vrea sa se asigure ca a completat toate campurile corect, si nu comanda altceva decat ce ii trebuie.

Asa ca nu are cum sa rateze zona de Servicii extra. Tu le poti oferi in mod gratuit sau contra-cost, mai ales daca inseamna costuri avansate din partea ta.

Aplicatia te ajuta sa dai un impuls suplimentar deciziei de cumparare, sa cresti valoarea comenzii si chiar sa ii dai un motiv clientului sa se intoarca (deci, sa devina client fidel).

Urmarea? Bam, iti dublezi profitul.

Citeste si: Cum depasesti obiectiile clientilor si ii convingi sa cumpere [18 Obiectii in vanzari]

7. One-Time Offer

OTO este una dintre aplicatiile mele preferate din Gomag.

Mi se pare wow modul in care o bucatica atat de mica din site iti poate aduce vanzari mai profitabile – daca o folosesti asa cum trebuie.

Probabil stii deja, dar nu strica sa o repet. Aplicatia One-Time Offer din platforma te lasa sa afisezi o noua zona de vanzare, direct in pagina de finalizare comanda.

Teoretic, pretul produsului afisat aici este cel mai mic (pentru produsul respectiv) pe care il poate gasi in magazin. 

aplicatia-oto-gomag

Insa, in functie de creativitate, poti face o multime de lucruri.

De exemplu, clientii nostri de la BeautyBee folosesc OTO pentru a oferi un produs surpriza, care poate valora pana intr-o anumita suma.

Oamenii nu stiu ce vor primi in colet, dar stiu ca pentru o suma mica, s-ar putea bucura de un produs mult mai scump. In plus, clientii nostri au lasat vizibile si recenziile produsului surpriza, aproape toate pozitive.

Aceasta transparenta duce la castigarea increderii unor clienti complet noi si la fidelizarea clientilor existenti.

Citeste si: Cum cresti valoarea medie a comenzilor in magazin: Oferta Unica [Premiera Gomag]

8. Puncte de fidelitate

Modulul Puncte de fidelitate din Gomag iti este disponibil incepand de la abonamentul Pro.

El are rolul de a-ti aduce profit dublu sau chiar triplu pe termen lung, pentru ca reprezinta un motiv pentru clientii tai sa se intoarca si sa comande din magazin.

Punctele de fidelitate se pot acorda pentru fiecare comanda, dar mai nou, si pentru crearea unui cont.

Cand setezi puncte pentru deschidere cont, acestea vor fi semnalizate vizibil in partea de sus a site-ului, chiar langa icon-ul de “Intra in cont”.

Cu cat mai multi oameni isi deschid cont in magazinul tau, cu atat iti va fi mai simplu sa le faci oferte personalizate (care au o putere mai mare de convingere) sau sa le trimiti mesaje ca reactie la actiunile lor (de exemplu, abandonul cosului). 

modul-puncte-fidelitate-gomag

9. Grupuri de clienti

Ai o alta metoda de a dubla profitul pe termen lung daca folosesti modulul Grupuri de clienti din CRM-ul platformei Gomag.

Stii deja ca fiecare dintre clientii tai ajunge in site cu nevoi si obiectii diferite.

Prin urmare, daca vrei sa le vinzi si a doua oara, si a treia oara, trebuie sa iti ajustezi mesajele si modul de abordare.

Modulul Grupuri de clienti te lasa sa iti segmentezi clientii existenti, pe baza unor caracteristici specifice. 

De exemplu, poti crea un grup pentru clientii care sunt pasionati de un anumit brand. Sau cei care cumpara de cel putin 3 ori. Sau cei care cumpara peste o anumita valoare.

modul-grupuri-clienti-gomag

Apoi, poti folosi GoBotii pentru a le trimite email-uri sau SMS-uri cu oferte personalizate in functie de comportamentul si istoricul lor, specific pe grup.

Cu cat sunt mai personalizate, asadar, mai relevante, cu atat ofertele tale vor fi mai persuasive.

Citeste si: Cum poti atrage si mentine clientii in magazinul online

10. Recuperare cos

Un procent dezastruos de utilizatori ies din site-ul tau lasand in urma cosuri pline de produse (si de bani, pentru tine).

Este un flagel care afecteaza toate nisele – o rata de abandon mare e frica oricarui proprietar de magazin online.

Asadar, ce faci in aceasta situatie?

Incerci sa previi si incerci sa recuperezi interesul.

Aplicatia Recuperare cos din Gomag este doar una dintre metodele pe care le poti folosi pentru a atrage atentia clientilor asupra produselor abandonate in cos.

Este inclusa in abonament la Gomag, incepand de la pachetul Pro.

Odata activata, poti sa trimiti automat un email de recuperare cos. 

aplicatie-recuperare-cos-gomag

Tot ce trebuie sa faci este sa scrii mesajul dorit de tine, sa stabilesti codul de voucher si valoarea acestuia si sa stabilesti la ce interval de timp dupa abandon va fi trimis.

Aplicatia poate trimite aceste email-uri daca al tau client a fost logat in cont in momentul in care platforma identifica abandonul.

Cert e ca te poate ajuta sa atragi din nou atentia asupra ta, ba chiar sa oferi un impuls pentru ca, de data asta, clientul sa finalizeze comanda.

Citeste si: Abandonarea cosului: cum recuperezi cosuri pline de bani

In Gomag ai la dispozitie o multime de aplicatii care te ajuta sa iti dublezi profitul, prin cresterea valorii cosului si fidelizarea clientilor.

Tot ce iti mai ramane de facut este sa le folosesti, cel mai recomandat, impreuna.

Daca (inca) nu vinzi cu Gomag, acum e momentul sa incepi. Ai la dispozitie 15 zile gratuite pentru a incepe constructia magazinului

Lanseaza-l cu fast si vinde online in mod profitabil!

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]