Ce te faci cand valoarea medie a comenzilor in magazin este mica?

Exista cateva metode clasice pentru cresterea valorii cosului: transport gratuit peste o anumita suma, upsell, cross-sell, bundle…

… si acum, in Gomag, ai un nou instrument care te va ajuta.

Tocmai am lansat modulul One-Time Offer / OTO / Oferta Unica, in premiera pentru o platforma eCommerce romaneasca!

Oferta unica va aparea in fata clientilor chiar inainte sa finalizeze comanda, la un discount stabilit de tine. Oferta se adauga automat la comanda, in momentul in care oamenii bifeaza ca o doresc.

Dar sunt sigur ca vrei mai multe detalii, asa ca hai sa incepem cu inceputul.

Ce este OTO / One-Time Offer / Oferta unica?

“Doriti si cartofi?”

Chiar daca nu ai mai auzit pana acum de OTO, expresia de mai sus sigur ti se pare cunoscuta. Practic, oferta unica reprezinta o tehnica de a face cross-sell chiar inainte ca omul sa iti trimita comanda.

Alegi un produs complementar cu categoria din care a cumparat sau un produs general, bine primit de oricine, si stabilesti un discount unic care va fi valabil doar acum si pe care nu il va gasi pe site in alta parte.

oto-valoare-cos-mare

Cheia este sa ii transmiti din text clientului acest lucru – ca e un pret unic, pe care nu il va mai putea accesa altadata – pentru a-i da impulsul ca trebuie sa aiba oferta acum.

De ce sa faci o oferta unica? Pentru ca e o tehnica de urgentare.

La fel cum noi facem oferte si asiguram bonusuri doar pentru primii 5 clienti care cer oferta. La fel cum afisezi un cronometru in paginile de produs sau intr-un landing page. Sau in hello bar.

E acelasi motiv pentru care le spui oamenilor sa cumpere cat mai repede atunci cand ai stoc limitat.

Urgentarea e o tehnica super cunoscuta si extra folosita pentru cresterea conversiilor si grabirea deciziei de cumparare. Pentru ca functioneaza.

De ce functioneaza OTO sa cresti valoarea medie a comenzilor?

Pentru ca, in general, atunci cand omul ia decizia sa cumpere un produs si il adauga in cos, e deja pe buying mode. Ai cele mai mari sanse sa il convingi sa mai ia un produs, mai ales daca e la reducere.

Cum faci, concret, o Oferta unica in platforma Gomag?

Gasesti noul modul in Marketing > One-Time Offer.

one-time-offer-gomag

Pentru a crea o oferta unica, completeaza pasii urmatori:

  • Denumire – alege un nume descriptiv, care te va ajuta sa il deosebesti in admin, dar va aparea ok si in site, in cosul de cumparaturi si pe facturi. 
  • Mesaj CTA – acesta tine locul butonului de call-to-action clasic. Sfatul meu este sa alegi un mesaj descriptiv, astfel incat omul sa inteleaga ca acolo trebuie sa dea click pentru a adauga oferta: “Da, vreau oferta acum!”, “Adaug/ Adauga oferta la comanda”, Vreau oferta mea unica” etc.
  • Descriere – aici e terenul tau de joaca, pentru ca descrierea + pretul taiat sunt practic ceea ce conving omul sa cumpere. Iti recomand sa notezi aici care este discount-ul acordat, faptul ca e un pret unic, pe care nu il mai gasesc in site si de care pot profita doar acum. Poti sa le spui si care sunt beneficiile produsului (pe scurt) sau modul in care poate fi folosit.
  • Produs la oferta – alege produsul din oferta ta unica. De preferat, sa fie unul cu o marja buna de profit, pentru care poti oferi un discount mare, care sa impresioneze. Tot aici stabilesti cate bucati din produs vrei sa dai in oferta si care este discount-ul acordat.

detalii-oto-gomag

  • Afiseaza Informatii Produs – alege daca vrei sa afisezi o caseta cu informatii despre produs, imagine + pret si pret taiat. Eu iti recomand sa selectezi da, pentru ca asa oferi informatii mai complete si convingi mai usor.
  • Afiseaza – e un tab special pentru produsele cu variante. Aici stabilesti daca omul poate sa selecteze orice varianta de produs sau doar pe cea aleasa de tine.
  • Transport gratuit – daca vrei sau nu sa oferi transport gratuit cand sunt indeplinite conditiile regulii.
  • Activ – daca sa fie activa, inactiva sau activa doar intr-un anumit interval de timp.
  • Conditii – stabileste in ce conditii se afiseaza oferta unica in pagina de finalizare comanda:

– de exemplu, poti oferi OTO doar daca totalul cosului depaseste o anumita valoare,

– daca totalul cosului este mai mic decat valoarea medie care ti-ar placea tie

– pentru produsele aflate intr-o anumita categorie etc. (setezi din conditii daca sa fie categorie egal cu categoria dorita din tine, sau daca vrei ca OTO sa nu se afiseze pentru o anumita categorie setezi categoria nu se afle in lista categorie dorita)

Ai o multime de variabile cu care te poti juca, in functie de ce crezi ca e mai potrivit pentru clientii tai. 

*Daca vrei mai multe forme de OTO, in special legate de sume, va fi nevoie sa setezi conditii prin care sa eviti afisarea mai multor oferte deodata, mai ales daca se bat cap in cap.

setare-oto-categorie

Dupa ce setezi oferta unica, aceasta va fi afisata doar atunci cand se indeplinesc toate conditiile setate. 

Va aparea in pagina de finalizare comanda chiar inainte de cererea acordului pentru prelucrarea datelor personale si butonul de trimitere comanda.

exemplu-oto-gomag

Citeste si: 6 Modalitati Prin Care Poti Creste Valoarea Medie A Comenzilor

Sfaturi si exemple pentru cum sa faci o Oferta Unica

  • Ofera un produs cu o marja buna de profit asa incat sa iti acopere cel putin costul de achizitie pentru clientul respectiv.
  • OTO te ajuta sa cresti valoarea medie a comenzilor in magazin si, in acelasi timp, economisesti costurile pentru 2 transporturi, procesari de plata etc.
  • Alege un produs standard, general, care sa se potriveasca indiferent de cumparator.
  • Sa adaugi obligatoriu in descriere ce vrei sa transmiti prin OTO. Daca nu le spui oamenilor “Hei, asta e o oferta de genul odata in viata”, ei nu au altundeva de unde sa stie.
  • Daca stii ca ai produse cu preturi mari, foloseste o descriere bazata pe beneficiu, nu pe curiozitate – upgrade, accesorii, “ merg impreuna”, “e piesa care completeaza puzzle-ul”.  
  • Ce face aceasta oferta diferita: E prima data cand o faci? E genul de targ “odata in viata”? E limitata de timp sau stoc? Subliniaza elementul de unicitate in textul ofertei.
  • Poti sa incerci o serie de oferte unice in functie de tipologia de clienti:
    • Daca a adaugat 1-2 produse si totalul e mai mic decat valoarea medie a comenzii in magazin (produsele au preturi mai mici decat pretul mediu din site) fa-i o oferta cu o reducere mare;
    • Daca valoarea cosului depaseste valoarea medie, fa-i o reducere mai mica la un produs complementar cu categoria produselor selectate initial

oto-complementar-categorie

  • Creeaza OTO pentru fiecare categorie din site
  • Variaza OTO in timp. La cateva luni, de exemplu, il poti schimba. Vezi frecventa de cumparare a clientilor fideli si stabileste intervalul de timp la care faci rotatia in functie de aceasta frecventa.
  • Ai grija sa setezi conditii de excludere pentru produsul pe care il oferi in OTO – sa nu ii acorzi automat reducerea daca a adaugat produsul respectiv in cos. 

Citeste si: 7 Idei pentru a-ti creste rata de conversie in magazin

Ce sa retii din articol? 

Alege un produs cu un pret mai mic sau un pret pe care il poti reduce si prezinta-l clientului chiar in pagina de finalizare comanda, cand este clar pregatit sa faca achizitia.

Foloseste noul modul One-Time Offer din Gomag pentru a-ti creste valoarea medie a comenzilor in magazin, fara sa faci un push agresiv pe consumator. Alegerea le va veni natural.

Ai insa grija la setarea conditiilor si gandeste bine fiecare oferta unica, pentru a-ti acoperi costurile de achizitie client. Totul e super simplu!

Ai intrebari legate de One-Time Offer? Lasa-mi un comentariu mai jos.

PS. Inca nu vinzi cu platforma Gomag? Incearca solutia noastra gratuit pentru 15 zile si alege sa vinzi online cu minim de efort, fara costuri de setup, fara costuri la integrarile cu transportatori & procesatori plata si cu suport inclus!

Cosmin Daraban