Stiai ca in platforma Gomag ai o optiune gratuita de creare pop-up-uri? Cu tot cu sabloane editabile?
Pop-up-urile sunt o metoda excelenta sa interactionezi cu clientii si vizitatorii tai pe toate nivelurile palniei de vanzari:
- Atrag atentia asupra produselor pe care vrei sa le scoti in evidenta
- Te ajuta sa colectezi date despre clienti
- Ofera o cale de recuperare a intentiei de cumparare
Dar pe larg despre acest subiectul PopUp mi-am propus sa povestim in articolul de azi.
Vreau sa iti arat cateva exemple de pop-up-uri pe care le poti crea cu ajutorul Gomag. Practic, sunt idei din care sa te inspiri si pe care le poti aplica super usor… pentru ca ai deja sabloane editabile in platforma.
Sunt exemple facute personal, cu imagini din Canva si alte aplicatii gratuite – pentru ca vreau sa iti arat ca oricine poate folosi pop-up-urile din Gomag. Trebuie doar putina implicare.
Desigur, exista si tipuri de pop-up-uri mai interactive (cum este roata norocului), insa pe acestea le poti crea folosind optiunile unor terte parti integrate in platforma (cum e NewsMAN, de exemplu).
Bun, esti gata sa incepem?
Cuprins: Ghid complet cu 20 de exemple de POP-UPs gata de aplicat
- Pop-up pentru teasing campanie de marketing
- Pop-up pentru anuntarea unor reduceri / promotii
- Pop-up pentru anuntarea de beneficii
- Pop-up de abonare cu beneficiu
- Pop-up de abonare simplu
- Pop-up pentru descarcarea unui lead magnet (pe email)
- Pop-up pentru descarcarea unui lead magnet (spre landing page)
- Pop-up pentru evidentierea unei categorii de produs
- Pop-up pentru cresterea valorii cosului de cumparaturi
- Pop-up pentru colectare review-uri
- Pop-up pentru castigarea increderii
- Pop-up pentru recuperarea intentiei de cumparare
- Pop-up pentru colectare lead-uri la exit
- Pop-up pentru verificarea varstei
- Pop-up pentru variante
- Pop-up pentru inscrierea intr-o tombola / giveaway
- Pop-up pentru anuntarea unor noutati legate de magazin
- Pop-up reminder (campania urmeaza sa expire, si e activ doar in acea perioada)
- Pop-up pentru programarea unei discutii
- Pop-up pentru impingerea in fata a unui produs (nou, de exemplu)
Inainte sa trec la exemple si sfaturi, vreau sa iti atrag putin atentia.
Atentie la afisarea pe mobil!
Poate pe desktop pop-up-ul arata minunat, dar ai grija sa verifici si cum apar pe mobil. De exemplu:
Sfatul meu este sa opresti afisarea pop-up-urilor pe mobil.
Pe telefoane, mai degraba foloseste hello bar – e o transmitere a mesajului mai putin intruziva si are avantajul ca ramane afisata pentru cat timp il setezi, nu dispare.
O alta problema pop-up-ul de recuperare cos, care se declanseaza la exit.
Pe telefon e foarte dificil sa prevezi intentia de iesire a utilizatorului. De aceea, daca ai un exit pop-up iti recomand sa il dezactivezi pe mobil.
1. Pop-up pentru teasing campanie de marketing
Practic, e ca un pop-up simplu de abonare la newsletter. Diferenta e ca, in comparatie cu o perioada normala in magazin, tu acum creezi un sentiment de anticipatie in randul clientilor.
Sfaturi pentru un pop-up de teasing:
- Foloseste elemente grafice pentru a suprinde ideea principala a campaniei pe care o vei rula – de exemplu, mai sus mai legat de Black Friday sau Black Week, pe care oamenii le asociaza din start cu reduceri foarte mari
- Da un motiv puternic oamenilor sa isi lase adresa de email – nu e suficient sa le zici doar “aboneaza-te si afla primul”, ofera-le si un sneak peek (in exemplu am mentionat procentajul maxim de discount)
Acest tip de pop-up poate fi folosit oricand faci o campanie de marketing mai mare si vrei sa faci buzz in jurul ei: campania de Craciun, Valentine’s Day, Halloween etc., dar si campanii precum cele exclusive pentru abonatii la email sau sarbatorirea aniversarii magazinului.
2. Pop-up pentru anuntarea unor reduceri / promotii
Nu toti oamenii o sa intre in site-ul tau prin reclamele platite specifice sau postarile in Social Media. Unii ajung cautand produsele in Google sau din link-uri mai vechi.
Daca ai o promotie sau o campanie speciala, cum le transmiti asta? Exact, printr-un pop-up.
- Afiseaza pop-up-ul la scroll in pagina – pentru ca presupui ca omul are o oarescare intentie de cumparare, din moment ce te-a cautat el. Asa ca ii dai timp sa vada mai intai produsul sau oferta initiala.
- Transmite clar mesajul si beneficiul principal – fie ca e o reducere, transport gratuit, cadouri la comanda sau orice alt lucru ce insoteste comanda din magazin.
Resurse pentru imagini: Icon-uri, imagini si ilustratii – 30 Resurse gratuite pentru magazinul tau
3. Pop-up pentru anuntarea de beneficii
Am vazut o multime de magazine care isi ascund punctele tari atat de adanc in pagini, incat ele devin puncte slabe.
Vezi tu, clientul tau nu e arheolog. Nu ii trebuie si nici nu ii place sa faca sapaturi in site-ul tau pentru a gasi ceea ce este interesant pentru el si, in acelasi timp, te diferentiaza de concurent.
Tu trebuie sa ii transmiti asta, din prima. Poti sa o faci printr-un pop-up.
- Alege cele mai interesante servicii extra sau beneficii pe care le ofera firma ta – garantii extinse, atentii in colet, acces la produse in exclusivitate, service sau montaj etc.
- Foloseste un pop-up de call-to-action, indicand directia potrivita spre produsele vedeta (adica sa directionezi oamenii spre un landing page construit pentru vanzare, nu homepage sau pagini cu forta scazuta de vanzare).
4. Pop-up de abonare cu beneficiu
E unul dintre cele mai intens folosite metode de colectare de adrese de email si abonati la newsletter. Nu cred ca trebuie sa intru in multe detalii aici.
- Nu lasa acelasi pop-up foreveeer – actualizeaza textul sau grafica pentru a se potrivi cu perioada din an. Faptul ca faci pop-up-ul mai relevant pentru contextul actual si e mereu fresh, iti creste volumul de abonati la email.
- Dupa completarea adresei de email, directioneaza noul abonat spre un landing page – e momentul potrivit sa-si foloseasca voucherul primit… pentru ca daca il lasi in plata lui, vei astepta mult si bine.
5. Pop-up de abonare simplu
Daca ai beneficii speciale pentru abonati, s-ar putea sa iti poti convinge utilizatorii sa se aboneze fara sa le mai dai un cod de reducere.
Ei bine, cifrele spun ca abonarea cu voucher se intampla mai des, insa nu lua statisticile generale de sfinte.
Testeaza pentru tine.
- Spune clar care sunt beneficiile pe care le primeste din postura de abonat la newsletter – nu uita sa folosesti cuvinte puternice (nou, tu, exclusiv, alaturi de noi etc.)
- Poti folosi indicatori vizuali pentru a directiona si privirea utilizatorilor – o mana intinsa spre butonul de call-to-action sau spre beneficii, privirea intoarsa spre anumite cuvinte etc.
6. Pop-up pentru descarcarea unui lead magnet (pe email)
- Intotdeauna cand ai un lead magnet precum un ghid, eBook sau checklist, nu folosi produse sau poze generale – poti folosi un mockup de revista (il faci din photoshop sau ce gasesti online – eu am folosit artboard.studio, scotand tot ce era premium si adaugand alte elemente proprii)
- Creeaza un lead magnet atragator si scoate in evidenta care este rezultatul consumarii lui – ca face economii, ca va fi in pas cu tendintele, ca va evita sa faca anumite greseli etc.
7. Pop-up pentru descarcarea unui lead magnet (spre landing page)
Diferenta o face faptul ca acest pop-up directioneaza oamenii spre o pagina unde poti cere detalii suplimentare in schimbul magnetului.
De exemplu, ii poti cere ziua de nastere sau alte date de care ai nevoie pentru a-i face oferte si a construi corect avatare de client.
Un astfel de pop-up e construit pe sabloanele de la pop-up Call to action.
8. Pop-up pentru evidentierea unei categorii de produs
Din conditiile de afisare, poti selecta ca un pop-up sa fie afisat doar pentru una sau mai multe categorii de produs (sau chiar intr-o pagina de produs, in functie de marca, de exemplu).
Asa ca, daca faci, sa zicem o campanie speciala pentru o categorie sau pentru un brand de produse vandute, poti atrage din start atentia asupra campaniei.
- Spune clar (boldat, cu litere mai mari sau doar din majuscule) CE se intampla special si IN CE CONDITII. Altfel spus, ce ii iese clientului (cadou, reducere, servicii extra) si care e conditia sa intre in posesia castigului respectiv (trebuie sa cumpere dintr-o anumita categorie, produse de la un anumit brand etc.).
- Foloseste imagini cu recompensele – oferi un cadou? Arata o cutie frumos impachetata. Oferi un anumit tip de produs? Pune poza cu produsul. Oferi puncte de fidelitate? Pune o pusculita. Si asa mai departe.
9. Pop-up pentru cresterea valorii cosului de cumparaturi
Pe langa recomandarile din paginile de produs pentru upsell sau cross-sell, din Gomag poti crea si un pop-up care sa afiseze recomandari specifice DOAR in momentul in care clientul a adaugat deja un produs in cos.
- Alege produse relevante, care fie completeaza experienta clientului cu produsul ales la inceput, fie au un pret mai mic
- Poti folosi expresii precum “Alti clienti au cumparat si…”, “S-ar putea sa iti placa si…”, “Stii ce merge bine impreuna cu {{productName}}? Uite cateva dintre recomandarile noastre.” etc.
10. Pop-up pentru colectare review-uri
Am ales acest exemplu, pentru ca majoritatea clientilor care au cont intr-un magazin sunt de obicei familiarizati bine cu brandul si au cumparat, cel putin odata.
Daca vrei sa stimulezi coelctarea de review-uri, poti afisa un pop-up dedicat in sectiunea cont client din magazin. Acesta va fi afisat in momentul in care clientii o acceseaza (de preferat, doar pentru cei autentificati).
Ofera un link in pop-up catre o pagina cu formular unde pot lasa propriu-zis testimonialul.
Pentru clientii neautentificati, in schimb, poti afisa un pop-up cu beneficii care sa ii convinga sa isi creeze un cont de client.
11. Pop-up pentru castigarea increderii
- Poti folosi aici testimoniale de la clienti, diferentiatorii principali ai magazinului sau, daca de exemplu, colaborezi cu un influencer, cu acordul lui poti sa afisezi o imagine cu fata influencerului respectiv.
- Scopul pop-up-ului este sa prezinte magazinul in cea mai buna lumina, astfel incat sa faca o prima impresie buna si sa castige increderea clientului. Practic, seteaza perceptia clientului asupra brandului. Apoi, prin butonul de call-to-action, dirijeaza oamenii spre un landing page cu produsele vedeta. Iar acesta fiind un landing page, din nou, contine semnale de incredere (testimoniale, marci, elemente de urgentare etc.).
12. Pop-up pentru recuperarea intentiei de cumparare / recuperare cos
- Cand folosesti sablonul pentru pop-up-uri de recuperare cos, nu mai trebuie sa stabilesti tu manual momentul in care sa se afiseze. Orice pop-up de recuperare trebuie sa includa si un voucher, pe care il alegi din lista de coduri de reducere create anterior in platforma.
- Reducerea in cos se poate aplica automat sau ii poti oferi clientului codul direct in pop-up (in descriere sau pe textul pe butonul de call-to-action)
13. Pop-up pentru colectare lead-uri la exit
O alta metoda de a recupera interesul clientului la iesirea din pagina este sa ii colectezi adresa de email, in loc sa ii atragi direct atentia spre cosul de cumparaturi.
- In acest caz, folosesti sabloanele de la pop-up Abonare la newsletter si stabilesti afisarea lui „la iesirea din pagina”.
- Si aici functioneaza foarte bine cifrele, atat ca discount sau ca suma fixa pe un voucher. Dupa ce noul abonat da click pe butonul CTA, il poti directiona spre un landing page de vanzare, asa incat sa isi aplice discount-ul cat mai repede.
14. Pop-up pentru verificarea varstei
Acest pop-up e necesar pentru magazinele care vand produse pentru adulti: alcool, tigari si tutun sau jucarii erotice. Nu e mare filozofie, mesajele sunt aproximativ aceleasi.
La ce sa ai grija, in schimb: nu folosi imagini explicite sau atragatoare, ci fii mai subtil.
Ideea pop-up-ului e sa descurajeze minorii, nu sa ii invite sa dea click pe „da, am 18 ani”.
15. Pop-up pentru variante
E un instrument extraordinar in magazinele care au produse cu diverse atribute.
De exemplu, pentru fashion poti afisa aici un ghid de marimi, astfel incat sa scazi rata de retur pe cat de mult posibil.
Sau, daca vinzi produse pentru casa cum ar fi vopsele sau pigmenti, e perfect sa simplifice alegerea clientilor. La fel si intr-un magazin cu produse pentru hobby (handmade sau pictura, de exemplu).
Practic, tot ce trebuie sa faci e sa adaugi o imagine (primita de la furnizor sau creata de catre tine) sau un tabel in care afisezi detalii despre atribute sau stabilirea atributelor de care au nevoie.
16. Pop-up pentru inscrierea intr-o tombola / giveaway
Am adaugat acest tip de pop-up pentru ca o tombola sau un concurs este o tehnica garantata sa iti aduca rezultate, indiferent ce iti doresti in urma ei: noi abonati, vanzari, lead-uri, raspunsuri la survey-uri, followeri etc.
Pentru a informa oamenii si a-i ghida spre pagina corecta, poti activa un astfel de pop-up.
17. Pop-up pentru anuntarea unor noutati legate de magazin
Ai deschis intr-o locatie noua? Ai inchis? Ai un anumit protocol nou (cum a fost incepand din 2020 cu pandemia)? Ai adus o colectie noua? Vrei sa angajezi oameni in firma?
Indiferent ce noutate ai, daca trebuie sa le-o transmiti si clientilor (pentru ca ii afecteaza in vreun fel sau iti deschide drumul catre anumite oportunitati), foloseste un pop-up de Call to action pentru a semnala asta.
18. Pop-up reminder
- Pentru campanii care au un factor de urgentare – timp limitat, stoc limitat, produse in eclusivitate, editii limitate etc.
- Ai grija sa stabilesti din conditii ca pop-up-ul va fi activ doar pana la finalul campaniei – foloseste un numar specific in text (data de expirare a ofertei, am adus doar 50 de bucati etc.)
19. Pop-up pentru programarea unei discutii
E un pop-up potrivit pentru cei care vand cursuri sau pachete de servicii, de exemplu, dar nu numai.
Il poti folosi daca vinzi B2B sau daca ai un segment de oameni ce trebuie sa vorbeasca mai intai cu tine si angajatii tai, si abia apoi fac achizitia.
Acesta este un pop-up pentru colectare lead-uri pe secventa + follow up pe email cu promisiunea ca va fi contactat in curand + follow up personal in care se stabileste cand va avea loc discutia telefonica.
Saau dupa ce omul isi inregistreaza adresa de email, poate fi redirectionat intr-un landing page unde sa isi faca programarea automat (alege ora si data dintr-un calendar incorporat in pagina, de exemplu).
20. Pop-up pentru impingerea in fata a unui produs (nou, de exemplu)
Scopul lui e sa atraga atentia clientilor asupra celor mai noi produse din magazin.
E interesant de testat daca aduce rezultate mai bune daca il afisezi doar clientilor autentificati sau tuturor.
Pe principiul ca oamenii autentificati au cumparat cel putin odata de la tine si sunt mai interesati de ce aduci nou, fata de colectia uzuala din site.
BONUS. Sabloane de texte pentru pop-up pe care le poti folosi in magazinul tau
Pop-up abonare newsletter:
- Bun venit la [Nume magazin]! Aboneaza-te si castigi x% reducere la prima comanda.
- Vrei x% reducere la urmatoarea comanda? Ramai la curent cu cele mai noi oferte!
- Stai un pic! Prima comanda vine cu reduceri din partea casei! (zona de email) > cta: Vreau codul acum
Pop-up recuperare cos (practic, exit pop-up):
- Asteapta! Stiai ca ai uitat ceva in cos? Trimite comanda inainte sa expire!
- Felicitari! Ai primit 50 lei reducere la produsele din cos. > cta: Vreau reducerea / Nu, vreau sa platesc pret intreg
- X% reducere. Nu pleca 🙁 Inca ai produse in cosul de cumparaturi. Foloseste codul si finalizeaza comanda acum!
Pop-up Call to action:
- Bun venit la [nume magazin]! Creeaza-ti chiar acum un cont si ai:
- Reduceri exclusive pe email
- Acces la cele mai noi produse
- Super cadouri si beneficii la fiecare comanda
Cta: Vreau beneficii extra / Nu acum
- Black Friday e aproape aici! Nu rata cele mai mari reduceri din an – lasa-ne adresa de email si iti trimitem cele mai tari oferte direct in inbox.
Cta spre un landing page cu formular de abonare (din care poti sa ceri si numele sau alte detalii)
- 18+ Doar pentru adulti. Te rugam sa confirmi ca ai peste 18 ani sau sa parasesti site-ul.
A iesit din nou un material super lung. Insa eu cred ca te va ajuta sa folosesti aplicatia PopUps din platforma la potentialul maxim.
Spor la actiune!
- Cum sa eviti greselile de incepator si sa minimizezi riscurile - decembrie 3, 2024
- Reguli de aur cand vrei sa vinzi pe Pinterest - noiembrie 26, 2024
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024