Daca e sa te gandesti la un segment de utilizatori frustrant, confuz si misterios, atunci acela e segmentul clientilor colindatori – cei care se tot intorc in site dar nu cumpara.
Sigur adori clientii care se intorc in site, pana la urma valoarea pe viata a clientului e sufletul comertului online. Noii clienti sunt un motiv de bucurie, fie ca e vorba de vanatori, de aventurieri sau alt tip de clienti.
Insa cel mai frustrant tip de client este cel care se tot intoarce in site, dar nu cumpara niciodata – clientul colindator.
Acesta rataceste aiurea in paginile tale de produs, in categoriile de produs si in blog. Multi dintre acesti clienti chiar se aboneaza la site-ul tau si devin lead-uri sau chiar adauga produse in cos.
Evident, ceva faci bine daca a parcurs drumul pana aici dar oare ce ii trage inapoi de la cumparare?
Raspunsul tine de impuls.
Mai clar, impulsul pe care trebuie sa il dai pentru a da marele click pe finalizeaza comanda.
Astazi continuam seria articolelor despre tipologiile de clienti cu clientul colindator. Iti voi arata de unde vine acesta, care este intentia lui si ce trebuie sa faci pentru a-l stimula sa finalizeze (in sfarsit) o comanda.
1. Cine este clientul colindator si de unde vine? (identitate)
E usor sa descrii clientul colindator: vine, pleaca, se intoarce, pleaca din nou… pana cand, foarte posibil, nu se mai intoarce niciodata.
Din fericire, acest client are un potential mare de vanzare si poti ajunge sa ii vinzi daca inveti cum sa iti demonstrezi empatia fata de grijile ce il framanta, in loc sa fii exasperat (sau sa te resemnezi).

Problema sta in felul urmator: odata cu evolutia tehnologiei si in special numarul crescut de utilizatori care folosesc un dispozitiv mobil pentru a-si rezolva nevoile si dorintele, oamenii nu mai sunt limitati doar la alegerea unui produs dintr-un singur magazin, cel in care se afla.
Poate in afara de reticenta fata de cumparaturile de masini online sau combustibil online, consumatorii de pe intreg globul pot cumpara azi vrute si nevrute din cateva click-uri.
Dar alegerea unui singur produs dintre atatea optiuni disponibile nu te face mai fericit ci, din contra, te paralizeaza.
Apare frica, poate gaseai un produs mai bun sau la un pret redus in alta parte.
Cum poti stii acest lucru daca nu colindand zeci de pagini si site-uri, produse, variante etc.?
Regretul ca “nu m-am mai putut uita pe inca o pagina?!” il tine departe de butonul adauga in cos sau finalizeaza comanda.
Acum, inainte sa vezi cum poti cultiva empatia pentru acest tip de client si sa alegi tipul de impuls pe care sa i-l oferi, e important sa analizezi de unde vine clientul colindator. Iar acesta vine, de obicei, din trei surse principale de trafic:
- Trafic direct – fie a salvat pagina sau adresa site-ului tau ca marcaj, fie browser-ul folosit completeaza automat URL-ul atunci cand te cauta.
- Din email – daca ti-a oferit adresa de email, e foarte posibil ca ajunge in site datorita email-urilor (educationale si comerciale) pe care i le trimiti.
- Din reclamele PPC – in special datorita reclamelor pe remarketing.
Da click, vine, pleaca dar nu spune si nu face nimic. Care e problema lui?
Citeste si: Ce Gandesc Clientii Tai Chiar Inainte Sa Dea Click Pe Adauga In Cos
2. Ce vrea clientul colindator? (intentie)
In afara cazului in care competitorii vor sa iti ruineze bugetul de reclame PPC dand click pe anunturile tale, clientul colindator chiar vrea sa cumpere. Dar, foarte important, nevoia / dorinta lui nu e foarte urgenta.
Ce il trage inapoi?
Frica. FOMO sau o varianta mai personala a acestui gen de frica.
Ce isi doresc clientii colindatori este securitate – siguranta ca au ales bine, au ales “cel mai bun”, indiferent ca e vorba de calitate sau pret.
Cum ii arati ca ii intelegi dorinta? Iti formulezi un plan de atac pe baza unui impuls care sa il ghideze mai departe prin palnia ta de vanzari, intr-un mod sigur si usor. Acum, haide sa le luam pe rand.
Clientul colindator din trafic direct vrea:
Din moment ce a vizitat deja de cateva ori paginile site-ului tau, impulsul de care are nevoie tine de ajutorul dat pentru a intelege ca face cea mai buna alegere. Cel mai probabil, pe langa pagina de produs din site-ul tau mai are deschise cateva tab-uri cu ofertele concurentilor.
Ce ai de facut? Simplifica procesul de comparare, nu il ingreuna. Ofera:
- Preturi dinamice sau comparatii de preturi
- Specificatii de produs foarte clare si detaliate
- Dovezi sociale irezistibile (review-uri, testimoniale, rating)
- Imagini de produs seducatoare (renunta la imaginile de produs de la furnizor)
- Dovezi de incredere (logo-uri, sigle etc.)

Clientul colindator venit prin email vrea:
Relevanta. Si pentru a-i raspunde cum trebuie singurul instrument de care ai nevoie este marketing automation.
Nu astepta sa abandoneze cosul pentru a-i atrage atentia printr-un email ci trimite-i mesaje personalizate in functie de actiunile si comportamentul lui in site.
Fa un pas si mai aproape de clientul tau folosind triggere personalizate cu exact produsul pe care l-a vizualizat sau produse din exact categoria pe care a vizitat-o.
Sau daca ajunge in blog si mai putin in magazinul propriu-zis, pune-i un tag cu tipul de continut de care este interesat.
Ai un magazin cu accesorii handmade?
Acest tip de client iti tot viziteaza blogul cu un interes crescut pe cercei handmade? Trimite-i imediat o oferta doar pentru cercei, fara sa incluzi alte categorii de produse.
Alaturi de personalizare, pentru clientul colindator functioneaza si urgentarea actiunii.
Daca marja de profit iti permite, fa-i o oferta cu un discount bun dar cu o limita de timp stransa la produsul/categoria de produs pe care o tot vizualizeaza. FOMO il va determina sa actioneze din impuls, pentru a obtine “cea mai buna” afacere.

Citeste si: Clientul Aventurier: Cum Ii Servesti Dorintele
Clientul colindator venit prin reclame PPC vrea:
La fel, relevanta.
Iar personalizarea functioneaza la fel de bine si pentru remarketing. Degeaba afisezi reclame ce promoveaza cercei handmade utilizatorilor care au vizualizat pagina cu bratari handmade.
Impactul reclamelor de remarketing creste cu cat mergi mai in amanunt catre dorinta utilizatorului.
La fel de importanta este pagina in care aterizeaza dupa ce da click. Nu insela asteptarile clientului tau pentru ca, ori va continua sa vina si sa plece fara sa actioneze, ori va pleca definitiv.

Pe langa toate aceste practici, daca vrei sa afli adevaratele intentii si motive ale clientului tau, cel mai ok ar fi sa il intrebi.
Creeaza chestionare si cere-i direct feedback-ul.
Cand isi exprima intentia sa plece din magazin, afiseaza-i un pop-up cu exit survey. Intreaba-l de ce a ales sa plece si actioneaza in concordanta cu raspunsurile pe care ti le ofera.
Acum ca stii cine este si ce vrea clientul colindator, iata ce ai de facut.
3. Cum ghidezi clientul colindator spre achizitie? (actiune)
La fel ca si in celelalte articole din aceasta serie, sfatul meu este sa iti optimizezi site-ul in functie de asteptarile clientului colindator (optimizari care nu interfereaza cu restul pe care le-ai facut pana acum pentru vanatori si aventurieri ci le completeaza).
Mai intai si intai, pretul.
Cele mai frecvente doua rezolvari ale acestei probleme tin de preturile dinamice (de exemplu, dupa un anumit numar de vizite in magazin, utilizatorul primeste automat un cod de reducere) sau comparatiile de preturi.
Ma voi axa pe comparatoarele de preturi ca solutie.
Aceste instrumente sunt cea mai buna alternativa la nenumaratele tab-uri pe care ar trebuie sa le deschida clientul colindator iar faptul ca ii dovedesti de la inceput ca stii care sunt grijile ce il preocupa, ii va castiga increderea.
In platforma Gomag ai posibilitatea de a face integrarea cu diverse comparatoare de preturi (Compari.ro, Bizoo.ro, Price.ro, Shopmania.ro) din cateva click-uri, direct din Gomag Apps.

Daca alegi sa te folosesti de comparatoarele de preturi, ai grija sa afisezi logo-urile aferente cat mai aproape de produs in site si sa eviti continutul duplicat in comparatoare (creeaza descrieri noi pentru produsele tale, altfel esti pasibil de penalizari).
In al doilea rand, specificatiile si descrierea produsului.
Pentru a raspunde nevoilor tuturor clientilor, inclusiv vanatorii si aventurierii, ai nevoie atat de o descriere scurta a produsul cat si de una detaliata, cu accent in special pe specificatiile produsului.
Nu uita, clientul colindator are si mai mult timp dar si interes sa sape in continutul de pe site-ul tau.
Pune-i la dispozitie toate informatiile despre produsul tau, folosind triggere emotionale dar si rationale de marketing si vanzare, pentru a-l convinge ca e cea mai buna alegere.
In al treilea rand, imaginile de produs, seducatoare.
Folosirea imaginilor de produs este atat o arta cat si stiinta. Nu e suficient sa copiezi imaginea de la furnizor ci este recomandat sa realizezi imagini noi, mai descriptive, clare, de calitate si cu care utilizatorul se poate identifica.
Tinteste spre emotie, textura si folosirea produsului in contexte reale. Tocmai acest tip de imagini cresc gradul de incredere in brandul tau si stimuleaza vanzarea.
In al patrulea rand, dovezile sociale si dovezile de incredere.
Fa inca un pas spre empatia fata de client, punand accentul pe dovezi de incredere.
De la recenzii, testimoniale, rating favorabil si pana la afisarea unor sigle in care oamenii au incredere (garantii, logo-urile procesatorilor de plati etc.), aceste elemente ar trebui sa fie plasate cat mai vizibil in paginile site-ului tau si in special in paginile de produs.
Daca clientii tai actuali sunt fericiti si posteaza pe Social Media sau iti trimit fotografii cu produsul tau sau in timp ce il folosesc, nu ezita sa folosesti aceste dovezi peste tot: in site-ul tau, in paginile de produs, in email-uri, pe paginile tale Social Media, in landing page-uri etc.
Atunci cand clientul colindator vede fetele zambitoare si cuvintele favorabile ale clientilor multumiti, capata incredere ca decizia pe care o ia in site-ul tau (cumpararea) este cea mai buna. Si atunci, si mai mult dupa ce foloseste produsul, va fi multumit.
Citeste si: Clientul Vanator: Cum Elimini Tot Ce Sta In Calea Lui
Astazi ai descoperit inca o tipologie de clienti intr-un magazin online, clientul colindator. Stiu ca acum vezi inca in Analytics cum vine, pleaca, se intoarce, pleaca iar… nu il mai lasa de capul lui.
Pune in aplicare sfaturile din articol si atrage-l iar in site dar, de aceasta data, nu il mai lasa sa plece fara sa converteasca.
De asemenea, nu uita ca daca vrei sa vinzi mai mult trebuie sa iti intelegi clientii in amanunt, sa stii ce nevoi au si sa iti creezi o viziune realista asupra acestora.
Vrei sa ai posibilitatea sa faci aceste schimbari in site-ul tau fara ajutorul unui programator? Vrei sa combini puterea de vanzare a magazinului tau cu tactici de marketing si vanzare direct din platforma?
Atunci hai pe platforma Gomag.
Ti-am pregatit o solutie completa eCommerce care te va ajuta sa vinzi chiar si fara experienta, o solutie dezvoltata impreuna cu alti antreprenori si business-uri din piata, care au trecut, la randul lor, prin aceleasi nevoi si probleme ca si tine.
Doar pentru antreprenorii ambitiosi, la fel ca si tine! Incearca platforma Gomag gratuit pentru 15 zile si apoi alege abonamentul potrivit pentru nevoile tale. Vei vedea, la Gomag gasesti ceea ce cauti.
- 5 reguli epice pentru a construi si consolida o afacere profitabila - noiembrie 18, 2025
- [Ghid] Migrare magazin in platforma Gomag: te ajutam sa faci tranzitia fara pierderi! - noiembrie 11, 2025
- Viitorul comertului fizic: cum iti reimaginezi magazinul pentru consumatorii digitali - noiembrie 4, 2025