Ma indoiesc ca expertul acestei saptamani mai are nevoie de vreo introducere.
Cel mai probabil stii cine e sau ai auzit despre el prin intermediul cartilor pe care le-a scris sau a blogului sau, unul dintre cele mai citite bloguri din intreaga lume.
E una dintre cele mai respectate si mai prolifice minti de marketing de la care ai putea invata si singura personalitate inclusa atat in Direct Marketing Hall Of Fame cat si in Marketing Hall of Fame.
Astazi continuam seria #ExpertulSaptamanii la Gomag cu Seth Godin, autor, antreprenor, marketer si public speaker, considerat de multi cel mai tare antreprenor din era informatiei.
Seth contribuie zilnic la schimbarea industriei, vorbind despre modul in care se propaga ideile, marketing, renuntarea strategica, leadership si despre provocarea status quo-ului in toate domeniile.
In cazul in care nu ai auzit de el (ceea ce e putin probabil 🙂 ), iti voi spune cine este Seth Godin si care sunt actiunile care il nominalizeaza astazi pe lista celor mai buni profesori si mentori de la care sa inveti.
Seth a crescut in New York si a studiat atat filozofie cat si informatica la Tufts University. Exista prea putine informatii publicate despre modul in care si-a petrecut copilaria. Stim doar ca la 16 ani conducea profitabil un club de ski insa la 19 ani a renuntat la oportunitatile si visurile de business pentru a lucra cu copiii la o tabara din Northern Ontario.
Dupa ce a absolvit, a urmat un MBA in Business Administration la Stanford Graduate School of Business.
Primul lui job a fost acela de Brand Manager la Spinnaker Software in 1983 insa in 1986 a renuntat, pentru a-si fonda propria companie. Seth Godin Productions, creat de la zero din propriile lui economii, era un business de ambalare a cartilor, pe care l-a administrat chiar din garsoniera sa din New York.
Lucrurile au mers asa pentru cativa ani, pana cand Seth si-a vandut compania propiilor lui angajati si a fondat Yoyodyne, impreuna cu Mark Hust. Practic, Seth a pariat pe o abordare noua in industria marketing-ului, comunicarea bazata pe permisiune, intr-un moment in care spamul era in plina ascensiune.
La 10 ani dupa ce a renuntat la primul sau job ca angajat, Yoyodyne a luat avant odata cu investitia de 4 milioane de dolari din partea Flatirone Partners, ceea ce a dus mai departe la atragerea unor clienti uriasi precum Microsoft, AOL, Sony Music, America Express sau Volvo.
Doi ani mai tarziu, in 1998, Seth isi vinde firma catre Yahoo! pentru aproape 30 de milioane de dolari si devine Vice President of Direct Marketing la Yahoo!.
In 2000 isi lanseaza primul eBook, Unleashing the Ideavirus, proiect care si astazi isi pastreaza recordul de cel mai descarcat eBook din toate timpurile. In acelasi timp pleaca si de la Yahoo! pentru a incepe sa scrie prima sa carte, Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable, pe care o lanseaza in 2003.
Pentru a-si evidentia ideea principala, aceea ca lucrurile care ies in evidenta sunt si mai repede retinute de catre oameni, Seth a plusat ambalandu-si cartile intr-o cutie de lapte.
Popularitatea lui a crescut, asadar in 2005 Seth lanseaza All Marketers Are Liars: The Power of Telling Authentic Stories in a Low-Trust World, carte ce ajunge rapid in lista top 100 bestsellers Amazon.
Urmeaza lansarea proiectului Squidoo in 2006, o retea ce permitea utilizatorilor sa creeze pagini si continut pe diverse subiecte, de la marketing, pana la animale de companie, filozofie, politica, hobby-uri etc. 5% din venitul total al firmei mergea direct spre organizatii de caritate, 50% spre “lensmasters” – cum erau numiti colaboratorii site-ului si 45% catre Squidoo.
A ajuns la o popularitatea atat de mare incat a fost mentionat de CNN si The Washington Post, devenind unul din top cele mai vizitate site-uri din lume.
Un an mai tarziu, Seth publica un alt bestseller, The Dip: A Little Book That Teaches You When to Quit (and When to Stick), pozitionata pe locul 5 in lista New York Times Bestseller.
Impulsionat de pasiunea de a incuraja oamenii ce isi doresc o cariera in marketing, Seth anunta in 2008 lansarea unui program alternativ MBA gratuit, timp de 6 luni, urmat in 2012 de o serie de podcast-uri pe Earwolf, dedicate viitorilor antreprenori si proprietarilor de startup-uri.
In 2012 a venit cu o alta idee extraordinara – sa lanseze cartea The Icarus Deception: How High Will You Fly? doar prin donatiile primite dintr-o de strangere de fonduri pe Kickstarter.
Surprinzator, campania si-a atins obiectivul de 40.000 de dolari in primele 3 ore, iar pana la final, s-au adunat peste 130.000 de dolari. Si astazi este cel mai reusit proiect din istoria Kickstarter.
In 2014, Squidoo este preluata de HubPages si o parte din continut migreaza spre acesta.
Imediat, Seth fondeaza altMBA, un program de workshop-uri ce foloseste instrumente precum Slack, Discourse si Zoom pentru a antrena peste 100 de participanti timp de 4 saptamani. Astazi, studentii lui provin din peste 45 de tari din intreaga lume, inclusiv reprezentanti ai Nike, Microsoft, Kickstarter, Johnson & Johnson, Whole Foods, Coca-Cola, The Red Cross si multi altii.
Alaturi de altMBA, Seth a fondat si The Marketing Seminar, tot o serie de workshop-uri, dar online, ce cuprinde cursuri, podacast-uri si video-uri menite sa duca la idei inovatoare care sa schimbe piata.
In 2013 a fost inclus in DMA Hall of Fame, unul dintre cele 3 personalitati care au avut aceasta onoare iar in mai 2018 a fost inclus si in Marketing Hall of Fame, fiind singurul om care a reusit sa primeasca cele doua distinctii in acelasi timp.
Seth detine si un blog personal pe care publica un articol in fiecare zi, 7 zile din 7. De asemenea, a oferit consultanta si a vorbit pe scene din intreaga lumea, precum ICON, IRCE, TED, Inbound, IABC World Conference, Digital Summit, The Art Of, Nordic Business Forum, MarTech, 99U Conference, Brandemonium iar in acest an, romanii l-au putut intalni la BrandMinds 2018.
Pe langa cele 4 carti despre care ti-am spus mai sus, Seth este autorul a peste 18 carti, printre care se numara:
- The Smiley Dictionary
- eMarketing: Reaping Profits on the Information Highway
- Permission marketing: turning strangers into friends, and friends into customers
- If You’re Clueless about Selling: And Want to Know More
- Free Prize Inside!: The Next Big Marketing Idea
- The Big Moo: Stop Trying to be Perfect and Start Being Remarkable
- Small Is the New Big: and 193 Other Riffs, Rants, and Remarkable Business Ideas
- Meatball Sundae: Is Your Marketing out of Sync?
- Tribes: We Need You to Lead Us
- Linchpin: Are You Indispensable?
- Poke the Box
- We Are All Weird. The Domino Project
- V Is for Vulnerable: Life Outside the Comfort Zone
- Whatcha Gonna Do with That Duck?: And Other Provocations
- What To Do When It’s Your Turn (and it’s always your turn)
Cartile lui Seth Godin sunt un must have pentru orice marketer si se afla pe lista cartilor obligatorii pentru fiecare coleg care se alatura echipei noastre.
Ii recunosti extrem de usor stilul – scrie la fel cum vorbeste, fara a face exces de cuvinte, mereu la subiect si cu aceeasi pasiune ca la inceput. Seth Godin e o personalitate care a schimbat vietile multora si nu de putine ori a preconizat trenduri si noi provocari, indiferent ca in marketing, arta, content marketing sau vanzari.
Sfatul meu? Urmareste-l pe Facebook, Twitter, Akimbo, Instagram, Startup School dar si la evenimentele la care participa.
Spune-mi, tu pe cine nominalizezi drept expertul saptamanii la Gomag?
Citeste si alte articole din serie:
- Cum sa vinzi produse tehnice fara sa fii plictisitor - iulie 1, 2025
- 30 de sabloane pentru trusa ta de antreprenor - iunie 24, 2025
- Cum sa cresti traficul organic spre magazinul tau online - iunie 17, 2025