Lansat in 2012 cu o investitie initiala de 15.000 de euro, AutoHut este ideea a trei tineri pasionati de masini, Alexandru Stoinea, Razvan Chis si Mihai Mitru. Fondatorii business-ului se aflau, la randul lor, in postura de clienti, insa ofertele si serviciile existente la momentul respectiv pe piata lasau de dorit.

Asa a aparut AutoHut. Afacerea a luat avant in 2013 si cuprinde in oferta peste 2 milioane de piese si accesorii auto pentru orice tip de masina. Pana la sfarsitul lui 2015, AutoHut a ajuns unul dintre principalii jucatori de pe piata de piese auto online din Romania, in timp ce obiectivul final este acela de a deveni lider de piata pana in 2018. Tot in aceeasi perioada avea circa 700 de clienti lunar, estimand pentru 2016 circa 1200 de clienti pe luna online si 500 de clienti pentru atelierul AutoHut.

In ianuarie 2015, odata cu lansarea noului site, AutoHut a deschis primul service autorizat in Bucuresti, urmand sa se extinda si in alte orase mari din Romania.

Probleme, insa, au aparut de la inceput. Luand in calcul numarul mare de produse dar si strategia de diferentiere fata de competitie, antreprenorii de la AutoHut aveau nevoie de o platforma eCommerce stabila si servicii de design care sa le permita sa isi respecte promisiunile fata de clienti.

In studiul de caz de astazi vei descoperi cum a obtinut AutoHut o crestere de 100% in trafic si vanzari dupa 3 luni de functionare pe platforma Gomag.

Care au fost nevoile AutoHut?

Profilul clientului ideal al AutoHut, cumparator de piese si accesorii auto online, ne arata ca acesta acorda o mare atentie etapei de cercetare si documentare inainte de a lua decizia de cumparare. Iar principalele lucruri pe care le cauta sunt cel mai bun pret si disponibilitatea produselor (mai ales cei care trebuie sa inlocuiasca anumite piese) sau detaliile produsului si parerile clientilor – testimoniale (mai ales cei care vor sa isi imbunatateasca masina).

Iar piata s-a deschis in ultimii ani, oamenii incepand sa cumpere tot mai mult online. Conform ComScore, 92% dintre cumparatorii de piese auto isi procura piesele de care au nevoie din magazine online.

Un alt aspect: clientii si potentialii clienti cauta si cumpara piese auto direct de pe dispozitivele mobile.

Aceasta este vechea versiune de design a magazinului online de piese auto AutoHut.ro, varianta din 2015.

design autohut 2015

Prin urmare, pentru a raspunde corespunzator asteptarilor clientilor, AutoHut avea nevoie de optimizare solida pentru mobile, o structura aerisita si intuitiva a site-ului si un design mult mai prietenos cu utilizatorul. Apoi, exista nevoia unei platforme eCommerce mai solide, cu functionalitati care sa permita realizarea de reguli complexe de marketing si un sistem de fidelizare a clientilor.

Care sunt obiectivele AutoHut?

Dupa cum afirma reprezentantii AutoHut, obiectivul lor principal a ramas acelasi ca si cel din 2012, data in care afacerea a fost lansata: sa devina lideri pe piata de piese si accesorii auto cat mai rapid si sa isi fidelizeze clientii, asigurand in acelasi timp profesionalism, promptitudine, garantia produselor, preturi corecte si calitate.

Cele mai mari provocari ale AutoHut sunt date de faptul ca trebuie sa se adapteze continuu la nevoile in schimbare ale clientilor si sa fie la zi cu informatiile din domeniul auto.

Ce alte solutii au mai fost incercate?

Inainte de migrarea pe Gomag, AutoHut functiona pe o platforma open-source. Nu contest beneficiile acestui tip de platforma insa, cand ajungi la dimensiunea si nevoile unui business atat de complex precum AutoHut, apar in permanenta probleme.

AutoHut a ajuns in stadiul in care stie sa vanda online, are succes si vrea sa creasca accelerat pentru a-si atinge obiectivul business-ului. Prin urmare, avea nevoie de personalizare, marketing automation, integrari rapide cu terte parti, administrare usoara a comenzilor. In acest punct, dupa cum au observat managerii AutoHut, platforma open-source folosita nu mai era un raspuns multumitor.

Conform reprezentantilor AutoHut, acestia au schimbat mai mult de 3 firme de web developing pana sa ajunga la o solutie potrivita.

Cum a ajuns la Gomag?

Decizia de migrare pe platforma Gomag a fost extrem de rapida. Totul a inceput cu o discutie si cu o oferta. Date fiind nevoile si obiectivele prezentate mai sus, Gomag s-a dovedit a fi platforma capabila sa ofere functionalitatile necesare pentru ca acestea sa fie acoperite.

design autohut 2016

Cum a decurs procesul de implementare pe platforma Gomag?

Experienta de navigare pe AutoHut este diferita fata de site-urile eCommerce din alte nise. Clientii cauta aici mai intai dupa marca si modelul masinii, apoi dupa branduri si caracteristici. Apoi, trebuie sa tinem cont si de volumul de produse, alaturi de o multime de atribute, toate fiind afisate in site si trebuind sa functioneze impecabil.

Cu aproximatie, timpul necesar pentru implementarea site-ului pe platforma Gomag a fost de 3 luni. Ce s-a realizat in tot acest timp?

  • Integrari cu principalii furnizori de piese auto
  • Integrari cu procesatori de plati si servicii de livrare
  • Imbunatatirea arhitecturii informatiei – o structura mult mai intuitiva si prietenoasa pentru clientii AutoHut
  • Design responsive si optimizare avansata pentru dispozitivele mobile
  • Integrari cu sisteme de afiliere, comparatoare de preturi etc.
  • Un sistem de reguli complex pentru marketing: transport gratuit, discount-uri, reguli de reducere.
  • Un sistem de fidelizare a clientilor – puncte de fidelitate ce reprezinta 5% din comanda actuala si pot fi transformate in discount la urmatoarea
  • O optiune simpla pentru gestionarea testimonialelor – dupa cum ai vazut si mai sus, testimonialele sunt unul dintre factorii primari ce determina decizia de cumparare
  • Design grafic
  • Implementare CMS – pentru descrieri de produse optimizate, paginile site-ului etc.
  • Butoane de click-to-call
  • Import produse. Din tab-ul de <Produse>, optiuni complete pentru fiecare produs: marci, atribute, tipuri, categorii, furnizori, SKUs etc.
  • Metode de plata complexe avand in vedere faptul ca AutoHut ofera plata online si plata online in rate fara dobanda.

Care sunt rezultatele obtinute?

migrare pe gomag

Luand in calcul faptul ca au trecut 3 luni de la implementarea site-ului AutoHut pe platforma Gomag, timp in care s-au facut si modificarile necesare in design, cifrele existente ne arata o evolutie concreta:

  • Crestere de 100% in trafic si vanzari
  • Rata de conversie pe obiectiv a crescut la 4,09%.
  • Traficul organic a crescut cu 20%
  • Rata de bounce a scazut cu 10%
  • Numarul de tranzactii s-a dublat
  • Timpul de incarcare a site-ului a scazut de la 7 secunde, la 2 secunde.

Vezi si alte imagini cu performantele obtinute in urma migrarii acestui magazin pe platforma noastra:

Rata de conversie a campaniilor din Google AdWords a crescut simtitor.

conversii campanii google adwords

Traficul organic din Google si vanzarile generate de acesta au avut o crestere pe masura. Daca am spus in nenumarate randuri prin intermediul articolelor, faptul ca aceasta platforma este extrem de bine optimizata si construita din punct de vedere SEO, acum pot sa vada rezultatele si cei mai putini increzatori 🙂

crestere trafic organic si vanzari

Aceasta migrare a avut un efect extrem de mare asupra vanzarilor generate de AutoHut.

performanta vanzari online

Practic, si in acest proiect am livrat exact ceea ce am promis. Mai exact faptul ca ne implicam la maximum in dezvoltarea magazinului, pana cand lucrurile se intampla cum trebuie. A fost un proiect cu multe provocari pentru intreaga echipa, cu multe ore de comunicare, schimburi de mail-uri, pareri si multi neuroni consumati de ambele parti.

Lucruri frumoase, perfecte si ideale se intampla doar in vise, filme si basme, pentru rezultate concrete este nevoie de multa munca si perseverenta. Sunt lucruri care pot face diferenta dintre tine si concurenta sau dintre tine si visatori.

Alexandru Stoinea

Alexandru Stoinea, manager AutoHut

Alegerea platformei Gomag a fost o decizie de care suntem multumiti. Echipa din spatele SilkWeb este una formata din profesionisti care respecta termenele de finalizare ale proiectelor si care ofera un input valoros. Am fost multumit si de implementarea platformei noi si de implementarile care au urmat cu ERP-ul, comparatoare de preturi, marketplace etc. SilkWeb este un partner foarte important pentru AutoHut si impreuna vrem sa dezvoltam segmentul online de piese si servicii auto”.

Alexandru Stoinea, manager AutoHut

 

 

In acest proiect a fost implicata intreaga noastra echipa de programare, atat colegii de pe back-end cat si cei de pe front-end dar si designerii nostri.

Pentru 2016, reprezentantii AutoHut estimeaza o cifra de afaceri de peste 1 milion de euro. La cum au evoluat lucrurile de cand a migrat pe Gomag, este posibil ca aceste estimari sa fie chiar depasite pana la sfarsitul anului.

Cu aceasta ocazie, as dori sa multumim AutoHut si reprezentantilor sai pentru increderea in platforma Gomag si serviciile SilkWeb si pentru oportunitatea de a lucra la unul dintre cele mai importante business-uri de pe piata de piese auto si accesorii din Romania. Sper ca vom continua sa colaboram cu rezultate si mai bune, ajutand la implinirea obiectivelor AutoHut chiar si dupa ce isi castiga pozitia de lider pe piata de piese auto.

Stiu ca pentru antreprenorii eCommerce este greu sa ajunga la o solutie potrivita, care sa ii sprijine in dezvoltarea afacerii lor, nu sa le puna bete in roate. Acest studiu de caz a fost realizat tocmai pentru a demonstra ca rezultatele pe care le promitem sunt reale si pozitive si vor fi livrate oricarui client care alege platforma Gomag.

Cu o conditie: intre client si agentie trebuie sa existe o relatie bazata pe comunicare. Noi iti oferim instrumentele si suportul necesar pentru a creste insa, la fel ca si AutoHut, trebuie sa ne asculti sfaturile si ne oferi datele de care avem nevoie pentru a te ajuta. Nu exista o munca eficienta doar unilateral, ci trebuie sa te implici, la randul tau, in afacerea ta.

Vrei sa iti cresti traficul si vanzarile ca si AutoHut? Sa iti cresti numarul de tranzactii si sa scazi rata de bounce? Te invit sa incerci cu incredere platforma Gomag si sa te convingi singur de functionalitatile si beneficiile pe care ti le oferim.

Vezi aici interviu cu echipa autohut.ro si alte povesti de succes cu clientii Gomag.

Cosmin Daraban