O platforma ecommerce multi channel se refera mai exact la toate canalele online pe care vrei sa le utilizezi pentru a-ti creste vanzarile si afacerea in acelasi timp. Practic, sunt canalele de navigare si cercetare a diferitelor tipuri de clienti, pana la momentul achizitiei.

Putem considera canale separate de vanzare magazinul online deja existent, vanzarile pe mobile, cele din social media, postarea produselor tale in diferite centre de vanzari (market place ex: eMag si Amazon), partea de B2B etc.

Acest relativ nou sistem de eCommerce, numit multi channel, are clientul final drept centru de dezvoltare a intregului ecosistem, acestuia servindu-i-se produsele prin intermediul mai multor canale.

Care este diferenta intre eCommerce traditional si multi channel eCommerce?

Faptul ca mai sus am amintit de mai multe canale generatoare de vanzari nu trebuie tratat cu echivalentul de a promova magazinul online pe toate aceste canale. In multi channel, poti afisa produse dorite in functie de canalul ales.

Mai exact, din platforma Gomag poti afisa anumite produse doar in magazinul sau prezentarea din Facebook, produse diferite pe varianta de mobile a magazinului tau (aici a nu se confunda cu responsive design).

Pentru cei care au o aplicatie speciala pentru mobile iOS, Android sau altele, acest sistem ii poate ajuta si mai mult. Aici fiind vorba de un alt canal separat de vanzari, se pot trimite utilizatorilor doar produsele premium, sau ofertele etc.

Tot din aceasta platforma, un mare distribuitor national sau global poate crea un canal diferit de vanzari cu anumite produse si preturi doar pentru clientii B2B si un alt canal pentru B2C.

Ai un magazin mare, generalist cu mii sau zeci de mii de produse si vrei sa imparti business-ul in nise diferite? Si aici platforma Gomag te poate ajuta.

Integrarea cu unul sau mai multe aplicatii marketplace cum ar fi eMag sau Amazon iti poate aduce rapid un numar mai mare de vanzari si totodata un market share mai mare. Lucrul cel mai frumos din toata aceasta ecuatie este dat de faptul ca totul se centralizeaza intr-un singur loc, totul se gestioneaza dintr-un singur loc, poate fi tinut intr-un singur loc, sau importat in sistemul tau ERP.

Atunci cand iti cunosti bine clientul, obiceiurile acestuia de cumparare, cunosti canalele generatoare de vanzari si produsele asociate acestora, poti trece la urmatorul nivel in eCommerce – multi channel.

De ce sa alegi o platforma multi channel eCommerce?

Pentru ca azi, clientii au obiceiuri de cumparare diferite.

Sunt persoane care cumpara doar de pe magazine online cu un brand foarte cunoscut, sunt multi cei care cauta cel mai mic pret in comparatoarele de preturi, sunt tot mai multi cei care stau pe Facebook si cumpara de la brandurile cu o prezenta activa aici, sunt vanatorii de oferte, mai sunt cei care vor un produs rapid si il comanda direct de pe telefonul mobil.

Vrei un magazin online in mai multe limbi? Crezi ca aceasta este solutia pentru a vinde international? Acum poti sa iti deschizi cate un magazin online pentru fiecare tara, in care sa ai exact aceleasi produse, dar cu descrieri diferite si o moneda diferita (a tarii respective).

Exemplele pot continua. Doar urmarind atent fenomenul si fiind implicat la maximum in business-ul tau poti lua deciziile corecte pentru tine.

Cosmin Daraban