7 minute timp de citire

6 exemple de magazine online care stiu sa vanda prin continut

Sunt aproximativ 10000 de magazine online in Romania. Cum poate un proprietar de astfel de magazin sa iasa in evidenta in aceasta competitie care este in continua crestere?

Internetul a schimbat modul in care cumpara oamenii. Acestia nu mai cumpara imediat ce au vazut o reclama sau au citit descrierea unui produs. Traseul de cumparare este mult mai lung: citesc review-uri, vor sa vada exact cum ii poate ajuta un anumit produs, cum se integreaza un produs in stilul lor de viata etc.

De fapt, de cele mai multe ori, oamenii se intorc sa cumpere in locul unde au gasit mai mult decat o descriere frumoasa a unui produs. Adica in locul unde au gasit continut de valoare.

Si, ca sa fac o paralela, aminteste-ti cand ai mers la doctor si nu ti-a dat doar un medicament, dar ti-a dat si alte sfaturi legate de sanatatea ta. Nu ti-a placut mai mult decat doctorul care doar ti-a prescris un medicament?

Cu toate acestea, poti oare crea continut pentru orice tip de site, chiar si pentru un magazin online sau pentru o nisa “plictisitoare”? Sau cum m-a intrebat un coleg din firma noastra de marketing: “Daca as vinde suruburi si piulite online, oare as mai avea ce continut sa creez?”.

In acest articol iti voi arata exemple de site-uri de ecommerce care s-au axat pe continut pentru a vinde mai mult si ce tipuri de continut poti crea pentru un astfel de site chiar daca ai o nisa plictisitoare.

Daca totusi inca nu esti convins daca ar trebui sa investesti sau nu in continut, uite cateva statistici:

  • 57% dintre companii au atras un client prin blog (Sursa)
  • 82% dintre consumatori au o parere mai pozitiva despre o companie dupa ce au citit continut de pe site-ul lor (Sursa)
  • 70% dintre consumatori se simt mai apropiati de o companie ca rezultat al marketingului prin continut (Sursa)
  • Rata de conversie pentru cei care folosesc marketingul prin continut este de 6 ori mai mare (Sursa)
  • 78% dintre consumatori percep o relatie intre ei si companie ca rezultat al continutului (Sursa)
  • Firmele care au un blog, au cu 55% mai mult trafic (Sursa)
  • Marketingul prin continut costa cu 62% mai putin per lead decat outbound marketing (Sursa)

 

Te costa de 5x mai mult sa atragi un client nou, decat sa il pastrezi pe cel vechi

Probabilitatea de a vinde unui client vechi este intre 60-70%, pe cand probabilitatea de a vinde unui client nou este intre 5-20%.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 5.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Purefixcyles este un bun exemplu de magazin online care stie sa creeze si sa mentina o legatura cu clientii sai. Pentru a putea fi de folos clientului tau, e necesar sa te pui in papucii lui si sa anticipezi nevoile acestuia atat inainte cat si dupa ce cumpara de la tine.

Cei de la Purefixcycles s-au gandit la asta si au creat tutoriale care sa vina in ajutorul clientului. Poate isi cumpara omul o bicicleta noua, dar rotile, lantul, manerele si alte consumabile se vor uza si vor trebui schimbate.

 

idei-de-continut-pentru-ecommerce

Pentru ca o bicicleta va avea nevoie sa i se schimbe consumabilele si peste 10 ani, tot acest continut este evergreen content, adica un continut care va fi accesat des, indiferent de trenduri.

Iti amintesti ca spuneam mai sus de integrarea produsului in stilul de viata al oamenilor? Ei bine, acest magazin online s-a ocupat si de acest aspect.

Ei si-au dat seama ca oamenii care cumpara o bicicleta probabil merg pe la concursuri, evenimente, isi fotografiaza bicicleta. De aceea au acoperit toate aceste subiecte informandu-si clientii despre toate aceste evenimente, ba chiar si articole care sa-i invete cum sa isi fotografieze bicicleta.

bycicle-blog-topics

Nu vinzi doar articole sportive, ci si un stil de viata sportiv

The North Face, desi este un magazin de articole sportive, pe blog vei gasi articole legate de stilul de viata al clientilor lor si anume: evenimente de tipul drumetii, calatorii, catarari, trasee montane etc.

continut-magazin-online-articole-sportive

Si uite si dovada ca fac bine ceea ce fac.

northface-buzzumo-shares

Uite o alta dovada ca nu vinzi doar un produs, ci si experienta pe care o ai in timp ce folosesti produsul sau dupa el, stilul de viata pe care ti-l poate da, tips&tricks etc.

blog-magazin-online-aventura

Dovada:

buzz-sumo-facebook-shares

Daca esti pasionat de catarari si drumetii spre exemplu, este foarte probabil sa urmaresti bloguri sau te uiti pe YouTube la video-uri pe aceasta tema. De ce sa lasi omu’ sa iasa de pe site ca sa mearga sa caute in alta parte ce voia, cand poti sa ii oferi tu ceea ce urma sa caute oricum?

Si pe langa asta, e si la un click distanta de magazinul tau!

Vinzi un surub, dar surubul acela trebuie sa si reziste

Nu exista nisa plictisitoare. Pentru a putea scrie continut despre suruburi, trebuie din nou sa te pui in papucii clientului. De fapt in cazul acesta, in papucii unui client amator, care foloseste suruburi din an in Pasti, si nu a unui profesionist.

Uite un exemplu de magazin online care face exact asta: ofera solutii pentru “mesterii amatori” explicandu-le ce suruburi sunt potrivite pentru diverse treburi.

continut-magazin-online-despre-suruburi

Nu vinzi haine, ci o imagine

Sa fim seriosi, de cele mai multe ori nu cumparam o haina doar pentru ca este din bumbac in loc de polyester, ci pentru imaginea pe care ne-o da haina respectiva.

De aceea, continutul unui magazin online de haine este prea putin despre caracteristicile hainelor, si mai mult despre stilurile vestimentare si stilurile de viata pe care le imbracam odata cu hainele.

Si pentru ca nu toti suntem la zi cu tendintele din moda si nu ne pricepem toti sa asortam culorile si hainele (in special barbatii), putin ajutor este mai mult decat binevenit.

continut-magazin-online-de-haine

De asemenea, poti crea continut care sa intrige audienta ta. De exemplu, controverse din industria modei, sau dezbateri de mituri.

continut-ecommerce-haine

Si nu in ultimul rand, uite un exemplu care arata ca nu cumparam un produs doar pentru caracteristicile lui, ci pentru ceea ce obtinem in urma lui. Iar in industria hainelor, un bun exemplu ar fi tineretea. Toti vrem sa aratam cat mai bine si cat mai tineri, iar stilul vestimentar ne poate ajuta sa facem asta.

Nu arata doar produsul, ci si ce poti face cu el

Cum ai putea sa vinzi unelte mai bine decat aratandu-i clientului exact cum poate sa isi rezolve o problema pentru care are nevoie de unealta ta?

Ba mai mult decat atat, in exemplul de mai jos poti vedea un magazin online care creeaza continut fara sa creeze continut.

Cum vine asta? Simplu. Inviti vizitatorii sa contribuie la site-ul tau.

continut-ecommerce-magazin-de-unelte

Ajuta omul sa ia o decizie

O descriere a unui produs nu te ajuta intotdeauna sa iei o decizie (cel putin nu cea mai buna decizie).

Iar acest lucru l-am testat pe pielea mea atunci cand am cumparat o masina de tuns iarba.

 

descriere-produs-magazin-online

Toate aceste detalii nu mi-au rezolvat adevarata problema: “Oare o fi buna pentru cata iarba am eu?”.

In final, am ales una dupa capul meu si s-a dovedit ca … nu era chiar potrivita pentru ce aveam eu nevoie.

exemplu-continut-pt-ecommerce

Insa, daca as fi dat peste un astfel de magazin, cu siguranta as fi luat o decizie mult mai buna.

Vezi infografic: 16 Elemente Estentiale Pentru Pagina De Produs si citeste articolul: Cum sa vinzi mai mult cu descrieri de produs optimizate

Nu descrie produsul tau, arata-l

Cu totii stim ca haina de pe manechin nu va sta la fel pe noi, iar burgerul de la McDonald’s nu arata nici pe departe la fel cum e in realitate.

Tocmai de aceea, video-urile in care se despacheteaza produse au un reach asa de mare. Mai mult decat atat, stii acel sentiment cand ti-ai cumparat un gadget nou si abia astepti sa il deschizi? Ei bine, poti simula aproape acelasi sentiment si in potentialul tau cumparator prin acest tip de continut!

Citeste si Video marketing sau cum omori un instrument care iti creste vanzarile

Concluzie

Toate aceste exemple de continut au 2 aspecte foarte importante in comun:

  1. se focuseaza mai mult pe ceea ce poate face produsul pentru om, si mai putin pe descrierea tehnica a acestuia.
  2. Ajuta omul sa ia o decizie cat mai potrivita pentru el

Stiu la ce te gandesti, sa creezi tot acest continut costa timp si bani. Dar oare, nu te costa mai mult sa nu faci aceste lucruri?

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]