6 minute timp de citire

Vezi ce presupune ultimul update in platforma Gomag, legat de integrarea cu eMAG Marketplace.

Am povestit cu colegul nostru, Calin, cel care s-a ocupat de realizarea acestui update. De acum inainte, iti va fi mai usor sa iti corelezi magazinul online cu eMAG marketplace, sau viceversa.

Ce presupune update-ul

Cand ai produse in eMAG si vrei sa le aduci in Gomag

Procesul s-a simplificat – in primul rand sincronizarea de produse. 

Atata timp cat ai acelasi cod si in eMAG si in Gomag, printr-un simplu import de fisier, se sincronizeaza produsele, categoriile, atributele, PNK, EAN etc. Tot ce cere eMAG pentru a trimite un produs corect, fara erori, se sincronizeaza cu produsele din shop.

Sau se pot adauga si produse noi.

Daca ai produse in ambele platforme, acum se pot corela si actualiza. eMAG are foarte multe restrictii in materie de atribut, ca sa adaugi un produs. La noi in platforma nu exista restrictiile respective.

Daca ai deja produsul foarte bine documentat in eMAG, poti sa il documentezi si in magazinul tau. 

Asta se face dintr-un export de eMAG, export de la lista de categorii, update pret / oferta. Dai click sa descarci fisierul, astepti cateva minute, descarci fisierul, il incarci in Gomag si il lasi sa lucreze – depinde cate produse ai, poate sa dureze putin.

Ai optiunea sa adaugi doar produse noi sau/ si update la produsele existente. 

Daca momentan ti-ai testat business-ul doar cu eMAG, dar vrei sa ai aceleasi produse si in magazinul tau de-acum e mult mai simplu. Totul se importa curat, pe baza fisierului pe care il descarci dupa cum am povestit mai sus.

Fisierul respectiv va contine doar produsele aprobate de eMAG – daca ai 5000 de produse aprobate si 1000 neaprobate, acestea din urma nu vor aparea in fisier. 

Odata ce produsele sunt importante in Gomag, in cateva ore ai un magazin ready to go.

Initial, se vor genera in shop categorii inactive. E alegerea ta care va fi structura categoriilor pe care le vrei in shop.

eMAG nu da niciodata toata structura de categorii, ci doar categoria finala. De exemplu, Fashion > Imbracaminte > Barbati > Pantaloni, noi de la eMAG vom primi doar Pantaloni. Asa ca va trebui sa gandesti putin structura de categorii din magazinul tau.

In schimb, nu mai trebuie sa asociezi produsul la categorie daca se face adaugarea de produse din import. In momentul in care se genereaza categoria, de exemplu Pantofi, se leaga automat de categoria eMAG cu toate atributele; se sincronizeaza si atributele, si valorile.

Exista atribute cu valori obligatorii si o lista predefinita de eMAG. Inclusiv acestea se leaga intre ele sa nu existe erori la trimitere.

Update-ul de acum iti permite sa trimiti produse din shop in eMAG in ce categorie vrei tu, nu conteaza categoria din care vine produsul.

Cum?

Categoria din site trebuie legata cu una din eMAG, sigur, toate produsele din categoria Pantofi de exemplu, o sa mearga tot in Pantofi, dar daca ai “pantofi cu toc rosu” poti sa trimiti doar acel produs in eMAG, intr-o alta categorie.

Asadar, trimiterea se poate face la nivel general, de categorie, dar si la nivel de produs, daca ai un produs diferit sau vrei pur si simplu sa il legi de o alta categorie.

Tot in legatura cu categoriile, inainte de update, daca eMAG accepta o categorie, clientul trebuia sa ne scrie la suport – aveam un proces care dura pana ajungea tichetul la suport, mergea la tehnic etc.

Acum clientii au buton, isi pot sincroniza absolut toate categoriile acceptate de eMAG cu cele pe care le vad in platforma noastra, la sectiunea eMAG.

Citeste si: Cum sa vinzi in eMag Marketplace din magazinul tau online 

Cand vrei sa trimiti produse din Gomag in eMAG

Acum iti poti activa singur eMAG, cu datele de logare (username si parola primite de la eMAG). 

Dupa ce iti sunt aprobate categoriile si tot ce e nevoie iti activezi aplicatia din platforma, ai 6 pasi pe care trebuie sa ii urmezi pentru a se activa contul corect si la noi (trebuie sa dai acces in eMAG la niste IP-uri de pe care facem request-uri si fara care nu putem trimite / prelua informatii).

Apoi se preiau categoriile – obligatoriu se coreleaza categoriile din site cu cele din eMAG, pentru ca trebuie sa stim ce categorie unde merge. 

In momentul corelarii categoriilor apar si atribute obligatorii in eMAG – ce informatii iti cere eMAG. De exemplu, pentru pantofi iti va cere probabil marime. Daca tu nu ai acest atribut, nu vei putea trimite produsul pentru ca eMAG iti va returna o eroare pe produsul respectiv.

Mai nou eMAG are categorii pentru care sunt obligatorii codurile EAN. Din nou, produsul pe care vrei sa il trimiti va trebui sa aiba acest cod, altfel nu va fi acceptat.

De asemenea, un produs poate fi trimis intr-o alta familie decat familia generala.

Familiile sunt atribute care definesc versiuni. De exemplu, marimi. Ai acelasi pantof, are aceeasi imagine, pentru care poti avea 7 marimi.

Sau ai acelasi tricou, ai 7 marimi si 2 culori. Poti sa trimiti tricoul respectiv doar pe marime, nu si pe culoare. 

Si atunci in Gomag ai un singur produs, 2 culori, 7 marimi – practic, 14 produse, si in eMAG poti sa iti faci 2 produse, distincte – galben, rosu, cu marimile aferente. 

De asemenea, e decizia ta cate si ce produse trimiti in eMAG, atata timp cat ai categoriile corelate. Poti sa arhivezi un produs pentru canalul de vanzari eMAG sau nu.

De exemplu, poti sa ai magazinul corelat complet, dar tu vrei sa trimiti doar un produs in eMAG marketplace. 

O alta situatie, in momentul in care tu dezactivezi un produs in Gomag, se trimite automat in eMAG informatia ca nu mai doresti sa afisezi produsul respectiv in marketplace. Ramane in eMAG, dar va fi dezactivat.

Asa pot functiona lucrurile daca, de exemplu, tu ai campanii punctuale doar pe anumite sezoane, cand stii ca poti sa iti suplimentezi vanzarile cu ajutorul marketplace-ului.

Atentie cand trimiti produsele. 

Daca ai o campanie de promo (asa cum am spus in exemplul de mai sus) si vrei sa trimiti produsele in eMAG e ok, dar sa nu le trimiti inainte cu o zi.

Pentru ca eMAG aproba produsele manual si s-ar putea sa dureze. Poate trimiti 500 de produse si s-ar putea sa dureze 5 zile. Sau s-ar putea sa dureze 2 ore, dar tu nu stii precis asa ca nu te lasa pe ultima suta de metri.

S-ar putea sa faci campania, dar… sa nu ai produse.

Vrei sa vinzi pe eMag Marketplace? De-acum iti va fi mult mai usor sa iti corelezi magazinul Gomag cu marketplace-ul!

Cosmin Daraban