7 minute timp de citire

Gomag RoadMap e un nou loc in care clientii Gomag se pot face auziti.

Vezi tu, stii deja ca punem accent pe transparenta si comunicare cu clientii nostri. 

Poti sa vezi asta in grupul nostru de Facebook, eCommerce cu Gomag, poti sa o vezi atunci cand vorbesti cu colegii de la suport si prin faptul ca incercam sa venim mereu in intampinarea nevoilor comunitatii noastre.

De data aceasta am pregatit ceva la care am analizat si lucrat de cateva luni. 

E o optiune la care au acces doar clientii nostri si e menita sa le faca viata mult mai usoara.

Gomag RoadMap. 

Instrumentul prin care chiar clientii Gomag se pot implica activ in evolutia platformei.

Ce este Gomag RoadMap?

E o noua sectiune in panoul de administrare al fiecarui client, in care poti sa adaugi sugestii de functionalitati, integrari si dezvoltari sau sa votezi propunerile existente.

De asemenea, tot aici poti observa evolutia fiecarei propuneri, de la votare, pana la perioada de dezvoltare si momentul in care devine disponibila tuturor clientilor.

gomag-roadmap

Practic, ceea ce am facut este sa iti acordam mai multa putere asupra modului in care evolueaza platforma Gomag.

Cu conditia sa fii clientul nostru.

Cum functioneaza?

Vrem sa perfectionam platforma drept un produs relevant, 100% eficient si cu impact maxim asupra modului in care vinzi online. 

Asa ca ne bazam pe feedback-ul clientilor.

Aici poti sa adaugi propuneri, sa votezi si sa aduni voturi pentru propriile tale idei. 

Popularitatea unei sugestii – numarul de voturi stranse, ne ajuta sa ne dam seama ce e important pentru clientii nostri, astfel incat sa stim ce sa incepem sa dezvoltam, si in ce ordine.

Insa trebuie sa stii ca nu toate propunerile vor aparea in RoadMap.

De ce? Pentru ca tinem cont de foarte multe aspecte inainte de a decide ce merge mai departe spre votare si ce nu:

  • Date din testele si cercetarile noastre de piata
  • Propuneri de la echipa de suport, in urma analizarii tichetelor
  • Teste si date provenite din automatizari
  • Cereri de customizare
  • Elemente legate de design
  • Strategia de produs
  • Trenduri in industrie

platforma-gomag-roadmap

Facem asta pentru a construi o “harta” care sa aduca maximum de valoare pentru un numar cat mai mare de clienti Gomag.

Ce vreau sa spun? Pur si simplu ca luam in considerare cele mai relevante propuneri. Nu toate vor trece mai departe de moderare.

Uite cum arata optiunea Gomag RoadMap:

  • Propuneri – Urmareste aici ideile adaugate de alti clienti, s-ar putea sa gasesti aceleasi lucruri la care te gandeai si tu. Mai mult, poti sa vii cu adaugiri la propunerile existente.
  • In lucru – Aici vezi propunerile care au fost trimise la echipa de dezvoltare si urmeaza sa fie implementate
  • Live – Vezi propunerile care au fost deja implementate si pot fi folosite de toti clientii Gomag
  • Cum votezi – Daca vrei sa sustii o propunere, indiferent ca e a ta sau alta care iti place, dupa ce dai click pe propunerea respectiva, alege unul dintre cele 3 butoane (Nice-to-have, Important, Critical) pentru a ne arata cat de importanta e aceasta pentru tine.
  • Cum adaugi o idee – In stanga jos a ecranului ai un buton cu semnul +. Pentru a adauga o noua idee, da click pe acesta si completeaza campul text cu propunerea ta.

adaugare-sugestie-gomag-roadmap

Vezi la ce sa vii atent cand adaugi o propunere:

Incepe cu un titlu

Cu cat prima propozitie este mai concisa si mai informativa, cu atat ai mai multe sanse sa fii moderat fara complicatii.

Asa da:

  • “Actualizare countdown timer in pagina de produs”
  • “Integrare cutare serviciu pentru cutare avantaj”
  • “Adaugare de poze de produs din URL extern”

Asa nu:

  • “Am o idee pentru magazin piese de schimb auto”
  • “Vreau alta culoare”
  • “Emag face x vreau si eu!”

Scrie o descriere

Adauga detalii despre functionalitatea pe care o doresti sau chiar exemple. Spune-ne cum arata acum pentru tine procesul pe care vrei sa il imbunatatesti, cum ar putea sa ajute propunerea ta si alti clienti Gomag si ce sugestii ai pentru ca propunerea ta sa arate intr-un fel sau altul atunci cand e implementata.

Bune practici atunci cand vii cu propuneri

Sa fie specifice.

Propunerile prea generaliste sunt dificil de inteles corect si aplicat, fara sa afecteze intregul angrenaj al platformei. Asa ca gandeste propunerea cat mai concentrat, mai granular si mai specific posibil.

Sa fie pe subiect.

Fie adaugi o idee noua care nu se afla inca in tab-ul Propuneri, fie sustii o idee existenta. Citeste cu atentie detaliile fiecare propuneri existente, pana la sfarsit, pentru ca s-ar putea sa fie exact acelasi lucru la care te gandesti si tu.

Atentie la functionalitatile existente, s-ar putea sa ai deja in platforma ceea ce doresti tu.

De-a lungul timpului, am creat o multime de module, functionalitati si integrari cu terte parti asa ca e posibil ca tu sa nu le fi observat pana acum.

Cu toate acestea, eu iti recomand sa cauti in Documentatia platformei; verifica daca exista deja o functionalitatea care sa iti permita sa faci ceea vrei sa scrii in propunere.

Daca se intampla sa adaugi o propunere pentru o functie existenta in platforma, vei fi anuntat pe email de acest aspect si unde sa cauti functionalitatea respectiva.

Intrebari frecvente Gomag RoadMap

  • Trebuie sa fiu client Gomag pentru a propune o functionalitate sau pentru a vota?

Da, Gomag RoadMap este creat special pentru clientii platformei, cu un abonament setat. Doar clientii Gomag pot sa citeasca, sa propuna functionalitati sau sa le voteze.

  • Ce fel de propuneri pot sa adaug in RoadMap?

Suntem bucurosi sa primim orice tip de idei care sa ne ajute sa imbunatatim platforma Gomag si experienta clientilor nostri. Poti adauga idei legate de functionarea modulelor, actualizari pentru site-uri, integrari cu furnizori de servicii si nu numai.

gomag-roadmap-platforma

  • Cred ca am descoperit un bug. Pot sa il adaug aici?

Nu. Gomag RoadMap este destinat exclusiv pentru propunerea si votarea de functionalitati si update-uri in platforma. Bine, stim ca linia dintre bug-uri si cererea de functionalitati este una destul de neclara insa noi definim bug-ul drept un defect ce produce un rezultat incorect / neasteptat. 

Daca ai descoperit un bug, atunci te rog sa ii contactezi pe colegii mei de la suport. Ei vor lucra cu tine sa reproduca si sa analizeze orice problema. Daca intr-adevar e un bug, echipa de la tehnic se va ocupa de el 😉 .

  • Cum votez o propunere?

Da click pe propunerea pe care vrei sa o votezi si apoi alege una dintre cele trei optiuni de la intrebarea “How important is this to you?”:

Nice-to-have” indica un interes mai scazut.

Important” indica un interes mai crescut.

Critical” indica faptul ca tu vrei ca noi sa prioritizam propunerea respectiva.

Poti sa votezi pentru cat de multe propuneri doresti insa cu un singur vot per propunere.

  • Cum stiu ca echipa Gomag imi va afisa propunerea spre votare?

Propunerea ta, odata adaugata, nu va fi afisata automat ci urmeaza sa fie analizata si moderata de catre echipa Gomag. De ce? Gandeste-te ca avem peste 800 de clienti, si numarul acestora creste de la zi la zi. Daca am afisa toate propunerile de la toata lumea nu s-ar mai intelege nimic din RoadMap.

Propunerile sunt analizate intr-o sedinta saptamanala in urma careia se decide ce intra la votare in RoadMap, ce merge in lucru si ce propuneri nu merg mai departe (pentru ca nu respecta misiunea noastra sau nu este o idee care aduce valoare unui procent mai mare de clienti).

  • Cum stiu daca propunerea mea va fi implementata?

Urmareste statusul acesteia. Daca ideea ta este mutata din “Propuneri” (acolo unde a strans voturi) in sectiunea “In lucru”, inseamna ca am inceput deja procesul de dezvoltare a ideii respective.

  • Unde vad ce propuneri au fost implementate deja?

Pur si simplu verifica sectiunea “Live”. Aici vezi ideile care au fost propuse si incorporate in platforma Gomag.

  • Cat de des se modereaza propunerile din Gomag RoadMap?

Odata pe saptamana.

  • Cum sunt moderate propunerile?

In moderarea ideilor se tine cont de relevanta propunerii la misiunea Gomag, intervalul de timp si resurse necesare pentru dezvoltare, daca exista un procent mai mare de clienti care isi doresc aceeasi functionalitate, daca functionalitatea aduce valoare in magazinele unui procent majoritar de clienti, trenduri, studiu de piata etc.

propunere-client

Ai deja in minte o propunere pe care vrei sa o evaluam? 

Intra in Gomag RoadMap si vezi daca o regasesti printre propunerile existente! Daca nu, adauga o idee si o vom analiza intern inainte de o afisa pentru vot.

Hai sa transformam impreuna Gomag in cea mai iubita solutie de eCommerce din Romania!

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.