Cat de performante sunt landing page-urile tale?

Sunt capabile sa isi indeplineasca scopul pentru care au fost construite: sa convinga oamenii sa iti dea adresa de email sau, in cel mai bun caz, sa vanda?

Nu prea?

Daca iti doresti mult de tot sa spui “sunt perfecte”, dar cifrele din Analytics despre performanta lor sunt frustrant de mici, astazi punem la bataie experienta si cunostintele noastre pentru a-ti oferi o mana de ajutor.

Te invitam sa vezi lista cu elementele ce trebuie sa se regaseasca neaparat in landing page-ul tau. Foloseste-o de fiecare data cand construiesti un landing: bifeaza elementele pe care le adaugi si incearca sa ajungi la nota maxima.

Esti consecvent cu textul anuntului si textul din landing page (1 pct) 

Asigura-te esti constant in ceea ce priveste mesajul pe care il transmiti, din textul anuntului (Google Ads, Facebook Ads, email) si pana in landing page. Astfel, oameni au certitudinea ca au ajuns in pagina corecta. Foloseste un limbaj similar in mesaje si acelasi text pentru toate butoanele de call-to-action.

 Ai folosit un design responsive (1 pct)

Nu uita ca Google afiseaza acum rezultatele tinand cont, in primul rand, de nevoile utilizatorilor de mobil. Nici nu e de mirare, avand in vedere ca aproape jumatate dintre membri audientei tale folosesc telefoanele mobile / tablete pentru a-ti accesa site-ul. Asigura-te ca landing page-ul tau se vede bine, indiferent de device-ul folosit.

Ai un titlu clar, creat pe baza verbelor de actiune (0.5 pct)

Titlul se numara printre principalele lucruri pe care le vede utilizatorul in pagina. Vrei sa ii lasi o prima impresie buna, nu-i asa? Si vrei, totodata sa il indemni sa treaca la actiune. Din acest motiv, creeaza titlul pe baza verbelor de actiune, spune-i utilizatorului ce are de facut pentru a se bucura de beneficii.

Ai facut SEO pentru titlu, URL si meta descriere (1 pct)

Un aspect important, ce diferenteaza landing page-urile obisnuite de cele cu potential mare de conversie / vanzare. Optimizeaza pe cuvintele cheie relevante pagina, incepand de la meta titlu, pana la URL, meta descriere dar si continutul din landing.

Ai limitat navigarea (0.5 pct)

Este vital ca utilizatorul sa se concentreze numai si numai pe ce are de facut in pagina ta. Prin urmare, elimina elementele ce i-ar putea distrage atentia, cum ar fi navigarea spre celelalte pagini din site (poti pastra eventual paginile de incredere cum ar fi “cum cumpar”, “retur”, “testimoniale”).

Ai folosit o culoare contrastanta pentru butonul de call-to-action (0.5 pct)

Adevarul e ca nu exista o culoare universal valabila pentru ca butoanele de call-to-action sa functioneze perfect, de fiecare data. Stii de ce? Deoarece culorile variaza in functie de site-uri. Cea mai importanta regula este sa diferentiezi culorile, pentru ca butonul sa iasa in evidenta. Foloseste o culoare contrastanta la culoarea ce predomina in site-ul tau, in fundal.

Ai folosit un text personalizat pentru butonul de call-to-action (0.5 pct)

Expresiile generice de genul “descarca”, “submit”, “cumpara” etc. si-au pierdut din impact, poate si pentru faptul ca sunt folosite de toata lumea. Diferentiaza-ti pagina de competitori si foloseste o expresie personalizata in functie de oferta pe care o faci (“vreau ghidul X”, “vezi ghidul tau acum”, “vreau 10% reducere” etc.)

Butonul de call-to-action este above the fold (0.5 pct)

O sugestie de buna practica este sa plasezi cele mai importante elemente above the fold, adica in partea de sus a ecranului, pentru ca utilizatorul sa poata converti fara a fi nevoit sa dea scroll. Pe langa butonul CTA care e indicat sa se afle aici, plaseaza si titlul, descrierea si formularul pentru captarea datelor.

Numarul campurilor din fomular este limitat (0.5 pct)

Stii deja ca formularul este un element de nelipsit intr-un landing page. Insa conversia este influentata si de forma acestuia. Nu cere utilizatorului date suplimentare ce i-ar putea distrage atentia sau l-ar putea determina sa ezite. Limiteaza-te doar la nume si prenume, adresa de email si numar de telefon (optional).

Corpul de text este usor de scanat (0.5 pct)

Nu afisa blocuri de text luuungi si incarcate de termeni tehnici: foloseste spatiile albe, imagini, enumerari cu bullets etc. Acestea ajuta utilizatorul sa consume textul mult mai usor si ii ofera timpul de care are nevoie pentru a lua o decizie.

Ai adaugat 3-5 beneficii clare si concise (0.5 pct)

Axeaza-te pe beneficiile magnetului tau de lead-uri, a produselor sau serviciilor tale si renunta la insiratul de functionalitati. Oamenii sunt interesati de ceea ce au de castigat daca aleg sa converteasca in pagina ta, nu de cat de minunat este produsul tau.

Ai o imagine a magnetului de lead-uri (hero shot) (0.5 pct)

Hero shot este o imagine reprezentativa pentru magnetul tau de lead-uri, indiferent de tipologia acestuia. In cele mai multe cazuri, aceasta imagine ofera un impuls pentru conversie, dar nu intotdeauna. Ai grija sa testezi (cu A/B Testing) inainte de a o folosi.

Ai o oferta valoroasa pentru utilizator (0.5 pct)

O oferta sau magnet de lead-uri reprezinta motivul relevant pentru utilizator ce il determina sa iti ofere adresa sa de email. Acesta poate fi un produs, un ghid, un discount, acces la un eveniment sau orice alt tip de beneficiu, suficient de interesant cat sa il motiveze.

Folosesti dovezi sociale (0.5 pct)

Testimonialele sunt cele care te ajuta pe partea de incredere. Este posibil ca utilizatorul sa fie unul nou, cu care nu ai mai interactionat pana acum. Dovezile sociale actioneaza in special asupra lui si ii demonstreaza ca poate sa ia decizia, fara teama de a fi inselat.

Folosesti elemente vizuale (imagini, video-uri, gif-uri) (0.5 pct)

Dupa cum spuneam mai sus, elementele vizuale precum imaginile, video-urile sau gif-urile functioneaza eficient pe mai multe niveluri: aerisesc pagina si o fac mai usor de consumat, sunt retinute rapid de creierul uman si vor sprijini ideea centrala a textului. Alege elemente vizuale relevante si ai grija sa fie optimizate (redimensioneaza-le si completeaza Alt-Text).

Ai consistenta de brand (0.5 pct)

Cu alte cuvinte, mesajul tau este aliniat la vocea brandului. Aceasta reprezinta propria ta semnatura, dupa care esti recunoscut de clienti, parteneri si potentiali clienti. Ai grija la consecventa si asigurarea unei experiente placute pentru utilizator si adapteaza-ti toate mesajele la brand.

Ai pregatit o pagina / un email de multumire (0.5 pct)

Treaba ta nu se termina dupa ce utilizatorul iti ofera adresa de email si devine lead. Dupa ce da click pe butonul de call-to-action, ar trebui sa ii afisezi o pagina de multumire sau sa ii trimiti un autoresponder, un mail de multumire in care sa il indrumi in continuare (spre site, spre paginile de social media etc.).

Spune-ne, tu ce nota ai obtinut pentru landing page-ul tau?

PS: Fa-ti un magazin online cu Gomag si bucura-te de un modul nativ de creare landing page-uri direct in platforma. Acesta este gratuit si 100% intuitiv. Vrei sa verifici? Incearca Gomag gratuit pentru 15 zile!

Cosmin Daraban