Stiu cat de mult conteaza SEO pentru tine ca si proprietar de magazin online, stiu cate limitari pot sa apara din diferitele platforme utilizate, stiu cate nemultumiri iti raporteaza agentia care face SEO pentru tine, mai stiu cat de multa dezvoltare pe partea de programare este nevoie pentru a imbunatati acest proces, alaturi de nevoia de cunostinte legate de noii factori SEO si noile modificari ale algoritmului de la Google.
Acestea sunt doar cateva dintre motivele pentru care am inceput sa facem publice o parte din modulele de SEO dezvoltate pentru clientii platformei SilkMart. Chiar daca in mare, partea aceasta de SEO se refera mult la continut, pentru ca asta vede clientul in site si asta scaneaza si indexeaza Google, in spate este vorba de multa munca tehnica, care face ca aceste lucruri sa fie optime si corect interpretate pentru a atrage rezultate bune pe partea de SEO.
Dupa cum bine stii, doar site-ul si continutul acestuia sunt 100% sub controlul tau ca si proprietar de magazin online. Aici poti face lucrurile bine in proportie de 100%, asta daca stii bine ce ai nevoie, sau ce sa ceri celor care fac acest lucru pentru tine.
Optimizarea de titlu al unui produs, meta descrierea, optimizarea imaginilor si descrierea unica de produs, sunt elemente importante pentru orice magazin online si ajuta mult pe partea de SEO daca sunt atent analizate si lucrate (informatii UNICE). Practic aceste informatii probabil deja le stii, le-ai mai auzit sau chiar le faci in propria platforma si asta e foarte bine.
Eliminarea Continutului Duplicat Din Paginatiile Categoriilor
Magazinele online care afisaza un numar mare de produse, in general, au o problema pe partea de continut duplicat, generat de paginatiile din site. Practic aici se creeaza mai multe pagini care afisaza clientilor produsele disponibile la vanzare. Din punct de vedere SEO, aceste pagini sunt mai putin importante, iar un numar mare de astfel de pagini va necesita si mai multe resurse si timp pentru indexare din partea lui Google, motiv pentru care noi am ales sa nu le mai indexam.
Chiar daca sunt voci care spun ca este bine sa ai un numar cat mai mare de pagini indexate in Google, nu vad motivul real pentru acest lucru. Din punctul meu de vedere un magazin online, trebuie sa aiba indexate paginile de categorii (nu si paginatiile acestora) si produsele afisate in site, iar motivul este foarte simplu si are legatura directa cu optimizarea on site.
Categoriile unui magazin online trebuie optimizate pentru cuvinte cheie generaliste, care pot genera un trafic mare si pentru care afisam mai multe produse, iar paginile de produs, se vor optimiza pentru cuvinte cheie mai lungi (long tail). Este important ca pagina de produs sa iasa in fata rezultatelor, pentru ca cei care deja cunosc produsul, sau cauta ceva specific sa ajunga unde trebuie.
Aici se tine cont si de partea de atribute sau filtrare, astfel ca in platforma SilkMart pot fi optimizate aceste pagini si la nivel de metas.
Adauga Texte In Paginile De Categorie Pentru Mai Multa Relevanta
Poti astfel ajuta paginile de categorie sau filtrele pe brand sa castige mai multa relevanta in Google pentru cuvintele cheie targetate. In mod normal, prima pagina din categoria ta este mai speciala pentru Google, dar si pentru clientii tai care ajung aici prima data dupa accesarea link-ului de categorie.
Acest text de categorie, poate fi asemanat cu persoana fizica din magazinul tau offline, care ii explica clientului intrat despre ce marfa se afla pe raftul din fata lui.
Ajutorul din campania de back link-uri spre aceasta pagina, face ca aceasta sa fie „aleasa” pentru afisarile la cuvintele cheie generaliste.
Canonical URL Pentru Rezolvarea Problemelor De Continut Si Indexari
Daca deja ai indexate si afisate sus in rezultatele pe Google anumite pagini de categorie, paginatii, pagini de produs sau pagini de filtare pentru cuvinte cheie, pentru care vrei sa afisezi o alta pagina de categorie sau filtrare, acum poti seta acest lucru foarte usor in platforma SilkMart. Poti utiliza aceasta functie si daca ai indexate mai multe pagini pentru acelasi cuvant cheie.
Considera urmatorul scenariu: pentru cautarea „laptop cu ssd” in mod normal, pe Google trebuie sa apara url-ul spre pagina cu toate laptopurile cu SSD din magazinul tau si probabil ca asta se intampla deja, motiv pentru care te felicit. Dar daca in rezultate mai observi si alte pagini din site-ul tau cum ar fi un laptop Toshiba model.. cu SSD si mai incolo un alt laptop Lenovo cu SSD ce faci , le lasi asa ? Decizia e la tine, dar daca la aceste doua, setezi canonical spre pagina de filtare cu SSD, amintita mai sus, pozitia acesteia va creste in Google la urmatoarea indexare (in cel mai scurt timp).
Pont: dupa utilizarea acestei functii, poti cere o reindexare rapida pentru aceste URL-uri din contul tau de Google Webmaster Tools pentru a grabi procesul.
Pagini Lipsa – 404, Eliminarea De Produse si Modificarea De Categorii
Sunt alte elemente care iti pot afecta indexarea si in mod normal vanzarile generate de acest canal. Acest gen de probleme apar la magazinele mai vechi cand se elimina produse sau categorii din site. Aici recomandarea mea este sa se faca redirect cu 301 spre alte pagini cu o relevanta asemanatoare cu cea eliminata.
Accesarea paginilor cu eroare 404 poate fi o alta problema cu efect direct asupra vanzarilor, pentru ca cei care ajung aici, abia acum afla de inexistenta acelui produs sau continut.
Campaniile tale de promovare si back link-uri isi pot pierde din eficienta daca fac trimitere spre pagini „moarte” din magazinul tau. Rezolvarea acestor probleme in mod normal intra in atributiile agentiei de SEO care se ocupa de proiectul tau, care pot utiliza diferite aplicatii speciale de SEO pentru detectarea acestora.
Poti vedea mai rapid aceste pagini direct in platforma SilkMart de unde poti face si redirect automat spre o alta pagina aleasa de tine. Identificarea acestor pagini, care primesc vizite, dar nu mai afisaza nimic relevant, este o probleme mare tratata cu extem de multa indiferenta sau necunostinta de cauza din partea asa zisilor specialisti SEO.
Important de retinut: partea de SEO on site este extrem de importanta, iar cei care cunosc bine fenomenul sunt constienti de acest lucru. Chiar daca sunt voci care spun alte lucruri, ca Google intelege, ca este mai important sa ai back link-uri sau alte informatii de gen, poti sa-ti dau un simplu link destul de util, de unde poti afla si tu ca Google a dat anunt pentru angajare de om pentru SEO pe partea tehnica: http://searchengineland.com/google-is-hiring-an-seo-to-improve-their-ranking-in-google-225320
Inainte de toate, asigura-te ca singurul lucru pe care il poti controla este bine facut si invata ce sa ceri celor care se ocupa de promovarea magazinului tau.
Curs SEO Online pentru Incepatori Medii si Avansati – Profita Acum
Acestea sunt doar o parte din functionalitatile de SEO disponibile pentru clienti in platforma SilkMart, despre filtrarea link-urilor cu nofollow, optimizarea imaginilor sau utilizarea schema.org am sa-ti vorbesc mai mult intr-un viitor articol despre SEO in ecommerce.
Sunt multe platforme in piata care spun ca oferta suport pentru partea de SEO, ca au module speciale, functionalitati etc. dar depind mult de experienta celor din spate pe acest segment. Lucrurile stau total diferit atunci cand copiezi un modul fata de dezvoltarea acestuia pentru a rezolva / evita problemele unor clienti.
Printr-un simplu comentariu, poti sa spui ce probleme ai la platforma ta, ce ai vrea sa imbunatatesti sau cum ai rezolvat anumite probleme.
- Cum sa vinzi produse tehnice fara sa fii plictisitor - iulie 1, 2025
- 30 de sabloane pentru trusa ta de antreprenor - iunie 24, 2025
- Cum sa cresti traficul organic spre magazinul tau online - iunie 17, 2025