7 minute timp de citire

TRUSTED.ro a lansat marti, 15 martie, un nou serviciu, numit Opinii de Incredere, momentan in varianta Beta dar care va fi disponibil in curand tuturor magazinelor online inscrise in program. Acest nou serviciu este, practic, un sistem de feedback din partea clientilor reali ai magazinului, administrat de o terta parte, independenta de magazin sau client.

Serviciul se afla in testare de mai mult de 6 luni, timp in care s-au primit peste 6000 de opinii din partea clientilor celor 7 magazine integrate in program pana acum.

De ce ar trebui sa investesti si tu in serviciul Opinii de Incredere?

feedback trusted

Captura de ecran feedback.trusted.ro

1. Este administrat independent de client si magazin

Cu alte cuvinte, nu exista niciun interes individual care sa influenteze in vreun fel feedback-ul clientului. Acesta va fi publicat, indiferent ca e pozitiv sau negativ. Se asigura transparenta totala si respectarea celor mai inalte standarde, ce contin criterii bazate pe legislatia in vigoare si cele mai bune practici europene.

2. Datele clientilor nu sunt pastrate de catre TRUSTED.ro ci sunt sterse dupa publicarea opiniei

Fiecare client care raspunde chestionarului trimis pe email are certitudinea ca datele sale confidentiale nu vor fi utilizate in alte scopuri decat cele mentionate in termenii si conditiile magazinului de la care face cumparaturi. Magazinele online au, la randul lor, siguranta ca vor fi percepute ca magazine de incredere prin prezenta logo-ului TRUSTED.ro si a notei finale afisate in site.

3. Toate notele primite sunt publice, iar magazinele pot raspunde la problemele indicate de catre clienti.

In conditiile in care nota acordata de catre client este mai mica de 7, acesta este invitat sa lase un comentariu aditional, pentru a explica problema cu care s-a confruntat in relatia cu magazinul online. Apoi, magazinul are posibilitatea sa raspunda respectivei probleme. Dupa rezolvarea acesteia, clientul primeste un nou chestionar in care poate acorda o noua nota, mai buna, magazinului. La calcularea mediei finale se ia in considerare doar ce-a de-a doua nota.

4. Opiniile clientilor pot fi afisate in site-ul magazinelor, printr-un API

Cu siguranta ti-a dat seama pana acum cat de importante sunt testimonialele clientilor si ce impact au acestea asupra opiniilor si deciziilor urmatorilor clienti. Uneori, un testimonial potrivit poate face diferenta dintre o conversie si un abandon al cosului de produse.

Daca esti inscris in programul TRUSTED.ro, ai posibilitatea sa afisezi notele si opiniile clientilor tai direct pe site, printr-un API care va fi disponibil in curand.

5. Nota finala va aparea pe logo-ul TRUSTED.ro de pe site-ul fiecarui magazin

Clientii cu experienta, obisnuiti sa cumpere online dar si noii clienti se confrunta intotdeauna cu o anumita frica atunci cand vine vorba de tratarea cu un magazin online, relevarea datelor confidentiale si cheltuirea unor sume de bani. Din acest motiv, oamenii au nevoie de o certificare in care au incredere si pe care o pot recunoaste usor.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

In aceste conditii, logo-ul TRUSTED.ro este certificarea de care au nevoie. Siguranta lor va creste in momentul in care vad o nota buna afisata, ce demonstreaza un nivel calitativ superior si incredere din partea mai multor actuali clienti.

6. Chestionarul trimis catre clienti poate fi personalizat, inclusiv prin adaugarea a 3 intrebari optionale

Chestionarul trimis contine 3 intrebari pre-setate:

  • Ce nota ai da magazinului de la care tocmai ai cumparat? (sistem de la 1 la 10)
  • Cat de multumit esti de calitatea serviciilor de livrare? (note de la 1 la 10)
  • Ai recomanda magazinul si altor prieteni? (DA/NU, se calculeaza procentul celor care aleg DA)

TRUSTED.ro iti ofera oportunitatea de a adauga maximum 3 intrebari optionale prin intermediul unui serviciu suplimentar, daca esti interesat si de alte fatete ale opiniei clientului.

Practic, sistemul iti permite sa cunosti opinia reala a unui client real si iti simplifica enorm munca de colectare a testimonialelor din partea clientilor. Stii si tu cum stau lucrurile: daca 100 de clienti comanda si sunt multumiti, e putin probabil ca macar jumatate sa iti ofere o opinie pozitiva. Insa, daca un client a avut probleme si e nemultumit, te asigur ca va lasa si 3 recenzii negative, nu doar una singura.

Serviciul Opinii de Incredere al TRUSTED.ro iti ofera acces la opiniile clientilor, fie pozitive, fie negative, pentru a le colecta mai simplu si mai rapid.

Citeste si: Invata Sa Generezi Testimoniale Puternice

Cum functioneaza serviciul Opinii de Incredere?

La fiecare comanda, magazinul trimite prin API-ul TRUSTED.ro ID-ul comenzii, prenumele clientului, orasul din care s-a efectuat achizitia si adresa de email a acestuia, care se pastreaza in sistem doar 10 zile, dupa care sunt sterse.

Aceste date sunt trimise automat datorita unui fragment de cod implementat in pagina de confirmare a comenzii din site-ul magazinului.

Dupa 7 zile de la plasarea comenzii, TRUSTED.ro trimite un email din partea magazinului online, in care clientul este invitat sa raspunda la cele 3 intrebari pre-setate si, optional, alte 3 intrebari suplimentare. Intervalul de timp pentru trimiterea email-ului poate fi setat de catre magazin, la 5, 7 sau 14 zile de la data in care a fost plasata comanda.

Dupa cum ai citit si mai sus, daca nota acordata este mai mica de 7, clientul este invitat sa lase si un comentariu prin care sa isi argumenteze notarea si sa indice problema cu care s-a confruntat.

Important de stiu, clientul are posibilitatea sa completeze formularul o singura data si, dupa publicarea raspunsurilor, nu le mai poate edita.

  1. Daca nota este mai mare de 5, va fi publicata automat.
  2. Daca opinia clientului este una negativa sau identifica o problema, aceasta va fi publicata alaturi de raspunsul magazinului online.
  3. In cazul in care magazinul se confrunta cu mesaje abuzive repetate, poate sa atraga atentia asupra acestora comunicand cu reprezentantii TRUSTED.ro.
  4. Nota si comentariile clientului raman pe server pentru totdeauna si sunt afisate pe site-ul feedback.trusted.ro, alaturi de data si localitatea de publicare.
  5. Clientul poate acorda un review cu prenumele real sau in mod anonim. In ultimul caz, magazinul online va avea acces la ID-ul comenzii clientului afisat ca si anonim, pentru a rezolva problema semnalata, daca este cazul.
  6. Toate magazinele implementate in acest sistem vor fi afisate pe site-ul TRUSTED.ro, alaturi de comentariile si notele primite.
  7. Nu se afiseaza nimic public, pana in momentul in care exista 30 de recenzii despre un magazin.

cum-functioneaza-trusted

sursa: Blogul TRUSTED.ro

Ce include noul pachet de servicii TRUSTED.ro?

  • Marca de Incredere TRUSTED.ro pentru o perioada de 12 luni. Daca pana acum marca de incredere putea fi obtinuta doar de catre magazinele online, din 2016 va fi disponibila tuturor afacerilor online si site-urilor lor de prezentare.
  • Serviciul Opinii de Incredere pentru 12 luni. Acesta este inclus in pachet dar este implementat doar la alegerea magazinelor online.
  • Verificari de tipul mystery shopping si mystery communication, o data pe an.
  • Pachet de reduceri la serviciile partenerilor TRUSTED.ro, printre care se numara si SilkWeb.
  • Serviciu de afisare a marcii TRUSTED.ro de la distanta, pentru simplificarea implementarii si gestionarii marcii.
  • Si, dupa cum afirma reprezentantii TRUSTED.ro, urmeaza alte surprize pentru membrii programului.

Despre TRUSTED.ro stii deja ca este un program national de certificare a magazinelor online din Romania, infiintat in 2011 de catre 3 entitati neutre din punct de vedere al implicarii directe in activitatile de eCommerce – Gala Premiilor eCommerce, Legi-internet.ro si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania. Scopul programului este de a asigura clientii oricarui magazin online integrat ca acesta respecta legislatia in vigoare si standardele impuse.

Citeste si: 100% Incredere in E-Commerce Cu Marca TRUSTED.ro

Pentru a pastra calitatea superioara a serviciilor, nou cost al pachetului de servicii TRUSTED.ro este de 240 euro + TVA /an. Dat fiind faptul ca SilkWeb este partener TRUSTED.ro, daca ai un magazin online pe platforma Silkmart ai oportunitatea de a te inscrie in program cu un pret special, de 199 euro + TVA, mentionand faptul ca te inscrii la recomandarea noastra.

Daca esti membru TRUSTED.ro si iti doresti sa beneficiezi de pachetele de servicii SilkWeb, iti oferim o reducere si te poti bucura de acestea la un pret special. Contacteaza-ne la (004) 0728-931.135 sau pe email si cere mai multe detalii despre oferta noastra.

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]