Black Friday 2021 are loc in 12 noiembrie. 

Ai crede ca inca ai destul timp sa iti pregatesti magazinul online. Sau planul de Social Media pentru Black Friday

Cum bine stim cu totii, octombrie este luna limita si momentul oportun sa ne gandim strategia de Black Friday. Sa ne alegem produsele, sa ne verificam setarile tehnice, sa ne gandim la postari…

Da, postari. Iar postari. 

Oricat de mult ai vrea sa scapi de ele si oricat de mult le urasti, acestea fac parte din strategia ta de marketing de Black Friday si NU NUMAI! 

Chiar daca am avut o prezentare pe acest subiect in cadrul Black Friday SUMMIT, am decis sa rezum toate informatiile discutate in articolul de fata, pentru ca tu sa ai acces la ele mai usor.

Asadar, daca vrei sa stii ce sa faci pe Social Media inainte, de Black Friday si dupa acest eveniment, citeste in randurile de mai jos.

Cuprins:

I. CE, CAND si CUM faci pe Social Media inainte si de Black Friday

Nu ieri, nu maine, ci ACUM este momentul sa utilizezi Social Media daca ai un business:

  • nou sau urmeaza sa-l lansezi
  • business cu niste experienta
  • mic, mediu sau mare si vrei crestere

utilizezi-social-media

Stiai ca daca esti la inceput, Black Friday este o super oportunitate daca vrei sa iti lansezi magazinul? 

Sau poate o categorie noua de produse? 

Black Friday reprezinta o trambulina pentru un start bun in cazul afacerilor la inceput, si e must-have pentru afacerile cu istoric. 

1. Ce faci pe Social Media inainte de Black Friday?

  • Optimizezi si verifici conturile [poza de profil, cover, descriere]
  • Actualizezi informatiile [instagram BIO, Facebook About Us, TikTok etc]
  • Faci vizibil link-ul site-ului peste tot [descrieri, postari etc]

social-media

Am vorbit de multe ori despre asta, insa vreau sa repet faptul ca imaginea unui business in online, mai ales in Social Media, trebuie sa fie curata, perceputa la fel de fiecare data. 

2. Ce faci pe si pentru Social Media inainte de Black Friday?

  • Activezi pop-up-uri de colectare adrese mail in magazin si indemni urmaritorii sa se aboneze
  • Creezi landing page de pre-campanie cu formular colectare adrese de mail pentru promotiile de Black Friday si faci trimitere in postari si campanii
  • Iti pregatesti un calendar cu postari pentru FIECARE ZI pana la Black Friday

Credeai ca Black Friday pe Social Media este doar despre postari? Este, intr-un procent mare, insa actiunile din Social Media trebuie sa duca undeva. Sa aiba finalitate. Si asta se intampla in magazinul tau online. 

3. Ce pregatesti pe Social Media inainte de Black Friday?

  • Continut pentru engagement [postari poze, carusel, video, reels, articole, live-uri]
  • Interactionezi cu comunitatea
  • Organizezi concurs/giveaway
  • Incepi sa strangi informatii din Insights
  • Iesi din zona de confort in ceea ce priveste continutul!

II.  Setari tehnice pentru Social Media

„Am nevoie de anumite setari tehnice?” sau „Ce trebuie sa setez pentru Social Media?” sunt doar cateva intrebari pe care noi le primim foarte des. 

Iar raspunsul este unul simplu: DA, ai nevoie de cateva setari tehnice pentru ca relatia dintre magazinul tau online si retelele sociale sa fie una de best friends. 

setari-social-media

Uite care sunt acestea:

  • Pixel Facebook 
  • Facebook Login
  • Open Graph
  • Catalog Feed [Facebook & Instagram Shop]
  • Audiente in Business Manager
  • Verificare domeniu
  • Conversion Api
  • Campanii PPC 

A. Facebook Pixel

  • Este un instrument care permite urmarirea si inregistrarea comportamentului utilizatorilor din magazinul tau online
  • Este un cod, care odata instalat in magazinul tau online, iti permite sa creezi diferite tipuri de campanii in Facebook Ads
  • Documentatie: https://bit.ly/fb-pixel-gomag 

facebook-pixel-instalare

B. Facebook Login

  • Ofera clientilor posibilitatea logarii in magazin sau in pagina de comanda, cu contul personal de Facebook.
  • Este nevoie ca detinatorul magazinului sa creeze un cont de Dezvoltator – Facebook Developer
  • Datele din contul Facebook Developer trebuie introduse in aplicatia Facebook Login din Admin Gomag
  • Documentatie: https://bit.ly/fb-login-gomag 

facebook-login-setari

C. Facebook Open Graph

  • Cea mai buna metoda pentru continut share-uit
  • Instrument de marketing care ajuta la partajare si viralizare
  • Instalare simpla in Gomag

Documentatie: https://bit.ly/opengraph-gomag

open-graph-facebook

open-graph-setari

III. Ce faci pe FACEBOOK

Inainte de orice, este important sa te asiguri ca partea tehnica si vizuala este in regula pe pagina afacerii tale. Astfel, te asiguri ca:

  • ai profile photo si cover la dimensiunile corecte
  • fiecare postare este insotita de link [fie catre magazin, blog]
  • intri cu pagina pe diverse grupuri de interes si incepi sa postezi ocazional
  • creezi continut in fiecare zi
  • ai creat Facebook Shop corect si etichetezi produsele in postari

Si pentru ca am ajuns si la postari, iata cateva idei de implementat:

  • Continut educational [articole blog]
  • Postari de vanzare
  • Postari cu diferite intrebari
  • Postari pentru pareri
  • Postari cu echipa
  • Postari cu produsele si depozitul
  • Postari cu oferte

ce-postezi-pe-facebook

postari-facebook

Statistici care te ajuta pe Facebook:

Descopera perspectiva actiunilor si continutului pe pagina de Facebook in sectiunea INSIGHTS

  • Tip de continut
  • Ora si ziua cu cele mai bune rezultate
  • Like-uri si followers
  • Actiuni pe shop
  • Engagement-ul si reach-ul postarilor

statistici-facebook

IV. Ce faci pe INSTAGRAM

La fel ca in cazul Facebook, pentru o functionare si rezultate cat mai bune, trebuie sa ai in vedere cateva lucruri si pe contul de Instagram:

  • ai cont Business de Instagram
  • ai legatura facuta cu pagina de Facebook si contul de Business Manager
  • ai setat Instagram Shopping si e utilizabil
  • urmaresti conturile concurentei si ale marilor jucatori din nisa ta
  • iti pregatesti propriul #hashtag si folosesti Hashtag Funnel

#Hashtag propriu & #Hashtag Funnel

hashtag

hashtag-funnel

Exemplu Hashtag Funnel aplicat pe contul Gomag:

hastag-funnel-gomag

Ce postezi pe Instagram?

  • Poze
  • Story-uri 
  • Carusele
  • IGTV
  • Reels
  • Ghiduri

ce-postezi-pe-instagram

postari-instagram

Statistici care te ajuta pe Instagram

Instagram Insights te ajuta sa vezi relevanta continutului tau, ce a functionat cel mai bine, cand a functionat cel mai bine. 

Pe baza acestor date iti poti schita strategia pentru Black Friday.

Ai acces la Insights doar cand contul tau Instagram este unui Business – de afacere sau de creator de continut. 

Insights overview

instagram-insights-overview

Gasesti toate aceste date de pe profilul contului tau in sectiunea Insights sau in partea meniului cu 3 linii (dreapta sus sau jos in functie de telefonul tau).

Descopera cateva informatii din aceasta zona in imaginile de mai jos pe care le-am extras din contul de Instagram Gomag.

insights-instagram

Interesant este faptul ca Instagram iti ofera atat de multe informatii in sectiunea Insights, incat iti poti crea o strategie de marketing completa.

Sau pe baza a ce se intampla in ultimul timp, iti poti schimba radical strategia in functie de informatiile de aici.

Poti vedea statistici despre contul tau per total, pe anumite zone si mai ales pentru fiecare postare in parte. Iar daca asta nu e tare, atunci nu stiu ce te poate motiva sa creezi continut de calitate si sa muncesti in aceasta directie pentru afacerea ta. 

Iar acum, hai sa vedem cateva statistici legate de postari din contul nostru:

statistici-instagram

Social Media NU este doar despre postari si despre „hai sa fim si noi acolo”. 

Social Media este mediul in care poti interactiona mult mai usor cu audienta ta, comunitatea, utilizatorii si, mai ales, clientii. 

Iar in acest caz, poti sa folosesti Social Media pentru a afla diferite pareri. Dar cum faci asta?

Cum ceri testimoniale prin Social Media

cum-ceri-review

  • Creezi postari de tip imagine + text prin care ceri parerea/review/testimonial
  • Creezi videouri cu produsul + text cerere review
  • Creezi story-uri cu optiune de raspuns prin care ceri testimoniale
  • Indemni urmaritorii si clientii sa posteze testimoniale pe conturile lor, cu tag spre conturile tale

Ce am facut noi si cum cerem noi testimoniale in Social Media? Am pregatit doua exemple de pe pagina de Facebook a jocului GoFunnel:

cum-ceri-testimoniale

Si pentru ca tot vorbim despre testimoniale, pareri, recenzii sau review-uri, spune-le cum vrei, te invit sa parcurgi cursul „Cum obtii testimoniale si recenzii puternice”. 

Este un curs unde afli informatii testate legate despre procesul de cerere de testimoniale si mai ales, cum le folosesti in magazinul tau online. 

Gasesti cursul aici in Academie, iar daca ne lasi un comentariu pe conturile noastre de Social Media legat de acest subiect, iti oferim un cod pentru 80% reducere!

Ne gasesti aici:

Facebook: https://www.facebook.com/gomagec 

Instagram: https://www.instagram.com/gomag.ro/ 

De-a lungul timpului, am vorbit de multe ori atat in video-uri, live-uri sau articole despre continut. 

In special despre continutul variat. Si poate s-a nascut in mintea ta aceasta intrebare:

De ce sa ai continut variat?

Gomag Fact: atunci cand postezi doar un singur tip de continut, devii redundant, plictisitor, neatragator.

De exemplu, noi am pierdut urmaritori pe Instagram in perioada in care am promovat speakerii in cadrul evenimentului Black Friday SUMMIT. 

De ce? 

Urmaritorii nu au gasit nimic nou printre cele 24 de postari despre eveniment.

continut-variat

Tips&Tricks: Alterneaza tipurile de continut, modifica coloristica, analizeaza marii jucatori de pe piata si „spioneaza-ti” concurentii directi.

Un alt subiect discutat destul de intens de noi, este cel al concursurilor. 

De ce sa organizezi concursuri, giveaway-uri sau sa oferi coduri de reducere sau pachete PR?

Toate aceste instrumente de Social Media te ajuta sa generezi reach, engagement si vizite in site.

Ia in calcul ca unii utilizatori vor veni pe contul tau doar pentru premii, insa multi dintre ei vor ramane daca AI CONTINUT RELEVANT.

Indiferent de tipul de continut creat, este important sa ai CALL TO ACTION – indeamna-ti audienta sa faca ceea ce vrei tu: like, comment, save, share, click pe link, subscribe etc

Noi am facut si concursuri pe Facebook & Instagram unde am oferit cadou cartea, dar si pachete de PR pentru carte si joc. 

pachete-pr

Astfel, am primit pareri sincere, la cald. Poti sa faci si tu la fel, in special daca urmeaza sa lansezi un produs sau daca pur si simplu vrei o campanie de awareness.

Aceste actiuni trebuie facute cu atentie sporita si idei creative cand vine vorba despre impachetare. Ofera o experienta.

Tine cont ca tot ceea ce faci in magazinul tau online si tot ceea ce livrezi are impact direct in Social Media!

In acest sens, fii atent la urmatoarele:

  • Asigura-te ca impachetezi comenzile frumos
  • Ofera o experienta de unboxing 
  • Ofera mici atentii/cadouri/scrisori in colet
  • Indeamna clientii sa lase imagini si videouri cu coletele
  • Foloseste tot ce primesti in social media in magazinul online ca testimoniale

pachete-pr-testimoniale

Tu ti-ai pregatit planul pentru Black Friday?

Profita de Social Media si construieste o comunitate in jurul magazinului tau online.

Citeste: Ghid complet de Black Friday: Cum sa castigi clienti pe viata

Mult spor si succes de Black Friday! 

Alexandra