Povestim despre cum sa iti cresti vanzarile in site, prin faptul ca postezi si ai activitate in social media: postari, comentarii, comunitate.
Sunt n lucruri pe care le poti face. Despre unele am discutat deja in alte articole, insa intotdeauna mai exista cate un truc pe care il poti incerca, pentru a vedea daca functioneaza pentru tine.
Azi iti oferim 10 sfaturi detaliate pentru promovare social media. Esti gata?
Pont!
A inceput 30 Days Instagram Challenge #cugomag! Accepta si tu provocarea: iti cresti numarul de urmaritori pe IG, iti imbunatatesti strategia de postare si dai forta de convingere paginii tale!
Cuprins Cum crestem vanzarile prin promovare Social Media
- Fa o oferta limitata doar pentru urmaritorii din Social Media
- Ofera ajutor extra, personalizat, in cadrul comunitatii tale
- Monetizeaza-ti postarile de pe IG cu InstaApp
- Concurs gamification pentru urmaritori, ce continua in site
- Optimizeaza Facebook Catalog si foloseste Instagram Shopping
- Formeaza-ti un public nucleu care sa reactioneze rapid, intotdeauna
- Gandeste-ti strategia si calendarul de postare conform unui Sales Funnel
- Genereaza evenimente: sesiuni live, video-uri, consultanta adhoc
- Segmenteaza-ti postarile: nu toate trebuie sa fie pentru toata lumea
- Acapareaza un canal de promovare Social Media si fa-l al tau
1. Fa o oferta limitata doar pentru urmaritorii din Social Media
Partea faina cand ai un magazin online e ca ai mai mult control asupra modului in care iti abordezi clientii. De ce? Pentru ca stii de unde vin, stii unde stau. Sau stii care sunt comportamentele comune atunci cand ii targetezi pe un canal sau altul.
Urmaritorii din Social Media, de exemplu, sunt atrasi de produsele cu aspect vizual interesant (fashion, beauty, lucrusoare prin casa etc.) si de preturile mici.
Totusi nu sunt foarte sensibili la FOMO (pentru ca mediul in care iti vad continutul e plin de alte mesaje care le distrage atentia usor), dar adora sa interactioneze atunci cand se identifica vazand continutul tau.
De asemenea, iubesc sa simta ca fac parte dintr-o comunitate speciala; ca si cum ar stii doar ei, impreuna cu oameni care le plac, un anume secret, pe care ceilalti nu il stiu.
Pornind de la aceste premise, ar fi interesant sa incerci sa le faci oferte limitate DOAR celor care te urmaresc in social media.
Uite cum poate arata un flux pentru aceasta oferta:
- Pregateste un cod de reducere special pentru followeri > din Gomag > Marketing > Cos de cumparaturi.
- Creeaza postari organice cu acest cod > pune accentul pe faptul ca e un cod privat, care nu apare nicaieri altundeva (nu il promovezi in site, nici pe email).
- Foloseste Bitly pentru a tine evidenta click-urilor pe link-ul tau.
- Foloseste Instagram Link Stickers in story-uri.
- Uzual, o astfel de campanie ar trebui sa dureze cel putin 24 de ore.
Atentie mare la mesaj si la discount-ul oferit. Acestea afecteaza direct decizia urmaritorilor tai. In rest, nu ai nimic de pierdut daca incerci sa faci o astfel de campanie, macar de 2-3 ori, cu abordari diferite.
Trebuie sa testezi putin inainte de a ajunge la o anumita concluzie: cum sunt influentati folllowerii tai de acest tip de campanie, cat timp ar trebui sa rulezi codul de reducere, ce poti optimiza in site pentru a elimina barierele din calea deciziei de cumparare etc.
2. Ofera ajutor extra, personalizat, in cadrul comunitatii tale
Pentru majoritatea industriilor, secretul succesului pe social media sta in faptul ca reusesc sa formeze comunitati implicate.
In general, e vorba de grupuri de Facebook specializate pe anumite probleme / nevoi alte clientilor, interese sau curiozitati. Mai rar cresc grupurile formate in jurul unui nume de firma, daca acesta nu este un brand in stadiul de crestere sau un brand super cunoscut.
Clar nu e usor sa gestionezi o comunitate, mai ales cand aceasta tot creste. Are nevoie de implicare activa zilnic, regulamente si interactivitate, altfel va fi abandonata rapid.
Insa este un bun incredibil de pretios, pentru ca aici iti poti forma, in timp, ambasadorii de brand.
Daca intentionezi sa formezi o comunitate si ai gasit modelul potrivit pentru tine, uite un pont care te va ajuta sa castigi si mai mult increderea membrilor si sa atragi, mai lin, clienti in magazinul tau.
De cele mai multe ori cand faci o postare de anuntare / promovare social media a unui continut nou din partea magazinului (articole de pe blog, video, live-uri, intamplari din cadrul firmei), ofera ceva in plus.
Cere, de exemplu, din descriere sa iti lase un anumit comentariu (DA, un anumit emoji, o anumita parere), iar tu le vei oferi continut / sfat / beneficiu, dar, atentie, PERSONALIZAT pentru fiecare comentariu sau raspuns in parte.
Acest tip de interactiune iti consuma niste resurse, dar din punct de vedere al rezultatelor, functioneaza garantat. Incearca si tu.
Citeste si: Cum construiesti o comunitate in jurul magazinului tau online
3. Monetizeaza-ti postarile de pe IG cu InstaApp
Stii deja ca majoritatea postarilor sau reclamelor tale in social media nu iti vor aduce direct vanzari. Mai degraba awareness, interes, lead-uri, pasionati etc.
De aceea poate parea o munca fara nicio rasplata, sa tot postezi fara rezultate vizibile in contul bancar.
Daca te simti si tu in aceasta situatie, iti va placea aplicatia InstaApp din Gomag.
Am mai discutat despre ea inainte aici, asa ca te las sa citesti: InstaApp: de la postari Instagram & Hashtags, la vanzari pe Gomag.
InstaApp foloseste postarile realizate in feed-ul tau Instagram, sau cele cu un anumit hashtag, drept dovezi sociale in paginile magazinului tau.
Potentialii clienti ce consulta produsele si sunt nehotarati (daca se le cumpere sau nu), vor vedea continut extra despre respectivele produse, vor primi asigurari ca magazinul e de incredere si vor vedea cum sunt folosite produsele de persoane la fel ca ei.
Asadar, decizia de a cumpara va fi mai usor de luat.
4. Concurs gamification pentru urmaritori, ce continua in site
Un alt truc pe care sa il incerci pe paginile tale de social media e concursul de tip gamification.
Iep, suntem toti familiarizati cu like & tag prieteni, insa acest gen de concursuri rar aduce clienti platitori in site. Mai degraba te ajuta sa iti cresti numarul de followeri, si nu intotdeauna e vorba de oameni cu intentie sau putere de cumparare.
Buun. Acum, daca vrei totusi intentie de cumparare in site, poti sa faci un concurs gamification, ce porneste din postari si continua in magazinul tau.
Un concurs in care oamenii pot cauta, de exemplu, anumite produse surpriza ascunse, sau anumite insemne (marcaje promotionale, pachete de produse de tip 1 + 1 gratis etc.) ce le ofera acces la beneficii in plus daca aleg sa cumpere din magazinul tau.
Secretul e sa creezi interactiune sau un sentiment puternic de anticipare, direct din postari, sa iti motivezi urmaritorii sa participe.
5. Optimizeaza Facebook Catalog si foloseste Instagram Shopping
Nu e un pont nou pe care il scriu pe blogul Gomag, dar il repet si am impresia ca il voi repeta foreveeeeer pentru ca, in continuare, vad multe magazine online ce NU folosesc aceste 2 metode gratuite de a da forta de vanzare postarilor.
Fiecare post nou poate contine unul sau mai multe produse, cu eticheta, astfel incat oamenii vad instant cum se numeste produsul si ce pret are.
E un cumul de detalii pe care nu mai trebuie sa il adaugi manual si va raspunde intrebarilor despre pret cel putin pentru o parte dintre urmaritorii tai.
Pentru ca am scris in detaliu despre acest subiect, te invit sa citesti in continuare: Cum creezi contul de Facebook Business Manager pentru magazin online [2022]
6. Formeaza-ti un public nucleu care sa reactioneze rapid, intotdeauna
Stii deja cat de dezamagitor e reach-ul postarilor organice pe Facebook. Mai ca nu-ti vine sa postezi, cand stii ca vei obtine prea putine reactii spre deloc, dupa ce te chinui sa gandesti si sa creezi texte, imagini, video-uri etc. etc.
Ceea ce iti spun acum nu e o solutie sa ajungi neaparat la un numar mare de reactii, insa iti asigura o baza, pe care poti cel putin sa construiesti credibilitate.
Sfatul meu este sa formezi un public nucleu, un numar mic de oameni care sa reactioneze rapid la fiecare postare pe care o faci pe pagina.
Pentru inceput poate fi partenerul de viata sau 2-3 prieteni. Roaga-i sa iti dea o reactie la postari, sa iti lase comentarii (chiar daca e vorba de un emoji sau un gif). E vorba de 3 secunde din viata lor.
Insa, pentru tine, inseamna ceva de la care sa pornesti.
Noi, oamenii, tindem sa evitam luatul initiativei si sa reactionam primii. Pentru ca e o actiune pentru care putem fi judecati.
Asa ca, daca exista deja reactii, followerii tai vor fi mai dispusi sa reactioneze si ei. De aici, poti face mai departe interactiune in comentarii, mesaje si vanzari.
7. Gandeste-ti strategia si calendarul de postare conform unui Sales Funnel
Rar se intampla sa generezi o vanzare de la primul contact cu clientul. Mai intai trebuie sa stie de tine, sa ii castigi increderea, sa ii trezesti interesul si sa ii oferi motivele potrivite pentru a declansa dorinta si actiunea.
Asadar, cand iti planifici calendarul de postari in social media, tine cont de sales funnel-ul magazinului tau.
- De cate contacte e, uzual, nevoie pentru a atrage o vanzare?
- Cum iti duci numele in fata potentialilor clienti?
- Care sunt diferentiatorii pe care pui accent?
- Ce dovezi de incredere oferi?
- Cand au putere de cumparare clientii tai?
- Cu cine trebuie sa discute inainte de a lua decizia?
- Ce asteptari au?
- Ce tip de continut le este util?
Raspunde la aceste intrebari si la altele, conform industriei si modelului de business pe care il ai.
Citeste si: Strategii de promovare social media a unui produs
8. Genereaza evenimente: sesiuni live, video-uri, consultanta adhoc
In cadrul Gomag Virtual Summit s-a discutat despre un sistem de vanzari predictibile, care porneste de la un eveniment declansator din viata clientului.
Exista o nevoie initiala de la care porneste calatoria consumatorului, pe care o poti numa “eveniment”.
Poate fi ceva din interior (un obiectiv, un plan, o anxietate etc.), din exterior (dictata de o autoritate din afara, de un eveniment pe care nu il poate controla) sau un eveniment sezonal (aniversari, sarbatori, zile internationale).
Cand tu generezi un eveniment declansator, acesta este un stimul din exterior care il afecteaza: un eveniment online, un video, o sesiune de consultanta, o intalnire fata in fata etc.
Fiecare dintre aceste evenimente are un impact mai puternic sau mai slab asupra clientilor. Prin urmare, va trebui sa iti planifici bine mesajul, durata si obiectivul fiecarui eveniment.
Pont: Posteaza si explicativ, video-uri scurte tip tutorial, stiati ca, BAB etc. Nu e nevoie de actiuni grandioase ca sa insemne un eveniment declansator. Conteaza doar sa fie relevant pentru client.
9. Segmenteaza-ti postarile: nu toate trebuie sa fie pentru toata lumea
Sigur ca e mai usor sa faci o postare pe zi, care sa fie valabila pentru toata lumea. Dar asta nu inseamna ca e cea mai buna actiune pe care o putem face.
Cand vrei ca mesajul tau sa fie relevant si sa aiba impact maxim, ar trebui sa pornesti de la intrebarea “Pentru cine e acest mesaj cel mai relevant?”.
Dupa ce identifici un minim de caracteristici ale persoanei targetate (de ex., femei, 20+, intr-o relatie, anume venit lunar etc.), iti poti rafina mesajul postarii, astfel incat sa se identifice mai usor cu el si sa fie mai persuasiv.
E posibil ca un produs sa aiba mai multe publicuri.
Nu incerca sa faci o sarmaluta din toate caracteristicile posibile ale publicurilor tinta, pentru a transmite un singur mesaj.
Mai degraba fa multiple postari, despre acest produs, dar in care sa specifici carligele potrivite pentru fiecare public in parte.
10. Acapareaza un canal de promovare Social Media si fa-l al tau
Sa fii prezent in social media, nu e acelasi lucru cu a fi activ acolo. Si nu iti aduce aceleasi rezultate.
Simpla prezenta, de exemplu, nu iti va genera vanzari.
Ai nevoie sa interactionezi cu followerii tai, sa le dai motive sa se intoarca si sa postezi continut relevant pentru a-ti face sa ramana in comunitatea ta.
Ei, ca platforme de social, ai la dispozitie o multime de canale unde sa fii prezent(a) si activ(a): Facebook, WhatsApp, Messenger, Instagram, TikTok, Pinterest, LinkedIn, Snapchat, Twitter, Telegram, Reddit etc.
Sa fii peste tot cand esti un singur om in firma e o treaba ingrozitor de consumatoare de timp. Pentru ca, tinem minte, nu e ok sa fac o postare dupa care sa dai copy-paste pe toate canalele posibile. Secretul e sa iti adaptezi continutul in functie de canal.
Chiar daca e vorba de acelasi continut, nu il copiezi pur si simplu.
Asadar, cand nu ai timp pentru tot, recomandarea mea e sa alegi un canal principal pe care oamenii sa stie instant ca e al tau, ca esti acolo intotdeauna si reactionezi rapid.
Poti avea activitate si pe canale secundare, acolo unde iti permit resursele, dar in niciun caz nu incerca sa fii pe toate.
Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media
Sper ca sfaturile de astazi sa te ajute sa generezi vanzari prin promovare social media. Nu uita sa testezi fiecare recomandare, nu le aplica direct fara a te asigura ca sunt potrivite tie si publicului tau.
Profit de ocazie sa iti reamintesc de Instagram Challenge #cugomag.
Hai cu noi pe Instagram, pentru ca facem actiuni si iti oferim super resurse in fiecare saptamana, astfel incat sa iti cresti contul si vanzarile prin intermediul oamenilor care te urmaresc deja.
PS. Daca vrei si acces la functiile Gomag despre care am povestit mai sus, dar nu vinzi inca pe platforma noastra, e bine sa stii ca o poti incerca gratuit.
Ai 15 zile la dispozitie sa vezi daca ti se potriveste, dupa care poti alege abonamentul dorit.
- Cum sa crestem vanzarile online prin promovare Social Media - martie 1, 2022
- InstaApp: de la postari Instagram & Hashtags, la vanzari pe Gomag - noiembrie 25, 2021
- Planul de Social Media inainte si de Black Friday - octombrie 12, 2021