12 minute timp de citire

30 days Instagram Challenge #cugomag

Ai un magazin online? Ai un cont de Instagram pentru magazinul tau? Vrei sa faci parte dintr-un studiu de caz? 

Organizam 30 days challenge #cugomag!*

* Provocarea incepe de azi, marti, 29 octombrie!

Ce vrem sa aflam? Ne dorim sa studiem algoritmii Instagram in functie de interactiunile dintre conturi, timp de 30 de zile.

Ce facem noi? Timp de 30 de zile o sa avem minimum o postare/zi pe contul nostru de Instagram, atat postare, cat si story. Vom posta la fiecare poza  hashtag #cugomag.

Ce trebuie sa faci tu? Timp de 30 de zile sa postezi pe contul de Instagram al business-ului tau minimum o postare la care sa agaugi #cugomag pentru a putea centraliza postarile. De asemenea, sa dai follow contului nostru de Instagram @gomag.ro iar noi iti dam follow back. 

challenge-instagram-gomag

Mecanismul? Vom interactiona cu postarile tale, iti vom da like si comentarii, iar tu trebuie sa faci la fel. Vom studia cresterea conturilor de Instagram din prima zi pana in ultima zi a challenge-ului si vom vedea cum influenteaza aceasta interactiune conturile.

Te rugam ca azi, in prima zi, sa iti notezi undeva numarul de followersi pentru a avea o situatie clara din prima, pana in ultima zi. 

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

Meet us on Instagram, and let’s grow together! 

Daca in articolele anterioare am vorbit despre cateva strategii de promovare a unui produs in site si prin campanii de marketing pe diferite canale, astazi vreau sa iti vorbesc despre Social Media.

Facebook, Instagram, blog, YouTube, Pinterest, LinkedIn – toate aceste canale reprezinta potentiale puncte de contact cu un public interesat de ceea ce vinzi. 

Si e fascinant ce se intampla dupa un prim contact. De foarte multe ori, poti motiva oamenii sa prinda incredere in tine, sa vina in site-ul tau si de-acolo sa cumpere… sau sa faca orice actiune ii rogi tu sa faca.

via GIPHY

Asa ca despre asta vorbim azi. Iti voi oferi cateva strategii de promovare a unui produs in Social Media – de la concursuri si colaborarea cu influencerii, pana la folosirea video-urilor, promovare cross-channel si regula 80/20.

1. Organizeaza concursuri atractive

Vrei sa faci valva? Organizeaza un concurs in site, pe Facebook, Instagram sau pe email. Indiferent de tipul concursului, pentru a-ti promova produsul adu oamenii in site, intr-un landing page de preferat.

  • Creeaza clar din start regulile si modul de participare in concursul tau
  • Ai grija sa respecti regulile canalului Social Media ales, daca faci un concurs pe Facebook, Instagram etc.
  • Stabileste premii atractive, pentru ca oamenii sa fie motivati sa participe (poti stabili, de exemplu, premii in functie de sezon)
  • Promoveaza-ti concursul prin postari, email, banner pe site, hellobar
  • Foloseste gamification – pune oamenii sa caute indicii in site (poti folosi marcajele promotionale pentru a le semnaliza)
  • Fa follow up dupa concurs cu oferte pentru participanti
  • Consoleaza-i pe necastigatori cu un discount la cumparaturi in site-ul tau
  • Creeaza concursuri care au legatura cu brandul si produsele tale (nu oferi iPhone-uri si vacante daca tu nu vinzi asa ceva, vei atrage doar amatorii de concursuri)
  • Stabileste publicul tinta cat mai precis si marketeaza-ti concursul in fata acelor oameni

concurs-facebook

Citeste si: Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes

2. Promoveaza-ti produsele si firma pe Instagram

Chiar si in Romania, Instagram incepe sa aiba din ce in ce mai multi utilizatori. Printre care e foarte posibil sa se numere potentiali clienti ai magazinului tau.

Foloseste Instagram pentru a-ti promova produsele si imaginea de brand.

  • Creeaza-ti un cont Business si adauga un link spre cel mai important landing page (de exemplu, poti incerca sa aduni o baza de date – spune-i omului sa isi lase datele de contact pentru a primi la schimb un ghid, un material educativ sau un cod de reducere special)
  • Chiar daca afacerea ta este mai tehnica (vinzi acoperisuri, acumulatori, materiale de constructie etc.), nu considera ca n-ai ce cauta pe Instagram. Leaga-te, in schimb, de stilul de viata creat de produsele tale (de ex. design interior – exterior, poze la clienti cum au folosit produsele tale, oameni fericiti care iti folosesc telefonul sau televizorul etc.)
  • Prezinta-ti echipa, fotografii frumoase cu spatiul tau de lucru, citate legate de industria ta, meme-uri etc.
  • Foloseste reclame si pe Instagram, pe baza unui sales funnel (poate nu merge intotdeauna sa duci omul direct catre un landing de produs, dar il poti convinge sa se inscrie la un webinar, sa descarca un ghid, sa participe la un concurs – toate sunt ocazii in care ii poti obtine datele… iar de aici, stii tu ce sa faci cu ele 🙂 )
  • Creeaza-ti un hashtag de brand si foloseste-te cu spor de locatie 
  • Foloseste Instagram Story si toate instrumentele pe care acesta ti le pune la dispozitie (numaratoare inversa, tag-uri, icon-uri, locatie, discount etc.)

postari-instagram

Citeste si: Cum Sa Vinzi Pe Instagram [Partea I]

3. Colaboreaza cu influenceri, bloggeri si lideri de opinie

Antreprenorii isi doresc sa colaboreze cu influenceri. Doar ca… multi ii considera scumpi. 

Mai sunt si o multime de povesti cu colaborari dezastruoase: oameni alesi gresit, rezultate 0 sau chiar din contra, crize (vezi reactia la reclama Pepsi cu Kendall Jenner, daca e sa vorbim la scara mare).

  • Tine intotdeauna cont de context si publicul influencer-ului tau – trebuie sa fie relevant pentru business-ul tau
  • Nu tinti neaparat celebritati – poti alege lideri de opinie ai unor comunitati mai mici, dar mai predispuse sa dea curs sugestiilor primite de la liderii de opinie (pot fi creatorii unui grup de pe Facebook reprezentativ, liderii unor cluburi, organizatorii unui eveniment etc.)
  • Pregateste din timp materialele si informatiile de care vor avea nevoie persoanele cu care vrei sa colaborezi – cine, ce, cand, unde, cum, de ce – influencerul va trebui sa stie din timp aceste informatii, sa aiba cu ce lucra
  • Poti oferi un voucher exclusiv pentru publicul influencerului – e si o metoda sa urmaresti cate vanzari iti aduce acesta
  • Nu tinti intotdeauna vanzarea cand colaborezi cu influenceri – acestia sunt in principal o metoda prin care sa afle mai multi oameni de afacerea si produsele tale – awareness
  • Stabileste din start conditiile colaborarii voastre, bugetul acordat si regulile pe care trebuie sa le respecte

postare-influencer

4. Foloseste butonul de cumparaturi Gomag

Cu cat ai mai multe canale prin care vinzi direct, cu atat mai mari sansele sa iti cresti vanzarile. Foloseste butonul de cumparaturi Gomag pentru a-ti lista produsele intr-un continut in care vorbesti chiar despre ele.

  • Adauga butonul de cumparaturi in articolele din blogul de companie
  • Alege produsele cu atentie si afiseaza-le in context (un articol tutorial, o poveste in care este vorba de cutare produs, articole top x produse, articole comparatii intre produse etc.)
  • Nu exagera cu afisarea butonului de cumparaturi. Are sens sa afisezi mai multe produse, gradual, intr-un articol de tipul top produse, dar nu pune 5 butoane intr-un text de 500 de cuvinte in care povestesti despre produs.
  • Adauga butonul de cumparaturi in advertorialele de pe alte bloguri, cu care colaborezi
  • Adauga butonul de cumparaturi in landing page-urile speciale pentru produse vedeta / unice.
  • Adauga butonul de cumparaturi in landing page-ul pentru precomenzi, inainte de lansarea unor produse noi.

butonul-de-cumparaturi-gomag

Citeste si: Vinde Cu Butonul De Cumparaturi: Premiera Gomag

5. Incearca sa mergi la impuls cu recomandari si urgentare

Faza cu Social Media e ca aici decizia de cumparare se ia atat datorita impactului vizual cat si la impuls (pentru produsele cu preturi mici).

Asa ca poti sa tragi si mai tare de subconstientul potentialilor clienti prin tehnici de urgentare a actiunii, oferte exclusive cu termen limitat si materiale creative care ies in evidenta.

  • Arata-le oamenilor ce pierd postand momente WOW – experientele clientilor multumiti, experienta in birou daca faci anunturi de angajare si cauti noi colegi calificati, experienta folosirii produselor etc.
  • Fa campanii de discount valabile doar pentru Social Media cu termen de timp limitat – de exemplu, daca folosesti Instagram Story pentru a promova campania, ai un timer pe care il poti afisa
  • Publica postari despre produsele cu stoc limitat
  • Invita-ti clientii (prin email, prin scrisoarea de multumire din colet) sa isi posteze experienta la impachetare folosind un anumit hashtag. Asa stimulezi sentimentul de FOMO al prietenilor lor de pe retelele de socializare, motivandu-i sa cumpere si ei de la tine.

fomo-postari-facebook

Citeste si: Emotii Care Vand – FOMO

6. Fa promovare intre canale

Vestea despre produsele tale va ajunge la aproape toti oamenii care ti-au dat like sau te urmaresc doar daca folosesti reclame platite. Asa functioneaza algoritmul acum. 

Asa ca nu iti recomand sa investesti bugete in adunatul de like-uri ci sa incerci sa iti cresti audienta organic prin diverse artificii. Cum ar fi promovarea intre canale.

  • Foloseste butoane de Social Share pe blogul de companie (totusi iti recomand sa nu le mai folosesti in paginile de produs)
  • Adauga adresa paginilor Social Media in semnatura din email
  • Invita oamenii din Facebook sa te urmareasca pe Instagram pentru continut exclusiv
  • Cand ai o campanie speciala de discount pe un canal, promoveaza stirea ca rulezi campania respectiva si pe celelalte canale de care dispui
  • Adauga link-uri spre grupul tau de Facebook, spre pagini sau conturi in continutul pe care il postezi pe blog
  • Trimite urmaritorii video-urilor din canalul tau de YouTube si pe celelalte retele pe care esti activ
  • Daca afacerea ta se preteaza, creeaza un board pe Pinterest cu pin-uri spre blog, produse, Facebook, landing page-uri etc. Fiecare fotografie va avea un link catre un canal care iti apartine.

promovare-intre-canale-sm

Citeste si: Business Manager – calea catre Facebook Pixel, Facebook Shop, Instagram Shopping

7. Incurajeaza-ti angajatii sa iti promoveze produsele

Primii clienti ai firmei tale ar trebui sa fie angajatii tai. Daca angajatii tai nu sunt multumiti si nu iti sustin produsele sau firma – ba din contra, povestesc cunoscutilor cat de aiurea e toata situatia – vorba va circula repede.

Antreneaza-ti angajatii sa fie avangarda marketing-ului tau.

  • Invita si invata angajatii sa comenteze / raspunda la intrebarile clientilor in Social Media
  • Ofera-le training sa invete despre firma si produsele tale, chiar daca la locul de munca fiecare se ocupa doar de o parte a intregului proces. Toti angajatii trebuie sa vada intreaga imagine pentru a raspunde competent intrebarilor.
  • Ofera-le acces la training-uri si resurse de dezvoltare personala / profesionala – posteaza certificatele, diplomele si reusitele lor, lauda-te cu ei 
  • Invita-ti colegii sa creeze continut pe blogul companiei – sfaturi din experienta lor, top produse din punctul lor de vedere, intamplari din firma etc.
  • Posteaza fotografii, video-uri si continut cu echipa ta, momente la birou, aniversari, iesiri, teambulding-uri, procese din spate etc.

postare-blog-angajat

Citeste si: Cum Sa Iti Gestionezi Echipa Eficient

8. Nu incerca sa vinzi chiar atat de tare

Firmele incepatoare au o strategie de postare (si reclama) 95% legata de produs si / sau reduceri. Asta nu e interesant pentru oamenii de pe Facebook, Instagram si celelalte retele Social Media.

Pentru ca ei nu vin aici cu gandul sa cumpere. Ci sa fie distrati, uimiti, provocati – sa simta ceva.

  • Fa postari 80% informationale – postari distractive, concursuri, intrebari, postari lifestyle dat de produsul tau etc., 20% comerciale – imagini de produs, campanii de discount, flash sale etc.
  • Invita oamenii la interactiune – sa iti dea reactii love, sa comenteze, sa distribuie, sa iti scrie in privat, pentru a creste rata de engagement. De exemplu, poti face o postare reactioneaza cu like daca x, reactioneaza cu love daca y.
  • Raspunde si reactioneaza la comentariile si intrebarile oamenilor. Datoria ta nu e doar sa postezi ci si sa le arati ca exista o persoana umana in spatele brandului, care ii intelege.
  • Fa vanzarea sa aiba loc natural, in urma unui proces de invatare despre produs. Intotdeauna sa iti atragi audienta in site sau in blog pentru ca doar acolo poate avea loc vanzarea propriu-zisa.

postari-informationale

9. Foloseste video-uri pentru diverse obiective + Live

Video-ul creste ca Fat-Frumos – si te ajuta sa comunici mai clar informatii ce in format text sau imagine nu pot fi intelese la fel de bine.

  • Posteaza tutoriale video despre folosirea produselor tale
  • Posteaza video-uri scurte cu sfaturi – poti sa te inspiri din cele mai populare video-uri (5 Minutes crafts, Crafty Panda, easy DIY video tutorials, Bright Side, Tasty etc.)
  • Fa live-uri pe Facebook cand ai sa comunici informatii importante – invitatii, campanii noi, cum se face un produs pe care il vinzi, activitati la un eveniment etc.
  • Posteaza video-uri de produs pe Facebook si pe YouTube
  • Posteaza video-uri de multumire, testimoniale video, video-uri unboxing trimise de clienti sau influenceri  

video-facebook

10. Posteaza continut informational in grupurile interesate

Si noi avem un grup – eCommerce cu Gomag

Desi am spus clar in regulile grupului ca postarile cu produse care nu au legatura cu specificul si interesul membrilor nu vor fi publicate, ba chiar autorul va fi scos din grup la a doua abatere… inca avem oameni care incearca doar sa isi posteze produsele.

Nu fa asta, si nu fa asta atat de frecvent nici daca ai propriul tau grup de Facebook.

grup-facebook

  • Alege cu atentie link-ul pe care vrei sa il postezi intr-un grup – de preferat sa fie un continut informational, relevant pentru specificul grupului, nu doar un link catre un produs din site sau catre o postare de pe pagina ta de Facebook
  • Daca ai un grup de Facebook, intretine atentia si curiozitatea membrilor cu informatii care ii ajuta, care ii distreaza, ii invita la actiune sau le spun lucruri noi, pe care ar trebui sa le stie.
  • Supravegheaza si intretine conversatia pe grupul de Facebook pe care il administrezi (alege cativa colegi din echipa care sa te ajute la treaba asta)
  • Poti folosi grupul pentru a aduna date (de ex. raspunsuri la sondaje, urmarirea reactiilor si comentariilor) 

Citeste si: Cum sa iti cresti eficient activitatea din Social Media – Facebook si Instagram [Podcast]

La fel ca in alte canale de marketing, orice strategii de promovare a unui produs in Social Media depind de creativitatea ta, de context (timp, sezon, situatia magazinului) si de tipul audientei catre care te adresezi.

Considera cele 10 sfaturi de azi drept o sursa de inspiratie, un punct de pornire pe baza caruia sa iti creezi propriul calendar editorial pentru postarile si campaniile din Social Media.

De asemenea, foloseste-te de modulele din platforma Gomag pentru o promovare cat mai eficienta: adaugarea pixelului Facebook in site, feed-ul de produse pentru crearea unui Facebook shop, Manychat pentru comunicarea prin chatbot pe Facebook Messenger etc.

PS. Inca nu vinzi pe platforma noastra? Incearca Gomag gratuit pentru 15 zile si vezi cat de usor este sa vinzi online si sa iti promovezi produsele in fata publicului tau.

Citeste si celealte articole din serie:

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
Pasionat de antreprenoriat si ecommerce, am inceput activitatea online in anul 2000.
Cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Impreuna cu echipa am ajutat sa creasca peste 1500 de companii.

[i]
[i]
[index]
[index]