6 minute timp de citire

Despre activitatea in Social Media am discutat atat eu, cat si colegii mei, de muuulte ori. 

Insa niciodata nu strica sa repeti, pentru ca strategiile sa fie retinute mai bine.

Social Media e ca un cartof fierbinte pentru proprietarii de business

Toata lumea vrea sa fie prezenta pe aceleasi canale pe care se afla si clientii platitori, insa de cele mai multe ori o fac fara niciun… sens, fara nicio strategie.

Si-atunci se ard. Fie nu obtin rezultate si atunci incepe frustrarea, fie dau chix facand greseli.

Despre aceste lucruri vreau sa iti vorbesc azi dar si despre tactici pe care sa le urmezi pentru rezultate. Si rezultate mai bune.

:point_right: Asculta in Apple iTunes :headphones: http://bit.ly/gomag-itunes
:point_right: Asculta pe Spotify :headphones: http://bit.ly/gomag-spotify

In episodul 7 din podcastul nostru, Doza de eCommerce by Gomag, povestim despre activitatea din Social Media si strategiile potrivite pentru comunicarea ta pe Facebook si Instagram.

Cum arata o pagina de Facebook & Instagram de nota 10

Nimeni nu se naste invatat.

Intr-o vreme in care net-ul de-abia se misca in Romania, cu certitudine nici eu n-am fost mai breaz. Insa am insistat, am invatat si am incercat orice avea online-ul sa-mi ofere, in orice moment.

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

De la nopti pierdute pe mIRC, am ajuns in 2005 la primul profil personal de Facebook pentru firma noastra proaspat creata, SilkWeb. Aici am facut greselile si miscarile de incepator, pana am realizat si primul profil de business.

Diferenta era ca, indiferent de canal sau forma (profil personal vs. pagina de business) am comunicat constant. 

Am facut ceea ce e natural oamenilor sa faca: am intrebat, am cerut pareri, am facut evenimente, ne-am laudat cu ceea ce facem si cine suntem si am raspuns la comentariile urmaritorilor.

Acelasi lucru trebuie sa il faci si tu. Pentru ca e in continuare valabil atata timp cat urmaritorii tai vor fi oameni.

In primul rand, satisface instinctul curiozitatii. Completeaza-ti paginile cu toate detaliile despre tine si firma ta, incepand de la descrieri, link spre site, numar de telefon, orar, aspecte speciale legate de business etc.

Ca un artificiu, foloseste-te de link-ul spre site pentru a adune date de contacte relevante. In loc sa afisezi un link spre homepage, da-le oamenilor un link spre un landing page cu lead magnet, pe care il pot obtine gratuit daca iti ofera datele.

De asemenea, foloseste cuvinte cheie in descrierea paginii / povestea business-ului. Chiar daca nu esti pe Google, multi oameni cauta dupa cuvinte cheie in momentul in care nu stiu ceva precis.

Inca o chestie – care pe mine ma scoate din sarite de multe ori – daca ai profile pe mai multe retele Social Media, pastreaza acelasi caracter pe fiecare. Vad multe business-uri sau persoane care au atitudini opuse in functie de canalul pe care se afla – ce sa mai inteleaga clientii de aici?!

Poate este jucaus si friendly pe Facebook, fancy pe Instagram si funebru pe LinkedIn – nu ai nicio continuitate asa ca oamenii o sa isi piarda increderea in brandul tau. 

Asa ca nu face asta.

Citeste si: Potentialul de crestere al afacerii tale – Tu stii cum sa iti cresti business-ul?

Cum iti revizuiesti strategia

Ca o paranteza, recomandarea mea este sa aplifici orice continut valoros postat cu PPC. 

Ocupa-te manual de distribuirea postarilor in primele 24-48 de ore (ii poti ruga si pe colegii tai sa te ajute) si apoi atribuie un buget pentru accelerarea distribuirii catre publicul relevant.

Si fii atent ca exista o diferenta intre continutul postat. 

Exista unele materiale care te ajuta la deschidere, la awareness si educare si continut creat pentru inchidere, cum ar fi ofertele de vanzare, pe care cel mai bine il duci in fata audientei cu remarketing.

Ce ai de facut pentru o strategie mai buna?

  • Cauta cuvintele cheie legate de brandul tau
  • Cauta si analizeaza competitorii
  • Vezi grupuri de Facebook si cum reactioneaza piata
  • Analizeaza profilele personale ale celor mai activi clienti / concurenti
  • Analizeaza frecventa de comunicare, de postare
  • Consulta Facebrands.ro pentru a analiza paginile din nisa
  • Analizeaza reclamele concurentilor in Ad Library
  • Analizeaza si gaseste nevoile reale ale oamenilor

Pe baza acestor analize iti vei da seama ce ai de facut, plus vei avea si cateva idei de postari si continut pe care sa il creezi. 

Aminteste-ti intotdeauna ca oamenilor NU le pasa de produsele tale. Nici macar de firma ta, daca e sa o luam pe aia dreapta. 

Insa le pasa de solutii pentru nevoile si problemele lor, le pasa de brandurile care ii ajuta sa aiba un stil de viata mai bun, mai comod, mai luxos, mai fain decat are vecinul sau prietenii.

Plus, oamenii sunt curiosi sa vada ce fac alti oameni.

De aceea posteaza continut educativ, materiale evergreen (pe care le repostezi din cand in cand, ca nu strica), imagini si video-uri cu echipa – poti face materiale amuzante, care sa distreze urmaritorii, postari de la evenimente, citate cu care se pot identifica si muulte, multe altele.

Story-uri & Hashtag-uri

Atat Facebook cat si Instagram iti permit sa apari zilnic in viata oamenilor, fara sa pari intruziv. 

Prin story-uri!

Foloseste-te de aceasta optiune pentru a transmite ceva oamenilor in fiecare zi, un feeling, un teasing, un anunt pentru continutul nou, materiale de la evenimentele la care participi, imagini cu clienti, unboxing, continut generat de clienti, materiale care sa ilustreze cultura organizationala a brandului tau etc.

Hashtag-urile sunt o alta metoda prin care sa fii acolo atunci cand clientii te cauta. Cum le folosesti etic?

  • adauga 3-5 hashtag-uri la fiecare postare
  • foloseste hashtag-uri relevante la subiect
  • creeaza-ti propriul hashtag si mergi pe cuvinte romanesti
  • daca ai o afacere locala sau faci un eveniment, adauga hashtag-uri cu locatia ta
  • urmareste hashtag-urile de la evenimentele de care esti interesat si intra in vorba cu oamenii care au postat
  • leaga conturile de Facebook si Instagram si posteaza combinat – dar ai grija sa folosesti descrieri diferite

Bonus, foloseste Canva sau Bannersnack pentru crearea de materiale vizuale frumoase si Hootsuite pentru programarea postarilor pe Facebook, Twitter etc.

Citeste si: De ce nu cred intr-o singura sursa de trafic online [Podcast]

Ti-a placut episodul 7 din Doza de eCommerce by Gomag? Sigur iti vor placea si urmatoarele!

Da un share si sustine podcast-ul nostru, pentru ca urmeaza noi episoade care sa te ajute sa iti cresti business-ul pe piata de eCommerce din Romania.

PS. Inca nu vinzi cu Gomag? Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile si descopera cum te ajutam practic sa vinzi online, mai repede si mai comod decat o fac ceilalti!

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]