5 minute timp de citire

O singura sursa de trafic online, intr-o piata plina de competitori, platforme si canale de marketing, pur si simplu nu are suficienta forta.

Nu are suficienta forta sa iti aduca rezultate performante, clienti noi / clienti loiali si conversii profitabile.

E ca si cum ai alerga cu spatele, in blugi, la maraton, in timp ce majoritatea celorlalti concurenti o fac asa cum trebuie. Slabe sanse de castig.

Asadar, in episodul de astazi o sa iti povestesc cum ar trebui sa arate o strategie de promovare la 360 de grade, pe multiple canale de marketing, acolo unde deja se afla si clientii tai.

In primul rand, ai nevoie de SEO pentru ca oamenii care nu te cunosc dar au nevoie de produsele tale… sa te gaseasca.

Sa iti afle numele si sa iti vada oferta.

Indiferent de sursa pe care o vezi in Analytics ca iti aduce cel mai mult trafic – poate Facebook, influenceri, afiliere – trebuie sa faci SEO. 

Iar daca esti la inceput, investeste timp si un buget pentru o strategie de lansare care sa lase indicii informative pentru cei care te vor cauta in Google: comunicate de presa, articole, continut bun.

Urmareste site-urile pozitionate mai sus pe cuvintele cheie pe care le vrei si tu si pornind de la subiectul lor, creeaza un continut mai bun, cu cuvinte cheie long tail informative & comerciale si cu link-uri catre parteneri si pagini relevante. Ai sanse mari sa le iei pozitia, in scurt timp.

Atentie la cuvintele cheie comerciale, chiar si long tail.

Incearca sa eviti sa le folosesti doar pe acestea in strategia de SEO, altfel esti in pericol sa fii penalizat.

Adauga date de contact direct in metas-uri si descrieri astfel incat oamenii sa te poata contacta rapid. In momentul acela, tu poti sa preiei controlul asupra procesului lor de decizie si sa ii convingi sa cumpere. Ba chiar sa cumpere mai mult fata de cat si-au propus initial.

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

Optimizeaza atat continutul scris, cat si imaginile / video-urile. Ce cuvinte cheie alegi? Pe cele relevante pentru business-ul tau, tinand cont si de ceea ce fac competitorii (analizeaza cu cognitiveSEO, Ahrefs, SEMrush si un test cu o campanie dinamica Google Ads).

In acelasi timp, strategia SEO trebuie sa fie sustinuta de reclame Google Ads specifice, pe cuvinte cheie cu intentie de cumparare: pret, brand, oferta, reducere etc.

Atentie la cuvintele cheie negative (gratuit, nume de site-uri de anunturi, marketplace etc.), la audiente, sezonalitate si ajustarea campaniilor in functie de performanta lor pe parcursul a 24 de ore.

Alte surse de trafic care functioneaza sunt platformele Social Media: Facebook si Instagram. Foloseste-le pentru a crea o comunitate fidela in jurul brandului tau, pentru a comunica si educa audienta sau poti vinde aici produse mici, la preturi mici.

:point_right: Asculta in Apple iTunes :headphones: http://bit.ly/gomag-itunes
:point_right: Asculta pe Spotify :headphones: http://bit.ly/gomag-spotify

Citeste si: Elementele de baza ale unui funnel de vanzare [Video]

Investeste si in reclame Facebook Ads, atat pentru a atrage clienti noi, cat si pentru remarketing (inclusiv campanii de sustinere cu remarketing pe Display & YouTube).

Urmareste in Facebook Ad Library reclamele competitorilor tai pentru a le analiza: vezi ce promoveaza, in ce fel, cand si, la modul general, catre ce segment de clienti se adreseaza.

Ok, ai ajuns aici dar nu trebuie sa te opresti. 

Pentru ca sunt prea putini oamenii care ajung in site-ul tau si cumpara imediat. 

Cei mai multi au nevoie de timp pentru a lua decizia, timp in care pot fi atrasi de catre concurenta.

Lead generation iti permite sa castigi de la inceput o micro conversie, sa atragi atentia si interesul consumatorului si sa il pregatesti pentru cumparare.

Pe baza acestui proces, atragi datele de contact ale oamenilor interesati si ii poti marketa pe email – cel mai performant canal de marketing. De ce e cel mai performant? Pentru ca oamenii deja ti-au acordat incredere si te cunosc, asa ca sunt familiarizati cu numele tau.

Nu vor fi surprinsi sa il vada in inbox.

Testeaza cu mail-uri dinamice, trimitand mail-uri diferite catre segmente diferite de lead-uri si analizeaza strategia de email marketing a concurentilor tai, abonandu-te la newsletterele lor.

La modul general, pe masura ce strategia ta centralizata cu toate canalele de marketing despre care am discutat functioneaza, ai nevoie de optimizarea ratei de conversie.

Adica procesul prin care obtii mai multe conversii, exact de la oamenii care au intrat deja pe site-ul tau dar nu cumpara.

Sfatul meu este sa afisezi un pop-up la iesire (exit intent) si sa afli ce nu le place oamenilor si de ce aleg sa plece fara a cumpara. Asa afli care sunt problemele site-ului – pe care tu nu le observi – si poti sa imbunatatesti experienta clientilor, convingandu-i sa faca achizitia.

Eu iti recomand Omniconvert si Hotjar ca tool-uri pentru optimizarea ratei de conversie – sa afisezi un exit pop-up, sa analizezi locurile unde oamenii dau click, cat scrolleaza etc.

Citeste si: Cum faci prima campanie de marketing pentru magazinul tau online [Video]

Sigur, intreaga ta strategie de marketing trebuie sa se bazeze pe un avatar al clientului, ca punct de pornire. Doar asa ai certitudinea ca ai creat mesaje convingatoare si relevante pentru un public cu putere si intentie de cumparare.

Ti-a placut episodul? Da un share si sustine Doza de eCommerce by Gomag! Fii pe faza in continuare, postez constant episoade noi care te vor ajuta sa vinzi mai rapid, mai comod si sa iti cresti business-ul intr-un mod sanatos.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
Pasionat de antreprenoriat si ecommerce, am inceput activitatea online in anul 2000.
Cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Impreuna cu echipa am ajutat sa creasca peste 1500 de companii.

[i]
[i]
[index]
[index]