Stii ce ajuta cel mai mult la cresterea unui magazin online?

Raspunsul corect nu este numarul de conversii si nici reclamele platite, ci lista de contacte. Indiferent de tipul afacerii, trebuie sa depui efort pentru colectarea de date de la utilizatorii care iti viziteaza site-ul.

De ce este acest lucru atat de important?

Contactele colectate sunt poate cel mai valoros lucru pentru o afacere, pentru ca asigura nu doar cresterea acesteia, ci pot ajuta si la reinventarea afacerii.

La inceputul pandemiei, de exemplu, afacerile (in special cele stradale) ce nu au colectate date de la clienti si vizitatori au avut cel mai mult de pierdut.

S-a ajuns pana la punctul la care s-a pus lacat pe usa. Iar in lipsa contactelor, afacerea s-a pierdut in totalitate, deoarece clientii nu au putut fi anuntati referitor la o noua redeschidere sau relocare.

Mai mult decat atat, lista de contacte ajuta o afacere sa se dezvolte si sa-si consolideze pozitia in piata. 

Cand vine vorba de o afacere noua pe piata, oamenii nu au de la inceput incredere sa cumpere. Din acest motiv vanzarea poate fi considerata un intreg proces.

Este necesar sa treaca putin timp de la primul contact cu clientul, pana cand acesta va decide sa faca o achizitie. In acest timp, daca ai colectat adresa lui de email, poti mentine legatura, prin intermediul email-urilor periodice.

Cum convingi utilizatorii sa iti lase adresa de email (daca nu si alte tipuri de date)? Acest material este al 2-lea din seria de 5 si te invata cum sa colectezi email-uri eficient, astfel incat sa cresti atat afacerea, cat si o baza de date solida. Poti citi primul articol din serie aici.

Nu uita ca dezvoltarea afacerii tale este direct proportionala cu numarul de contacte/adrese de email colectate. Odata obtinuta o adresa de email, cresc sansele de a convinge utilizatorul sa faca o achizitie din magazinul tau.

Cuprins “3 Pasi pentru a creste contactele si listele de email din magazinul tau online”

1. Tipuri de contacte – cate poate avea o afacere?
2. Canalul de comunicare cu cea mai mare rata de conversie
3. Cum poti creste contactele si listele de email

1. Tipuri de contacte – cate poate avea o afacere?

Ce tipuri de contacte poate colecta o afacere? Aici nu ne referim doar la contacte din partea clientilor, ci si a furnizorilor sau partenerilor. Astfel, tipurile de contacte sunt:

  • Date de contact de la furnizori (produse, servicii, solutii software, contabila, avocat etc.)
  • Date de contact de la colegi si oameni din echipa
  • Date de contact de la clienti
  • Date de contact de la potentiali clienti

Este foarte util sa ai in vedere datele de contact de la potentialii clienti.

Va fi foarte greu sa iti cresti afacerea fara acesti oameni. Potentialii clienti sunt aceia care te cunosc, sunt familiari si cu produsele tale, dar au amanat momentul achizitiei din diferite motive. 

Potentialii clienti sunt gata sa cumpere. Mai au nevoie doar de un imbold din partea ta. Iar adresele lor de email ajuta in acest sens.

Ce tip de date pot fi incluse in categoria date de contact?

Nume, prenume, numar de telefon si adresa de email (dar si altele). Cu ajutorul acestor date, poti contacta persoane.

Dintre toate, adresa de email e cea mai usor de colectat. Chiar daca nu toti vor sa-ti lase numarul de telefon, exista sanse mai mari sa-ti lase adresa de email. 

Date de contact ar putea fi considerate si mesajele din social media. Cand cineva iti scrie pe Facebook sau Instagram, spre exemplu, iti ofera, la schimb, posibilitatea de a contacta acea persoana. Singurul dezavantaj, in acest caz, e ca nu avem control asupra datelor. 

Singurele date de contact pe care le poti controla sunt adresele de email colectate. Mai exact, le poti stoca sau printa. Desigur, ai mare grija sa respecti normele GDPR. 

Citeste si: Palnia de Vanzari: cum convingi clientii sa cumpere

contact-clienti-promovare-magazin-marketing

2. Canalul de comunicare cu cea mai mare rata de conversie

Stii care este canalul de marketing cu cea mai mare rata de conversie?

Daca iti trece prin cap sa spui  Facebook, ei bine, ai raspuns gresit. Canalul despre care vorbim este email marketing-ul

Explicatia, in acest caz, este simpla. De ce alegi sa lasi adresa de email pe un site? Pentru ca site-ul respectiv ti-a castigat increderea si doresti sa primesti mai multa informatie, un discount sau alte beneficii.

Adresa de email joaca rolul unei punti de legatura intre utilizator si brand / companie. Faciliteaza comunicarea dintre cele doua parti, intr-un mod ce nu este invaziv sau incomod.

Brand-ul, la randul sau, ofera ceva in schimbul unei adrese de email.

Poate fi un cod de reducere, un voucher, o oferta personalizata, un fisier descarcabil cu informatie valoroasa etc.

Cand utilizatorul lasa adresa de email, este interesat de produsele oferite de brand, doar ca nu este suficient de motivat, nu dispune de fonduri sau nu are inca incredere pentru a finaliza achizitia. 

Este adevarat ca oamenii s-au obisnuit, in ultima vreme, sa primeasca oferte pe email. Asa ca daca iti lasa adresa de email, se asteapta oarecum la asta. Fa si tu asta si ii vei castiga de partea ta ca si clienti.

Citeste si: 10 Motive Pentru Care E-mail Marketingul Este Indispensabil Oricarui Magazin Online

continut-email-marketing-CTA-newsletter

3. Cum poti creste contactele si listele de email

In platforma Gomag ai la dispozitie mai multe optiuni prin care iti poti creste numarul de contacte. 

Se pot cere si numere de telefon, sau doar adrese de email?

Poti cere si alte date in afara adresei de email, dar adevarul e ca un formular de contact stufos va “speria” utilizatorii. Cu cat sunt mai multe campuri de completat, cu atat scad sansele ca oamenii sa iti lase datele lor.

De aceea, formularele cu un singur camp (in care se solicita adresa de email, de regula) au cea mai mare rata de succes.

Optiuni prin care iti poti creste lista de contacte:

1. Landing page

Poti crea un landing page de teasing, cu un design simplu si curat, prin care anunti lansarea unor noi oferte (sau chiar a magazinului, daca nu este inca live).

Astfel, pregatesti audienta sa faca achizitii de la tine. Cu ajutorul acestui landing page, spui oamenilor cine esti si ce urmeaza sa faci (ce pregatesti, ce produse urmeaza sa lansezi etc.).

Majoritatea magazinelor folosesc landing page-ul de teasing in strategia lor de lansare.

Tot mai des, se foloseste si in pregatirea campaniei de Black Friday. Cu aproximativ 1-2 saptamani inainte, magazinele pregatesc un landing page de teasing special pentru weekend-ul de Black Friday.

Nu uita! Este mult mai usor sa colectezi adrese de email decat sa faci o vanzare. 

Odata ce ai adresa de email, vei putea pregati utilizatorul pentru vanzare, oferindu-i motivatia si increderea de care are nevoie. In plus, adresele de email colectate vor compune o baza pe care tu o vei putea marketa periodic.

Retine! Leaga formularul de contact (si alte optiuni de colectare a adreselor de email) de un serviciu de email marketing. Astfel, tot procesul va fi automatizat.

Daca ai configurat corect magazinul online, ai si codurile de la Facebook Pixel si Google Ads, ce iti permit colectarea cookie-urilor.

Cu ajutorul lor, sistemele Facebook si Google iti permit sa faci remarketing (cei care ti-au vizitat site-ul pot primi diverse mesaje de la tine).

Citeste si: To Do List Pentru Un Landing Page De Nota 10

landing-page-teasing-lansare-magazin-online

2. Pop-up de colectare a adreselor de email

Fiecare business isi doreste sa vanda. Dar ce faci cand asta nu se intampla? Pui la punct o lista cu contacte pregatite sa cumpere. Iar pentru asta folosesti pop-up-uri de colectare a adreselor de email.

Urmareste intentia utilizatorilor, pentru a interveni atunci cand dorinta lor de cumparare scade. De exemplu, cand doresc sa iasa de pe pagina site-ului, poti sa ii afisezi un exit pop-up (fie la pagina de categorie, fie la cosul de cumparaturi).

Pe platforma Gomag ai posibilitatea de a personaliza aceste pop-up-uri.

De exemplu, foloseste mesaje si imagini diferite la pop-up-uri in functie de categoria de produse, de sezon si de campania pe care o pregatesti (Black Friday, Craciun, vacanta de vara etc.).

Poti grabi procesul de vanzare daca adaugi un link catre pagina cu cele mai apreciate produse din magazin, in loc de “thank you page” din pop-up. 

popup-leadgen

Citeste si: Pop-up in magazinul tau online: Ghid cu 20 de exemple care sa te inspire

3. Blog

Vom sari peste partea in care povestim despre cat de important e blogul pentru un magazin online. Am tratat acest subiect pe larg in multe din materialele noastre.

Cei care au magazin online pe platforma Gomag pot integra un blog foarte usor in site-ul lor. Platforma are modulul blog in mod nativ, ceea ce inseamna ca vei gasi modulul in dashboard-ul magazinului, la sectiunea Continut. De aici, va fi necesar sa faci cateva setari, iar blogul e gata de folosit.

Pe blog, dupa cateva paragrafe, poti adauga un formular de colectare a adreselor de email.

Poti, din nou, sa fii foarte specific(a) si sa personalizezi mesajul

Desi, rolul principal al unui blog este de a educa utilizatorii, il poti folosi pentru a duce procesul de vanzare mai departe.

Dupa ce utilizatorul a citit continutul oferit si ti-a lasat adresa de email, poti continua pregatirea lui pentru vanzare. 

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

continut-blog-vanzare-beneficii-produs-online

Pentru final, stii care este cea mai frecventa greseala facuta de antreprenorii ce au afaceri in crestere?

Colecteaza adresele de email, dar uita sa mentina o comunicare constanta cu utilizatorii prin intermediul lor. Mai exact, uita sa trimita oferte sau notificari.

Nu astepta ca baza ta de date sa creasca pentru a trimite email-uri. Daca faci asta, exista riscul ca oamenii sa uite de tine (cei care ti-au oferit adresele de email la inceput).

Mentine proaspat contactul dintre utilizator si site-ul tau, indiferent de numarul de adrese de email colectate in baza.

Inca nu ai reusit sa lansezi un magazin online, desi te bate gandul de ceva vreme?

Poti incepe prin a testa platforma Gomag, gratuit, timp de 15 zile. Un cont de demo iti va oferi acces nelimitat la toate facilitatile platformei.