Indiferent de tipul magazinului tau online, e-mail marketingul a fost, este si cel mai probabil va ramane unul dintre cele mai eficiente canale pentru generarea de conversii si vanzari. 

99% dintre cumparatori isi verifica e-mailul zilnic si declara acest canal ca favorit atunci cand vine vorba de a primi comunicari din partea brandurilor (Hubspot). 

Mai mult, 4 din 5 marketeri spun ca mai degraba ar renunta la campaniile de pe retelele sociale decat sa renunte la campaniile de e-mail (Litmus).

Luand in considerare toate aceste cifre, hai sa analizam mai indeaproape beneficiile e-mail marketingului si sa vedem cum poti transforma acest canal in cel mai important atu al strategiei de promovare a magazinului tau online.

1. Costurile sunt aproape neglijabile

Unul dintre avantajele evidente ale folosirii campaniilor de newsletter este dat de costurile infime comparativ cu alte canale de marketing. 

Daca promovarea pe Google, Facebook sau Instagram iti poate epuiza bugetele de marketing intr-un timp relativ scurt, o campanie adresata catorva mii de abonati necesita o investitie mult mai mica. 

Desigur, odata ce numarul abonatilor tai depaseste pragul zecilor sau a sutelor de mii, te poti astepta la costuri ceva mai ridicate, insa in continuare rezonabile in comparatie cu alte surse de trafic.

Citeste si https://www.gomag.ro/blog/cum-sa-cresti-numarul-de-clienti-pentru-afacerea-ta/

2. Destinatarii stiu deja cine esti

In general, abonatii aleg sa faca parte din baza ta (ba chiar trebuie sa parcurga un proces destul de complex daca folosesti double opt-in), ceea ce inseamna ca sunt deja familiari cu afacerea si produsele tale si ca sunt cu adevarat interesati de informatiile si ofertele pe care urmeaza sa le impartasesti cu ei. 

Acest lucru duce la o rata de conversie mai buna decat in cazul altor campanii, precum si la o apropiere fata de cumparatori, benefica afacerii tale pe termen lung.

3. Mesajele tale vor fi mereu relevante

Daca vrei cu adevarat sa maximizezi rezultatele campaniilor tale, segmenteaza-ti campaniile si profita din plin de tehnologiile de personalizare. 

Deciziile a 86% din cumparatori sunt influentate de ofertele, continutul si recomandarile personalizate (Infosys), insa, in prezent, doar 1 din 5 magazine online trimit e-mailuri care folosesc o astfel de tehnologie (Litmus). 

De ce functioneaza personalizarea? 

Folosind algoritmi inteligenti si machine learning, poti face in mod automat recomandari de produse de interes, pe baza particularitatilor, istoricului de cumparare si a preferintelor fiecarui utilizator in parte, ceea ce duce la o experienta de cumparare unica. 

Practic, abonatii tai primesc direct in inbox exact produsele pe care acestia au cele mari sanse de a le cumpara, simplificand astfel procesele de decizie si cumparare. 

Este ca si cum ai gasi pe rafturile de la intrarea intr-un supermarket toate produsele pe care doreai sa le cumperi (inclusiv cateva pe care nu erai constient ca le voiai, dar pe care ajungi sa le cumperi oricum), fara sa mai fie nevoie sa mai strabati tot magazinul in cautarea lor.    

4. Conversiile nu te vor dezamagi

Luand in considerare argumentele de pana acum, este clar ca e-mail marketingul este ideal atunci cand vine vorba de cumparaturi din impuls, mai ales ca de la vizualizarea e-mailului cu oferte si produse pana la finalizarea comenzii sunt doar cateva clickuri. 

Daca adaugam in aceasta ecuatie si relevanta ofertelor (asigurata prin segmentare si personalizare), nu este de mirare faptul ca abonatii vor interactiona cu newsletterele si vor converti intr-o proportie mai ridicata, ceea ce face acest canal sa se bucure de un ROI cel putin dublul fata de celelalte canale, fie ca vorbim de cele digitale sau traditionale. 

De exemplu, daca pentru campaniile Google Ads te poti astepta sa generezi, in medie, 200 de lei pentru fiecare 100 de lei investiti, in functie de solutia de e-mail marketing pe care o folosesti, de numarul tau de abonati si de numarul de campanii pe care le trimiti, te poti astepta sa generezi intre 400 si 2,000 de lei pentru fiecare 100 de lei investiti in campaniile de newsletter.   

5. Oricine poate trimite newslettere

E-mail marketingul a depasit stadiul in care aveai nevoie de o echipa intreaga de specialisti, de cunostinte tehnice complexe, de o creativitate de invidiat si de foarte mult timp la dispozitie pentru a crea o campanie. 

Acum exista pe piata nenumarate platforme care ofera sabloane, bannere si texte gata de modificat si de folosit, potrivite pentru orice nisa sau tip de afacere, pentru ca rezultatul final sa ajunga in inboxul abonatilor in doar cateva minute. 

De asemenea, automatizarea anumitor functii si integrarile cu retelele sociale iti vor salva si mai mult timp si resurse, pentru ca tu sa te poti concentra pe alte arii importante ale business-ului tau. 

6. Rezultatele sunt usor de evaluat

Un alt avantaj al e-mail marketingului consta in usurinta de a identifica ce functioneaza si ce nu. 

Majoritatea platformelor care permit gestionarea campaniilor de newsletter afiseaza statistici cheie, precum rata de deschidere, de bounce, de click si de conversie, precum si cine si cum a interactionat cu campaniile tale, informatii esentiale pentru a intelege ce functioneaza si ce trebuie imbunatatit.

7. E-mailurile tale vor fi vazute de toti

Putine canale de marketing “se pot mandri” cu faptul ca iti permit sa trimiti instant un mesaj catre mii de oameni, indiferent unde s-ar afla acestia. 

Iar in fericitul caz in care fac acest lucru posibil, de cele mai multe ori vin cu anumite dezavantaje. 

Campaniile de SMS sunt printre cele mai scumpe optiuni de marketing, notificarile push sunt de obicei refuzate de utilizatori, pe cand postarile organice de pe retelele sociale vor ajunge la cel mult 10% din baza ta de urmaritori (asta daca nu decizi sa le promovezi contra cost, evident). 

Prin comparatie, campaniile de e-mail vor ajunge in inboxurile abonatilor tai in 90% din cazuri, ceea ce iti va asigura vizibilitatea si o imagine vie in mintile cumparatorilor, chiar daca newsletterele tale nu sunt deschise.

8. Impactul campaniilor se face simtit imediat

Asa cum am mentionat mai devreme, campaniile de newsletter sunt perfecte cand tintesti actiuni rapide si cumparaturi din impuls. 

Majoritatea oamenilor isi verifica e-mailul cel putin o data pe zi, asadar afacerea ta va vedea rezultate chiar si la cateva minute de la trimiterea campaniilor. Din acest motiv, marketerii de succes opteaza pentru oferte limitate, care urgenteaza si mai mult actiunile abonatilor si aleg sa retrimita aceeasi campanie celor care nu au deschis e-mailurile initiale, folosind un subiect diferit, pentru a-si maximiza rezultatele.

9. Informatiile ajung mereu la momentul oportun

Nimic nu garanteaza succesul unei campanii, insa cu siguranta sunt anumite aspecte care ii incurajeaza reusitele: trebuie sa ajungi la clientii potriviti, la momentul potrivit, cu oferta si produsele potrivite. 

Toate acestea sunt acum posibile datorita Inteligentei Artificiale, care analizeaza comportamentul utilizatorilor si personalizeaza atat continutul, cat si ora de trimitere in functie de comportamentul fiecarui abonat in parte, pentru a optimiza ratele de deschidere si conversie. 

10. Ce-i al tau, al tau ramane

De obicei, in cazul retelelor sociale, continutul pe care il postezi si lista de contacte nu sunt detinute de afacerea ta, ci de platforma de socializare. 

Acum gandeste-te ce s-ar intampla daca retelele sociale ar disparea maine. Cati clienti (actuali sau potentiali) ai pierde? 

Exact din acest motiv, construirea unei baze de abonati este atat de importanta pentru magazinele online. Avand propria lista de contacte, poti interactiona cu abonatii tai indiferent de furnizorul de e-mail pe care il alegi si vei avea control deplin asupra continutului pe care il trimiti.

In cautarea solutiei perfecte

Cred ca te-ai convins deja ca e-mail marketingul ramane una dintre modalitatile de top pentru imbunatatirea vanzarilor si a experientei clientilor tai. 

Iar acum probabil te intrebi cum poti profita de toate avantajele mentionate mai sus, simplu, ieftin si rapid. 

Cosmin Daraban