O afacere online, indiferent de tipul ei, nu poate supravietui fara clienti.

Ai nevoie de clienti pentru a face profit, pentru a acoperi cheltuielile si a creste business-ul asa cum iti doresti.

Cum convingi oamenii sa aleaga brand-ul tau, intr-o piata tot mai competitiva? 

Ai nevoie de o strategie bine pusa la punct, testata si monitorizata, ce va aduce tot mai multi clienti in magazinul tau online.

Dupa ce ai aflat cum sa cresti traficul si lista de contacte, continuam seria de articole cu cele mai bune metode de crestere a numarului de clienti.

Vezi aici articolele anterioare:

Daca esti la inceput de drum, cu siguranta te intereseaza cum sa faci rost de clienti. Apoi, dupa ce afacerea capata putina tractiune, vei vrea sa stii cum sa atragi si mai multi clienti. 

Ce este important sa retii, in legatura cu informatia pe care o obtii, atat de la noi, cat si din alte surse, e ca trebuie sa o analizezi pentru a vedea ce este cel mai potrivit in cazul tau.

Va trebui, desigur, sa aplici informatia, pentru ca sub forma de teorie aceasta nu te va ajuta.

Esti nesigur(a) in ceea ce priveste cea mai potrivita metoda pentru afacerea ta? 

Va trebui sa testezi acele lucruri care par sa promita cele mai bune rezultate. Iar daca vezi ca, dupa o perioada, acestea nu functioneaza, poti schimba strategia. 

O poti adapta in functie de cum evolueaza business-ul tau si de ce rezultate obtii. 

Daca nu testezi (daca nu pui in practica), va fi imposibil sa afli ce functioneaza cu adevarat in cazul afacerii tale. 

Altfel spus, inlatura frica de a gresi si pune-ti planul in aplicare. Poti oricand sa il schimbi daca lucrurile nu merg asa cum iti doresti.

Cuprins “Cum sa cresti numarul de clienti pentru magazinul tau online”

1. Priveste vanzarea ca pe un schimb de valori
2. Fii atent(a) la ce se intampla in perioada respectiva
3. Foloseste abordari diferite in social media
4. Abordeaza mai multe surse pentru achizitia clientilor
5. Verifica statisticile
6. Blogul – o super sursa de trafic
7. Super oferte in secvente de email

1. Priveste vanzarea ca pe un schimb de valori

Pentru a convinge oamenii sa cumpere, nu trebuie sa recurgi la tot felul de tertipuri. Trebuie doar sa dovedesti ca ai produse si servicii de calitate si un brand de incredere

Vanzarea este, pana la urma, un schimb de valori. Clientii tai au nevoi ce trebuie acoperite sau probleme ce trebuie rezolvate, iar produsele tale sunt solutia pe care o cauta. 

Ei bine, aici intervine partea cea mai dificila. Sa faci clientul sa aiba incredere in tine si sa-l convingi ca produsul tau e cel de care are nevoie. 

Pana sa ajunga in punctul final (in care iti da banii din portofel sau cardul), clientul parcurge un traseu

Palnia de vanzari (de care am vorbit de atatea ori) te ajuta sa iei clientul din faza initiala (dupa primul contact) si sa-l duci catre momentul achizitiei. 

In toate etapele procesului de vanzare, trebuie sa mentii deschisa comunicarea cu clientul. Aici intervine importanta colectarii adreselor de email

Trebuie sa ramai in atentia clientului pana se creeaza acel sentiment de familiaritate, iar acesta decide sa faca prima achizitie din magazinul tau.

Pe langa email-uri si newslettere, nu uita de postari in social media

Vorbind de email-uri, deruleaza campanii de remarketing secvential (cu oferte personalizate) pentru cei care ti-au vizitat site-ul, dar nu au cumparat de la tine.

Fii creativ(a) cand vine vorba de campanii de remarketing si vezi cum poti atrage atentia mai eficient celor ce stiu deja de tine. Daca iti studiezi clientii, cu siguranta vei gasi o modalitate de abordare ce va da roade si ii va convinge sa aiba incredere in produsele tale.

Citeste si: Palnia de Vanzari: cum convingi clientii sa cumpere

valori-pentru-clienti-cresc-vanzarile-in magazin

2. Fii atent(a) la ce se intampla in perioada respectiva

Preferintele si comportamentul clientilor se schimba de la o perioada la alta. Din acest motiv, este mai mult decat recomandat sa fii atent(a) la ce se intampla intr-o perioada de timp. Ce produse cauta oamenii?

Uita-te in dashboard-ul magazinului tau si vezi ce produse s-au cumparat cel mai bine in ultima saptamana

Google Trends, de asemenea, te ajuta sa vezi ce tip de produse cauta oamenii in general, in functie de perioada anului.

Atunci cand analizezi datele din magazinul tau, trebuie sa tii cont de traficul pe care il obtii din diverse surse, daca e cazul. Ideal, ar trebui sa achizitionezi trafic cat mai relevant pentru afacerea ta.

Deruleaza campanii pentru audienta look-alike si audienta de remarketing (doua tipuri de campanii diferite, dar rulate in paralel), pentru a vedea care aduce cele mai bune rezultate.

Intotdeauna incearca sa ai o campanie separata, diferita, pentru produsele cele mai vandute si apreciate din magazinul tau in ultima perioada. 

De ce sa faci asta?

Chiar daca ai adaugat un feed cu produse in Facebook si Google, nu toate aceste produse se vor vinde (chiar daca metoda genereaza vanzari).

O campanie pentru produsele “hot” va creste eficienta magazinului si va aduce si mai multe vanzari.

Pont! In functie de produsele pe care le vinzi si de ce face competitia, poti sa iti intampini audienta cu mesaje ceva mai deosebite. De exemplu, arata oamenilor cat de mandri sunt cei care au cumparat de la tine, atunci cand folosesc produsele tale. 

Sau fa-ti clientii sa simta ca fac parte din ceva mai mare, mai important. Apartenenta la un grup exclusiv, cu beneficii extra, e un exemplu bun. 

Citeste si: Cum sa vinzi catre oamenii care cred ca vanzarea este diabolica

companii-de-sezon-marketing-perioade-importante-din-an

3. Foloseste abordari diferite in social media

Despre importanta unui cont de business in social media am tot vorbit, asa ca nu insist asupra lui. La fel si despre importanta postarilor.

Acum vom vorbi despre cum poti atrage noi clienti cu ajutorul retelelor social media, daca faci anumite actiuni. De exemplu, lanseaza oferte fulger (flash sale) pentru comunitatea ta de urmaritori.

Sau, daca vrei sa faci lucrurile altfel, fa postari cu coduri de reducere in story (in loc de postare clasica). Doar cei interesati vor ajunge la acest cod. In plus, nu sunt multi care fac asta, de aceea vei atrage atentia multora prin simplul fapt ca ai ales o abordare diferita.

Testeaza diferite strategii, coduri de reducere, produse, si vezi care metoda functioneaza cel mai bine. Cu ce tip de postari interactioneaza cel mai mult audienta ta si care sunt produsele cele mai “vanate”? Periodic, cand esti pregatit(a), poti apela la strategia care a dat cele mai bune rezultate.

Citeste si: Planul de marketing 2022 – Calendar pentru 365 de zile de postari, continut si idei de promovare

comunicare-comunitate-social-media

4. Abordeaza mai multe surse pentru achizitia clientilor

Ai testat deja mai multe tipuri de campanii si canale de marketing?

Este foarte bine, dar nu trebuie sa te rezumi doar la ce stii. Pentru a creste in continuare numarul de clienti, trebuie sa apelezi la surse cat mai diverse pentru achizitia clientilor. 

Mai precis, poti stabili parteneriate cu influenceri, micro-influenceri, macro-influenceri. Totusi, aceste parteneriate depind de bugetul pe care il ai la indemana, de cunostintele tale si de dimensiunea business-ului.

De asemenea, nu ezita sa incerci marketing-ul afiliat.

Afiliatii sunt persoane care se pricep foarte bine sa faca marketing. Intelegi acum ca poate fi in beneficiul tau sa colaborezi cu astfel de persoane. 

Pentru un comision modic, afiliatii vor depune eforturi pentru a genera vanzari pentru brand-ul tau, folosindu-se de experienta si conexiunile pe care le au.

Pe platforma Gomag vei gasi aplicatia de marketing afiliat 2Performant, ce face legatura intre magazinul tau si afiliati.

Este recomandat sa o folosesti dupa ce ai depasit pragul de 300-350 de comenzi lunar.

Citeste si: 4 Strategii prin care sa iti cresti vanzarile in magazinul online

tool-marketing-achizitie-clienti-afiliere-social-media

5. Verifica statisticile

De cum aud cuvantul “statistici”, multi simt cum li se increteste pielea pe frunte.

Statisticile par complicate, dar nu sunt, si e bine sa te obisnuiesti cu ele pentru ca-ti arata clar cum stau lucrurile

Te-ai uitat deja in dashboard-ul magazinului, ai vazut care sunt cele mai bine vandute produse si ai inceput sa le promovezi? Super, acum poti face ceva mai mult pentru a creste profitul afacerii tale.

Uita-te in contul de Google Analytics (daca nu ai asa ceva deschide-ti un cont, cat mai curand) si vezi care sunt paginile/produsele din magazinul tau care au mult trafic, dar nu genereaza vanzari.

Sa ai mult trafic, dar sa nu inregistrezi vanzari inseamna ca exista o problema.

Se prea poate ca aceste produse/pagini sa nu aiba cea mai buna prezentare.

Ia ca exemplu produsele cu cele mai mari vanzari. Care e diferenta dintre acestea si cele care nu se vand? Poate e vorba de imagini (nu cele mai inspirate) sau descrieri incomplete/irelevante. 

Cei care au cunostinte avansate de Google Analytics pot verifica sursele traficului. Exista posibilitatea sa fie nevoie de imbunatatiri si acolo.

Citeste si: Ce sa nu uiti inainte sa deschizi un magazin online

vanzare-finalizare-comanda-magazin-online

6. Blogul – o super sursa de trafic

Daca nu ai deja un blog in magazinul tau online, ar fi recomandat sa iti faci unul cat mai repede.

Pentru ca suntem mari consumatori de continut, blogul este o sursa extraordinara de trafic pentru un magazin online.

Iar in Gomag, blogul este un modul nativ. Trebuie doar sa faci cateva setari pentru a-l putea folosi.

Multi utilizatori ajung in magazinul tau online doar pentru ca au cautat o anumita informatie, iar cautarea lor i-a dus catre blog.

Cum sa folosesti blogul pentru a obtine mai multe vanzari?

Vezi care sunt articolele din blog care au cel mai mare trafic (in ultima saptamana, luna). Apoi, gandeste-te ce produse poti adauga in acele articole. 

Astfel, trecerea de pe blog in magazin se face doar cu un click, pe produsul ce prezinta cel mai mare interes.

Citeste si: Modulul Blog din platforma Gomag – Incepe sa castigi mai mult trafic in magazin

blog-magazin-online-gomag-continut-SEO-trafic

7. Super oferte in secvente de email

Cei care s-au abonat la newsletter-ul tau si ti-au dat adresa lor de email sunt cei care au incredere in tine si brand-ul tau (altfel nu lasau datele lor de contact).

Asadar, primul pas in directia potrivita este facut.

Mai departe, trebuie sa mentii comunicarea deschisa cu acesti utilizatori si sa urgentezi procesul de vanzare. Iar asta se poate face prin secvente de email in care incluzi super oferte.

De exemplu, si in email-ul de onboarding (de bun venit al noilor abonati), poti sa incluzi o oferta speciala.

Doar nu uita sa schimbi link-ul din aceste email-uri de fiecare data cand oferta se schimba.

Foloseste CRM-ul din platforma Gomag pentru a fi mai eficient(a) in targetarea clientilor.

Poti face segmente de clienti pentru ca mai apoi sa le trimiti email-uri cu oferte bazate pe interesele/preferintele lor.

Totusi, asigura-te ca fiecare segment de clienti are cel putin 1000 de utilizatori unici. Asta ajuta Facebook si Google sa identifice cat mai exact audiente noi pe care tu le-ai putea targeta.

Tu cate din aceste lucruri faci deja si cate ti-ai mai dori sa implementezi?

Desi poate par multe, daca te organizezi eficient le poti bifa pe toate. In timp, te vei obisnui cu ele si iti va fi mai usor. Nu uita: eficienta, analiza, implementare

Aceste sfaturi te vor ajuta, cu siguranta, sa castigi mai multi clienti.

Iar daca nu ai inca un magazin online, profita de cele 15 zile de test, gratuit, la Gomag.

Cu o adresa de email poti deschide un cont de demo pentru a vedea exact cat de usor e sa lansezi o afacere online.