3 minute timp de citire

Modelul AIDA, modelul top of the funnel, middle of the funnel, bottom of funnel, modelul Atrage-Converteste-Finalizeaza-Satisfactie…

Toate reprezinta diverse principii pentru crearea unui funnel de vanzare care sa functioneze. Pentru ca, pana la urma, asta ne dorim – o formula buna care sa garanteze cel putin un anumit numar de clienti.

Insa inainte sa discutam despre modele, continutul potrivit pentru fiecare pas sau instrumente si aplicatii pentru crearea unui funnel, te invit sa ne intoarcem la elementele de baza.

Elementele pe care cladesti de fapt un funnel eficient, indiferent de modelul pe care il alegi.

Ti-am pregatit si un video despre acest subiect asa ca te invit sa il vezi mai jos. Iar daca preferi continutul scris, te invit sa citesti in continuare.

Baza unui funnel este intotdeauna produsul pe care vrei sa il vinzi. Insa depinde si cum prezinti acest produs.

Asadar, baza funnel-ului este oferta pe care tu trebuie sa inveti sa o faci pentru produsul respectiv.

Asta presupune existenta unui landing page dedicat si o selectie de produse vedeta, cu sanse mari sa atraga atentia sau un lead magnet – un ghid / video gratuit, un cod de reducere etc. – pentru a capta interesul celor care intra in site.

Citeste si: Cum iti triplezi profitul cu un Sales Funnel [Infografic]

Insa oferta nu e totul. Trebuie sa o faci cunoscuta.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 5.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Cum? Atragand trafic spre pagina ta. Nu spre oferta neaparat, ci spre pagina de captare a adreselor de email, captare lead-uri.

Si cum atragi trafic? Cu ajutorul reclamelor.

Trebuie sa iti faci campanii PPC, campanii destul de agresive atat pe Google cat si pe Facebook, YouTube si Instagram, sa fii pe toate canalele pe care sunt potentialii tai clienti.

Aici ceea ce e vital sa intelegi e partea de targetare a acestor reclame. Trebuie sa stii cum trezesti interesul pentru produsele tale, cine si cum va cumpara produsele pe care le ai si ai nevoie de o secventa de comunicare pe email si Facebook Messenger.

In principiu, daca iti cunosti avatarul de client, iti va fi si mai usor sa alegi publicul tinta potrivit si sa ii servesti un mesaj relevant, cu care sa rezoneze.

Desigur, poti atrage trafic nou spre oferta si prin alte metode, nu doar reclame platite: poti colabora cu influenceri sau afiliati, poti optimiza pagina pentru a fi accesibila rapid din Google (desi, organic, nu vei avea atat de mult trafic ca in cazul reclamelor), poti face postari pe Facebook etc.

Eu am vorbit in principal despre reclame pentru ca sunt cele mai sigure si mai rapide metode prin care sa aduci un volum de trafic mai mare in pagina ta de oferta.

funnel-vanzare-obiective

Vrei un pont?

Fa un funnel mai mic pentru a castiga intentia de cumparare (il poti folosi pe Facebook, cu Manychat, de exemplu), in care prezinti produse la pret mai mic, catre clienti care nu au mai cumparat niciodata de la tine.

Dupa ce ii ai in baza de date si ti-au dat o data banii, creeaza un funnel distinct, separat, cu anumite produse mai scumpe, pentru acele persoane care au cumparat produsul tau mai ieftin.

In fiecare caz ai nevoie de trafic, ai nevoie de comunicare separata pe baza scenariilor in care i-ai incadrat pe utilizatorii tai pentru ca funnel-ul sa functioneze, ai nevoie sa iti segmentezi audienta.

Si nu doar partea tehnica este importanta.

Da, conteaza si ea dar pe primul loc este produsul pe care vrei sa il vinzi, modul in care faci oferta pentru a trezi acel click, acel eveniment care sa genereze nevoia utilizatorului si dorinta pentru ceea ce vinzi tu.

Citeste si: Palnia De Vanzari – Primul Pas In Cresterea Conversiilor

Sper ca video-ul si articolul de astazi te va ajuta sa iti intelegi mai bine propriul funnel de vanzare si sa creezi unul eficient, care sa iti aduca rezultate.

Te invit sa urmaresti canalul YouTube pentru a fi primul care afla cand postez video-uri noi, si sa incepi sa pui in aplicare informatiile pe care le-ai primit.

Doar asa vei obtine rezultatele dorite iar afacerea ta va prospera cu fiecare zi din ce in ce mai mult.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]