4 minute timp de citire

Cred ca acum toata lumea stie ce este un funnel de vanzare. Daca ne urmaresti blogurile si video-urile, cu siguranta stii mai mult decat atat – chiar si cum sa iti construiesti unul.

Dar vreau sa ne intoarcem putin la inceput.

Astazi o sa iti vorbesc despre cum si de ce sa folosesti un funnel de vanzare.

Vezi tu, daca doar acum te uiti pentru prima data la un video facut de mine, cred ca ti-ar fi foarte greu sa cumperi platforma Gomag, sa migrezi de la platforma ta la platforma noastra sau sa apelezi la serviciile noastre de marketing.

De ce? Pentru ca nu ma cunosti, nu ai incredere, nu stii cine sunt, ce fac si asa mai departe.

Mai jos, ti-am pregatit un video in care vorbesc despre acest subiect. Daca preferi acest tip de continut, da-i play linistit iar daca preferi continutul scris, continuam.

Hai sa facem un scenariu.

Sa zicem ca in acest articol / video la un moment dat o sa iti ofer un eBook, un ghid pentru avatarul de client sau pentru email marketing; ceva ce ma gandesc ca este foarte relevant la continutul acestui material si care sa te ajute pe tine foarte mult.

In schimbul acestui ghid, eu iti voi lua adresa de email. Iar daca iti castig increderea, tu imi vei da adresa fara sa stai pe ganduri.

Dupa ce il citesti, iti dai seama ca informatiile din acel ghid te ajuta foarte mult.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Pe de alta parte, in mod automat, eu iti voi trimite cateva email-uri pe subiectul materialelor din ghidul respectiv. Asa, sa iti atrag din nou atentia asupra a ceea ce am de spus pentru ca sunt constient ca nu te gandesti 24/7 la ce-ai citit.

Dupa o pauza, o sa te invit pe grupul nostru, eCommerce cu Gomag, sa vezi ce se intampla acolo si cat de multumiti sunt clientii nostri de platforma Gomag. In timp, mai primesti cateva newslettere, cateva super informatii facute de noi.

Intr-un final, mai devreme sau mai tarziu, cu siguranta iti vei dori sa testezi platforma pentru a vedea despre ce tot vorbim si cum reusesc oamenii sa vanda. Poate vei fi si in alt context decat in momentul in care m-ai vazut pentru prima oara intr-un video.

In termen de 15 zile – desi majoritatea iau decizia de achizitie in 5 zile – o sa iti doresti si tu sa vinzi pe Gomag.

Daca ti-a placut acest scenariu despre cum functioneaza un funnel te rog sa lasi un comentariu si sa distribui video-ul /articolul, pentru ca toata lumea sa inteleaga cum merge procesul de vanzare.

Nu este din prima. Vanzarea nu se face din prima. Trebuie sa dai incredere, sa stabilesti o relatie, sa oferi continut valoros, sa demonstrezi ca foarte multa lume are incredere in tine – abia apoi clientii tai o sa ia decizia.

Indiferent de produsele sau serviciile pe care le vinzi, funnel-ul sta la baza vanzarilor tale.

Acum, pasii prin care trece audienta ta diferita in functie de specificul afacerii, ba chiar pot fi mai intortocheati decat iti dai seama.

Si asta vreau sa retii – un funnel de vanzare nu este linear, pentru ca prospectii tai, viitorii tai clienti, nu parcurg un drum drept din momentul in care constientizeaza ca au o nevoie si pana cand iau decizia de cumparare.

Asadar nu le poti trasa tu drumul dinainte. Dar, in schimb, te poti asigura ca vii in intampinarea lor pe mai multe canale – canale folosite pentru anumite stadii in palnia ta de vanzari (de exemplu, pe newslettere si content marketing pentru faza a doua, cand oamenii au inceput deja sa aiba incredere si ti-au oferit adresa de email).

Despre asta, vorbesc in cursul online de marketing – fa-ti propriul Sales Funnel dar si in cateva dintre articolele din blog:

Citeste articolele, ia-ti cursul si incepe sa pui sfaturile in aplicare. Pentru ca, fara un funnel de vanzare, magazinul tau pur si simplu nu poate vinde la capacitate maxima.

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]