4 minute timp de citire

Tu stii care este formula prin care calculezi potentialul de crestere al afacerii tale?

La inceput de an, cand majoritatea antreprenorilor isi fac planuri si isi fixeaza diferite obiective pentru 2019, vreau sa te ajut sa iti gandesti afacerea in ansamblu si sa iti setezi din start o singura strategie care sa te puna pe cea mai buna directie pentru tine.

Asa ca iti ofer acces la prezentarea mea de la Business Days Bucuresti (din 12 decembrie 2018), unde am discutat exact despre formula pentru potentialul de crestere al unei afaceri.

Aceasta implica 4 elemente care, obtinute continuu, te ajuta sa iti dublezi business-ul si sa il cresti constant chiar si dupa ce ai trecut de faza de inceput si cresterile naturale incep sa se diminueze.

Urmareste video-ul si descopera toate detaliile prezentarii mele. Iar daca vrei sa fii sigur ca nu ratezi nicio noutate, aboneaza-te la canalul de YouTube si vei primi o notificare de fiecare data cand public un nou video.

Daca preferi materialele scrise in loc de cele video ti-am pregatit si un sumar al prezentarii. Totusi iti recomand sa vezi si video-ul pentru ca include cateva grafice personalizate care te vor ajuta sa intelegi informatiile mai bine.

In primul rand, pentru a creste ai nevoie de un numar mare de contacte. Contactele sunt oamenii interesati de ceea ce ai de oferit dar trebuie sa ai grija sa iti pastrezi lista curata si actualizata – interesele oamenilor se schimba in timp.

Probabil acum ma intrebi… unde e traficul? Majoritatea proprietarilor de afaceri se concentreaza pe obtinerea unui volum cat mai mare de trafic in site, de preferat gratuit. Insa vreau sa intelegi ceva (desi am mai spus asta de nenumarate ori): tu nu esti colectionar de vizite in site – nu o sa cumulezi niciodata traficul in banca.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 5.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Scopul e sa ramai in contact cu un numar cat mai mare dintre acesti oameni ce intra in magazinul tau, sa ii convingi sa iti dea niste date prin care sa continui relatia cu ei.

Indiferent ca vin datorita optimizarii site-ului (SEO), reclamelor platite, postarilor in Social Media, direct, datorita publicitatii din gura in gura sau orice alt canal, trebuie sa le captezi interesul pentru a-i transforma in lead-uri.

Ce faci cu aceste contacte? Incerci sa le transformi in clienti. Cand ajungi in acest moment vei avea nevoie de o strategie de mentinere a clientilor existenti, de fidelizare a acestora.

Inca ne axam foarte mult pe campaniile de achizitie clienti – lucru care nu e neaparat unul rau, insa prea multi uitam clientii noi… in pom. Si aici pierzi 90% din potentialul ratei tale de conversie.

Citeste si: Email Marketing de la Colectare Adrese de Email la Vanzare

Odata ce omul cumpara iar tu i-ai asigurat o experienta buna la prima achizitie, acesta e mai predispus sa mai cumpere odata si inca odata – daca tu investesti cel putin jumatate din buget in campanii de fidelizare.

Asa ajungem la elementul numarul 3, marja de profit. Clientii existenti nu sunt doar mai predispusi sa cumpere de mai multe ori ci si sunt mai putin sensibili la pret. Campaniile de marketing dedicate lor pot fi realizate cu o marja mai mare decat daca ai avea in continuu doar campanii de achizitie.

In aceeasi idee functioneaza si elementul numarul 3, frecventa de cumparare. Cu cat valoarea pe durata de viata a clientului este mai mare si oamenii cumpara regulat, cu atat business-ul tau creste mai natural, fara sa fie nevoie sa investesti bugete enorme (care, de altfel, ar afecta echilibrul afacerii).

Citeste si: Cum te ajuta un program de fidelizare a clientilor

Uite, nu e neaparat nevoie sa ma crezi pe cuvant. Testeaza, vezi cum merge la tine daca aplici aceasta formula de crestere.

Dar din experienta, clientii nostri la Gomag au vanzari mai bune si cu mai putine probleme axandu-se pe aceste 4 elemente in strategia lor.

Evident, nu e un lucru nou ce iti zic eu aici. Insa e o reteta de care poate nu erai constient pana acum.

Incepe anul 2019 in forta si aliniaza-ti strategia la aceasta formula pentru potentialul de crestere al afacerii tale. Vezi ce rezultate obtii iar cand esti pregatit, revino aici si spune-mi cum a functionat pentru tine.

Spor la conversii in noul an!

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]