7 minute timp de citire

“Banii sunt in lista”.

Ma gandesc ca ai auzit asta de o multime de ori. Si de la noi dar si de la alti experti de marketing din… toata lumea.

Si e complet adevarat.

Email marketing-ul este arma secreta a multor giganti din online, indiferent ca vorbim de magazine online, marketplace-uri, bloggeri, site-uri de prezentare si asa mai departe.

Face diferenta intre un magazin care obtine vanzari pic cu pic si unul care este inundat de o adevarata cascada de vanzari.

Sau un blogger necunoscut, pentru care un comentariu de la altcineva decat familia e un miracol si un blogger abia lansat care primeste insa o multime de comentarii, distribuiri, vizibilitate si bani.

Vezi tu, in ambele cazuri – A si B, banii sunt in lista. Insa important este sa ii cresti si sa ii culegi de acolo, nu sa ii lasi sa zaca degeaba.

Despre asta o sa iti vorbesc astazi. Despre un proces corect de email marketing de la colectare adrese de email la vanzari si cum poti sa ajungi la banii din lista ta… pe care acum ii ignori fara sa iti dai seama.

Esti gata? Daca nu, pregateste-te pentru ca urmeaza sa iti spun ceva foarte important.

De ce email marketing

Daca vorbim despre vanzari si performanta in digital marketing, email marketing-ul este, testat si dovedit, canalul cu cea mai mare rata de conversie. Hai sa vedem cum.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Conform Statista, la nivel global exista 3.7 miliarde de utilizatori de email. Un numar care va creste la 4.1 miliarde in 2021. Practic, e o piata gigantica, uriasa catre care te poti adresa si la care primesti acces cu cheita magica – adresa de email a potentialului client, data de buna voie.

Mai departe, conform SalesForce, la fiecare dolar investit in email, suma medie obtinuta este de 38 de dolari. Asta inseamna un ROI de 3800%!

Desigur, nu obtii cifrele acestea daca intri cu bocancii in inbox-ul omului. Ai nevoie de consimtamantul lui pentru a-i inregistra adresa de email in baza ta, de segmentare, personalizare, automatizare (pentru rapiditate) si obiectivitate – ca sa pastrezi relevanta mesajelor transmise si sa cresti o relatie reciproc avantajoasa cu omul din spatele adresei.

Dar stai ca m-am dus putin prea departe cu subiectul.

Ti-am pregatit si un video pe aceeasi tema insa daca preferi sa citesti in loc sa vizionezi un video, iti recomand sa citesti mai departe.

Colectare adrese de email si… atat.

Multa lume a inteles cat de importanta este colectarea adreselor de email. Si asta e excelent.

Pana acum, majoritatea se aflau undeva la extreme: fie ignorau complet acest canal de vanzari si investeau pe altfel de canale, fie faceau spam la greu deoarece adresa de email era cumparata, imprumutata, inchiriata sau luata de cine stie unde.

Astazi, in schimb avem in industrie o multime de articole si prezentari despre tips & tricks, ponturi despre cum poti sa iti cresti baza de date, in mod organic si etic. Vorbesc in special despre lead magnets, ce functioneaza de minune pentru a convinge lumea sa se aboneze.

Citeste si: 30 De Trucuri Prin Care Sa Obtii Mai Multi Abonati

Daca stai bine sa te gandesti, e logic. Nu prea mai e nimeni atras de invitatia standard “inscrie-te la newsletter sa afli noutatile” – stii din start ca urmeaza o serie de email-uri mai mult sau mai putin relevante, si oricum inbox-ul tau nu e cel mai organizat loc de pe planeta.

Pe de alta parte, daca oferi un ghid sau oferi reduceri – in cazul magazinelor online, se schimba situatia. Omul – potentialul tau client – primeste din start o resursa valoroasa de care este interesat cu adevarat, primeste informatiile pe care le cauta.

Sau poate ii povestesti despre noi promotii, de noi finantari, noi oferte; faci evenimente, faci webinarii. Practic, creezi ocazii propice pentru ca omul sa isi dea seama ca este interesat si ca merita sa iti dea adresa lui de email.

Adresa peste adresa, baza ta de date creste ca Fat-Frumos iar tu esti cat se poate de fericit.

Insa apare o problema.

Problema ca tu, ca om de marketing sau ca proprietar de afacere, NU esti colectionar de adrese de email.

Tu trebuie sa vinzi.

Adresa de email este o data de contact a unui potential client.

Trebuie tratata foarte serios. Practic, e sentimentul lui acolo pentru ca avut incredere sa iti ofere adresa de email in schimbul a ceva.

Si cand e vorba de sentimente, mai devreme sau mai tarziu, ele incep sa scada. Mai ales daca nu actionezi constant pentru a le mentine vii.

La fel si in vanzari online. Cu cat lasi adresa de email mai mult timp sa lancezeasca in baza de date, cu atat sansele ca potentialul tau client sa cumpere scad. Pentru ca va trebui sa isi aminteasca de ce a avut incredere in tine, sa isi aduca aminte ce isi dorea la momentul abonarii si asta… eh, e cam multa treaba.

Cum grabesti procesul de vanzare pe email

Repet, scopul tau este sa vinzi, nu sa colectezi.

Asa ca trebuie sa grabesti procesul de vanzare exact prin activitatea de colectare a adreselor de email.

Si aici iti dau doua sugestii:

1. Te folosesti de pagina de multumire

Dupa ce utilizatorul ti-a lasat adresa de email, deci s-a transformat in lead in baza ta de date, poti sa ii servesti in pagina de multumire o oferta foarte relevanta, cu materialul pe care l-a descarcat sau cu oferta la care s-a inscris.

Sa zicem, de exemplu, ca omul ti-a oferit adresa de email pentru ca tu i-ai promis 10% reducere la haine de vara. Odata ce conversia a avut loc, nu mai astepta.

Creeaza un landing page si adauga aici toate produsele de vara. Sau incearca sa reduci panica alegerii (prea multe optiuni il pot face sa renunte la cumparaturi) si prezinta-i un top 10, top 5, top 3 cele mai populare produse din oferta respectiva.

Prezinta-i-l imediat in pagina de thank you si asa incepi sa grabesti procesul de vanzare.

Daca nu functioneaza asa – omul nu cumpara…

2. Faci follow up cu un email de multumire si oferta la produsele respective

Nu astepta prea mult in ideea ca nu vrei sa il deranjezi cu prea multe mesaje.

Am vazut de foarte multe ori aceeasi situatie. Omul ti-a intrat in baza de date si o sa ii trimiti saptamana viitoare un newsletter care, probabil, nu va fi cu produsele relevante pentru care si-a dat adresa de email.

Asadar nu o sa vinzi destul de mult pentru ca mesajele si comunicarea nu sunt aliniate. Ceea ce spui tu peste o saptamana nu mai e corespunzator dorintei si nevoii de acum a potentialului client.

Intentia ta initiala era sa colectezi adrese de email pentru reducerile de vara, si omul chiar asta a facut insa tu acum ii trimiti oferte la papuci de toamna, la curele, la bratari si alte accesorii.

Trebuie sa actionezi imediat, sa bati fierul cat e cald, pentru ca atunci sansele de vanzare sunt foarte-foarte mari.

Fa o oferta relevanta la motivul pentru care oamenii se aboneaza – si asta imediat ce iti dau adresa. Altfel, pe masura ce timpul trece si oferta ta nu se mai pupa cu dorinta consumatorului, trece si sansa ca tu sa vinzi.

Comanda acum Ghidul Vanzarilor pe E-mail

si ai Calendarul complet pentru toate evenimentele din an + Super tips & tricks practice, la fiecare tip de email.

ghid vanzari pe email

Ia-ti ghidul acum, apasa “send” si vezi cum vanzarile incep sa curga!

Citeste si: Platforma Gomag vs. alte platforme eCommerce

Cred ca ai prins ideea – grabesti procesul prin thank you page, faci follow up pe urma.

Daca te abonezi la canalul de YouTube sau daca ma urmaresti pe Facebook si pe newsletterele noastre, in curand o sa iti dau cateva informatii despre cum poti sa segmentezi foarte simplu baza de date cu adrese de email astfel incat sa comunici foarte relevant cu abonatii tai. Iti voi arata cum poti sa vinzi mai mult din email, nu doar sa colectionezi.

Daca ai o adresa de email trimite email-uri si incearca sa faci vanzare, nu o tine doar acolo.

Lasa-mi un comentariu cu ce informatii ai vrea sa afli pe parcurs despre email marketing si tinem legatura.

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]