Acesta nu este nici primul, si probabil nici ultimul material pe care il citesti despre idei de afaceri in Romania. E plin internetul de articole, ghiduri si video-uri.

Am ales totusi sa iti ofer azi 105 idei de afaceri pe care le poti deschide online, usor si rapid, mai ales daca profiti la maximum de capacitatile platformei Gomag

Mai jos vei gasi sfaturi nu despre cum sa iti deschizi un atelier de tamplarie sau o spalatorie auto – idei de business viabile in offline si cu potential – ci idei de afaceri online si tipuri de produse sau modele de afaceri pe care sa le lansezi online pentru a face profit.

Se bazeaza in special pe ideea de produse pe care le poti vinde, indiferent ca le iei de la un furnizor sau esti producatorul lor.

Esti gata?

Pont! 

Ti-ai gasit ideea de afacere in lista sau te-ai hotarat deja si vrei sa fii 100% sigur ca incepi cu dreptul? Cere acces la cursul online StartUp in eCommerce si accepta provocarea de 30 de zile.

 Vezi detalii!

Cuprins 105 idei de afaceri pe care sa le incerci

  1. Fashion
  2. Produse pentru casa
  3. Productie / vanzare produse bio
  4. Cursuri si produse digitale
  5. Produse personalizate
  6. Produse pentru agricultura
  7. Produse beauty
  8. Produse de ingrijire pentru barbati
  9. Echipamente pentru fitness
  10. Produse pentru animalele de companie
  11. Produse cu abonament
  12. Jucarii educationale
  13. Produse vegane
  14. Produse pentru outdoor
  15. Specialitati cu cafea
  16. Echipament pentru bucatarie
  17. Articole de lenjerie modelatoare
  18. Produse asiatice
  19. Palarii
  20. Jocuri video si accesorii
  21. Unelte electrice
  22. Bijuterii
  23. Decoratiuni pentru casa / gradina
  24. Produse pentru sporturile de contact
  25. Gene false si accesorii
  26. Produse de ingrijire pentru copii
  27. Produse pentru securitate
  28. Accesorii pentru masini
  29. Produse cu CBD
  30. Echipamente pentru birou
  31. Carti
  32. Accesorii pentru telefon
  33. Mobila second hand
  34. Produse si accesorii pentru hobby-uri
  35. Business de consultanta
  36. Servicii social media management
  37. Servicii de video making
  38. Servicii de design
  39. Servicii de marketing
  40. Servicii de copywrite
  41. Servicii de dezvoltare aplicatii mobile
  42. Servicii fotografie
  43. Servicii de contabilitate
  44. Servicii de subtitrare
  45. Servicii voice over
  46. Sabloane customizabile
  47. Servicii de introducere date
  48. Dulciuri
  49. Produse din ceramica
  50. Produse alimentare de nisa
  51. Bauturi de nisa
  52. Produse pentru curatenie
  53. Tricouri cu design original
  54. Sosete
  55. Produse pentru organizare
  56. Produse handmade
  57. Produse pentru o cauza
  58. Produse pentru gravide
  59. Obiecte de arta
  60. Produse cu specific dintr-o anumita tara
  61. Produse de la un anumit brand
  62. Produse moto
  63. Biblioteci personalizate
  64. Cosuri cadou
  65. Lumanari
  66. Obiecte vintage
  67. Textile pentru casa
  68. Produse pentru case inteligente
  69. Produse pentru aromaterapie
  70. Specialitati din ciocolata
  71. Pachete pentru diverse ocazii
  72. Produse alimentare traditionale
  73. Decoratiuni pentru evenimente
  74. Produse apicole
  75. Produse pentru experiente
  76. Sapunuri si bombe de baie
  77. Decoratiuni cu licheni
  78. Vinuri
  79. Cadouri
  80. Trotinete electrice
  81. Portofele si articole din piele
  82. Suveniruri
  83. Lampi si articole de iluminat
  84. Articole si unelte pentru gradinarit
  85. Pachete pentru bebelusi
  86. Covoare si presuri
  87. Articole de papetarie
  88. Obiecte tematice
  89. Imbracaminte traditionala
  90. Echipament pentru energie regenerabila
  91. Stickere decorative
  92. Aranjamente florale
  93. Aparate foto si accesorii
  94. Trabucuri
  95. Oglinzi autoadezive
  96. Porti si accesorii pentru automatizare porti
  97. Scaune
  98. Camere de filmat si accesorii
  99. Imbracaminte sport
  100. Carti pentru copii
  101. Electrocasnice
  102. Accesorii pentru par
  103. Materiale de constructii
  104. Jocuri
  105. Pantofi

1. Fashion

Fashion-ul si-a gasit un aliat extraordinar in online, reprezentand una dintre nisele de top ca vanzari pe aceste canale.

Oamenii s-au obisnuit sa isi cumpere articole de imbracaminte sau incaltaminte de pe internet, mai ales cand au la indemana toate informatiile de care au nevoie, precum si politici clare de retur.

Poti vinde haine, pentru toata lumea sau doar pentru femei / barbati / copii, incaltaminte pentru diferite ocazii, accesorii fashion etc. 

De asemenea, poti aduce produse fashion de la branduri cunoscute sau poti produce propria linie de fashion.

Citeste si: Ghid: Cum vinzi haine online – Idei de promovare pentru un magazin de fashion

2. Produse pentru casa

In nisa produselor pentru casa posibilitatile sunt uriase – poti incadra aici absolut orice iti trece prin minte. De la mobila, textile pentru casa, materiale de constructii, saltele, pana la prosoape, instalatii termice si sanitare, vopsele sau decoratiuni.

Important este sa iti cunosti bine diferentiatorii si sa ii comunici clar, pentru ca in aceasta nisa ai competitie serioasa din partea brandurilor prezente la nivel local.

Citeste si: Ghid: Cum vinzi intr-un magazin online cu produse pentru casa

3. Productie / vanzare produse bio

Publicul roman incepe sa fie din ce in ce mai atent la provenienta produselor pe care le cumpara, in special familiile cu copii mici sau cei care doresc sa adopte un stil de viata sanatos.

Produsele bio sunt in general mai scumpe, asa ca ai putea avea o marja buna de profit. 

Iti recomandam sa asociezi magazinului un stil de comunicare orientat spre viata sanatoasa sau principiile eco, pentru a crea un model de comunicare unitar, pe care oamenii sa il recunoasca oriunde iti vad produsele sau mesajele.

Citeste si: Ghid: Cum promovezi magazin online cu produse bio – Idee de afacere produse bio 

4. Cursuri si produse digitale

Cursurile si produsele digitale prind din ce in ce mai mult avant ca produse viabile pentru a fi cumparate online. Asta si datorita schimbarilor comportamentale din ultimii doi ani, care au dus la un consum mai mare de continut digital premium.

Astfel de produse te ajuta inclusiv sa iti creezi o sursa de venit pasiv, deoarece le creezi odata si apoi le poti vinde in repetate randuri, mai ales cand continutul tau este unul evergreen (valabil mereu).

Despre ce poti face cursuri sau produse digitale? Despre orice ai capacitatea sa ii inveti pe altii: de la gatit, fitness, marketing, pana la educatie financiara, fotografie, psihologie, muzica sau poker. 

Citeste si: Cursuri Online – aplicatie Gomag pentru produse digitale [ghiduri, cursuri, materiale PDF]

5. Produse personalizate

Desi pe piata exista o multime de afaceri ce pun la dispozitia publicului servicii de personalizare pe diverse tipuri de materiale, exista loc si pentru tine. 

Secretul este sa gasesti nucleul, tipul de produs sau de personalizare pe care sa te axezi si diferentiatorii afacerii tale.

Pentru un business cu produse personalizate vei avea din start investitii de facut, pentru imprimante, laser sau ce unelte ai nevoie. Insa inainte de a face astfel de achizitii, asigura-te ca ai un plan de afaceri in care sa schitezi nevoile si modelul business-ului tau. 

Testeaza-ti ideile si abia apoi treci la actiune.

Citeste si: Ghid: Idei de promovare pentru un magazin online cu produse personalizate

6. Produse pentru agricultura

Multi suntem obisnuiti cu stilul de viata urban, insa o mare parte a populatiei din Romania locuieste inca la tara si are nevoie specifice: produse pentru gradinarit, seminte si puieti de pomi, insecticide, ingrasaminte, unelte si scule, folii, plase de umbrire, furtunuri, ghivece etc.

Sau produse speciale pentru agricultura ecologica.

Sunt nevoi mai mult sau mai putin acoperite, pe care merita sa le studiezi, mai ales daca ai cunostinte in domeniu. 

7. Produse beauty

In sfera produselor pentru beauty intra vreo 30-40 de idei de afaceri specifice. Poti vinde produse cosmetice pentru ingrijire, make-up, de la anumite branduri, bio, produse pentru baie, accesorii pentru cosmetice, parfumuri, produse de ingrijire pentru copii si bebelusi, produse pentru unghii etc.

Poti merge, de asemenea, pe produse pentru diverse tipuri de piele sau par, ori cu un anumit specific – cosmetice coreene sau arabesti, de exemplu.

Important e sa ai certificarile necesare si furnizori seriosi, astfel incat clientii tai sa fie multumiti la fiecare interactiune cu tine si produsele tale.

Citeste si: Ghid: Cum sa vinzi cosmetice online – Idei de promovare magazin

8. Produse de ingrijire pentru barbati

Tot in nisa produselor beauty, te poti axa pe cosmetice pentru barbati: sampoane si creme, geluri, parfumuri, ceara si accesorii pentru ingrijirea barbii, trimmere, spuma si aparate de ras, balsamuri, prezervative, lubrifiante, tonice, tratamente pentru par etc. etc.

Sunt putine magazine specializate pe nevoile cosmetice ale clientilor de sex masculin. Acestea fac, mai degraba, parte dintr-un portofoliu in care predomina cosmeticele pentru femei. 

Asadar, un business dedicat cu produse de ingrijire si cosmetice pentru barbati te poate diferentia in piata.

9. Echipamente pentru fitness

Produsele pentru sala, fitness si diverse sporturi se vand bine online, dar, din nou, ai nevoie de diferentiatori si strategii bine puse la punct pentru a rezista pe piata. Pana la urma, acolo unde este o nevoie, cu siguranta ai deja competitori.

Poti alege sa aduci multiple tipuri de produse, pentru diverse scopuri si tipuri de sport, sau te poti specializa, incercand sa iti consolidezi un brand cunoscut pe piata pentru faptul ca esti nisat.

10. Produse pentru animalele de companie

Nu exista o statistica oficiala a romanilor care au animale de companie, insa numarul acestora depaseste 10 milioane. 

Iar nevoile sunt felurile, incepand de la tipul animalelor de companie, pana la caracteristici speciale (legate de dieta si sanatate), accesorii si echipamente pentru calatorie.

Daca ai experienta in domeniul veterinar sau iti place acest domeniu, o afacere cu produse pentru animalele de companie ti se va potrivi. Vei avea competitie, desigur, insa conteaza sa iti gasesti bucata pe care sa te specializezi si sa oferi credibilitate pentru a atrage clienti.

Citeste si: Ghid: Idei de promovare pentru un petshop online

11. Produse cu abonament

Platim lunar abonamente, utilitati si servicii, asa ca nu ar fi ceva nou sa ne facem abonament si pentru produsele de care avem nevoie.

Deocamdata exista putine magazine online in Romania care ofera un astfel de serviciu, asa ca poti profita de situatie cat mai repede pentru a vinde subscription boxes. Ce produse se potrivesc pentru abonamente?

Bauturi alcoolice (vin, bere, selectii), cosmetice, dulciuri, jucarii, alimente, jucarii, articole de birotica si papetarie etc. Ideea e sa fie produse consumabile, astfel incat sa aiba logica abonamentul.

Citeste si: Aplicatia Abonamente in platforma Gomag – Cum sa vinzi mai mult clientilor tai

12. Jucarii educationale

O alta idee de afacere este sa vinzi jucarii educationale, pentru ca nevoia pentru astfel de produse este in crestere.

Desigur, exista deja magazine online pe piata care vand asa ceva, insa este loc pentru mai mult. O astfel de afacere este extrem de potrivita pentru antreprenorii parinti, care pot face recomandari din experienta si inteleg in profunzime necesitatea jucariilor educative.

Cand aduci produse noi pe piata tine cont de faptul ca este nevoie de timp pentru a educa piata si a gasi butoanele potrivite pe care sa apesi pentru a trezi interesul pentru produsele tale, in mod specific.

Citeste si: Ghid: Idei de promovare pentru jocuri si jucarii – Cum sa vinzi jucarii online

13. Produse vegane

Un alt tip de produse legate de stilul de viata sunt produsele vegane in jurul carora iti poti crea un business profitabil.

In general, e vorba de produse alimentare, dar si produse cosmetice sau detergenti vegani. Datorita specificatiilor si a procedeelor de productie, articolele vegane au de obicei un cost mai mare de achizitie, dar si un cost de vanzare mai mare.

Asa ca poti avea o marja de profit bunicica. Daca esti atras de aceasta idee, iti recomand sa faci mai intai o cercetare de piata si niste teste, pentru a gasi lucrurile pe care le poti face diferit in afacerea ta.

14. Produse pentru outdoor

Din aceasta categorie, din nou, poti extrage o multime de idei de afaceri, cu un magazin online care vinde multiple produse pentru outdoor, sau un singur tip: biciclete, hamace, produse pentru alpinism, imbracaminte si incaltaminte pentru outdoor, rucsacuri, schiuri, produse pentru camping etc.

Avantajul in acest caz e ca poti aduce produse pentru fiecare sezon, astfel incat sa iti creezi un flux constant de venituri. Comportamentul de cumparare se schimba in functie de sezon, insa nevoia pentru produse outdoor ramane.

Acest tip de afacere este in special potrivita pentru tine daca ai pasiuni in aceasta directie. Iti va fi mai usor sa gasesti produse interesante si sa iti educi audienta cum sa le foloseasca.

15. Cafea

Un magazin online cu cafea si produse legate de consumul de cafea nu este o idee unica de business, intr-adevar. Si nici nu iti spun sa aduci in magazin sortimentele populare, pe care oamenii s-au obisnuit sa le cumpere local.

O idee interesanta de afacere este sa vinzi sortimente de cafea cu o anumita poveste sau de la branduri mai putin cunoscute – adica pentru o audienta nisata si care a dezvoltat un gust pentru sortimentele respective.

In acest caz poti vinde atat catre publicul general, cat si catre alte firme, inclusiv echipamente pentru prepararea si consumul cafelei, in diverse ocazii si scopuri: cafenele si restaurante, firme private, organizatori de evenimente, sau pachete in preajma sezoanelor de cadouri. 

16. Echipament pentru bucatarie

Cand te gandesti la idei de afaceri cu produse pentru bucatarie, iti poti imagina o multime de lucruri pe care le poti face. Poti vinde produse pentru diverse scopuri – mobilarea bucatariei, ustensile pentru gatit, pentru masa, pentru organizare, electrocasnice, sau, desigur, te poti specializa pe anumite obiecte.

In general e recomandata nisarea, insa e la fel de valabil faptul ca multi consumatori prefera sa comande toate produsele de care au nevoie dintr-o singura sursa (pentru a economisi timp, dar si pentru a evita taxele de livrare).

Ramane la latitudinea ta ce produse pentru bucatarie vrei sa vinzi. Gaseste-ti apoi diferentiatorii (nu te poti baza doar pe produse) si pregateste o experienta placuta pentru vizitatorii site-ului tau.

17. Articole de lenjerie modelatoare

Lenjeria modelatoare a devenit din ce in ce mai populara si exista numeroase repere pe care le poti vinde, de la body-uri, dresuri, rochii, pana la corsete, maiouri sau colanti.

Multe magazine de fashion au in portofoliu astfel de produse, insa tu te poti specializa pe lenjerie modelatoare, mai ales daca iti gasesti furnizori seriosi de la care sa iei tot felul de modele, si pentru diverse tipuri de clientela.

Fa-ti un plan de actiune bazat pe teste si cercetare de piata si construieste-ti un brand atragator pentru clienti.

18. Produse asiatice

Exista curente asiatice populare in randul anumitor categorii de audienta din Romania, in special cei care dezvolta o pasiune pentru culturile respective sau un anumit stil: de la consumul de mancare chinezeasca, anime-urile japoneze, pana la k-drama si k-pop.

Bineinteles ca pe piata sunt firme prezente care vand astfel de produse, insa asta nu inseamna ca nu este loc si pentru tine. 

Poti deschide o afacere cu produse asiatice, mai ales daca te intereseaza aceste culturi si intelegi nevoia pentru acestea: de la curiozitatea de a incerca macar odata, pana la pasiuni sau chiar obsesii.

19. Palarii

Poate nu reprezinta un produs comun utilizat in Romania, insa vei avea o nisa de clienti atrasa de palarii online sau accesorii pentru acoperirea capului, fie ca sunt femei, barbati sau cumpara pentru copii.

Si in aceasta nisa te poti super specializa, sau poti aduce multiple tipuri de produse, pentru a consolida un brand cu segmente diverse de audienta, cu vanzari pe tot parcursul anului.

20. Jocuri video si accesorii

O alta idee de afacere interesanta este sa vinzi online jocuri video si accesorii, cu conditia sa gasesti furnizori inclusiv pentru cele mai noi jocuri sau variante lansate pe piata.

In aceasta nisa ai un public super divers, de diferite varste si genuri, si cu o multime de interese si obiceiuri. Asa ca poti atrage un influx constant de vanzari, atat timp cat faci lucrurile diferit, astfel incat sa prinzi atentia pietei.

21. Unelte electrice

Din ce in ce mai populare, uneltele electrice sunt produse atragatoare pentru a-ti construi o afacere online. 

Reprezinta bunuri care fac munca mai confortabila si economisesc timp, asa ca nu e de mirare ca sunt vandute de o multime de jucatori din piata, in frunte cu supermarket-urile si magazinele de nisa locale.

De aceea, la fel ca in cazul altor afaceri, ai nevoie de elemente de diferentiere si o perioada mai indelungata pentru a prinde avant in piata. O alta provocare este si marja de profit, pentru ca trebuie sa mentii, in acelasi timp, preturi competitive.

Citeste si: Ghid: Cum vinzi scule si unelte online – Idei de promovare pentru un magazin online

22. Bijuterii

In piata vanzarilor de bijuterii poti intra cu multiple tipuri de abordari, in functie de ce vinzi: tip de bijuterii, material din care sunt create, tehnica, povestea din jurul colectiilor, forme etc.

Competitia vine atat din partea magazinelor de bijuterii obisnuite, online sau offline, cat si din partea artizanilor, a producatorilor de bijuterii handmade si a obisnuintelor audientei – de exemplu, unii oameni nu poarta anumite materiale sau prefera sa investeasca in alte feluri de accesorii.

Important este sa iti conturezi corect avatarele de client si sa bugetezi acolo unde obtii rezultate.

Citeste si: Ghid: Cum sa vinzi bijuterii online – Idei de promovare magazin de bijuterii

23. Decoratiuni pentru casa / gradina

Ai putea deschide o afacere online in domeniul decoratiunilor pentru casa si/ sau gradina, si tot ai milioane de tipuri de produse pe care le poti alege in portofoliul tau. In functie de destinatie, forme, culori, tehnica de creare, materiale, durata de utilizare etc.

Secretul este sa gasesti obiecte cat mai inovatoare pentru piata pe care vrei sa vinzi si sa iti pui la punct o strategie tare de marketing, astfel incat oamenii sa afle de existenta produselor si a magazinului tau.

Nu strica nici un plan de fidelizare a clientilor sau un program referral, prin care acestia sa iti recomande magazinul catre prietenii si cunoscutii lor.

24. Produse pentru sporturile de contact

Ai la dispozitie o multime de idei de afaceri pornind de la un sport de care, poate, esti pasionat(a). 

In acest caz, eu am indicat sporturile de contact, pentru care poti aduce in magazin: articole de imbracaminte sau incaltaminte specifice, manusi, saci de box, kimono-uri, protectii, centuri, bandaje etc. 

Merita sa iei in considerare si produse destinate copiilor, deoarece multi parinti isi inscriu copii la arte martiale, kickboxing sau karate.

25. Gene false si accesorii

In sfera produselor pentru beauty, un trend care rezista e folosirea genelor false. Sunt produse pe care le poti aduce intr-un magazin online propriu, cu vanzari destinate atat publicului general, cat si specialistilor sau saloanelor cosmetice.

E bine sa stii ca poti incepe cu doar cateva tipuri de produse (gene false, gene fir cu fir, adeziv etc.) si in timp poti evolua pentru a aduce alte cosmetice sau makeup, in functie de nevoile identificate in randul audientei tale.

26. Produse de ingrijire pentru copii

O alta idee de business pe care o poti incerca in acest an este sa iti creezi un magazin online specializat cu produse de ingrijire pentru copii. Parintii sunt un tip de public extra sensibil, mai ales cand e vorba de primul copil, si incearca sa aleaga produse sigure, din surse de incredere.

Asa ca acorda atentie mai ales cand cauta produse de ingrijire, cum sunt cele pentru igiena si baie, creme cu SPF, uleiuri, servetele, pampersi, lotiuni etc.

Iti poti deschide o afacere online in aceasta nisa. In acest caz, asigura-te ca ai dovezi solide de credibilitate, plus certificate si garantii pentru produse.

Citeste si: Ghid: Cum sa vinzi online produse pentru copii – Idei de promovare magazin

27. Produse pentru securitate

Aici intra camere CCTV, acumulatori, monitoare, interfoane, gps-uri, senzori, sisteme antifurt, antiincendii, turnicheti etc. 

Nevoia pentru astfel de produse este una constanta, atat din partea persoanelor fizice, cat si din partea firmelor – asa ca iti poti face o afacere cu pachete si oferte pentru diverse segmente de clienti si diverse necesitati, inclusiv personalizate.

Gandeste un model de business inovator si ofera servicii extra, pentru ca reprezinta o metoda de diferentiere.

28. Accesorii pentru masini

Piesele auto sunt o marfa populara atat online, cat si offline. 

Volumul de vanzari depinde insa de parteneriatele pe care le creezi, pentru ca nu exista multe lucruri pe care le poti face diferit. Si sa scazi preturile prea mult nu e o optiune.

Aici ma refer insa la o altfel de idee de afacere, bazata pe accesorii pentru masini ce pot fi achizitionate si montate de publicul general: de la echipamente pentru tunning, pana la organizatoare, kit-uri de lumini, huse, suporturi pentru telefon, si cate si mai cate. 

De asemenea, tu poti obtine preturi relativ mici de achizitie pentru ele.

Citeste si: Ghid: Cum sa vinzi piese auto online – Idei de promovare magazin piese auto

29. Produse cu CBD

Probabil ai observat ca din ce in ce mai mai multe branduri incep sa lanseze produse cu CBD si ulei de canepa (cosmetice, vopsele, ceaiuri). Acestea sunt vandute atat online cat si offline, in magazine specializate sau in supermarket-uri.

Datorita curiozitatii sau a obiceiurilor deja formate, o buna parte din audienta este deschisa sa le cumpere. De ce sa nu o faca din magazinul tau online?

Iti poti lansa un magazin online cu astfel de produse, iar pentru a ramane pe piata iti recomand sa iti gandesti un model de business diferit, cu o abordare care sa atraga atentia clientilor.

30. Echipamente pentru birou

In aceasta categorie poti vinde produse pentru publicul general, sau chiar te poti specializa cu oferte B2B.

Cand zic echipamente pentru birou, te poti gandi la ghilotine si trimmere, consumabile, imprimante, aparate de indosariat, laminatoare, calculatoare, accesorii pentru birou, papetarie etc. 

In general, o astfel de afacere online se preteaza cand ai experienta si parteneri in domeniu pentru a-ti asigura un start. Exista o multime de firme care ofera produse si servicii in industrie, asadar vei avea nevoie de o baza pe care sa incepi.

31. Carti

Ah, carti. Cu siguranta esti familiarizat cu librariile online populare, si ai vazut cel putin o reclama, daca nu ai cumparat deja. Cu toate acestea exista loc pe piata pentru noi librarii online, mai ales daca alegi sa te specializezi si poti concura cu preturile existente.

Poti vinde, de exemplu, aumite genuri de carti, carte straina, abonament de carte lunar, carti pentru copii, pachete sau cu diverse abordari. 

Din nou, ideea e sa iti gasesti diferentiatorul in jurul caruia sa formezi un model de business viabil si interesant pentru public.

Citeste si: Ghid: Cum deschizi o librarie online – Idei de promovare pentru carti online

32. Accesorii pentru telefon

O alta afacere des intalnita in Romania este in zona accesoriilor pentru telefoane, incepand de la standurile pe care le gasesti in toate mall-urile din tara, pana la magazine specializate cu produse unicat.

Faptul ca produsele sunt atat de variate si atat de versatile face ca ideea de afacere cu accesorii pentru telefoane mobile sa fie viabila, cu conditia sa intelegi din start ca e putin probabil ca produsele sa faca diferenta. 

Diferenta o fac serviciile extra sau modul de abordare a audientei, comoditatea si gradul de credibilitate al magazinului.

Citeste si: Ghid: Cum vinzi online telefoane mobile si accesorii pentru telefoane – Idei de promovare

33. Mobila second hand

Mobila este un tip de produs destul de dificil de manevrat cand vine vorba de afaceri online, din multiple motive: are costuri insemnate de productie sau achizitie, necesita spatii ample pentru stocare, are costuri mari si conditii speciale de livrare etc.

Asadar, nu e chiar la indemana pentru toata lumea sa deschida o astfel de afacere. Daca ai, insa, experienta in domeniu si parteneri, poti deschide un magazin online cu mobila noua sau mobila second hand.

In cazul in care vinzi second hand, ai grija sa comunici clar acest aspect si sa fii complet transparent(a) asupra conditiei marfii tale. Tine cont si de faptul ca ai competitori seriosi la nivel local – gaseste motive puternice pentru a convinge clientii sa te aleaga pe tine.

Citeste si: Ghid: Cum sa vinzi mobila online – Idei de promovare magazin cu mobilier

34. Produse si accesorii pentru hobby-uri

Pe cat de mult cumpara oamenii din nevoie, pe atata cumpara si din placere, pentru a-si satisface propriile pasiuni si hobby-uri, in special artistice. 

Asa ca o idee de afacere este sa vinzi produse pentru hobby: vopsele, acrilice, ate si fire, ace, picturi pe numere, goblenuri si modele, creioane, pensule, mulaje, fimo, hartie, accesorii si ceara pentru turnarea de lumanari, ustensile si accesorii pentru cofetarie etc.

Variante sunt o multime, depinde doar de tine daca vrei sa te specializezi pe un craft anume, sau aduci produse pentru diverse tipuri de hobby-uri.

35. Business de consultanta

Exact, poti deschide un magazin online pe Gomag in care sa vinzi pachete de consultanta, daca ai pregatirea si experienta necesara pentru a oferi pe piata serviciile tale. 

Pentru ce poti face consultanta? Pentru nevoi specifice legate de business-uri, de exemplu, pentru accesare fonduri europene, cunsultanta juridica, consultanta pe mediu, consultanta juridica, design interior, mindfulness etc. etc.

Poti alege un astfel de model de afacere, sa creezi pachete la preturi afisate direct pe site (sau cerere oferta, daca ai preturi personalizate), pe care le vinzi printr-un magazin pe Gomag.

36. Servicii social media management

O alta idee de afacere este sa vinzi servicii de social media management, prin Gomag sau printr-un site simplu de prezentare. 

Nevoia pentru astfel de servicii este din ce in ce mai crescuta pe piata, iar antreprenorii se afla in cautare continua de oameni buni care sa le inteleaga business-ul, sa formeze si sa implementeze strategiile potrivite de social media.

Daca te pricepi si ai experienta in acest domeniu, iti poti deschide propria afacere cu servicii de social media management.

37. Servicii de video making

Nu cred ca te mira sa vezi aceasta idee de afacere pe lista. Noi suntem mari amatori de continut video, atat din perspectiva de creatori, cat si consumatori. 

Iar din statisticile interne, materialele video folosite strategic de catre clienti au un impact pozitiv, care se traduce in awareness, lead-uri cu un interes mai mare si vanzari care se realizeaza mai rapid.

Asa ca este nevoie de oameni care sa se ocupe de crearea si editarea de materiale video, din moment ce antreprenorii sunt oameni atat de ocupati. 

Daca ai o pasiune pentru acest domeniu si experienta cat de cat, poti incepe sa iti oferi serviciile de video making/editing, cu propria ta afacere.

38. Servicii de design

Un alt tip de servicii cautate de antreprenori sunt serviciile de design si / sau grafica. Odata cu cresterea numarului de magazine online, automat creste si nevoia pentru ele.

Toti ne dorim site-uri diferite, unice, care sa iasa in evidenta si sa pastreze atentia utilizatorilor. La fel si in cazul materialelor de promovare.

Asa ca daca ai experienta in acest domeniu si un portofoliu initial pe care il poti folosi pentru credibilitate, deschide-ti propria ta afacere cu servicii de design.

39. Servicii de marketing

Cu toate ca apar constant agentii si furnizori de servicii de marketing, asta nu inseamna ca nu este loc in piata si pentru tine. Mai ales daca alegi sa te specializezi pe anumite strategii de marketing sau promovarea anumitor tipuri de afaceri (in functie de nisa, de modelul de business, de marime etc.).

O idee de afacere este sa iti lansezi un site cu servicii de marketing si sa iti cladesti constant o reputatie si un portofoliu care sa iti aduca un flux constant de clienti.

40. Servicii de copywrite

Intotdeauna va fi nevoie de servicii de copywrite, fie pentru diverse firme si metode de promovare, fie pentru institutii si felurite organizatii.

Din nou, o modalitate de diferentiere este sa te specializezi si sa iti formezi o baza de la care sa pornesti.

41. Servicii de dezvoltare aplicatii mobile

Ai cunostinte de programare? Iti poti face o afacere cu servicii dedicate sau dezvoltare de aplicatii mobile, din ce in ce mai cerute pe piata.

Ai public doritor intr-o multime de domenii, nu doar pentru eCommerce. Asa ca nu ezita sa abordezi aceasta idee de afacere, daca ai capacitatea necesara.

42. Servicii fotografie

Te pasioneaza fotografia si te descurci cu un aparat foto? Pune-ti la dispozitia clientilor serviciile de fotografie. Legat de eCommerce, nu strica sa iei in considerare fotografia de produs. Multi antreprenori sunt in cautarea unor fotografi specializati, care au potential sa le puna produsele in valoare.

Insa daca nu te atrage acest gen de fotografie, te poti specializa pe altceva. Nu uita ca ai nevoie de un portofoliu inainte de a incepe, pentru ca prin intermediul lui vei atrage clientii platitori.

43. Servicii de contabilitate

Saptamanal, in grupurile de profil pentru eCommerce apare cate-o intrebare legata de “unde gasesc un contabil bun”. Ai pregatire in acest domeniu?

Specializeaza-te pe afacerile din eCommerce si incepe sa atragi clienti catre propria ta afacere cu servicii de contabilitate.

44. Servicii de subtitrare

Odata cu popularitatea materialelor video, apare o nevoie tot mai mare de servicii de subtitrare. Sigur, exista aplicatii si soft-uri pe care le poti folosi pentru editare, insa tot e nevoie de servicii de transcriere si subtitrare, mai ales cand se creeaza des astfel de materiale.

De ce trebuie subtitrari? Din multiple cauze: pentru a raspunde comportamentului de consum cauzat de telefoane (vezi video-ul, dar fara volum), pentru a acomoda nevoile persoanelor cu deficiente de auz etc.

Daca stii ca ai rabdare si atentie la detalii, merita sa iei in considerare o afacere cu servicii de subtitrare.

45. Servicii voice over

La celalat capat, dar din acelasi domeniu, sunt serviciile de voice over pentru animatii, prezentari, tutoriale sau diferite alte tipuri de video-uri create pentru firme sau alte organizatii.

In cadrul afacerii tale poti oferi multiple servicii legate de video, de la subtitrare, editare video, pana la voice over. Ideea e ca daca te specializezi pe un singur serviciu, instant inseamna ca te adresezi unui segment mai redus de potentiali clienti.

46. Sabloane customizabile

Ai o minte logica si experienta intr-un anumit domeniu? Poti crea bundle-uri de sabloane personalizabile, pe care sa le vinzi online. De exemplu, pentru afacerile din eCommerce poti vinde sabloane email-uri, plannere si organizatoare, calendare dedicate etc.

De asemenea, poti vinde plannere financiare, plannere pentru diverse meserii (profesori, instructori, editori etc.), plannere personale, plannere pentru calatorii etc.

Pentru a scadea costul de productie, te poti limita la a vinde plannere si sabloane in format digital, si care pot fi completate digital dupa achizitie.

47. Servicii de introducere date

Munca de introducere date este una repetitiva, asadar pentru multi antreprenori e doar o activitate plictisitoare si consumatoare de timp. Tu le poti oferi servicii specializate de introducere date, specific pentru eCommerce sau pentru alte domenii.

In acest caz, ar trebui sa ai cunostinte bune de editare, sa cunosti programele folosite si nu strica un minim de copywriting.

48. Dulciuri

O idee delicioasa de business este sa iti faci un magazin online cu dulciuri: de la ciocolata (diverse branduri, diverse tehnici), napolitane, turta dulce, dulciuri din diverse tari, bomboane, prajituri etc.

Sigur ca mai poti vinde dulciuri populare, de la marci cunoscute, sau sa iti faci un magazin specializat pe o marca sau un tip de dulce anume.

Secretul sta in strategia de marketing si de abordare a clientilor, astfel incat sa te diferentiezi pe piata.

49. Produse din ceramica

Farfurii, boluri, vaze, vesela din ceramica, decoratiuni din ceramica – ai ce produse sa alegi pentru a aduce in magazinul tau. Este o idee de afacere care te poate atrage mai ales daca esti pasionat(a) de aceste produse sau le creezi manual.

Produsele din ceramica au nevoie de conditii mai speciale de transport, fiind uzual fragile, asa ca ai putea avea costuri putin mai mari de livrare. 

Insa au, de asemenea, o marja de profit buna deoarece au si preturi peste medie la vanzare.

50. Produse alimentare de nisa

Poti vinde produse alimentare cu un anumit specific, dintr-o anume tara, produse alimentare traditionale, perisabile sau greu perisabile, cu abonament sau nu, cu livrare locala sau nationala etc. 

Trebuie insa sa iti gasesti furnizori ok de produse, care sa respecte standardele, conform certificatelor existente.

Depinde si ce model de business gandesti. Tine cont de model si de planul de afacere pentru a crea in jurul acestui nucleu o afacere cu care sa te mandresti.

Citeste si: Ghid: Cum sa vinzi alimente online – Idei de promovare pentru un magazin alimentar [Furnizor / Productie] 

51. Bauturi de nisa

Aici initial ma gandeam la bauturi cu un anumit specific (tip, marca, alcoolice, non-alcoolice, traditionale, produse printr-o anumita tehnica). 

Poti vinde absolut orice vrei, atata timp cat respecti legile in vigoare. Din nou, aceasta idee de afacere vine la pachet cu anumite riscuri – costurile si conditiile speciale de transport, plus ca trebuie sa prevezi anumite situatii si modul in care le controlezi (cand sticlele ajung deteriorate la destinatar).

Formeaza-ti politici si termene clare asupra carora sa atragi atentia clientilor in site, dinainte de a lua decizia de cumparare. Ajuta la castigarea increderii.

Citeste si: Ghid: Cum sa vinzi bauturi online – Idei de promovare magazin bauturi alcoolice (si nu numai)

52. Produse pentru curatenie

In nisa produselor pentru curatenie intra diverse modele de business, asa ca ai de unde alege. Poti aduce in magazinul tau produse de la marci cunoscute, solutii si echipamente speciale, pentru uz casnic sau industrial, cu abonament sau nu etc.

Sau poti aduce / produce detergenti si solutii bio pentru curatenie.

Depinde si de stilul de viata pe care vrei sa il promovezi, cu care esti mai familiarizat. Tot repet faptul ca ajuta sa iti cunosti domeniul dinainte sau sa ai o pasiune legata de el. 

Pentru ca iti este mai usor sa comunici despre produsele tale si sa gasesti butoanele emotionale pe care sa apesi pentru a determina decizia de cumparare.

Citeste si: Ghid: Idei de promovare pentru un magazin online cu produse de curatenie si menaj

53. Tricouri cu design original

Nu e o idee de afacere inovatoare, insa succesul tau in domeniul tricourilor tine de mesajele ori design-ul pe care vrei sa il poarte clientii tai. 

Ajuta daca e legat de un stil de viata, o atitudine sau anumite valori dupa care se ghideaza segmentele tale de public.

Poti vinde tricouri cu design original cu un stoc existent, sau care sa fie realizate la comanda. Depinde de cat vrei sa investesti in stocuri sau in materiale si echipamente pentru productie.

54. Sosete

Materialul folosit, tehnica de productie, mesajele, designul si modul de vanzare, toate acestea influenteaza o afacere online cu vanzare de sosete. Asa ca tine de tine cum te diferentiezi, pornind de la modelul de business, si pana la strategia de marketing si comunicarea post comanda.

Cert e ca loc in piata este pentru tine, desi vei avea competitori, atat online cat si offline, atat specializati pe produse similare sau care vand mai degraba articole de fashion, la modul general. 

55. Produse pentru organizare

Cu tot haosul de zi cu zi, organizarea ne aduce satisfactie si ne pompeaza in corp valuri de serotonina. 

Profita de nevoia emotionala si vinde produse pentru organizare: pentru casa, pentru bucatarie, pentru baie, pentru jucarii, pentru masina, pentru absolut orice doresti sa aduci in magazin si identifici ca vor clientii din piata ta.

56. Produse handmade

E destul de dificil sa faci un business mare cand vinzi produse handmade. Un magazin online de handmade te poate ajuta insa sa te intretii sau ca un job part-time pe langa ce faci in mod obisnuit.

Daca ai o pasiune din care ies obiecte palpabile, frumoase vizuale sau pur si simplu utile, da-i bataie, nu ai nimic de pierdut. Fa-ti magazinul online pe Gomag si formeaza-ti o clientela fidela, care sa te recomande mai departe.

Citeste si: Ghid: Idei de promovare pentru un magazin online de handmade – Cum vinzi produse handmade legal

57. Produse pentru o cauza

Poti vinde online produse, iar o parte din venit sa il donezi pentru o cauza pe care o sustii. Sunt o multime de lucruri pe care le putem face pentru a crea o lume mai buna. Si e suficient sa o facem si pentru o singura persoana.

Nu vreau, insa, sa te incurajez sa donezi de dragul marketingului. 

Implica-te daca simti nevoia sa o faci, pentru ca doar asa vei putea comunica autentic cu stakeholderii tai: clienti, asociatiile sau persoanele pentru care donezi, partenerii de business, angajatii tai etc.

58. Produse pentru gravide

O categorie de public cu nevoi constante sunt cei care cumpara produse pentru gravidute, fie ca e vorba de viitoarele mame si parinti, fie oameni care cauta cadouri pentru persoanele din cercul lor de cunostinte.

Asa ca uite o alta idee de afacere: vinde produse pentru gravide. Articole de imbracaminte si incaltaminte, pompe de san, perne si perne de alaptat, cosmetice pentru gravide, centuri, suplimente etc., toate sunt produse pe care sa le iei in considerare pentru magazinul tau online.

59. Obiecte de arta

Daca esti pasionat de acest domeniu, ti-ai putea deschide propriul tau business de arta. Poti vinde tablouri, sculpturi, antichitati, argintarie, bijuterii, arta decorativa, ceasuri, mobilier vintage si orice altceva incadrezi aici.

Obiectele de arta sunt, in general, mai scumpe si se adreseaza unui public cunoscator, care le apreciaza. Conteaza mult si povestea din jurul magazinului – mizeaza pe stimuli emotionali in marketing si in prezentarea produselor.

60. Produse cu specific dintr-o anumita tara

Putin mai sus am pomenit produsele asiatice si produsele alimentare din anumite tari. Ei bine, iti poti face o afacere proprie cu produse dintr-o anumita tara, cu un portofoliu divers, nu doar un gen de produse.

Probabil esti familiarizat(a) deja cu apetitul romanilor pentru produsele italiene sau nemtesti. Fa un studiu de piata si adu produse interesante, acolo unde gasesti nise mai putin competitive.

61. Produse de la un anumit brand

Oamenii devin loiali unei marci atunci cand ssimt o conexiune emotionala cu stilul de viata pe care il promoveaza sau cand acestea sunt mosteniri emotionale inconstiente din perioada copilariei si adolescentei. 

De ex., folosim marci de produse de curatenie cu care suntem obisnuiti de cand am crescut.

Daca si tie iti place un anumit brand si, mai ales, observi o nevoie pronuntata pe piata, iti poti deschide o afacere noua doar cu produse de la brandul respectiv. In general am vazut exemple in nisa cosmetice, unelte si scule, detergenti si produse alimentare.

62. Produse moto

O idee de afacere interesanta pentru pasionati si cunoscatori este sa vinzi produse moto: casti, anvelope, echipament de protectie, manusi, piese pentru marci specifice, uleiuri, electronice si accesorii etc.

De ce se potriveste o astfel de afacere pentru pasionatii de moto? Pentru ca ai infinit mai multa inspiratie sa iti promovezi magazinul in persoana si intelegi in profunzime nevoile si comportamentul clientilor tai.

Citeste si: Ghid: Cum sa vinzi moto online – Idei de promovare magazin cu piese si echipamente

63. Biblioteci personalizate

Aici ma refer la rafturile si mobila propriu-zisa pentru organizarea si afisarea cartilor. 

Multi cititori au o minte artistica avida de frumos si vizual, asa ca sunt in cautarea unor moduri inedite de a-si expune colectiile de carte.

Daca ai pregatirea necesara si esti doldora de idei, poti produce sau aduce in magazinul tau solutii pentru biblioteci personalizate, impreuna cu alte accesorii pentru bibliofili.

64. Cosuri cadou

O idee atragatoare de business si la indemana e sa construiesti cosuri cadou pe care sa le vinzi in magazinul tau online. Tipul de produse pe care sa le folosesti sunt o multiiime, de la produse alimentare, flori sau bauturi, pana la cosmetice, jucarii, articole de birotica etc.

Tine doar de creativitatea ta ce model de business alegi si cu ce idee originala vii pe piata, astfel incat sa impachetezi frumos produsele. 

In cazul produselor cadou, conteaza enorm modul de prezentare, si mai putin produsele componente (cel putin la prima vedere).

65. Lumanari

Cum iti suna un business online cu lumanari? Sigur ca ai competitori pe piata, dar si atunci cand vinzi lumanari e important faptul ca iti comunici corect diferentiatorii.

Te poti specializa pe anumite ocazii, sau poti aduce produse originale / cu design special, pentru publicul larg si pentru uz constant.

Un sfat: adopta o strategie de branding clara din start – vrei ca oamenii sa te poata gasi usor si sa te tina minte pentru mult timp. Asa ca atentie la USP, mesaje, logo si stilul brandului tau.

66. Obiecte vintage

Pentru obiectele vintage e nevoie de un ochi antrenat, astfel incat sa poti diferentia produsele cu potential, de cele care nu au, de fapt, valoare sau utilitate.

Asa ca recomand aceasta idee de business daca ai cunostinte sau poti lucra cu un partener care stie cum sa selecteze obiectele potrivite. Iti prinde bine si daca stii de unde sa procuri aceste obiecte: ai un furnizor sau cunosti locuri din care te poti aproviziona.

Din nou, cand vinzi obiecte vintage te poti specializa pe anumite lucruri: obiecte decorative, fashion, bijuterii, ceasuri, produse de colectie, lampi etc.

Sau poti vinde orice, atata timp cat e vintage. 

67. Textile pentru casa

Cu siguranta te-a nimerit si pe tine cel putin o reclama cu lenjerii pentru pat. E plin internetul de furnizori, asa ca e o competitie serioasa cand intri pe aceasta nisa.

Pe de o parte, iti poti face o afacere cu lenjerie pentru pat daca ai modele unice sau un model de business care sa te scoata in evidenta. 

Iar pe de alta parte, ai putea face un magazin cu textile diverse pentru casa: de la prosoape, perdele si draperii, pana la peretare, cutii de depozitare din panza sau cuverturi si covoare.

68. Produse pentru case inteligente

Produsele pentru casa inteligenta sunt acum pe trend, asa ca ai putea profita de el pentru a-ti lansa o afacere online proprie.

Important e sa faci o cercetare de piata, si sa vezi ce nevoi au oamenii sau ce lipsuri exista. Intotdeauna exista un alt produs care ar putea functiona mai bine si pe care il poti vinde tu.

Poti aduce in magazin kit-uri specifice, senzori, comutatoare, becuri inteligente, lampi smart, telecomenzi, prize, intrerupatoare, camere de supraveghere, relee Wi-Fi etc. 

Gasesti furnizori inclusiv printre magazinele existente pe piata, pe care iti recomand sa le contactezi daca au o sectiune pe site dedicata revanzatorilor.

69. Produse pentru aromaterapie

Un alt tip de produs pe val de cativa ani sunt obiectele si esentele pentru aromaterapie: difuzoare, uleiuri esentiale, bratari si coliere, kituri pentru aromaterapie etc.

Data fiind popularitatea lor, nu e de mirare ca ai competitori seriosi cand intri in aceasta piata. Insa depinde de modelul de business, de implicare, de marketing si branding pentru a-ti atrage segmentul tau de clienti si a-i fideliza.

Atentie mare si la promisiunile pe care le faci in descrieri si reclame, nu fa afirmatii care nu sunt sustinute de dovezi si certificari stiintifice.

Citeste si: Ghid: Cum vinzi parfumuri online – Idei si marketing magazin online parfumuri

70. Specialitati din ciocolata

Pasiunea pentru ciocolata te poate ajuta sa iti deschizi propriul magazin online. Nu ar fi prima data cand o poveste de business de succes incepe de la o experienta culinara memorabila.

Poti aduce in magazinul tau tipuri de ciocolata si specialitati mai putin intalnite in Romania sau greu accesibile. Asigura-te ca ai public si potential sa vinzi, nu te arunca inainte fara sa ai siguranta ca aterizezi bine.

Marseaza si pe consolidarea unui brand usor de recunoscut si pe fidelizarea clientilor, astfel incat sa obtii aproape de fiecare data review-uri si recomandari.

71. Pachete pentru diverse ocazii

Nunti, botezuri, prima casa, primul job, festivaluri de muzica, Craciun, Pasti, Valentine’s Day, Ziua Mamei, Halloween, inceputul scolii – toate acestea sunt ocazii in care oamenii fac cumparaturi si pentru care se pregatesc sa acorde un buget.

Invita-i sa isi cheltuie banii in magazinul tau online. Poti aduce in magazin pachete si kit-uri de produse pentru fiecare sezon, dar si sa pastrezi continuu pachete pentru ocazii despre care nu stii precis cand se intampla.

E un model de business care te poate diferentia in piata – iar daca te implici si iti faci si o strategie de marketing tare, ai sanse mari sa faci profit.

72. Produse alimentare traditionale

Salamuri, carnati, zacusca, dulceata, branzeturi, dulciuri traditionale romanesti… daca esti producator de produse alimentare traditionale conservate sau perisabile, ai putea sa iti faci direct un magazin online unde sa iti vinzi produsele.

E o idee buna de business si daca esti pasionat de acest domeniu culinar si ai posibilitatea de a obtine certificarile pentru productie si livrare in conditiile potrivite.

In definitiv, exista multi producatori de astfel de produse, insa putini stiu cum sa se diferentieze sau sa ajunga la un public cat mai mare consumator de produse alimentare traditionale.

73. Decoratiuni pentru evenimente

O alta idee de afacere este sa vinzi decoratiuni pentru evenimente, in mod specializat pentru anumite tipuri de evenimente, anumite produse sau pentru orice ocazie. 

De exemplu, poti vinde baloane, litere volumetrice, ghirlande, arcade, aranjamente florale, plase luminoase, sevalete si panouri din lemn, corturi pentru evenimente etc.

E o idee de business care reincepe sa prinda avant, dupa ultimii doi ani, asa ca exista din ce in ce mai multa cerere. 

74. Produse apicole

Poti vinde produse apicole daca esti producatorul lor sau poti avea cativa furnizori seriosi de la care sa le procuri. Efectele acestora asupra sanatatii sunt de mult stabilite, asa ca produsele sunt validate, indiferent daca vinzi miere, laptisor de matca, propolis, pastura, dulciuri si delicatese cu miere etc.

Un sfat este sa studiezi cu atentie site-urile si stilul de comunicare al afacerilor existente, astfel incat sa identifici lucrurile pe care le fac bine, precum si lipsurile – acolo unde poti interveni tu.

Indiferent la ce concluzie ajungi, e bine de retinut faptul ca nu trebuie sa te diferentiezi neaparat prin produse. O poti face prin modelul de business, servicii extra sau tipul de relatie cu clientul.

75. Produse pentru experiente 

Nu e o noutate faptul ca e mai sanatos sa punem pret pe experiente, decat pe obiecte. Multi dintre noi avem pasiuni legate de diverse experiente, asa ca o idee interesanta de business ar fi sa vinzi asa ceva.

Poti crea pachete de produse pentru sporturi extreme, bushcraft, pilotaj, fotografie, calatorii in diverse destinatii etc. Sau pentru experiente mai relaxante, pentru lectura, pentru sport acasa, home spa si asa mai departe.

Ideea e sa creezi pachete de produse care sa inspire clientii sa isi urmeze pasiunile, ca si cum ar face un prim pas pentru a acorda timpul necesar hobby-urilor lor.

76. Sapunuri si bombe de baie

O alta idee de business este sa vinzi produse specializate pentru baie, create printr-o anumita tehnica, de la anumite marci sau cu diverse surprize. Cu siguranta ai vazut si tu video-uri cu bombe de baie care se dizolva si dezvaluie o bijuterie sau o jucarie.

Nu spun sa copiezi exact ce fac altii, dar poti imbunatati ofertele si te poti inspira pentru a face lucrurile diferit, astfel incat sa atragi atentia si interesul clientilor.

77. Decoratiuni cu licheni

Si acest tip de decoratiuni a inceput sa devina din ce in ce mai popular, atat pentru design-ul interior al propriilor locuinte, cat si pentru a fi oferite cadouri. Sunt versatile si asigura o pata de culoare naturala in orice incapere.

Daca te pasioneaza domeniul design-ului interior sau pur si simplu ai o multime de idei creative, poti aduce in piata adevarate obiecte de arta realizate cu licheni stabilizati. Oamenii le cauta, asa ca nu ar strica sa le gaseasca in magazinul tau online.

78. Vinuri

Desi am trecut mai sus ideea de a-ti face un business cu bauturi, te poti specializa cu un magazin online de vinuri. Tine cont de faptul ca este o piata foarte competitiva, insa exista in continuare metode prin care sa te diferentiezi.

Poti gandi un model de business aparte, poti crea experiente inovatoare in jurul produselor tale sau te poti specializa pe un anumit tip de public, ocazie sau oferta.

79. Cadouri

E plina piata de magazine de cadouri. Si, in definitiv, orice poate fi considerat un cadou daca este cumparat si daruit cu aceasta intentie.

Insa intotdeauna mai apare ceva nou cu care poti impresiona. In nisa cadouri conteaza foarte mult sa iti gasesti un stil, precum si sa fii rapid pe partea de logistica. 

Pune pe o foaie de hartie cel putin 20 de idei de produse pe care le vizualizezi drept cadouri. 

Dezvolta apoi lista cu idei legate de fiecare tip de produs, pentru a identifica o directie pentru modelul de business, posibilitatile de optimizare a experientei la despachetarea cadoului si emotia pe care vrei sa o simta destinatarul.

Citeste si: Ghid: Cum sa vinzi cadouri online – Idei de promovare pentru un magazin de cadouri 

80. Trotinete electrice

Un alt produs de trend in ultima vreme sunt trotinetele electrice. Cu siguranta ai cel putin un prieten care foloseste trotineta pentru a se deplasa, avand in vedere aglomeratia de pe strazi.

Sunt produse la mare cautare in sezonul cald, asa cum arata graficele din Google Trends. 

idee-afacere-trotinete-electrice

81. Portofele si articole din piele

Le purtam tot timpul dupa noi si le folosim aproape zilnic. Dar ideea ca “ar trebui sa imi iau un alt portofel” nu ne ramane in minte mult timp dupa ce l-am folosit, deoarece uzual ii acordam atentie intr-un moment in care suntem concentrati pe ceva mai important: facem o plata, trebuie sa prezentam actul de identitate etc.

Exista insa o nevoie constanta pentru portofele si accesorii, de care poti profita pentru a-ti crea o afacere online proprie. Eu am mentionat aici portofelele si accesoriile din piele, insa tu poti sa aduci in magazin absolut orice doresti.

82. Suveniruri

Suvenirurile sunt legate in mod uzual de nostalgia pe care o asociem unor experiente frumoase. Asadar, impactul emotional este foarte mare, iar decizia de cumparare se ia categoric emotional (pana la urma, de cati magneti avem nevoie pe frigider?!).

Poti sa iti faci o afacere online cu suveniruri traditionale romanesti, sau obiecte deorative cu un anumit specific: marea si plaja, de exemplu, sau diverse obiective turistice.

Depinde mult de tipul de produse si modul in care iti pozitionezi afacerea pentru a ajunge la publicul general si a face oferta sa fie atractiva. 

Poti sa mai vinzi B2B catre firme si comercianti care iti vor vinde produsele mai departe, la nivel local, sau le ofera cadou colaboratorilor.

83. Lampi si articole de iluminat

Desi gasesti pe putin 10 magazine cu astfel de produse in fiecare oras din tara, ai putea avea sanse de reusita cu un magazin online de articole pentru iluminat si lampi, in online.

Adu produse cu design interesant si impacheteaza-ti ofertele in asa fel incat sa pui accent pe diferentiatori si pe avantajele magazinului tau.

84. Articole si unelte pentru gradinarit

Pentru articolele si uneltele de gradinarit exista o nevoie constanta, nu doar din zonele rurale, ci si din cele urbane. 

Pe langa latura utila – mai o ceapa, mai o salata pe care stii bine cum ai cultivat-o, gradinaritul are si o latura emotionala, pentru ca poate fi un hobby, o modalitate de a te relaxa sau a te descarca.

Iti spun toate aceste lucruri pentru ca daca vrei o afacere online cu articole si unelte de gradinarit, te poate ajuta sa iti creezi materiale atragatoare de marketing si mesaje persuasive.

In aceasta categorie intra o multime de produse, de la decoratiuni si ghivece, pana la foarfeci, greble, seminte, butasi sau tocatoare.

85. Pachete pentru bebelusi

Pot fi pachete cu diverse obiecte de care are nevoie mama si bebe in primele luni, jucarii, produse pentru ingrijire, scutece, articole pentru baie, pachete pentru botez, pentru baby shower, pentru taierea motului etc.

Aceste pachete de produse sunt un real ajutor atat pentru cei care le cumpara, cat si pentru cei care le primesc, mai ales cand e vorba de primul copil in familie sau clientii nu stiu prea bine ce nevoi are o familie cu copii mici.

Din nou, gaseste-ti diferentiatorii pentru a avea impact in piata si a atrage clientii catre produsele tale.

86. Covoare si presuri

Covoarele si presurile sunt in continuare un must have cand adopti un anumit tip de design in locuinta. 

De la motivele orientale, la cele boeme, sau articole cu modele urbane, covoarele sunt la cautare in continuare. In special in apropierea sezonului rece.

87. Articole de papetarie

Aici nu ma refer neaparat la articolele standard de papetarie. Preturile sunt oricum in general scazute pentru acestea, inclusiv la vanzare.

Poti aduce in magazinul tau online papetarie speciala, cu imprimeuri originale sau pentru diverse tipuri de utilizari. Sau cu o anumita poveste, ori realizata printr-o tehnica anume.

Studiaza piata si intereseaza-te sa gasesti furnizori de incredere.

Citeste si: Ghid: Cum vinzi articole de birotica si papetarie online – Idei de promovare magazin

88. Obiecte tematice 

Oamenii au preferinte si deseori, daca ii intrebi pur si simplu, fara sa faci studiu in profunzime, vei vedea necesitati legate de preferinte super simple: ce culori le plac, ce animale, ce flori, ce stil de muzica etc.

Asa ca ai putea sa iti faci o afacere online cu obiecte tematice, pentru una sau diverse teme. Cu pisici, cu marea, cu indemnuri la aprecierea de sine, cu fructe, cu citate etc. 

Pot fi articole de imbracaminte, decoratiuni, ceramica – orice iti trece prin cap, respecta tema si are potential sa se vanda.

89. Imbracaminte traditionala

Ii-le, cojoacele si articolele de imbracaminte cu motive traditionale nu lipsesc din garderoba romanilor, care le poarta ca pe o declaratie de mandrie. 

Poti aduce in propriul tau magazin online astfel de produse, din materiale traditionale sau realizate prin procedee moderne, pe baza motivelor ancestrale.

Stabileste-ti bine elementele de diferentiere si gandeste strategii de marketing creative, care sa atraga atentia publicului tau.

90. Echipament pentru energie regenerabila

Cautarile pentru panouri solare, de exemplu, sunt deseori informationale in jurul programelor de finantare existente. 

Insa in acel moment zero al adevarului (ZMOT, conform Google) poti face o impresie cu produse specifice de care au nevoie consumatorii, astfel incat sa le ramai in minte.

Cand esti memorabil, vor reveni in site-ul tau, astfel incat sa ia in considerare o achizitie. 

Interesul pentru panouri fotovoltaice, sisteme solare, invertoare, baterii si alte tipuri de echipamente pentru energie regenerabila va creste in continuare, asa ca merita sa te gandesti la o astfel de afacere online.

91. Stickere decorative

Acesta idee de business se bazeaza in principal pe originalitate produselor, dat fiind faptul ca exclusiv design-ul si avantajele extra pot face diferenta intre ofertele existente. Si pretul, desigur, dar nu intram in acea zona.

Daca vrei un business sanatos cu stickere decorative, vei marsa pe altfel de diferentiatori decat pretul. Daca ai posibilitatea, poti chiar sa produci aceste obiecte, sau poti gasi furnizori cu care sa faci un contract exclusiv.

92. Aranjamente florale

Aici ma gandeam in special la aranjamente florale din hartie sau sapun, mai degraba decat flori naturale. 

Insa nici o florarie nu e o idee rea de business, daca ai experienta in domeniu si ai potential de a face livrarile rapid, fie la nivel local, fie national.

Citeste si: Ghid: Idei de promovare pentru o florarie online – Cum vinzi flori pe net

93. Aparate foto si accesorii

E o idee de business care vine dintr-o nevoie personala a noastra; pentru ca vrem sa oferim materiale video super calitative, atat ca informatie, cat si ca imagine, de-a lungul timpului am cumparat o multime de tipuri de aparate foto si accesorii.

Si avand in vedere faptul ca apar din ce in ce mai multi creatori de continut vizual, foto si/sau video, aceasta e o piata cu o nevoie constanta de aparate si accesorii pe care sa se poata baza. 

Iti poti face un magazin online in care sa aduci astfel de produse.

94. Trabucuri

Am mentionat doar trabucurile in subtitlu, dar recomandarea mea e sa iti faci mai degraba o tutungerie online, in care sa aduci si tigari de foi, tutun si accesorii pentru acest consum.

In aceasta nisa trebuie sa cunosti bine si aspectele legale de respectat, precum si sa gasesti furnizori. De exemplu, pentru anumite branduri de trabucuri sau produse legate de fumat, exista deja importatori exclusivi, cu vechime in piata. 

Ai insa ocazia sa fii revanzator cu un business de succes, daca iti gasesti avantajele rapid si le comunici bine.

95. Oglinzi autoadezive

Oglinzile nu sunt obiecte ieftine, de obicei. Una dintre alternative pentru buzunarul fiecaruia sunt oglinzile auto adezive, decorative, in genera la dimensiuni mai mici pe care le poti lua pe bucati pentru a crea diverse modele.

De asemenea, sunt folosite si pentru a crea un design unic in diverse incaperi sau pe piesele de mobilier.

Poti porni de la astfel de produse pentru a-ti face o afacere online, si apoi iti poti completa portofoliu cu diverse alte obiecte pentru casa sau decor.

96. Porti si accesorii pentru automatizare porti

Acestea sunt produse de nisa, insa fii sigur ca ai public dispus sa le cumpere. Poti aduce in magazinul online kit-uri de automatizare pentru publicul general, dar si pentru institutii si firme, acolo unde nevoile sunt, cu siguranta, diferite.

Studiaza-ti piata si publicul, vezi de ce are lumea nevoie. Testeaza apoi ideea de afacere cu un MVP si nu iti fie teama sa ai o abordare omnichannel; sa combini online-ul cu offline-ul pentru a gasi clienti si clienti care sa te recomande mai departe.

97. Scaune

La cautarile pe Google, cele mai frecvente expresii sunt pentru scaunele de birou, iar apoi vin scaunele auto, scaunele pentru masa si o categorie aparte de scaune pentru copii si bebe.

Este un pariu sa iti deschizi un magazin online exclusiv cu scaune, si daca o faci, foarte probabil va fi nevoie de timp pentru a atrage un flux constant de oameni. 

Poti, insa, sa pornesti un business cu multiple tipuri de produse pentru casa sau mobilier, dintre care sa acorzi scaunelor statutul de produse vedeta.

Vezi cum evolueaza cererea si reactia pietei si decide apoi daca te super nisezi sau iti dezvolti portofoliul cu si mai multe categorii de produse.

98. Camere de filmat si accesorii

Din aceeasi nevoie precum cea pentru aparatele foto, iti poti face o afacere online cu camere de filmat si accesorii specifice pentru vlogging, video de eveniment, podcasting, pentru masina, pentru diverse sporturi (bicicleta, pescuit etc.).

Camerele de video, conform Google Trends, sunt la cea mai mare cautare pentru… vlogging 🙂

99. Imbracaminte sport

O nisa interesanta intre fashion si echipament sport este cea a articolelor de imbracaminte pentru sport. 

Cautarile, insa, rar se fac pe acest kw, ci mai degraba pe tipul de haine necesar, de la bluze si pantaloni termo, hanorace sau colanti, pana la bustiere, pantaloni de trening sau sorturi.

Magazine sunt destule pe internet si offline, insa nu toata lumea e fidela unui anumit brand. Asa ca daca poti aduce in piata produse de calitate si un portofoliu interesant (material, design, dimensiuni etc.), ai mari sanse sa musti o felie buna din piata.

100. Carti pentru copii

E bine de stiut ca in aceasta nisa parintii se bazeaza pe recomandarile grupului lor pentru a alege cartile pe care le considera potrivite sau cumpara de la edituri cu care au mai interactionat.

Asa ca daca vrei sa aduci ceva nou pe piata, e necesar sa investesti timp si resurse pentru castigarea increderii clientilor si formarea unui cerc din care sa porneasca recomandarile.

Poti aduce in magazin carti in limba romana sau in alte limbi, pentru diverse limite de varsta sau cu un anumit specific / stil de educatie.

101. Electrocasnice

O alta idee de afacere este sa iti deschizi un magazin online cu electrocasnice. Desi ti se poate parea ca sunt de vanzare pe toate gardurile, online si offline, te poti specializa si in acest domeniu, cu electrocasnice doar pentru anumite scopuri, doar de la anumite branduri, sau cu un stil anume.

De exemplu, am vazut un interes crescut fata de electrocasnicele pentru bucatarii cu aspect vintage.

Asa ca sfatul meu e sa studiezi piata, sa cauti furnizori si sa iti gandesti, intre timp, modelul de business.

Citeste si: Ghid: Cum sa vinzi intr-un magazin de electrocasnice online

102. Accesorii pentru par

Ai un ochi format pentru a gasi accesorii de par interesante? Adu-le intr-un magazin online propriu, intr-un butic specializat pe astfel de produse. 

Daca iti alegi si un stil chic sau aparte, ai sanse mari sa iti gasesti rapid clienti fideli, care se intorc pentru a achizitiona alte si alte modele.

In acest domeniu poti alege diverse agrafe pentru par, cordelute, diademe, prosoape speciale, articole de ingrijire a parului, piepteni, elastice, cleme, coronite etc. etc.

103. Materiale de constructii

E o idee de business profitabila daca ai deja experienta in domeniu si, ideal, ai deja furnizori pe care stii ca te poti baza. Ideea in acest domeniu e de logistica, pentru ca intervin costuri diferite pentru livrare, plus stocarea produselor.

Sincer, nu iti recomand o afacere in nisa materialelor de constructii decat daca ai mai interactionat deja cu acest domeniu.

104. Jocuri

Saptamanal apar jocuri si board game-uri noi in toata lumea. Chiar daca romanii sunt obisnuiti cu jocurile clasice, asta nu inseamna ca nu sunt deschisi sa incerce si altceva.

De exemplu, la Gomag am creat board game-ul GoFunnel, pentru oamenii intreprinzatori si pentru cei care vor sa vada ce face un antreprenor in online. 

Tu poti sa iti faci la randul tau propriul board game, sau sa importi si sa traduci jocuri din alte tari, pe care sa le vinzi intr-un magazin online.

105. Pantofi

Cand vinzi pantofi, spre deosebire de situatia in care ai multiple tipuri de incaltaminte in magazin, cautarile frecvente sunt mai degraba in sezon, cu scaderi, evident normale, in perioada rece.

Am ales ideea de afaceri cu pantofi, insa, datorita faptului ca ai un public extins catre care poti sa vinzi, atata vreme cat iti gasesti avantajele si mesajele potrivite pentru a-ti marketa magazinul.

E o idee buna in special daca te pasioneaza aceasta nisa sau poti lucra impreuna cu creatori pentru colectii unice.

Citeste si: Ghid: Idei de promovare pentru un magazin de incaltaminte online – Cum vinzi pantofi online 

Oook. Initial articolul trebuia sa aiba 150 de idei de afaceri, dar cred ca este oricand timp sa il actualizam cu urmatoarele, nu-i asa? 🙂

Repet ceea ce am spus si in introducere. 

Am ales sa vorbesc mai degraba de tipuri de produse si servicii in jurul carora sa iti faci o afacere in online SAU pentru jucatorii din online, mai putin despre idei de afaceri fizice.

Iti recomand, de asemenea, platforma Gomag daca vrei sa incepi si sa lansezi afacerea cat mai repede. 

Ai 15 zile la dispozitie sa o incerci gratuit, cu acces la toate functionalitatile, precum si o serie de pasi pe email din care colegele mele iti spun cap-coada cum sa iti lansezi magazinul.

Asa ca scapa de indoieli! Incepe sa faci ceva acum si vei avea propria ta afacere inainte sa iti dai seama.

Cosmin Daraban