Ghid: Idei de promovare pentru un magazin de jocuri si jucarii – Cum vinzi jucarii online

Idei de promovare pentru un magazin de jocuri si jucarii - Cum vinzi jucarii online

Magazinele cu produse pentru copii sau cu jocuri si jucarii online sunt din ce in ce mai populare.

… si nu doar in preajma sarbatorilor precum Paste sau Craciun .

De exemplu, in aprilie 2020, am vazut cresteri de peste 400% pentru magazinele cu jocuri si jucarii

Odata cu scoala online si mai mult timp petrecut cu copiii in case, a crescut si nevoia de obiecte si activitati care sa ii mentina ocupati.

Asa ca trendul acesta nu o sa scada prea curand.

Daca te bate gandul sa deschizi un magazin cu jocuri si jucarii, uite cateva sfaturi pentru o afacere profitabila si idei de promovare gata de aplicat.

via GIPHY

Cuprins Ghid Cum sa vinzi jucarii online + Idei de promovare

Cum sa iti gandesti afacerea cu jocuri si jucarii online

  1. Gaseste diferentiatorii!!!
  2. Targetezi copiii, dar vinzi parintilor
  3. Imagini clare, cu produsul din mai multe unghiuri
  4. Scrie descrieri detaliate de produs
  5. Personalizarea jucariilor

Idei de promovare pentru un magazin cu jocuri si jucarii online

  1. Marketingul bate preturile
  2. Review-uri si testimoniale foto / video
  3. Devino sursa de inspiratie si educatie cu materiale de ajutor
  4. Idei de articole pe blog
  5. Idei pentru captare lead-uri
  6. Idei de postari pe Social Media – Facebook, Instagram, YouTube
  7. Fa parteneriate cu influenceri si alte afaceri

Cum sa iti gandesti afacerea cu jocuri si jucarii online

1. Gaseste diferentiatorii!!!

Exista nenumarate tipuri de jocuri sau jucarii pe care le poti vinde online. De la cele cu licenta, care au deja un brand in spate, pana la jucarii handmade, placi senzoriale, puzzle-uri, jucarii din lemn, jucarii pentru interior sau pentru exterior, planse de colorat…

Multe. Multe.

Si pe atat de multi sunt si furnizorii pentru astfel de produse. 

Deci, ce te face diferit?

Gaseste lucrul care iti confera unicitate si pe care il poti folosi pentru a convinge parintii ca merita sa cumpere de la tine:

  • Esti unic distribuitor pentru un anumit tip de produs – insa aici ai grija, pentru ca va trebui sa faci si o strategie de educare a clientilor (astfel incat ei sa stie ce fel de produs e, la ce ii ajuta, de ce e mai bun decat alte produse similare etc.).
  • Impachetezi ofertele cum nu o fac ceilalti de pe piata – poate ai un serviciu dorit si cautat in plus (locuri de joaca, ai inventat un tip de activitate pentru copii, materiale descarcabile gratuite ori premium, oferi continut educativ pentru rezolvarea problemelor cu care se confrunta copiii si parintii etc.).
  • Oferi o experienta deosebita la fiecare comanda – atentii in colet, program de fidelizare, voluntariat pentru o cauza draga tie, parteneriat cu locuri de joaca sau scoli etc.

Adauga diferentiatorii in:

diferentiatori-magazin-jocuri-jucarii

  • Icon-urile de trust
  • In pagina despre noi din magazin
  • In reclame PPC
  • In bannere
  • In materialele pentru PR
  • In descrierile conturilor tale de pe orice platforma folosesti

Citeste si: Cum sa vinzi online produse pentru copii – Idei de promovare magazin

2. Targetezi copiii, dar vinzi parintilor

Cei care iti folosesc produsele sunt, intr-adevar, copiii. Dar, desi ei pot sa influenteze decizia de cumparare, nu sunt si cei care scot bani din pusculita.

Prin urmare, trebuie sa fii foarte atent cum iti promovezi produsele.

Trebuie sa combini emotionalul pentru copii, cu targetarea rationala pentru parinti. 

Pentru ca da, de multe ori parintii cumpara ceea ce le cer copiii – pentru ca au vazut reclame la TV sau pe YouTube sau au vazut aceleasi jucarii la prietenii lor.

Urmeaza aceste principii:

  • Mizeaza pe culoare – foloseste culori vii si vizualuri, si foloseste textele ca suport cu motivatii emotionale si rationale pentru parinti
  • Arata produsele in timp ce sunt folosite – de preferat, foloseste materiale primite de la clientii existenti, dar si video-uri sau imagini cu copii care se joaca sau despacheteaza produsele tale.
  • Foloseste remarketing – incepe prin remarketing pe produsul vizualizat in site si, daca dupa 3-7 zile nu este cumparat, continua cu produse vedeta si video-uri.
  • Creste bugetele in campanii, inainte de salariu si evenimente – jocurile si jucariile sunt produse necesare pentru sanatatea emotionala a copiilor si totusi, de multe ori sunt un moft. De asemenea, multe au preturi medii si mari pentru majoritatea audientei. Prin urmare, creste presiunea in perioadele de timp in care oamenii au si bugete sa le cumpere.
  • Mizeaza pe emotii precum nevoia de a proteja si mandrie – nu uita sa specifici cum si cat de sigure sunt produsele tale si in ce mod va ajuta copilul sa fie mai [inteligent / ascultator / fericit / istet etc.]

reclama-jocuri-copii

3. Imagini clare, cu produsul din mai multe unghiuri

Foloseste imagini cu produsul pe fundal alb – din toate unghiurile, dar si produsul in timp ce este folosit.

Astfel, clientii isi fac o idee clara despre produs, dar si despre cat de mare este sau cum poate fi folosit.

4. Scrie descrieri detaliate de produs

Clientii de produse pentru copii sunt atenti la cum se simte un produs – dimensiuni, material, senzatie la atingere, colturi, duritate, potentialul de a pune in pericol un copil.

Asa ca vino in intampinarea acestor intrebari si obiectii, oferind toate informatiile si raspunsurile pe care le cauta.

Ce sa includa descrierile de produse pentru jocuri sau jucarii:

  • Material din care sunt realizate
  • Abilitatile pe care si le dezvolta copii folosindu-le
  • Dimensiuni – inclusiv greutate
  • Pentru ce varsta sunt recomandate
  • Unde pot fi folosite
  • Recomandari de folosire
  • Recomandari suplimentare pentru siguranta
  • Avertismente (de exemplu, cand contin piese mici)
  • Imagini sau video-uri cu produsul in timp ce este despachetat / asamblat / folosit
  • Review-uri de la alti clienti (le obtii in timp)

descriere-produs-jucarii

5. Personalizarea jucariilor

Pentru parinti, cel mai dulce cuvant din lume este numele copiilor lor.

Mai nou, exista si o moda din a cumpara produse pentru bebe sau kinderi, care sa fie personalizate cu numele lor: trusouri de botez, imbracaminte, perne si paturici, decoratiuni, mici bijuterii etc.

Inclusiv jucariile sau jocurile pot fi personalizate cu numele copiilor.

Iar acest lucru reprezinta un mod de diferentiere fata de alte magazine. Gandeste-te putin la asta. 

Vezi daca merita sa investesti un buget pentru personalizarea articolelor pentru copii pe care le vinzi si cum ti s-ar schimba strategia.

Nici macar nu trebuie sa personalizezi toate jucariile – poti alege unul sau 2 tipuri de produse, care sa se transforme in produse tractor ce vor atrage in timp atentia catre intregul tau catalog.

Citeste si: 6 Aplicatii Gomag pentru magazine cu articole pentru Copii / Jucarii

Idei de promovare pentru un magazin cu jocuri si jucarii online

1. Marketingul bate preturile

Vezi tu, indiferent de ce buget ar dispune, parintii sunt dispusi sa plateasca bani grei pentru ca micutii lor sa fie fericiti, sa aiba oportunitatile de care ei nu au avut parte si sa fie protejati.

De aceea, in nisa jocuri si jucarii, pretul este doar unul dintre muuulti alti factori luati in calcul la decizia de cumparare.

Pana si in reclamele Google Shopping poti atrage clientul spre tine (chiar daca ai un pret putin mai mare decat restul), daca adaugi elemente vizuale de impact (reviews, reducere, tip de imagine).

De asemenea, in aceasta nisa functioneaza materialele de marketing demonstrative: unboxing, teste facute de autoritati recunoscute, recomandari de la experti sau alti clienti care au folosit produsele.

Investeste si in crearea unei comunitati in jurul brandului tau. Poate fi, de exemplu, un grup de Facebook pentru un anumit tip de jucarie sau un anumit set de abilitati pe care le dezvolta copiii folosind produsele tale.


2. Review-uri si testimoniale foto / video

Foloseste recenzii, teste si testimoniale peste tot: in site si in materialele de marketing. Hai sa vedem cum le poti obtine:

  • Testeaza tu si filmeaza / fa poze – mai ales daca e vorba de un joc sau o jucarie noua pe piata, e vital sa arati clar cum functioneaza sau cum se joaca. Chiar si cand e un produs deja cunoscut, nu ezita sa iti construiesti propriile materiale de marketing: texte, imagini, video-uri.
  • Ofera produsele prietenilor si familiei si roaga-i sa revina cu o parere sau chiar si video-uri in timp ce le folosesc.
  • Trimite jocurile sau jucariile catre influenceri relevanti – si care au o audienta potrivita, dispusa sa iti cumpere produsele. Invita-i sa creezi materiale demonstrative.
  • Cere activ testimoniale dupa fiecare comanda – trimite un email prin care ceri parerea despre produs.
  • Ofera recompense pentru recenzii – pot fi coduri de reducere sau inscrierea intr-o tombola lunara / concurs cu premii contra unui testimonial.

reviews-jucarii-jocuri

3. Devino sursa de inspiratie si educatie cu materiale de ajutor

In nisa jocuri si jucarii, audienta este una care se schimba constant (pentru ca micutii cresc), 

Dar provocarile la fiecare varsta sau prag de crestere sunt aproximativ aceleasi.

Cele mai potrivite jocuri pentru dezvoltarea capacitatilor motrice, pentru dezvoltarea creativitatii, pentru imbunatatirea raspunsurilor senzoriale, pentru memorie, pentru joc in echipa.

Idei de activitati pentru copii. Idei pentru cum sa nu imi mai stea copilul cu ochii in televizor. Sfaturi pentru tantrumuri. 

Inainte sa vinzi sau sa impingi un produs in fata, gandeste-te la problema sau situatia pe care o rezolva produsul respectiv. 

Creeaza colectii de continut care sa raspunda problemelor, cu link-uri si recomandari de produse potrivite si asa creezi un flux continuu de atragere a clientilor si fidelizare.

Daca esti suficient de bun, poti ajunge la stadiul in care clientii existenti iti fac reclama pe gratis, vorbind cu prietenii si cunoscutii lor despre produsele si magazinul tau.

4. Idei de articole pe blog 

  • De ce merita sa cumpere o anumita jucarie / joc
  • Idei de activitati [in vacanta de Craciun / in vacanta de vara / intr-o dupa-masa ploioasa / de 1 iunie etc.]
  • Sfaturi pentru ce sa faci cu jucariile vechi
  • Unboxing [nume produs] + vezi cum se joaca / idei de jocuri
  • Idei de cadouri pentru un copil de [varsta]
  • Serie de povesti scurte pentru copii – in timp (si cand aduni o baza de cititori) poti crea un concurs lunar in care selectezi si postezi cea mai draguta poveste trimisa de clientii tai.
  • Cum ajuta [nume produs] in [dezvoltarea memoriei copilului, cresti vocabularul sau orice alt beneficiu]
  • 5 Idei de organizare pentru camera copilului
  • Sfaturi pentru depozitarea jucariilor
  • 7 Activitati si jocuri distractive pentru copiii care se plictisesc usor [sau de o anumita varsta]
  • [Produsul lunii]: pareri, avantaje si idei de activitati 
  • Povesti / video-uri sau testimoniale primite de la clienti

blog-jocuri-jucarii-online

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

5. Idei pentru captare lead-uri

  • Wishlist – invita oamenii sa isi faca un cont in magazinul tau pentru a adauga produse in wishlist. De asemenea, poti sa le oferi optiunea de wishlist fara cont – cert e ca trebuie sa faci remarketing cu produsele adaugate.
  • Cupoane la ocazii speciale – poti cere data nasterii intr-un sondaj post comanda sau in momentul in care inviti clientii sa completeze datele contului (si le spui clar ca vor primi surprize si coduri de reducere la data respectiva). Mai simplu, poti aniversa data primei comenzi in magazin (ca sa nu te incurci cu date sensibile).
  • Webinarii – pot fi interviuri cu experti in parenting sau influenceri pe nisa jucarii si jocuri, prezentari, lansari de produs, Q&A etc.
  • Workshops pentru parinti – online sau offline in anumite locatii
  • Evenimente de lansare pentru jocuri si jucarii noi
  • Targuri – participi cu un stand la targuri deja consacrate de jocuri si jucarii sau pentru copii. Poti lua datele cu consimtamant, in momentul in care copiii participa la activitatile propuse de tine (sau oferi coduri de reducere).

Pont!

Nu uita ca trebuie sa intretii lead-urile, sa continui sa comunici cu oamenii pe adresele de email pe care ti le-au dat.

Citeste si 50+ Idei Bestiale pentru urmatorul tau email – gasesti idei pentru newsletter si mail-uri.

6. Idei de postari pe Social Media – Facebook, Instagram, YouTube

  • Concursuri si tombole – nu fa giveaway-uri pentru cresterea numarului de like-uri sau urmaritori. Mai degraba asigura-te ca din orice concurs obtii continut (comentarii, continut generat de clienti, povesti, date despre preferintele lor etc.)
  • Sfaturi rapide sau idei de activitati
  • Testimoniale si recenzii de la clienti
  • Poze cu echipa sau momente din culise
  • Provocari tip activitate cu copiii
  • Meme-uri sau postari funny despre stereotipurile vietii de parinte
  • Sondaje sau sa aleaga dintre doua variante
  • Live-uri sau video-uri cu experti de nisa, unboxing, tutoriale, prezentari de produs etc.
  • Aniversarea unor ocazii speciale sau zile internationale relevante

idee-postari-jocuri-jucarii

Pont!

Creeaza-ti un stil care sa fie usor de recunoscut. 

Indiferent ca folosesti aceleasi culori sau aceeasi tonalitate sau postezi despre un anumit subiect in anumite zile din saptamana. 

Antreneaza audienta sa te recunoasca si sa reactioneze la postarile tale.

7. Fa parteneriate cu influenceri si alte afaceri

Am zis si mai sus asta, dar nu strica sa o repet.

Cauta parteneri cu audiente proprii, catre care sa iti prezinti produsele. Poate fi vorba de influenceri si micro-influenceri, chiar si la nivel local.

parteneriat-influenceri-jocuri-jucarii

Poti chiar sa mergi la magazinele din orasul tau si sa discuti cu proprietarii, intreaba-i daca vor sa iti vanda in locatie unul sau mai multe dintre produsele tale. Fii deschis sa iti afisezi produsele peste tot.

Online, poti colabora cu afiliati de nisa, bloggeri pe baby & kids si poti sa iti listezi produsele in marketplace.

Calculeaza daca merita comisionul pe fiecare canal pe care vrei sa mergi si, daca raspunsul este da, fii prezent acolo.

Pe final, nu uita nici de campaniile PPC cu Facebook si Google Ads. Aloca buget in special pentru remarketing si recuperarea cosurilor si listeaza produse cu Google Shopping.

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau online cu jocuri si jucarii? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.