Stii care este cea mai frecventa plangere a clientilor de produse pentru copii?
Produsele pentru copii sunt scumpe!
In cea mai mare parte, afirmatia provine din faptul ca produsele pentru copii nu sunt pentru totdeauna.
Datorita “consumatorilor” lor, se potrivesc doar pentru o anumita perioada de timp, trebuie sa fie cat mai sigure cu putinta si unele au si tendinta sa fie stricate repede (well, nu pentru ca nu ar fi rezistente, dar daca n-ai trecut prin asta, nici nu ti-ar veni sa crezi ce forta poate avea un bebelus… din mai multe puncte de vedere).
Cauti idei pentru o alta industrie? Vezi ghidurile si gaseste nisa ta!
Totusi, afacerile cu produse pentru copii sunt profitabile – apar mereu clienti noi si cu nevoi din ce in ce mai variate.
Asa ca hai sa vedem cum sa vinzi online produse pentru copii si cum sa le promovezi, fara sa intri in pana de idei.
Cuprins Ghid Cum sa vinzi online produse pentru copii
- Alege o nisa de produse pentru copii
- Fa-ti un plan pe termen lung
- Discuta frecvent cu clientii tai si cauta micro momente
- Nu vinde mii de produse, de la multi furnizori
- Angajeaza oameni pasionati si implicati
Idei de marketing pentru un magazin online cu produse pentru copii
- Targeteaza grupuri de parinti (si nu ma refer doar sa intri in grupurile lor pe Facebook)
- Ofera raspunsuri la intrebarile frecvente prin blog si video
- Arata cum se foloseste produsul si cat este de sigur
- Creeaza grupuri de clienti si schimba ofertele pe masura ce kiddo creste
- Concentreaza-te pe diferentiatori
- Participa la targuri
- Colaboreaza cu afiliati si influenceri de nisa
- Organizeaza provocari si expozitii
- Promoveaza pachete de produse si seturi
Decide ce produse pentru copii vrei sa vinzi:
- Haine si incaltaminte pentru copii
- Produse pentru bebelusi – imbracaminte, biberoane, suzete, scutece, formule etc.
- Jucarii – interactive, educative, jocuri, jucarii de exterior, biciclete, figurine etc.
- Carucioare si sisteme de purtare – scaune auto, manduca, marsupii, wrap-uri
- Mobilier pentru camera copilului – pat, masute, comode, decoratiuni pereti etc.
- Produse pentru parinti – pompe de san, genti, centuri abdominale, cadouri etc.
- Produse pentru gravide – haine, perne pentru gravide si alaptat, cosmetice, agende
- Carti pentru copii
- Decoratiuni pentru petreceri – trusou botez, lumanari, baloane, farfurii si tacamuri etc.
- Produse de ingrijire pentru copii – cosmetice copii, detergenti, umidificatoare, termometre etc.
Cine iti cumpara produsele?
- Parintii
- Bunicii si alte neamuri
- Nasii
- Educatori, invatatori si profesori
- Institutii de invatamant
- ONG-uri care acopera nevoi ale copiilor
Cum sa iti gandesti afacerea online cu produse pentru copii
1. Alege o nisa de produse pentru copii
In domeniul produselor pentru copii, doi dintre factorii care stau la baza succesului sunt nisa aleasa si planul pe termen lung (despre care vorbim imediat).
Vezi tu, daca iti propui sa intri in piata si sa vinzi de toate, realist vorbind, iti faci firma degeaba. Poate o sa ai comenzi, mai intai sporadice, insa iti trebuie cativa ani si multi, multi bani ca sa ajungi la nivelul firmelor consacrate.
Pentru ca, pe de o parte, increderea parintilor se castiga doar in timp, si pe de alta parte, te bati cu branduri puternice, care au bugete ridicol de mari pentru a rula reclame pana nu mai pot.
De aceea, cel mai bine ar fi sa alegi o nisa sau chiar o micro-nisa.
2. Fa-ti un plan pe termen lung
Ai slabe sanse sa vinzi produse pentru copii daca nu ai o vechime in piata sau nu muncesti sa obtii dovezi de credibilitate din start.
Well, de fapt ai sanse sa vinzi pe termen scurt, daca vinzi un tip de produse pe trend.
Dar dupa ce trece trendul va trebui sa inchizi, pentru ca nu rezisti doar cu acel produs in magazin. De exemplu, era o vreme cu vanzari explozive pentru kendama sau fidget spinner.
Acum nu mai poti sa iti faci un magazin online doar cu asa ceva.
Revenind.
Un plan pe termen lung te ajuta sa iti organizezi miscarile in timp, produsele noi pe care vei dori sa le mai adaugi in magazin, precum si gradul de cunostinte pe care trebuie sa le ai.
Cel mai bun expert in domeniul tau trebuie sa fii tu.
Pentru ca, daca stii cum si de ce se folosesc produsele tale, iti va fi simplu sa faci video-uri demonstrative, sa iti ajuti clientii sa cumpere, sa faci webinarii si alte materiale de marketing convingatoare.
3. Discuta frecvent cu clientii tai si cauta micro momente
Micro momentele sunt ocazii cu intentie in care oamenii se duc pe un device sa caute raspunsuri pentru ceea ce vor sa stie, pentru locurile in care vor sa mearga, pentru ceea ce vor sa faca sau pentru ceea ce vor sa cumpere.
Si adevarul e ca parintii si orice alt segment de cumparatori de produse pentru copii au muuulte micro momente.
Asa ca vino in intampinarea lor prin continut pe multiple canale, usor de accesat mai ales de pe telefoanele mobile.
Pentru a oferi raspunsuri satisfacatoare, vei avea nevoie sa povestesti cu clientii tai (online, fata in fata, la telefon) si sa afli ce isi doresc (produse, informatii, resurse etc.).
Asculta activ si actualizeaza strategia de continut in functie de ceea ce afli de la ei.
Pont!
Un program de fidelizare in magazin te va ajuta sa discuti de pe o pozitie mai apropiata cu clientii tai. Ofera puncte de fidelitate, scrisori de multumire in colet, cadouri mici, acces la beneficii exclusive etc.
4. Nu vinde mii de produse, de la multi furnizori
Poti sa il consideri un sfat legat de primul punct, alegerea unei nise.
Atunci cand vinzi foarte multe produse, care vin de la tot atatia furnizori, la mijoc intervin incurcaturi legate de gestionarea comenzilor, a timpilor de livrare si a promisiunilor fata de clienti.
Ce faci cand ai o comanda cu 5 produse de la 5 furnizori, care toate vin intr-un interval de timp diferit?
Ce ii spui clientului? Probabil iti poti imagina reactia lui.
Asa ca gandeste strategic numarul de furnizori si de produse in site. Nu trebuie sa vinzi sute de produse, nu trebuie nici macar sa vinzi zeci de produse.
Poti face treaba buna inclusiv daca vinzi mai putin de 10 produse. In timp, iti poti extinde catalogul, pe masura ce cresc si resursele tale (oameni in echipa, spatii pentru stocuri proprii, bugete suplimentare pentru marketing etc.)
5. Angajeaza oameni pasionati si implicati
Daca iti propui sa vinzi produse pentru copii si sa vinzi constant (nu cate o comanda la 3 luni), trebuie sa fii pasionat de ceea ce faci.
Trebuie sa te implici si sa a rabdare cu clientii tai, atat cei care cumpara, cat si cei care folosesc produsele.
La fel trebuie sa fie si echipa ta.
In prima linie de promovare a magazinului tau se afla angajatii.
Cauta oameni cu pasiune si rabdare, care vin la munca sa isi faca treaba cat de bine se poate, nu sa faca timpul sa treaca mai repede.
Citeste si: 6 Aplicatii Gomag pentru magazine cu articole pentru Copii / Jucarii
Idei de marketing pentru un magazin online cu produse pentru copii
1. Targeteaza grupuri de parinti (si nu ma refer doar sa intri in grupurile lor pe Facebook)
Grupurile de parinti sunt cate in luna si in stele, pe toate canalele posibile si pentru o mie si una de motive.
Insa in functie de aceste motive apar si anumite nevoi care pot fi acoperite cu produsele tale (desi nu iti recomand sa arunci un link din senin, in orice grup te-ai afla).
Vezi din discutii ce au nevoie parintii sau invatatorii sau segmentul de cumparatori prezent acolo. Ofera-le ce au nevoie.
Pont! Fii chiar tu administratorul unui astfel de grup.
Mai mult, devino un expert in care clientii pot sa aiba incredere si de unde sa se documenteze corect.
De exemplu, parintii de nou-nascuti nu stiu cum sa faca diferenta intre produse. Alegerile lor sunt influentate in cea mai mare parte de mediul din care se documenteaza.
Fie el un grup de mamici, discutii cu alti parinti online, discutii in parc, sfaturi de la bunici si prieteni, sfaturi de la pediatri sau blogul unui magazin online etc.
2. Ofera raspunsuri la intrebarile frecvente prin blog si video
- Unboxing, ca sa vada ca produsul e sigur, usor de intretinut etc.
- Webinarii cu experti, doctori, specialisti
- Podcast scurt cu sfaturi pentru ingrjirea copiilor
- Podcast cu povesti de noapte buna
- Cum sa alegi jucarii potrivite pentru copilul tau [10 Idei]
- Tips & tricks de parenting pentru copiii pana in x ani
- Cum sa depozitezi mai simplu jucariile copiilor
- X retete si idei pentru diversificare
- Povestea unui client
- Cum iti ajuti copilul sa se dezvolte armonios
- Primii pasi: tot ce trebuie sa stii
- Prima zi la gradinita / la scoala: sfaturi pentru o zi fara plansete
- La ce sa te astepti atunci cand copilul [insert something-something here]
- Bebe plange non-stop: cum sa il calmezi
- Idei pentru o gustare sanatoasa
- Retete usoare pe care sa le pregatiti impreuna
- 5 Sfaturi pentru super tatici, de la super tatici
- Idei de poze funny cu copilul / bebele
- Cum sa creezi o rutina pentru bebelusul tau
- Sfaturi de parenting / stiluri de crestere a copilului
- 5 carti pe care sa i le citesti bebelusului tau
- Sfaturi pentru alaptare
- Esti proaspata mamica? Uite ce trebuie sa stii
- Kit-ul gravidutei – ce sa nu iti lipseasca din bagaj la nastere
- Review si idei pentru diverse jocuri si jucarii
- Idei de decoratiuni pentru un botez super cute
- 5 Idei de cadouri pentru un copil de 5 ani
- Idei de cadouri pentru botez / aniversari
- Experiente funny (si inviti parintii la interactiune)
- Cum il convingi sa adoarma [Tips&tricks fara lacrimi]
- Cum gestionezi criza de furie a copilului – Adio, tantrum!
- Geanta la control! 5 lucruri pe care sa le iei cu tine cand iesi cu bebe la plimbare
- Super Idei pentru camera copilului
Pont!
Toate aceste idei pot fi aplicate si in postarile pe Facebook, Instagram sau alte retele Social Media.
Nu uita sa iti optimizezi conturile, pentru a fi usor de gasit de catre clientii tai.
3. Arata cum se foloseste produsul si cat este de sigur
Una dintre principalele caracteristici cautate la produsele pentru copii este siguranta, faptul ca ele sunt sigure pentru copii.
De asemenea, clientii mai sunt interesati ca produsele sa poata fi folosite usor sau, chiar daca au instructiuni mai complicate, sa fie usor de inteles.
Aici intervii tu sau cineva din echipa ta. Creati materiale de ajutor, cu toate detaliile:
- Webinarii
- Video-uri tutorial – pune-le inclusiv in PAGINILE DE PRODUS!
- Demonstratii live la targuri si evenimente
- Demo si sesiuni 1 la 1 cu clientii – tu le arati personal cum sa foloseasca sau sa monteze un produs, ei repeta ceea ce ai facut tu.
4. Creeaza grupuri de clienti si schimba ofertele pe masura ce kiddo creste
Foloseste aplicatia grupuri de clienti din Gomag pentru a segmenta clientii in functie de varsta kinder-ului pentru care cumpara.
Aceste segmente se vor tot schimba de-a lungul anilor. Poate parea complicat, chiar o mare bataie de cap.
Insa trebuie sa recunosti ca nu e relevant sa trimiti email-uri sau sa faci reclame cu produse pentru bebe pana in 6 luni catre parinti care au cumparat astfel de produse acum 6 ani.
Nevoile clientilor, dar si ale copiilor, se schimba pe masura ce timpul trece. Asa ca ai grija sa ramai relevant in ofertele pe care le faci.
5. Concentreaza-te pe diferentiatori
Produsele tale sunt facute manual? Sau dintr-un material organic, fara alergeni? Sunt create pe principii Montessori? Sunt acredite de organizatia X sau Y? Sunt recomandate de X sau Y?
Gaseste insusirea principala care iti diferentiaza firma sau produsele de celelalte de pe piata. Raspunde la intrebarea: de ce ar trebui sa iti cumpere oamenii produsele? – si raspunde pe bune.
Apoi lauda-te cu diferentiatorii peste tot:
- Pe site
- In pagina despre noi
- In materialele de marketing
- Reclame PPC
- Comunicate de presa
- Email-uri si postari social media
- Materiale PR etc.
6. Participa la targuri
Atunci cand se organizeaza astfel de evenimente, nu le rata.
Sunt locuri in care parintii isi aduc deseori copii pentru ca au parte de experiente noi, locuri de joaca, sesiuni de pictura pe fata si alte activitati distractive si educative pentru cei mici.
Pe de alta parte, pentru cei mari targurile sunt ocazii sa gaseasca produse frumoase, idei noi pentru a ocupa eficient timpul copiilor si branduri fata de care sa devina loiali.
Asa ca participa si tu la astfel de evenimente sau targuri. Adu un stand si gandeste activitati impreuna cu copiii si parintii in care rolul principal sa fie jucat de produsele tale.
7. Colaboreaza cu afiliati si influenceri de nisa
Cu ajutorul unor tool-uri precum 2Performant (integrat gratuit in platforma Gomag) ai acces rapid la o multime de afiliati specializati, care lucreaza in domeniul tau de mai mult timp.
Gandeste un discount atragator si pune la indemana afiliatilor materiale pe care le pot promova cu succes: bannere, discount-uri, coduri de reducere, oferte speciale etc.
8. Organizeaza provocari si expozitii
Concursurile sunt o metoda intens folosita pentru a atrage public catre un brand. Personal, concursurile pe baza de like-uri si pe baza unor materiale create de copii, nu mi se par in regula.
Uneori, se ajunge la un nivel de presiune anormal din partea parintilor si inconfort emotional, sau mai rau, pentru copiii inscrisi in concursuri.
Asa ca, in locul acestor concursuri, poti sa organizezi expozitii cu lucrarile copiilor sau provocari, unde sa existe recompense pentru toata lumea – chiar daca top 5-10 primesc ceva mai consistent, de exemplu.
9. Promoveaza pachete de produse si seturi
Alta metoda de a stimula decizia de cumparare este sa iti grupezi produsele complementare in seturi si pachete de produse (ai aplicatie in Gomag).
Sigur, nu e obligatoriu. Insa in campanii specifice (de exemplu, pentru un anumit sezon sau pentru o anumita etapa de crestere a copilului) astfel de pachete pot fi motivul principal pentru achizitie.
De ce? Pentru ca oamenii au impresia ca asa castiga un pret mai bun si obtin mai mult decat daca ar cumpara toate acele produse separat.
In plus… obtin intreg pachetul, ceea ce inseamna sanse mai putine sa faca o alegere gresita – mai ales atunci cand nu se pricep prea bine sa faca diferenta intre produse si utilitatea lor pentru copil.
Testeaza sa vezi ce tip de pachete se potrivesc in magazinul tau.
Pont! Poti folosi si aplicatia Bundle pentru a crea produse unice in site.
Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau online de produse pentru copii? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.