Ghid: Cum sa vinzi intr-un magazin de electrocasnice online + Sfaturi de business

Idei de promovare pentru un magazin de electrocasnice online + Sfaturi de business

In general, magazinele care vand electrocasnice online, au in portofoliu si produse electronice sau orice altceva mai merge pe curent.

Cum ar fi masini de gaurit. 

Poti sa o faci si tu, sau sa te nisezi doar pe electrocasnice.

Mai trebuie sa stii ca daca te bate gandul sa iti deschizi un magazin de electrocasnice, vei avea ceva de dat din coate. 

Piata este super competitiva pe aceasta nisa si nu doar din partea marilor retaileri online, ci si din partea supermarket-urilor fizice. 

Insa daca te-ai decis ca acesta este drumul tau, noi suntem aici sa iti aratam cum sa il parcurgi mai usor, cu succes.

Cauti idei pentru o alta industrie? Vezi ghidurile si gaseste nisa ta!

via GIPHY

Vezi cum sa iti gandesti afacerea cu electrocasnice online, dar si cateva idei de promovare pentru magazinul tau.

Cuprins Ghid Idei de promovare pentru un magazin de electrocasnice

  1. Ofera plata in rate si optiuni multiple de plata
  2. Vinde pachete de produse pentru a creste valoarea comenzilor si fa cross-sell
  3. Ofera informatii complete despre produs, dar si comparatii intre produsele asemanatoare
  4. Ofera valoare adaugata prin servicii extra
  5. Pune accentul pe asistenta clientilor si raspunsuri rapide

Idei de promovare pentru o afacere cu electrocasnice online

  1. Stabileste un sales funnel si investeste, in special, in lead generation
  2. Gandeste o strategie de SEO care sa te ridice, incet, in Google
  3. Organizeaza happy hour random. Nu vrei happy hour? Fa campanii de marketing punctuale.
  4. Invita oamenii sa isi faca wishlist si conturi in magazin
  5. Foloseste email marketing si, in special, email-urile de recuperare cos + cerere recenzie
  6. Fidelizeaza-ti clientii si scade costurile de achizitie
  7. Creeaza continut in multiple formate si posteaza-le in Social Media
  8. Ruleaza campanii PPC
  9. Demo si demonstratii de functionare / video-uri
  10. Implementeaza o strategie de gestionare a reputatiei online

Decide ce vrei sa vinzi:

  • Electrocasnice mari: frigidere, cuptoare, masini de spalat haine / vase, uscatoare de rufe, aragazuri etc.
  • Electrocasnice mici: tocatoare, blendere, roboti de bucatarie, cuptoare cu microunde, hote, cafeterie, aspiratoare, fiare de calcat etc.
  • Aparate de climatizare: incalzire, racire, pentru aer, pentru apa etc.
  • Multiple tipuri de electrocasnice
  • Electrocasnice doar de la un anumit brand

Voiam sa ai in fata toate optiunile pentru ca, stii prea bine, produsele albe, produsele de mari dimensiuni, au alte conditii de livrare si stocare.

Asadar si costurile sunt mai mari.

Cui vinzi? Gaseste segmentele de consumatori catre care vei comunica

  • Cine ia decizia de cumparare? – cand te adresezi unei familii, trebuie sa intelegi ca decizia nu se ia repede si nici nu e luata de o singura persoana. Avand in vedere faptul ca produsele tale sunt, prin definitie, mai scumpe, decizia este luata de comun acord intre 2 sau mai multe persoane. Ai grija sa targetezi persoanele cu putere de decizie.
  • Care este locatia? – pentru clientii din locatiile in care ai depozit, poti oferi un program rabla pentru electrocasnice, adica un stimul in plus la decizia de cumparare.
  • Care este motivul din spatele achizitiei? – daca produsele pe care le au acasa s-au stricat sau le fac probleme, decizia de cumparare va fi una mai rapida. Dar daca clientul pur si simplu vrea alt design in casa, va sta un timp mai indelungat inainte sa ia decizia.
  • Sunt anumiti clienti fideli unui anumit brand de electrocasnice? – atunci are sens sa scoti in fata produsele brandului respectiv.
  • Care sunt optiunile alternative, fata de brandul tau, in raport cu ceea ce au ei nevoie? – aici ma refer la imaginea tipica a incercuirii produselor dorite din revistele saptamanale ale supermarket-urilor. De asemenea, oamenii sunt targetati cu oferte de la competitorii tai online. Aici trebuie sa pui accentul pe diferentiatorii tai, sub forma unor beneficii mai atragatoare, pe care oamenii le cauta.

Citeste si: 6 aplicatii Gomag pentru IT&C si Electrocasnice pe care sa le activezi chiar acum

Cum sa iti gandesti afacerea cu electrocasnice online

1. Ofera plata in rate si optiuni multiple de plata

Daca portofoliul tau consta in electrocasnice de lux, si te pozitionezi ca un magazin de lux, atunci e clar ca oamenii ce cumpara de la tine au un buget consistent si sunt capabili sa plateasca atat cat ceri.

Insa marea majoritate a consumatorilor nu dispun de fonduri extravagante. Cei mai multi dintre ei cumpara variantele cat mai ieftine sau cu preturi medii, si o fac din nevoie.

Asa ca vino in intampinarea lor cu optiuni de plata cat mai diversificate. Ofera-le, in special, posibilitatea de a plati in rate, astfel incat sa diminuezi pe cat de mult posibil senzatia de “durere de a plati”.

optiuni-multiple-plata

2. Vinde pachete de produse pentru a creste valoarea comenzilor si fa cross-sell

Si aici nu ma refer la clasicul 1+1, adica 2 produse de acelasi fel. 

Pentru ca si de-ar avea bani sa ia 2 frigidere sau 2 lazi frigorifice, de exemplu, e foarte posibil ca omul nu are spatiu unde sa le puna pe amandoua 🙂 .

Nu, aici ma refer la pachete smart, cu produse complementare sau produse care duc la o experienta completa.

De exemplu, electrocasnice + filtre sau accesorii. Masina de spalat rufe + detergent de rufe. Mixer de mana + cantar de bucatarie. Cuptor + tava + forme de copt. Uscator de par + perii.

Chiar daca vrei sa te specializezi pe electrocasnice, gandeste-te sa aduci in magazin si produse complementare – nu neaparat pe curent. Ci detergenti, accesorii, filtre, piese de schimb etc. Si fa recomandari de produse cross-sell!

Asa cresti valoarea comenzilor si oferi un impuls in luarea deciziei de cumparare.

recomandari-produse-electrocasnice-online

Pont! Poti folosi aplicatia Bundle din platforma Gomag, pentru a crea atat pachete de produse, cat si produse unice tip pachet, vandute individual.

3. Ofera informatii complete despre produs, dar si comparatii intre produsele asemanatoare 

Cine nu are experienta cu electrocasnicele, nu va stii cum sa identifice cel mai bun produs pentru el.

O colega imi povestea la un moment dat de soacra ei care a sunat-o sa ii trimita o lista cu cele mai ok telefoane de la un anumit brand. Pentru ca nu voia sa fie fraierita in momentul in care cumpara un nou telefonul.

La fel se intampla lucrurile si in nisa electrocasnice. Cei mai multi dintre clientii tai nu sunt oameni tehnici.

Nici nu stiu precis ce isi doresc. Dar nu isi doresc sa faca un targ prost sau sa se simta fraieriti.

Prin urmare, ajuta-i sa ia informat cele mai bune decizii. Adauga detalii complete in paginile de produs, inclusiv video-uri demonstrative si de prezentare.

De asemenea, ofera-le posibilitatea de a compara 2 sau mai multe produse. 

O poti face automat din site, dar si prin optiunea de consultanta la alegerea produsului – pe live chat sau la telefon.

consultanta-produse-electrocasnice

4. Ofera valoare adaugata prin servicii extra 

  • Instalare
  • Montaj
  • Service
  • Garantii extinse 
  • Serviciu buy-back / program rabla pentru electrocasnice – voucher sau reducere contra produsului vechi

Indiferent ce tip de serviciu extra alegi sa oferi, acesta poate fi gratuit sau contra-cost.

Foloseste aplicatia Gomag pentru a afisa aceste servicii in pagina de finalizare comanda.

Daca, in schimb, vrei sa afisezi serviciile in paginile de produs, activeaza si seteaza aplicatia Produs configurabil, pe care o gasesti tot in platforma Gomag.

extra-garantie-electrocasnice-online

5. Pune accentul pe asistenta clientilor si raspunsuri rapide

Din fericire si din nefericire, decizia de cumparare pentru produsele electrocasnice online se ia intr-un timp mai indelungat decat media.

Da, pot fi cumparate din impuls, dar nu vorbim de acelasi tip de impuls ca la fashion, sau produse de ingrijre personala sau produse cumparate din dorinta.

Asta inseamna ca ai un interval de timp mai indelungat in care sa persuadezi clientul sa cumpere. 

De asemenea, inseamna ca respectivul client poate fi distras mai usor de celelalte lucruri pe care le face si de marketing-ul competitorilor tai, directi si indirecti.

Prin urmare, datoria ta este sa ii captezi atentia si interesul si sa le mentii – sa il mentii pe client in site-ul tau, fara sa iti abandoneze cosul sau sa te paraseasca de tot.

In fruntea lucrurilor care ajuta aici (inainte de remarketing, exit pop-up cu reducere si mail-uri de recuperare cos) sta departamentul tau de asistenta clienti.

Foloseste aplicatii de live chat si deschide tu discutia, intreaba cu ce poti fi de folos si mentioneaza cel mai puternic beneficiu al tau – ca oferi nu stiu cat discount, ca ai nu stiu ce program de fidelitate, ca oferi cashback, ca ai livrare si montaj gratuit, orice faci tu diferit.

Asta le va atrage atentia si, foarte probabil, vor reactiona.

Pregateste-ti oamenii sa stie sa raspunda la intrebari si sa fie proactivi, sa recomande produse complementare, sa ofere solutii pe bune la nevoile clientilor.

Citeste si: Serviciul Suport Clienti Asigura Experiente Memorabile

Idei de promovare pentru o afacere cu electrocasnice online

1. Stabileste un sales funnel si investeste, in special, in lead generation 

La ce te ajuta un sales funnel?

La cel mai simplu nivel, te ajuta sa intelegi ca exista diferente mari de intentie intre utilizatorii care intra in site-ul tau. 

Iar canalul din care vin sau continutul prin care vin, te ajuta sa iti dai seama daca au un grad mai mare sau mai mic de interes sa cumpere de la tine.

Ceea ce…? Exact, te ajuta sa scazi costurile de achizitie!

Stii deja ca un sales funnel este compus din 3 etape mari:

  • Partea de sus (TOFU) – aici oamenii de-abia incep sa te cunoasca si incep sa fie atenti la tine
  • Partea de mijloc (MOFU) – aici sunt mai interesati, chiar iti dau date de contact sa afle mai multe
  • Partea de jos (BOFU) – aici ii convingi sa cumpere, oferindu-le stimuli pentru nevoile si dorintele lor

Pentru un magazin cu electrocasnice online, evident ca toate etapele sunt importante. 

Insa vreau sa intelegi importanta si sa te concentrezi pe partea de mijloc, acolo unde aduni lead-uri, oameni interesati, date de contact, pe care le cultivi apoi in vanzari.

lead-gen-ghid-abonare- popup

Cum poti sa faci lead generation?

  • Campanii PPC cu Google Ads, Facebook Ads catre un landing page cu lead magnet (catalog, cod de reducere, formular de inscriere in programul tau special dedicat comunitatii)
  • Facebook lead ads
  • Landing page cu lead magnet, accesat printr-un link din newsletter
  • Pop-up-uri in site cu formular de abonare sau care directioneaza oamenii spre un landing page
  • Chestionare pentru a cere parerea despre site, oferte
  • Consultanta si demo-uri

Nu are rost sa ma intind; pana la urma sursele de trafic pot fi pe cat de diversificate pe cat permite bugetul tau.

Cert e ca in nisa electrocasnice partea de lead generation ocupa un loc principal in strategia de vanzare.

Poti aloca datele de contact si agentilor tai de vanzari, pentru a face oferte personalizate fiecarui contact in parte.

2. Gandeste o strategie de SEO care sa te ridice, incet, in Google

Actiunile de SEO pentru electrocasnice online sunt cam aceleasi ca si pentru orice alta nisa. Gasesti sfaturi concrete, pe zile, in articolul Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile.

Pentru componenta de blog din strategia de SEO, vezi aici cateva idei de articole:

  • Raspunsuri la intrebari frecvente legate de magazinul si produsele tale
  • Update-uri legate de produsele tale
  • La ce sa fii atent cand vrei sa cumperi X [ia la rand top produse]
  • Cum sa montezi pas cu pas X [produs]
  • Cum sa folosesti [produs] in siguranta
  • Ce electrocasnice sa nu lipseasca din bucatarie / casa / living etc.
  • 5 Probleme comune la masinile de spalat vase si cum sa le rezolvi
  • Stil si utilitate: ce trebuie sa stii despre [produs electrocasnic] incorporabil
  • Unboxing produse noi
  • Ghidul tau cand alegi [produs electrocasnic]
  • Cum sa iti organizezi bucataria / locuinta in stil [stil]
  • Ce cadouri le-ar placea parintilor tai de Craciun
  • Ce poti sa gatesti cu un Multi cooker si cum sa o faci
  • Ponturi rapide pentru o factura electrica mai economica
  • Interviu cu influenceri din nisa
  • Cum arata o zi la biroul tau
  • Mituri din industrie distruse
  • Comparatii intre produse asemanatoare si cum il alegi pe cel potrivit
  • Idei de cadouri pentru casa noua
  • Cele 10 porunci cand iti alegi un nou frigider
  • Cum a fost la un eveniment din industrie si ce ai aflat
  • Curatenia de toamna: cum sa ai casa curata luna, fara stres

blog-electrocasnice-online

3. Organizeaza happy hour random. Nu vrei happy hour? Fa campanii de marketing punctuale.

O tehnica de marketing si, in acelasi timp, o decizie de marketing, organizarea de happy hours iti poate aduce clienti atenti in site, pregatiti sa cumpere.

Happy hour este, asa cum ii zice numele, o ora in care toate produsele din site sau doar anumite produse sunt la reducere.

De ce am spus random sau aleatoriu? Pentru ca atunci cand organizezi happy hour in fiecare saptamana, sa zicem, la aceeasi ora, practic iti antrenezi clientii sa astepte intervalul respectiv si sa cumpere doar atunci.

Ceea ce nu e indicat.

Insa daca ii obisnuiesti cu ideea ca faci happy hour candva, nedefinit, pe care il anunti din timp pe mail sau prin postari social media, antrenamentul e diferit.

Pentru ca oamenii vor incepe sa fie atenti la comunicarile tale.

Pont!

Daca nu esti confortabil cu ideea de happy hour, aplica aceleasi principii (anuntare din timp, oferta limitata, organizate aleatoriu) pentru campaniile tale de marketing: de sezon, de lansare produse, de fidelizare clienti etc.

4. Invita oamenii sa isi faca wishlist si conturi in magazin

Fiecare actiune de marketing a business-ului tau trebuie sa aiba un obiectiv. Crearea de conturi in site si completarea wishlist-ului sunt obiective destul de bune, pana sa ajungi la vanzare.

Pe baza informatiilor completate benevol de catre utilizatori ii poti retargeta cu oferte 100% relevante, care au din start mai multe sanse sa convinga.

Ce motive sa dai pentru ca oamenii sa isi faca un cont in magazin?

  • Obtin puncte de fidelitate – mentioneaza in paginile de produs cate puncte de fidelitate castiga la cumpararea produsului si conditia ca pentru a le aduna au nevoie de un cont in magazin
  • Isi vad istoricul comenzilor si al recenziilor publicate
  • Au beneficii extra doar in cont – cadouri, gift card, reduceri la produsele preferate etc.
  • Au campanii speciale dedicate, exclusive, la care ceilalti nu au acces.
  • Nu rateaza ofertele limitate cand au produsele pregatite in wishlist, nu mai pierd vremea cautand aleatoriu pe site.

Mentioneaza beneficiile in paginile de produs si, mai ales, in pagina de multumire dupa finalizarea comenzii si invita oamenii sa isi salveze detaliile comenzii in propriul cont.


5. Foloseste email marketing si, in special, email-urile de recuperare cos + cerere recenzie

Hai sa ne gandim putin. Cine urmareste newsletterele unui magazin cu produse electrocasnice online?

  • Cei care se aboneaza din reflex dupa o comanda – si trebuie sa iti scoti in evidenta subiectele, altfel marea majoritatea nu mai deschid mail-urile
  • Cei care descarca un material educativ si se asteapta sa primeasca acelasi tip de materiale in continuare – instalatori, distribuitori, alte magazine etc.
  • Cei care stau cu ochii pe reduceri

Cand oamenii se inscriu la newsletter, se asteapta sa primeasca cel putin un mail din partea firmei, la un interval de timp constant. Continutul acestuia depinde de cui din lista de mai sus te adresezi.

Pentru ca poti trimite newslettere segmentate, care sa raspunda in totalitate fiecarui segment in parte. Sau trimiti acelasi email cu un continut variat, din care sa isi aleaga fiecare ce doreste.

Asa ca uita-te la audienta ta si construieste newsletterele in functie de indicatorii pe care ii observi acolo.

Si, pentru ca ii convingi pe clientii tai sa isi faca un cont in site, ai posibilitatea sa le trimiti email-uri de recuperare cos, in momentul in care isi abandoneaza produsele. 

Foloseste aplicatia din Gomag pentru a recupera cosurile abandonate.

Nu uita nici de follow up dupa fiecare comanda. 

Pe langa mail-ul de multumire si cel cu recomandari de produse cross-sell, trimite si un email prin care ceri recenzii pentru produsele cumparate si testimoniale pentru magazin.

mail-cerere-recenzie

6. Fidelizeaza-ti clientii si scade costurile de achizitie

Produsele electrocasnice au o durata de viata destul de indelungata. Cu toate acestea, este loc de fidelizare pentru ca nu incerci sa vinzi acelasi tip de produs, ci si produse complementare.

Cum sa iti gandesti programul de fidelizare?

  • Imparte clientii in grupuri si fa-le oferte personalizate in functie de istoricul de achizitii
  • Ofera cadouri in functie de pragul de profitabilitate atins in sistemul de fidelizare – cu cat achizitiile sunt mai profitabile (pentru tine), cu atat cadoul e mai consistent
  • Ofera puncte de fidelitate – simplu, rapid si in mod automat
  • Implementeaza un program referral – recompenseaza clientii care iti aduc noi clienti
  • Foloseste o aplicatie cashback
  • Recompense in momentele aniversare – zile de nastere, aniversarea a 6 luni de cand a cumparat etc.

7. Creeaza continut in multiple formate si posteaza-le in Social Media

Postari, imagini, video-uri, gif-uri, meme-uri, webinarii live, prezentari SlideShare, articole pe blog. Vezi idei:

  • Povesti ale clientilor cu produsele tale – pot fi obtinute, de exemplu, in urma unui concurs sau giveaway
  • Pune accent pe emotie – cum se vor simti dupa ce iti cumpara produsele, ce rezultate vor obtine, cum le vor face viata mai usoara
  • Scenarii in care se pot afla clientii
  • Tutoriale de folosire a produselor, de instalare, de intretinere
  • Raspunsuri la intrebarile frecvente – poti organiza un live pe Facebook cu un specialist care sa raspunda sau cu un angajat din firma ta
  • Ponturi rapide
  • Continut cu produsul in timp ce este folosit – inclusiv story-uri pe Instagram
  • Sondaje din care sa aleaga produsul preferat, urmatorul produs lansat in magazin etc.
  • Premii si certificate obtinute – ajuta la incredere
  • Carusele pentru diverse produse, sau comparatii intre produse, sau liste cu top produse din diverse categorii

postari-social-media-electrocasnice

Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Social Media

8. Ruleaza campanii PPC 

O prietena imi povestea ca seful ei nu vrea sa faca PPC nici in ruptul capului, pentru ca tipul de la SEO i-a zis ca reclamele strica tot ce face el pe SEO.

Daca te-ai gandit si tu la asta, cel putin odata, vreau sa iti spun clar: reclamele Google si Facebook nu iti afecteaza direct strategia de SEO.

Reclamele din motoarele de cautare si SEO sunt doua chestii separate.

Google Ads ar putea avea un impact pe SEO, insa nu asa cum te astepti. Nu te va ridica mai sus in Google, nici nu te va impinge mai jos.

In schimb, un avantaj (si ma voi rezuma la asta, pentru ca nu e subiectul acestui articol) e ca ruland reclame pe cuvantul cheie cu care vrei sa rankezi primul, iti dai seama daca acel cuvant cheie este profitabil sau nu.

Iti dai seama daca merita sa investesti in SEO pentru el. 

Nu petreci luni sau ani pana ajungi pe prima pozitie si iti dai seama ca, de fapt, cuvantul cheie ales nu este unul comercial. Oamenii nu cumpara.

Dar, revenind.

Ruleaza reclame Google Ads (+ Shopping Ads), YouTube Ads, Facebook Ads, Spotify Ads.

Cea mai importanta regula? Iti promovezi in primul rand produsele de sezon (ex., aer conditionat vara, centrale iarna).

Investeste cu cap.

9. Demo si demonstratii de functionare / video-uri

Astazi tehnologia iti permite sa suplinesti pe cat de mult posibil nevoia clientilor de a atinge un produs inainte de a-l cumpara.

Cum dovedesti clientilor ca produsul tau este potrivit?

Simplu. Filmeaza-l.

Arata-ti produsele electrocasnice in mediul lor – in bucatarie, in living, unde ar trebui sa se afle. Arata cat de mari sunt sertarele sau cuva si ce cantitati suporta.

video-prezentare-electrocasnice-online

Filmeaza-ti produsele din toate unghiurile, cu zoom pe detalii. 

Invita clientii ambasadori de brand sa trimita video-uri si imagini cu produsele comandate, in timp ce le folosesc. Colaboreaza si cu influenceri care sa faca asta.

10. Implementeaza o strategie de gestionare a reputatiei online

Avand experienta cu ceilalti retaileri, multi clientii iti cauta magazinul pe Google, Facebook, forumuri, boguri. Cauta pareri si experiente, sa se asigure ca iau decizia corecta.

Asa ca fii atent la reputatia ta online. Seteaza-ti alerte pe Google si foloseste tool-uri premium de monitorizare, cum e BrandMentions. Urmareste:

  • Recenzii
  • Mentiuni de brand
  • Rating-uri
  • Interactiunea cu clientii

Pont! Raspunde la toate mentiunile si comentariile. Multumeste pentru cele pozitive si rezolva situatiile acolo unde apar probleme.

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau cu produse electrocasnice online? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.