Magazinele IT&C si electrocasnice, spre deosebire de fashion sau cadouri de exemplu, au cateva nevoi tehnice mai speciale.

De ce?

Pentru ca acest tip de produse vin la pachet cu servicii sau functionalitati in plus, ce pe de o parte ajuta ca o dovada de incredere pentru client (de ex. garantii) si, pe de alta parte, intregesc experienta clientului (de ex. servicii de instalare sau montaj).

Sa ai o aplicatie in platforma care iti permite sa pui la dispozitia clientilor toate aceste functionalitati extra e o mana de ajutor bine venita oricand.

via GIPHY

Asa ca despre asta o sa povestim azi.

Continuam seria de articole cu aplicatiile din platforma pentru diferite nise cu 6 aplicatii Gomag pentru IT&C si electrocasnice, pe care poti sa le activezi oricand astfel incat vanzarile sa curga in magazin cu minim de efort din partea ta.

Repet ce am spus si in primul articol din serie: discutam in special despre aplicatiile contra cost, ce pot fi activate indiferent daca ai abonamentul Start, Plus sau Pro. La final voi mentiona si alte aplicatii ce sunt active in functie de abonamentul ales.

Citeste toate articolele din serie:

1. Formular Garantie

Indiferent ca vinzi laptop-uri, telefoane, calculatoare, blendere, masini de spalat, imprimante, accesorii, gadget-uri sau… case de marcat, multe dintre aceste tipuri de produse vin standard impreuna cu o garantie.

Pe langa rolul sau principal, garantia functioneaza ca un impuls la decizia de cumparare pentru ca elimina o bariera din mintea clientului: aceea de “ce ma fac daca produsul se strica? Raman asa cu el pe cap sau trebuie sa dau o caruta de bani sa fie reparat?”

Prin urmare, in aceasta nisa iti recomand sa afisezi in site un Formular de garantie, pe care il poti activa din platforma din aplicatia cu aceeasi nume.

Ce se intampla?

Fomularul iti usureaza munca in momentul in care clientul tau trebuie sa trimita un produs in service. Acesta contine, pe langa datele clientului, datele produsului si a comenzii initiale, impreuna cu problemele pentru care e nevoie de aplicarea garantiei (defectiuni).

Dupa ce activezi formularul de garantie afiseaza link-ul spre el in pagina cu informatii despre garantii sau chiar in meniu – va fi mai usor de gasit pentru clientii care au probleme si, plus, transmite din start noilor clienti ca esti serios cu aplicarea garantiilor.

formular-garantie-gomag

Citeste si: 10 tipuri de magazine online pe care le poti deschide pe Gomag

2. Valoare comanda minima (pentru accesorii)

Ok, in general produsele din IT&C sau electrocasnice au preturi mai mari. Insa in aceasta categorie intra si accesoriile sau diferite gadget-uri la preturi foarte mici.

Daca lasi clientul sa cumpere o folie sau un incarcator, de exemplu, la 10-13 lei, nu e eficient nici pentru el pentru ca transportul s-ar putea sa il coste mai mult decat produsul in sine dar nici pentru tine.

Pentru ca fiecare comanda vine impreuna cu niste costuri, iar comenzile prea mici, recurente, ajung pana la urma sa iti afecteze fluxul de numerar.

Daca vinzi accesorii sau produse la preturi mici si vrei sa previi genul de situatii despre care am povestit mai sus, activeaza aplicatia Valoare comanda minima din Gomag.

Cum functioneaza?

Practic, tu setezi o valoare minima pentru cosul de cumparaturi, un prag la care clientul trebuie sa ajunga sau sa il depaseasca pentru a putea comanda.

Ideea e ca nu trebuie sa anunti sec (“comanda de 50 de lei ca sa iti putem trimite produsele”) ci te poti folosi de campul text din aceasta aplicatie pentru a-i oferi o explicatie subtil aranjata incat sa motivezi clientul sa cumpere cat mai mult – pentru ca e in beneficiul lui.

valoare-comanda-minima

3. Servicii

Adevarul e ca nu ai nevoie de preturi mai mici pentru a oferi o experienta de impact asupra clientului. Diferenta o poate face tipologia produselor si ceea ce faci extra pentru a intregi aceasta experienta.

De exemplu, vinzi centrale electrice? Spune-le oamenilor ca pot apela la echipa ta pentru instalarea, montajul acestora in mod corect.

Sau vinzi produse care au nevoie de avize? Ocupa-te tu de aceste avize.

Sau vinzi produse scumpe pentru care oamenii au nevoie de mai multe dovezi de siguranta inainte de a comanda? Ofera-le o garantie extinsa, indiferent daca gratuit sau contra-cost.

Toate aceste servicii suplimentare te diferentiaza de competitori si traseaza linia intre o comanda in site-ul tau sau un client pierdut.

Cum le spui oamenilor cat mai usor ca oferi ceva in plus? Prin activarea aplicatiei Servicii din Gomag.

Aceasta iti permite sa setezi serviciile suplimentare impreuna cu categoriile de produs aplicabile iar in pagina de finalizare comanda va afisa automat serviciile extra disponibile, astfel incat clientul sa aleaga daca se bucura de ele sau nu.

Vezi mai jos exemplul unui client la Gomag care foloseste aceasta aplicatie.

servicii-aplicatie-gomag

Pont! Poti folosi modulul Servicii si pentru a oferi servicii de impachetare a produsului cu diverse specificatii (ce tip de hartie sa fie folosita, cutie / plic, semnaturi sau mesaje personalizate etc.).

4. Downloads

Multe produse din nisa IT&C vin impreuna cu un manual de folosire, o carte a produsului cu specificatii, reguli sau instructiuni.

In magazinele offline, vezi aceste materiale dupa ce ai cumparat produsul si eventual te apuci acasa sa il studiezi. Dar nu crezi ca ai fi mai sigur de ce cumperi si cat de usor (sau nu) se instaleaza daca ai vedea manualul respectiv dinainte de a face comanda?

De aceea iti recomand aplicatia Downloads, in cazul in care ai fisiere PDF pe care ai vrea ca potentialii tai clienti sa le descarce.

Poate fi vorba de manualul de utilizare al produsului, fisa cu instructiuni, fisa de intretinere sau un ghid cu informatii despre tipul de produs. Sau chiar un catalog cu produsele similare si cum sa alegi cea mai buna optiune pentru tine.

Pentru a le afisa in site tot ce trebuie sa faci este sa activezi aplicatia Downloads, sa adaugi fisierele dorite impreuna cu titlurile acestora si sa selectezi produsele (sau categoriile) la care sa fie afisate.

Sa fim sinceri, cati dintre noi pastram cu sfintenie manualele produselor electronice pe care le-am cumparat? Nu mai bine le avem mereu la indemana in format pdf? 🙂

downloads-gomag

Citeste si: Vrei un Magazin Online la Cheie? Vino la Gomag!

5. Oferte

In nisa IT&C sau electrocasnice sau accesorii s-ar putea sa ai comenzi in bulk de la firme si clienti mari – poate le iau pentru a-si echipa biroul sau ma rog, pentru tine nu conteaza extraordinar de mult.

Aceste comenzi sunt profitabile pentru tine si, in general, vrei ca relatia cu respectivii sa continue pe termen lung.

Pentru ca echipamentele se mai strica si e normal ca dupa un timp sa fie inlocuite. Prin urmare, ai vrea sa fie inlocuite tot de la tine.

Asa ca le faci o oferta, o reducere din pretul total sau un pachet de produse premium, separat, disponibil doar lor.

Pentru a gestiona acest tip de clienti mai usor, direct din platforma, iti recomand sa activezi aplicatia Oferte.

Practic, aplicatia iti permite sa stabilesti colectia de produse incluse, reducerea de pret si sa setezi un mail personalizat pentru persoana catre care vrei sa trimiti oferta (poti adauga datele clientului manual sau automat, din baza ta de date din platforma).

Cu datele introduse se creeaza automat o oferta PDF, personalizata inclusiv cu datele tale de contact si de identificare a firmei.

Apoi poti sa trimiti mail-ul direct din platforma, imediat ce il termini sau oricand e cazul.

Sa construiesti oferta din platforma iti ia mai putin de un minut, deoarece tu ai deja produsele in magazin si trebuie doar sa le selectezi. La fel si cu datele clientului, in cazul in care il ai deja in baza.

Economisesti timp si scapi de stres, mai ales daca ai cereri de oferte destul de des.

ofertare-aplicatie-gomag

Pont! Inainte sa testezi aceasta functionalitate (daca acum incepi sa folosesti platforma Gomag) ai grija sa iti configurezi o adresa de email in magazinul de test, altfel mail-ul tau nu se va trimite.

Citeste si: Platforma Gomag vs alte platforme eCommerce

6. Produse Bundle

Despre produsele bundle am discutat intr-un intreg articol asa ca nu o sa ma intind aici prea mult.

Cand creezi pachete de produse nu doar ca dai impresia unui targ mai bun pentru client (de care poate chiar are nevoie) dar in acelasi timp iti cresti valoarea medie a comenzii.

In IT&C nu duci lipsa de combinatii de produse care ar putea trece drept un pachet de produse de neratat. Noi avem o clienta pe foto care foloseste cu succes pachete de produse, asa cum poti vedea si mai jos.

bundle-gomag-aplicatie

Insa bundle nu se preteaza doar pe foto: poti face pachete telefon + husa + folie + casti, laptop + licenta + HDD, smartwatch + smartwatch pentru copii si asa mai departe.

Pachetele functioneaza bine daca adaugi produse ce au sens luate impreuna, produse mici suplimentare care optimizeaza functionarea produsului principal comandat (ex. aparat foto + obiectiv + trepied).

Acum, pentru a crea un pachet de produse in Gomag activeaza aplicatia Produse Bundle si incepe sa profiti de ea.

Cand creezi un bundle, automat va fi afisat un produs nou in magazin (iti recomand sa adaugi in denumirea lui si cuvantul Pachet, pentru ca oamenii sa iti dea seama din start despre ce e vorba).

Indiferent daca oamenii intra direct pe el sau doar pe unul dintre produsele din bundle, pachetul va fi afisat atat pe pagina de produs cat si pe paginile produselor din care este alcatuit.

Citeste mai multe in articolul Cum Faci Product Bundling In Platforma Gomag.

BONUS. Idei de articole pe blog pentru IT&C si Electrocasnice

  • Raspunsuri la intrebari frecvente legate de magazinul si produsele tale
  • Update-uri legate de produsele tale
  • La ce sa fii atent cand vrei sa cumperi X [ia la rand cele mai importante produse]
  • Cum sa montezi pas cu pas X [produs]
  • Cum sa folosesti [produs] in siguranta
  • Ce electronice sa nu iti lipseasca din birou
  • Ce electrocasnice sa nu lipseasca din bucatarie / casa / living etc.
  • Sfaturi pentru electricieni (daca e cazul) [faci o categorie separata pentru cei ce ar putea fi interesati de informatii mai tehnice, avansate]
  • Unboxing produse noi
  • Interviu cu influenceri din nisa
  • Cum s-ar fi descurcat Isaac Newton pe internet [articol funny]
  • Cum arata o zi la biroul tau
  • Sfaturi pentru cei care stau toata ziua in fata calculatorului
  • Mituri din industrie distruse
  • Comparatii intre produse asemanatoare si cum il alegi pe cel potrivit
  • Idei de cadouri pentru colegul pasionat de IT
  • Cele 10 porunci cand iti alegi un nou frigider
  • Cum a fost la un eveniment din industrie si ce ai aflat
  • Lista evenimentelor din industrie la care pasionatii ar trebui sa participe

Desigur, aplicatiile Recuperare Cos si Cosuri abandonate (disponibile incepand de la abonamentul Pro) sunt must have in IT&C si electrocasnice.

Pentru ca la volumul de magazine din acesta nisa, e important sa faci tot ce iti sta in putinta pentru a atrage din nou atentia oamenilor ce au intrat odata in site si au ales un produs dar… ceva a intervenit si nu au mai finalizat comanda.

De asemenea, iti recomand aplicatia de Review-uri automate, despre care am discutat si in primul articol din serie. Lasa sarcina adaugarii recenziilor in seama propriilor tai clienti, imediat ce ii inviti automat sa isi exprime parerea asupra produselor comandate.

Tu cate dintre aceste aplicatii Gomag folosesti?

Daca vinzi in nisa IT&C sau electrocasnice sau accesorii, e momentul sa iti analizezi magazinul si sa arunci un ochi in Gomag Apps – acolo te asteapta aplicatii eficiente, ce te-ar scuti de o gramada de pierderi de timp si bani.

Inca nu vinzi cu platforma Gomag? Fa-ti un cont gratuit pentru 15 zile, alege abonamentul potrivit pentru tine si vinde pe banda rulanta, folosindu-te din plin de toate modulele pe care ti le punem la dispozitie!

PS. Am pregatit si teme Gomag ce merg super bine pe IT&C; eu iti recomand tema Techniq si tema Minimal. Vezi demo-urile si alege dintre cele 9 teme disponibile exact ceea ce iti place (avem si Editor de tema, pentru a le personaliza dupa bunul plac 🙂 ).

Citeste toate articolele din serie:

Cosmin Daraban