13 minute timp de citire

Health & Beauty reprezinta o categorie de produse ce nu se transpune la perfectie pe online.

De ce?

Ei bine, pentru ca o parte a experientei personale pe care o are fiecare client e data de simturi. Atingerea. Mirosul. Gustul. Observatul produsului cu proprii ochi.

Pentru ca e greu sa iti imaginezi ce se va intampla cand iti intinzi pe piele sau inghiti ceva cu care nu ai mai avut de-a face inainte.

via GIPHY

Pe de alta parte, romanii nu se feresc sa cumpere online cosmetice, suplimente alimentare, parfumuri, produse de igiena si asa mai departe. 

Valoarea medie a tranzactiilor pe Health & Beauty in 2018 a fost undeva la 213 RON, in timp ce rata de conversie medie a urcat pana la 1.21%, pe locul 3 dupa Librarii si magazinele de Home & Garden (conform GPeC).

Si noi, la Gomag, ne mandrim cu clienti mari si mici pe zona de Health & Beauty; pe o parte dintre acestia ii vei vedea in exemplele din acest articol.

Pentru ca da, azi continuam seria verii cu 8 aplicatii Gomag pentru Health & Beauty! 

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

Daca vrei sa iti deschizi un magazin online in aceasta nisa sau ai deja unul pe platforma si vrei sa valorifici la maximum solutia noastra, articolul de fata e exact ceea ce cauti.

Esti pregatit?

Hai sa vedem cum poti vinde mai bine, mai comod si mai eficient, folosindu-te de aplicatiile din Gomag.

  1. Valoare comanda minima
  2. Galerie imagini
  3. Marcaje promotionale
  4. Recuperare cos
  5. Reviews
  6. Puncte de fidelitate
  7. Cadouri in cosul de cumparaturi
  8. Bundle

1. Valoare comanda minima

Recunosc, nu ma pricep la produsele din nisa despre care vorbim azi. Si pe multe nici nu le inteleg 🙂 .

Dar nu despre asta e vorba. Pentru ca de-a lungul a peste 18 ani de lucru in eCommerce si analiza a magazinelor online, am observat tipare si nevoi care nu tin neaparat de tipologia produsului ci lucruri intelese de toata lumea.

Cum ar fi pretul.

De obicei, anumite produse cosmetice sau de sanatate au atat o dimensiune mica, dar si un pret mic. 

Mastile faciale, pensulele, aplicatoarele, creioanele sau diverse suplimente alimentare au un pret mai mic de 15 lei… in conditiile in care poate costul transportului lor e si mai mult de atat.

Ce faci in acel moment pentru a creste valoarea medie a cosului?

Pentru a-l opri pe client sa faca ochii mari la costul de transport si sa comande mai bine de la Avon sau de la mall sau mai stiu de unde?

Ii impui o suma minima pe care trebuie sa o depaseasca pentru a putea finaliza comanda.

Acest lucru functioneaza si ca un trigger pentru potentialul client. De ce? Pentru ca lui ii place sa rasfoiasca prin paginile site-ului, sa vada diferite produse, la fel cum face uzual si intr-un magazin fizic de cosmetice, de exemplu.

Asa ca ramane in subconstient cu dorinta de a cumpara mai mult, iar faptul ca tu il motivezi sa faca asta poate fi exact impulsul pe care il asteapta.

Ok. Cum setezi un astfel de mesaj in Gomag? Activeaza aplicatia Valoare comanda minima, din Gomag Apps.

valoare-comanda-minima-beauty

Tot ce trebuie sa faci in continuare este sa stabilesti suma minima si sa creezi un mesaj, asa cum vrei tu – in stilul tau sau standard – care va fi afisat in cosul de cumparaturi si il va indemna pe client sa cumpere peste limita.

Daca ai vrea sa setezi o valoare minima in magazinul tau pentru a te proteja dar inca te gandesti ca asa descurajezi potentialii clienti, vreau sa iti mai spun ceva.

Valoarea pentru comanda minima actioneaza si ca un filtru. Pentru ca niciodata nu iti doresti ca un client sa comande doar un singur produs. Dimpotriva, iti doresti clienti pentru care sa nu mai fie nevoie sa afisezi mesajul “cumpara mai mult, sa poti finaliza comanda”.

Citeste si: Platforma Gomag vs alte platforme eCommerce

2. Galerie imagini 

Aspectul vizual in Health & Beauty trebuie sa suplineasca toata celelalte simturi: mirosul, gustul, felul in care se simte produsul la atingere. Asa ca imaginile, gif-urile si video-urile sunt must-have.

Si nu in orice fel. 

Ci materiale de calitate, clare, ce prezinta produsele atat pe fundal alb, cat si in context, in timp ce este folosit, sprijinite de texte persuasive care sa proiecteze in mintea clientului modul in care s-ar simti, ar mirosi sau ar avea gustul.

Pe langa imaginile si video-urile de produs, in magazinul tau de Health sau Beauty poti folosi materialele vizuale ca sursa de inspiratie pentru clienti: cataloage get the look, ghiduri, galerie pentru inspiratie sau imagini testimonial trimise de catre alti clienti.

Impactul lor este cu atat mai mare cu cat sunt mai relevante pentru clienti.

Adevarul e ca tu nu ai cum sa stii precis cu ce intentie si in ce context au intrat ei pe site. Asa ca va trebui sa creezi surse de inspiratie pentru o multime de contexte si ocazii.

galerie-imagini-beauty

De exemplu, pentru cosmetice sau parfumuri sau produse de ingrijire personala afisezi colectii de produse pentru look de seara, look de festival, look nude sau tipuri de piele sau personalitate. Si asa mai departe.

Bun. Cum afisezi ordonat si estetic imaginile si textele intr-o pagina dedicata din site-ul tau? Folosind aplicatia Galerie imagini din Gomag Apps.

Am scris si in primul articol din serie despre cum poti folosi galeriile de imagini asa ca te invit sa citesti 8 aplicatii Gomag pentru Fashion – cum iti propulsezi vanzarile.

3. Marcaje promotionale 

Iti spun din proprie experienta: o afacere online nu merge fara sa faci marketing. 

Pur si simplu ai nevoie constant de trafic in site, atat trafic nou cat si clienti care au mai cumparat de la tine, pentru ca… doar asa ai catre cine sa vinzi.

Pe de o parte ai marketing-ul in afara site-ului (Google Ads, Facebook, Facebook Ads, Instagram, Influenceri etc.) dar pana la urma, cand oamenii ajung propriu-zis pe site, tu trebuie sa continui eforturile de marketing offsite si in magazin.

Asa ca ai nevoie de bannere frumoase si convingatoare, un Hello bar care sa semnaleze beneficiul principal sau oferta existenta si elemente care atrag atentia spre produsele pe care vrei cel mai mult sa le vinzi.

Pentru ca oamenii vad tot felul de optiuni in site-ul tau. 

In afara cazului in care intra chititi pe un produs si pe acela anume, tu trebuie sa ii ajuti sa diferentieze mai usor cele mai potrivite produse pentru ei.

Sau produsele care vin cu plus valoare: un discount, 1+1 gratis, cu transport gratuit, cu servicii extra sau cu demo sau cu mostre.

Cum faci asta? Cu ajutorul aplicatiei Marcaje Promotionale din Gomag.

marcaje-promotionale-meniu

Foloseste-o pentru a marca produsele din oferta si invita oamenii prin mesajul din hello bar / banner, sa le gaseasca in site. 

De exemplu, marcheaza produsele pentru vara in oferta summer sale cu un soare sau orice alt simbol se potriveste brandului tau.

Sau poti afisa un marcaj direct in meniu, cu 2-3 produse pe care tii neaparat sa le scoti in evidenta – poate vrei sa scapi de ele mai repede (de exemplu lichidarea stocului la final de sezon) sau sunt top produse si stii ca se vand foarte bine, astfel ca pot reprezenta un imbold pentru client sa adauge cel putin un produs in cos.

Modul in care le folosesti depinde de creativitatea ta dar cu siguranta te vor ajuta sa iti diferentiezi ofertele in site si sa comunici mesaje importante catre client: de ex. daca produsele pot fi incercate intr-un punct fizic dintr-o anumita locatie, daca produsele vin impreuna cu un cadou, daca pot fi incercate in prealabil cu ajutorul mostrelor etc.

Citeste si: Ce Gandesc Clientii Tai Chiar Inainte Sa Dea Click Pe Adauga In Cos

4. Recuperare Cos (Abonament Pro , Enterprise)

Oamenii abandoneaza cosurile de cumparaturi.

E un adevar universal valabil, atat online cat si offline. Dar avantajul e ca in online poti sa le recastigi atentia si sa ii convingi sa duca achizitia la bun sfarsit.

La Gomag, incepand de la abonamentul Pro, iti punem la dispozitie o aplicatie nativa in platforma pentru recuperarea cosurilor abandonate. Aplicatia Recuperare Cos functioneaza automat, trimitand un email clientului la un interval de timp setat dupa ce este semnalat un abandon.

Conditia e ca omul sa fie logat in contul lui din magazin, pentru ca aplicatia sa-i poata prelua adresa de email. 

Vezi tu, in Health & Beauty clientii sunt foarte nehotarati deoarece exista o multime de optiuni asemanatoare, diferentiate doar de detalii super fine. 

Un tus sa aiba un varf mai subtire sau mai gros, un ruj sa fie lichid sau mat sau un rosu mai deschis sau mai inchis. Sau o masca pentru par sa fie hidratanta dar sa intretina si parul vopsit.

Chiar sunt detalii super fine. 

Si nici potentialii tai clienti nu stiu precis de ce au nevoie sau ce le-ar placea. 

recuperare-cos-beauty-gomag

De aceea multi abandoneaza cosul pentru a compara alte optiuni, pentru a discuta cu prieteni care au mai folosit acel tip de produs sau chiar pentru a cere parerea pe grupuri de Facebook ori Insta ori alte retele.

Daca abandoneaza cosul nu inseamna automat ca o fac anume sa iti dezechilibreze tie zen-ul. S-ar putea sa se ia cu altele si sa uite de tine. Asa ca fii proactiv si atrage-le din nou atentia asupra ta.

Citeste si: Abandonarea Cosului: Cum Recuperezi Cosuri Pline De Bani

5. Reviews

Oh, recenziile, sufletul vanzarilor online. Recenziile sunt dovezi de incredere acordate de catre clienti, in fata viitorilor tai clienti.

Insa noi, oamenii, nu suntem inclinati natural sa le spunem si altora cat de mult ne-a placut un lucru, daca nu e vorba de un prieten, daca nu suntem intrebati sau nu obtinem ceva in schimb.

Asa ca trebuie sa ii iei de manuta si sa ii inviti personal sa le spuna si altora ce parere au, chiar la produsul pe care l-au comandat. Cum faci ca invitatia sa sune personal, chiar daca nu o trimiti tu manual?

Folosind aplicatia Review-uri Automate din Gomag Apps.

cerere-review-gomag

Partea faina aici e ca poti sa personalizezi foarte mult, inclusiv cu produsele comandate sau numele clientului, si poti sa creezi un mesaj super persuasiv.

De exemplu, profiti de ocazia sa ii mai multumesti odata clientului dar si sa ii ceri o favoare. Si in acest moment, declansezi in creierul clientului un intreg sir de procese.

Pentru ca daca totul a fost in regula cu comanda si produsul, ba mai mult, i-ai adaugat o atentie sau un cadou in colet, omul se va gandi ca tu i-ai facut deja o favoare. Asa ca nu va sta mult pe ganduri sa iti intoarca acea favoare.

Prin faptul ca scrie o recenzie la produsul comandat.

Cu cat ai recenzii mai diverse si mai relevante, cu atat produsul are mai multe sanse sa se vanda rapid, fara ca tu, personal, sa mai duci munca de convingere.

6. Puncte de fidelitate (Abonament Pro, Enterprise)

In general, produsele cosmetice, de igiena sau ingrijire personala si produsele pentru sanatate au o cantitate limitata, pentru o anumita perioada, in functie de numarul de folosiri.

De exemplu, un gel de dus nici nu te tine o luna sau poate vrei sa faci un tratament cu catina doar inainte de inceperea sezonului rece, in fiecare an.

Ce reiese de aici? Oamenii cumpara Beauty & Health nu doar constant, ci si in mod repetat, in functie de tabieturile personale. 

Iar daca au cumparat odata de la tine, ideal ar fi sa revina si data viitoare tot in magazinul tau. Cum ii determini sa faca asta?

Cu ajutorul aplicatiei Puncte de fidelitate din Gomag, care iti este disponibila incepand de la abonamentul Pro.

puncte-de-fidelitate-gomag

Punctele de fidelitate reprezinta un sistem standard de fidelizare a clientilor online, tocmai pentru ca da rezultate. 

Oamenii adora sa aiba beneficii in plus, mai ales ca isi pun la bataie banii si increderea… desi, pentru multi dintre ei e mai comod sa cumpere din acelasi loc, odata ce s-au convins ca produsele le raspund nevoilor.

Seteaza punctele de fidelitate in Gomag si anunta vizibil pe site ca ai adaugat un nou avantaj pentru clientii magazinului tau, care le economiseste bani sau le permite sa castige cadouri sau alte beneficii la fiecare achizitie.

7. Cadouri in Cosul de Cumparaturi (Abonament Plus, Pro, Enterprise)

Ca tot vorbeam mai sus de favoruri si imbunatatirea experientei clientului, cadourile sunt un mod sigur de a lasa o impresie puternica asupra audientei tale.

Avem si clienti care promit din site un cadou misterios in colet sau care trimit cadourile pentru a fi descoperite de catre clienti la deschiderea pachetului. 

Practic, creeaza o experienta de unboxing care ramane mult timp in mintea clientului.

Dar tu nu trebuie sa fii neaparat misterios cu cadoul gratuit pentru client. Pentru ca poate e chiar un produs pe care si-l doreste.

Cum ii oferi clientului variante dintre care sa aleaga cadoul preferat? Foloseste aplicatia Cadouri in Cosul de Cumparaturi, disponibila incepand de la abonamentul Plus in Gomag.

cadou-cos-beauty-gomag

Ofera cadouri dintre produsele cu preturi mai mici sau produsele pentru care vrei sa scazi stocul. 

De asemenea, in aplicatie poti sa setezi o suma limita peste care clientul trebuie sa treaca pentru a se putea bucura de cadou – asa ca, te rog eu, daca faci asta ai grija sa semnalezi in site ca oferi cadou la o achizitie de peste x lei.

Citeste si: 8 Aplicatii Gomag pentru Bijuterii & Cadouri in magazinul tau

8. Bundle

Produsele cosmetice, de ingrijire personala sau produsele pentru sanatate merg foarte bine in pachete / in seturi. Pentru ca in general, pe nisa Beauty & Health, produsele sunt complementare.

Nimeni nu se va mira ca prezinti un set mascara + ruj + blush sau o crema de maini + balsam de buze sau acid folic + magneziu + calciu.

Asa ca aici e rost sa cresti valoarea medie a cosului de cumparaturi si sa usurezi presiunea de pe umerii clientilor nehotarati sau care nu au rabdare sa se uite pe mai multe pagini de produs pentru a gasi tot ce le trebuie. 

Plus, le dai impresia ca tocmai sunt pe cale sa faca un targ super bun, pentru ca la set economisesc niste banuti.

Cum faci asta? Cu ajutorul aplicatiei Bundle din Gomag Apps. Activeaza-o si creeaza set-uri din produsele pe care le vinzi in magazinul tau. Testeaza, sigur vei vedea rezultate foarte bune.

Citeste si: 6 aplicatii Gomag pentru IT&C si Electrocasnice pe care sa le activezi chiar acum

Pe langa cele 8 aplicatii Gomag pentru Health & Beauty despre care am vorbit azi, platforma iti pune la dispozitie o multime de alte module, aplicatii si integrari pe care sa le folosesti pentru a castiga vanzari in fiecare zi: 

  • SEO Avansat
  • Locatii Multiple (in cazul in care ai si puncte fizice unde oamenii pot veni sa iti testeze produsele)
  • Grupuri de clienti, disponibila incepand de la abonamentul Pro (unde poti segmenta clientii direct in platforma in functie de locatie, clienti fideli, lista cu clienti problema etc.)

Si, evident, multe altele.

Ce-ti ramane de facut este sa intri in magazinul tau Gomag si sa iti activezi aplicatiile din articol care ar merge pe business-ul tau (de exemplu, daca vinzi cosmetice de lux, probabil nu ai nevoie sa setezi o valoare pentru comanda minima).

Nu vinzi inca pe Gomag? Ai ocazia sa iti faci un demo gratuit pentru 15 zile, sa vezi cum functioneaza aplicatiile si modulele din platforma noastra.

Abia apoi alegi abonamentul care ti se potriveste, cu super aplicatii incluse gratuit in functie de pachetul ales.

P.S. Pentru magazinele de Beauty & Health, eu ti-as recomanda tema Magnolia, tema Providence sau tema Factual. Insa decizia iti apartine, noi iti punem la dispozitie 9 teme Gomag dintre care sa o alegi pe cea preferata.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.