12 minute timp de citire

De astazi incepand dam startul unei noi serii de articole pe Gomag.

Vom povesti pe rand despre cele mai potrivite aplicatii Gomag pentru diverse nise in parte.

De ce?

Pentru ca deseori s-a intamplat sa discutam cu clientii iar ei sa ne spuna ca vor anumite functionalitati – functionalitati care exista deja in platforma, dar despre care nu stiu precis ce sunt sau cum functioneaza.

Asa ca azi incepem cu 8 aplicatii Gomag pentru Fashion iar in saptamanile urmatoare vom continua cu IT&C, produse pentru copii, bijuterii & accesorii, beauty & cosmetice, suplimente, auto & moto, cadouri si asa mai departe.

A, daca ai dori idei pentru o anumita industrie, lasa-mi un comentariu la acest articol si promit sa revin cu idei de aplicatii Gomag pentru nisa ta 🙂 .

Asadar Fashion. Hai sa vedem ce aplicatii din platforma te vor ajuta sa iti cresti vanzarile daca ai o afacere in aceasta nisa.

Atentie!

Voi discuta in special despre aplicatiile contra cost din platforma, deoarece acestea pot fi activate indiferent de abonamentul ales de catre tine.

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

Exista si aplicatii care sunt disponibile doar in functie de abonament si care nu pot fi activate daca ai un abonament mai mic. Insa daca voi pomeni despre acestea, voi specifica si tipul de abonament in care pot fi gasite.

Citeste toate articolele din serie:

1. Produs configurabil

Modulul Produs configurabil iti permite sa personalizezi orice produs din magazinul tau sau sa personalizezi experienta clientului tau.

Cum anume?

  • Sa zicem ca vinzi articole de imbracaminte sau incaltaminte sau genti personalizate. Activand produs configurabil, ii permiti clientului sa adauge un text sau imagine proprie care sa fie imprimate / cusute sau ce alt procedeu folosesti, pe produsul comandat. Produsul tau se transforma astfel intr-unul original, personalizat dupa nevoia clientului.
  • Poti folosi produs configurabil si pentru a indemna clientul sa cumpere un produs complementar cu produsul dorit, de obicei cu o valoare mai mica. De exemplu, daca vinzi o pereche de pantaloni barbatesti, poti adauga optiunea de a cumpara impreuna si o curea. Sau, de exemplu, pentru pantofi poti adauga sireturi, o crema sau o perie.
  • In cazul in care produsele tale sunt oferite frecvent drept cadouri, prin produs configurabil ii poti oferi clientului optiunea de a adauga o felicitare cu o urare personala sau impachetare speciala.

Practic, produsul configurabil reprezinta un mod de a oferi plus valoare clientului si, de foarte multe ori, e exact elementul ce te diferentiaza de concurenta.

In cazul magazinelor care vand produse personalizate cu mesajele clientilor, acest modul e perfect. Nu doar ca simplifica personalizarea ci este si usor de inteles pentru clientii tai.

Vezi exemplul unor clienti Gomag, mai jos:

produs-configurabil-gomag

Citeste si: 10 tipuri de magazine online pe care le poti deschide pe Gomag

2. Formular retur

Cred ca stii deja acest lucru: industria fashion se confrunta de regula cu una dintre cele mai mari rate de retur din piata.

Cumva, e usor de inteles de ce.

De obicei oamenii isi comanda masurile gresite fie pentru ca nu stiu precis ce marimi poarta, fie marimile din magazine difera de ceea ce sunt ei obisnuiti, fie din comoditate comanda mai multe marimi, le incearca acasa si fac retur pentru produsele care nu li se potrivesc.

Indiferent de motiv, e bine sa fii pregatit cu o politica de retur completa, care sa explice conditiile sistemului tau precum si situatiile in care produsele nu pot fi returnate (cum ar fi produsele personalizate, produsele excluse din motive de igiena, cum ar fi lenjeria intima etc.).

De asemenea, pune la dispozitia clientilor un formular de retur usor de completat, direct in site. Iar aici poti activa aplicatia Gomag Formular retur.

formular-retur-gomag

Gasesti formularul de retur, odata activat, in sectiunea Pagini din tab-ul Continut asa ca aici il mai poti edita, in cazul in care vrei sa adaugi alte informatii importante legate de retur.

Dupa ce termini cu editarea adauga un link spre pagina cu formularul (URL-ul ar trebui sa fie de forma domeniultau.ro/formular-retur-produse) in pagina politicii de retur.

Asa va fi mai usor de accesat de catre clienti iar procesul de retur va merge mai rapid, fara complicatii.

Rata de retur ti se pare prea mare si iti afecteaza cash flow-ul? Vezi aici Cum scazi rata de retur in magazinul tau online.

3. Review-uri automate

Testimonialele si recenziile la produs au o putere de convingere extraordinara asupra potentialilor clienti.

Practic, sunt dovezi ale faptului ca magazinul tau e de incredere iar produsele chiar arata asa cum spui tu in descriere si imagini. Cu cat ai recenzii mai complete, cu atat decizia de cumparare a viitorilor clienti va aparea mai repede.

Dar pentru asta trebuie sa bati fierul cat e cald si sa ceri testimoniale la un interval de timp scurt fata de achizitie, sa surprinzi si sentimentul de entuziasm la primirea produselor.

Evident, ar fi moartea pasiunii sa trimiti personal un mail dupa fiecare comanda.

Dar vestea buna e ca poti automatiza tot acest proces.

Aplicatia Review-uri automate din Gomag iti permite sa setezi un email cu variabile (campuri dinamice ce se completeaza automat in functie de comanda si informatiile clientului) si care se trimite automat la un interval de timp setat dupa comanda.

review-uri-automate-gomag

In acest mail ii ceri clientului parerea si chiar sugestiile exact pentru produsul sau produsele comandate.

Poti personaliza mail-ul cu numele si / sau prenumele clientului, denumirea produsului, numarul comenzii, imaginea produsului, adresa de email si URL-ul pentru review (URL-ul spre pagina de produs in care oamenii au un formular de completat pentru a lasa o parere).

La drept vorbind, aplicatia review-uri automate te scapa de o adevarata corvoada si va functiona automat fara ca tu sa te intrebi panicat daca ai trimis mail-ul pentru recenzii dupa fiecare comanda.

Recenziile vor veni de la sine, fara ca tu sa iti bati capul continuu cu ele.

Descopera in articol Cum sa generezi testimoniale puternice in magazinul tau.

4. Comenzi rapide

Uneori, oamenii sunt grabiti. Sau poate au intrebari si au nevoie de ajutor. Sau pur si simplu le este mai comod asa.

Asa ca nu isi introduc toate datele si nu comanda produsul prin procesul standard ci vor o comanda rapida, situatie in care ii va suna cineva de la magazin pentru a stabili toate detaliile comenzii.

Daca in magazinul tau de Fashion te trezesti des ca esti sunat de oameni care vor sa comande, aplicatia Comenzi rapide din Gomag e exact ceea ce ai nevoie.

Vezi tu, daca oamenii te suna, posibil preluarea comenzii va dura mai mult deoarce trebuie sa afli, in primul rand, de ce produs sunt interesati.

Spre deosebire de aceasta situatie, la comenzile rapide tu stii deja ce produs vor sa comande asa ca in momentul in care ii contactezi pentru a cere detalii, stii deja ce marimi, culori sau alte versiuni ai disponibile sau nu, si ai o idee despre persoana pe care o suni (de ex. sex, varsta si, in functie de produsul dorit, iti poti face o idee si de ce are nevoie de el).

Asadar ai mai mult control asupra conversatiei si poti sa te pregatesti din timp cu optiuni de upsell / cross-sell potrivite pentru produsul vizat.

comanda-rapida-gomag

Daca vrei sa faci vanzari mai profitabile si mai mari la telefon (tu si echipa ta), iti recomand Ghidul convorbirilor telefonice – cum conduci profitabil discutiile cu clientii la telefon. Il gasesti atat in modulul Academia din platforma, cat si in Academia de eCommerce.

5. Galerie imagini

Pe fashion fotografiile sunt cele care determina vanzarea.

Nicio descriere de produs, indiferent cat de superba ar fi, nu o sa poata inlocui o colectie de imagini cu produsul pe care vrei sa il vinzi.

Pentru ca tu poti sa tot zici cat de bine o sa tina de cald geaca pe care vrei tu sa o vinzi sau cat de pufoasa se simte la atingere daca, de fapt, arata ca o patura zdrentuita, cu gauri pentru cap si brate.

Numa’ zic.

Pe langa imaginile standard de produs, in fashion te ajuta si imaginile cu produsul in timp ce e folosit, chiar imagini cu clientii tai care iti imbraca produsele.

Unul dintre clientii nostri foloseste aplicatia Galerie imagini pentru a afisa fotografii cu clientele si clientii sai, inclusiv celebritati care ii poarta colectiile de imbracaminte.

galerie-foto-gomag

Iti dai seama ca forta testimonialelor foto este cu atat mai mare cu cat subiectele acestora sunt mai cunoscute si mai vizibile in fata publicului tau tinta.

Pe langa afisarea testimonialelor foto, modulul Galerie imagini poate fi folosit si intr-un landing page special pentru o oferta.

De exemplu, daca vrei sa afisezi colectia noua, proaspat lansata, sau colectia rochiilor de mireasa pentru vara 2019 sau colectia tricouri personalizate pentru iesiri la gratar.

Sau orice iti poate trece prin minte.

Impactul vizual va fi cu atat mai puternic daca imaginile sunt ordonate si insotite de o descriere convingatoare.

Citeste si: Cum Sa Pregatesti Fotografiile De Produs Pentru Magazinul Tau Online

6. Marcaje promotionale

Am mai discutat despre modulul marcaje promotionale.

Acestea te ajuta sa scoti in evidenta anumite produse in paginile de categorii sau homepage – poate ca fac parte dintr-o anumita oferta, sunt produse noi, sunt produse insotite de anumite cadouri sau pot fi gasite in diverse locatii.

In fashion te pot ajuta sa scoti in evidenta un produs dintr-o colectie de produse asemanatoare.

De exemplu, daca ai in pagina de categorie foarte multe modele de rochii, cu diverse croieli, diverse imprimeuri sau combinatii de culori, cu ajutorul marcajelor promotionale poti scoate in evidenta cateva dintre modele, pe care vrei sa le vinzi mai bine.

Marcajul va functiona ca un stimulent mai ales daca potentialul client nu a ajuns in site cu o idee clara asupra produsului pe care vrea sa il cumpere. Si stim cat de nehotarati suntem noi oamenii in general, mai ales daca optiunile sunt foarte multe.

Ei, marcajele promotionale reduc senzatia ca ai prea multe optiuni si delimiteaza produsele prioritare.

marcaj-promotional-fashion

Vezi in detaliu cum functioneaza si cum poti sa folosesti aplicatia in articolul Marcaje promotionale in magazinul tau Gomag – Cum le folosesti?.

7. Ghid Marimi pop-up

Despre relatia problematica marimi – retur am discutat si mai sus, la formularul de retur.

Pentru a preveni, pe cat iti sta in putinta, o rata de retur mare iti recomand sa lucrezi la capitolul afisare marimi si sa pui la dispozitia oamenilor un ghid de marimi potrivit pentru produsele din magazinul tau.

Chiar daca nu lucrezi in industria fashion stii ca marimile difera in functie de producatori sau branduri, si e extrem de enervant sa vezi ca un produs pe care il crezi marimea ta (pentru ca aproape toate hainele tale sunt exact aceeasi marime) ti-e prea stramt sau prea larg.

Ca proprietar de afacere pe fashion ai nevoie de modulul PopUps din Gomag, unde poti crea un pop-up pentru variante, in care afisezi imaginea cu marimile corespondente produselor din magazinul tau.

popup-variante-gomag

In Gomag ai avantajul ca modulul PopUp e nativ in platforma (nu ai nevoie de integrari cu terte parti sau alte complicatii) si, pe deasupra, e gratuit indiferent de abonamentul ales.

Foloseste-te cu incredere de aceasta optiune, mai ales ca stii ca te poate ajuta sa scazi rata de retur.

8. Integrare cu Glami

Glami este un un catalog de colectii fashion prezent pe pietele a 8 tari, printre care si Romania, in care iti poti expune produse din propriul magazin online.

Practic, pentru tine poate fi o sursa suplimentara de trafic catre magazin, mai ales ca inscrierea in motorul de cautare este gratuita.

integrare-glami-gomag

La fel si integrarea Glami cu platforma Gomag. Pentru integrare va trebui sa generezi un feed (atentie, aici vei avea nevoie si de API Key).

Produsele tale sunt afisate in motorul de cautare iar daca oamenii intra in detaliul de produs sunt redirectionati automat catre pagina ta de produs – comanda se face tot in site-ul tau.

BONUS. Idei de articole pe blog pentru Fashion

  • Ce sa porti de [Valentine’s Day, Paste, Craciun, noaptea de Revelion, cocktail party, la un date, la birou, la o petrecere pe plaja etc.]
  • Wishlist-ul tau de Fashion (ii poti oferi un fel de checklist sau agenda)
  • Cum sa iti impaturi corect hainele
  • Cum profiti de tot spatiul din dulap
  • Trenduri pentru anul viitor / toamna / sezon
  • Mituri din Fashion in care sa nu mai crezi
  • Ce greseli de fashion sa eviti pentru un stil de invidiat
  • Stilul [cutare] – tot ce trebuie sa stii
  • Accesorii care nu au voie sa iti lipseasca din dressing
  • Trenduri Fashion pe care lumea le uraste
  • Checklist inainte de calatorie – ce sa nu uiti acasa
  • X top accesorii care transforma orice look
  • Cum iti transformi look-ul de zi pentru unul de seara
  • Top 5 outfit-uri pentru [primavara, vara, toamna, iarna, birou, calatorii etc.]
  • Recenzie la un eveniment de Fashion
  • Interviu cu un blogger / influencer pe fashion
  • Costume de baie incredibile pentru iesiri de neuitat pe plaja
  • 5 Moduri in care sa porti albastru iarna
  • [Style icon ex. Little black dress] si cum sa o porti
  • X sfaturi de fashion pentru cand te simti lenesa
  • Sfaturi pentru cumparaturile online
  • Cum alegi geanta perfecta pentru outfit-ul tau
  • Continut generat de clienti – ex. Povestea unei cliente
  • Cum recreezi look-ul unei celebritati
  • Ar trebui sa porti [slapi] cu [jeansi]?
  • Cum iti alegi hainele perfecte in functie de culoarea parului
  • Concurs pentru castigarea unor vouchere pentru cumparaturi in site

Citeste si: Platforma Gomag vs alte platforme eCommerce

Evident, aplicatia de recuperare cos este si ea un plus daca vinzi pe nisa fashion – e disponibila in Gomag incepand de la abonamentul Pro. Asa iti poti recupera cosuri pline de bani, ce au nevoie doar de un imbold pentru a se transforma in comenzi finalizate.

Astazi am discutat despre 8 aplicatii Gomag pentru Fashion pe care le-am vazut mai rar folosite de clientii nostri pe fashion dar care le-ar putea da avant vanzarilor.

Daca te afli in aceasta nisa, sfatul meu e sa tii cont ca ai la indemana foarte multe aplicatii usor de folosit, direct in platforma, ce iti pot creste vanzarile, scazand in acelasi timp costul de achizitie si alte costuri ale afacerii.

Inca nu vinzi pe Gomag? Incearca platforma gratuit pentru 15 zile si descopera aplicatiile despre care ti-am vorbit in acest articol.

Si fii pe faza, urmeaza si alte articole in aceasta serie, pe parcursul saptamanilor urmatoare!

Citeste toate articolele din serie:

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]