6 minute timp de citire

Noi, oamenii, ne pricepem la alegeri… si nu prea.

In contextul vanzarilor si a conversiilor, ma refer la efectul psihologic negativ pe care il are afisarea prea multor optiuni in paginile web.

Cand afisezi prea multe butoane call-to-action si ii dai omului prea multe directii in care ar putea sa mearga.

Prea multe produse afisate pe pagina.

Prea multe optiuni asemanatoare, fara a fi diferentiate in vreun fel.

sursa: Imgur

Imagineaza-ti ca intri intr-o pagina de categorie si tu nu stii precis ce ai vrea sa cumperi – esti mai degraba in vizita, ai potential sa faci o achizitie, ti-ar placea un boost de dopamina dar mai ai nevoie de ceva, un impuls, sa faci o alegere.

Ce efect ar avea asupra ta sa vezi o lista lunga de produse asemanatoare?

Dar sa vezi un produs care iese in evidenta fata de celelalte, marcat cu Best Seller? Sau un produs cu eticheta de cadou sau 1+1 sau bulina cu 50% reducere?

Le-ai observa mai repede decat pe celelalte, nu-i asa? Si poate chiar te-ar determina sa faci achizitia.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 5.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Exact pe acelasi principiu am creat functionalitatea Marcaje Promotionale, in platforma Gomag.

Si exact despre acest subiect vom povesti in articolul de azi: marcajele promotionale in magazinul tau Gomag, de la de ce sa le folosesti, cum sa le setezi si pana la situatii in care sa le aplici pentru un impact puternic asupra clientilor tai.

Ce sunt marcajele promotionale Gomag?

Practic, reprezinta o metoda prin care sa diferentiezi un produs sau o colectie de produse prin aplicarea unor simboluri particulare sau afisarea lor intr-un carusel pe pagini specifice.

De exemplu?

Poti sa afisezi pe prima pagina a magazinului topul celor mai cumparate produse.

Sau poti sa marchezi diferit produsele care au stoc mai putin de 7.

Sau sa afisezi in paginile de categorie produsele participante in promotia de sezon.

Sau sa selectezi 2-3 produse favorite si sa le afisezi direct in meniul aferent, cu imagine, nume produs si pret.

marcaje-promotionale-meniu

De ce sa le folosesti?

Pentru ca marcajele promotionale transmit informatii suplimentare care sustin decizia de cumparare, atrag atentia asupra unor produse pe care vrei sa le scoti in evidenta si ofera un impuls oamenilor sa faca o alegere mai rapid.

De unde le setezi?

Marcaje promotionale este o functionalitate premium in Gomag, asa ca pentru a le putea folosi trebuie sa activezi functionalitatea din Gomag Apps.

Odata ce faci asta, le vei gasi in admin, in sectiunea Module.

Pentru adaugarea unui nou marcaj, da click pe butonul Adauga un marcaj din partea de sus a paginii, si completeaza urmatorii pasi:

  1. Alege un nume pentru marcaj, pentru a-l putea diferentia de celelalte in admin. Acest nume va fi vizibil si in magazin.
  2. Alege tipul de marcaj promotional pe care il doresti si fa setarile din formularul ales.

Icon – pe poza fiecarui produs pentru care activezi marcajul se va afisa iconita / simbolul pe care il alegi.

  • Afisare in – Alege daca vrei ca iconita sa fie vizibila doar atunci cand produsele sunt afisate impreuna pe o pagina („Listare”), doar pe paginile produselor („Detalii”), in ambele cazuri sau direct in meniu.
  • Icon – Incarca din calculatorul tau imaginea pe care vrei sa o afisezi pe poza (de ex. Nou, Reducere, 1+1 gratuit, Stoc epuizat, icon care reprezinta un brad pentru Craciun, un ou de Paste, Black Friday, soare / vara etc.)
  • Link – Optional, poti introduce aici un URL spre care sa duca marcajul.
  • Activ – Alege daca marcajul este vizibil in magazin sau nu.
  • Selectare produse – Alege produsele pentru care se aplica marcajul promotional pe care il creezi. Se va afisa lista cu toate produsele din magazin, iar tu le poti alege pe cele dorite.

marcaj-promotional-gomag

Carousel Produse – Daca optezi pentru acest tip de marcaj, produsele pentru care activezi marcajul vor fi afisate sub forma unui carusel pe pagina sau paginile alese de tine.

  • Afiseaza in – Alege pagina sau paginile pe care vrei sa fie afisat caruselul de produse. Pentru a selecta mai multe pagini, tine apasata tasta „Shift”.
  • Daca ai selectat si o categorie, alege pozitia in pagina de categorie in care va fi afisat caruselul.
  • Activ – Alege daca marcajul este vizibil in magazin sau nu.
  • Selectare produse – Alege produsele pentru care se aplica marcajul promotional pe care il creezi.

marcaje-promotionale-homepage

  1. Da click pe Salveaza marcajul promotional iar daca ai ales ca acesta sa fie activ, atunci marcajul se va aplica imediat.

E super simplu de setat iar sfatul meu este sa te joci cat mai mult – testeaza fiecare tip de marcaj, vezi cum arata mai bine, pe ce pagini iese mai rapid in evidenta si testeaza o perioada mai indelungata pentru a vedea care sunt reactiile clientilor.

Pont!

Dupa ce setezi marcajele promotionale, poti manevra produsele si marcajele cu ajutorul GoBot: sa treci produsele dintr-un marcaj in altul, sa afisezi sau elimini un marcaj etc. Tu trebuie sa stabilesti doar regula iar Merchandiser Bot face munca in locul tau, atunci cand este momentul.

Citeste si: GoBot – Magazinul tau pe pilot automat la Gomag

Cand sa folosesti marcaje promotionale si in ce scop?

La fel ca alte module din platforma, marcajele promotionale pot avea atat un rol functional cat si unul de marketing, pentru ca prioritizeaza produsele in mintea clientului.

Asa ca mai jos am facut o lista cu potentiale situatii in care sa le folosesti:

1. Cand ai campanii de reducere

  • Afiseaza icon cu codul de reducere aplicabil produselor setate
  • Afiseaza carusel de produse “La promotie saptamana aceasta” sau alt exemplu
  • Afiseaza simbol Transport gratuit
  • Afiseaza icon de sezon la campaniile de reducere de sezon (soare, flori, martisor, iepuras, oua, frunze, dovleac sculptat, brad, fulg de nea etc.)

marcaj-promotional-sezon

2. Cand ai concursuri & gamification

  • Semnalizeaza produsele eligibile in concurs
  • Semnalizeaza produsele ce trebuie gasite pentru a profita de reducere, beneficiu etc.

3. Daca ai oferte speciale

  • Afiseaza produsul preferat direct in meniu
  • Afiseaza pachetele 1+1 gratuit, 2+1, 3+1 etc.
  • Afiseaza orice tip de pachet (produs + x bucati, mostre etc.)
  • Afiseaza marcaj pentru produsele selectate de Black Friday

marcaj-promotional-produse-copii

4. Cand ai un program de loializare

  • Afiseaza un numar de puncte de fidelitate extra, primite la comandarea produselor marcate
  • Afiseaza icon Cadou la produsele la care oferi cadouri in cos sau in colet

5. Pentru a anunta informatii importante

marcaj-promotional-travel

  • Afiseaza bulina cu Stoc limitat la produsele care au stoc mai mic de x produse
  • Afiseaza Stoc epuizat la produsele cu stoc 0
  • Afiseaza Best Seller la fiecare categorie
  • Marcheaza cu Disponibil in locatia XYZ daca ai si un magazin offline
  • Afiseaza bulina Vezi video la produsele la care ai si tutoriale / video-uri
  • Afiseaza Testeaza gratuit la produsele unde exista aceasta optiune

Citeste si: Cum sa iti cresti profitul oferind reduceri – 5 idei pentru afacerea ta

Daca ai o idee pentru campaniile de marketing sau paginile magazinului tau si aceasta include si un marcaj vizual care sa atraga atentia oamenilor, cel mai bun mod prin care sa o implementezi este marcajul promotional.

In rest, totul tine de creativitatea ta.

Ai un magazin online pe Gomag si inca nu ai folosit marcajele promotionale? Gandeste-te cum le-ai integra in strategia ta si incepe sa le testezi.

Iar daca nu ai inca un magazin pe platforma noastra, fa-ti un demo gratuit pentru 15 zile. Majoritatea clientilor nostri au avut nevoie doar de cateva zile pentru a-si lansa direct magazinul, chiar inainte de finalul perioadei de proba 🙂 .

Ai intrebari despre marcajele promotionale? Lasa-mi un comentariu in sectiunea de mai jos si revin cu un raspuns cat de repede se poate.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]