21 minute timp de citire

Eu astazi ce mai postez pe Facebook?

(Instagram, YouTube, LinkedIn, you name it)

Cred ca orice proprietar de magazin online se intreaba asta, cel putin de 3 ori pe saptamana. 

Prins in activitati de rutina, precum gestionarea comenzilor, optimizarea magazinului si campaniile de marketing, probabil simti ca inspiratia ta a disparut ca magarul in ceata… si nu da semne ca ar veni inapoi.

via GIPHY

Stiu cum e. Tocmai de aceea am centralizat calendarele de postare Social Media pe baza carora am postat noi la Gomag, si ti-am pregatit o mega lista.

1. Articole din blog
2. Refoloseste continutul vizual din blog
3. Sfaturi sau ponturi rapide
4. Concurs
5. Echipa
6. Imagini cu spatiul de lucru
7. Imagini de la un eveniment
8. Postare prin care esti recunoscator / multumesti
9. Postare “acea zi din saptamana”
10. Citate
11. Meme-uri
12. Postare influencer
13. Imagine / video de la client multumit
14. Cod de reducere valabil doar pentru urmaritorii de pe Facebook / Instagram
15. Produse cu stoc limitat
16. Aniversari
17. Intrebari
18. Postare stilul de viata dat de produs
19. Tutoriale video “cum se foloseste”
20. Video-uri cu sfaturi
21. Facebook / Instagram Live
22. Sondaj / Vot
23. Sfaturi de la alti experti din nisa
24. Sneak Peek in spatele scenei
25. Completeaza cu…
26. Fa o descriere: Ce crezi ca vrea sa zica autorul?
27. #TBT
28. Lasa-ti un coleg (chiar daca e mai tehnic) sa preia controlul pentru o zi
29. Puzzle sau ghicitori
30. Trenduri
31. Infografice
32. Giveaway
33. Interviu
34. Mentioneaza un client sau follower
35. Premii castigate
36. Review pentru produse
37. Lansari sau noutati din firma
38. Cum sarbatoresti o zi internationala
39. Sustinere pentru o cauza / un ONG / echipa locala etc.
40. Provocare
41. Postare carusel cu sfaturi de nisa
42. Predictii
43. Mana sus cine a…
44. Campanie de weekend
45. Postare personala
46. Serie de postari Social Media (imagini, video-uri)
47. Promovare intre canale
48. Postare lead gen
49. Un mit legat de nisa ta
50. Share la continutul relevant al altora
51. Raspunde la intrebarile urmaritorilor / clientilor
52. Fa un takeover cu un partener sau mai multi pentru o zi / pentru o postare
53. Tine cont de ce se intampla in timp real in jurul tau
54. Foloseste stories
55. Teasing
56. Fa o postare cu ceva dragut
57. Promoveaza-ti newsletter-ul

Descopera peste 50 de idei usor de pus in practica in orice moment pe paginile Social Media ale magazinului tau. Gata cu lipsa de inspiratie!

Pont! Daca ai aceeasi provocare si cu email-urile, iti amintesc de articolul 50+ Idei Bestiale pentru urmatorul tau email.

1. Articole din blog

Indiferent ce alegi sa postezi pe blog, da-i un share si pe Facebook. De asemenea, poti sa anunti fiecare articol nou printr-un story pe Instagram.

Ideal, articolele tale ar trebui sa contina link-uri interne spre alte articole din blog (relevante la subiect), link-uri spre produsele din magazin pe care le mentionezi in articol, precum si butonul de cumparaturi Gomag.

Prin faptul ca le postezi si pe Social Media (daca o faci asa cum trebuie), creezi un flux de trafic catre blog, din care un procent merge mai departe catre produs, din care un procent merge mai departe la checkout si cumpara.

Insa nu trebuie sa vezi articolele din blog drept portite catre cumpararea directa. Mai degraba, reprezinta un tool prin care trezesti curiozitatea oamenilor si le intretii atentia.

Iar daca nu le promovezi in Social Media, urmaritorii tai nu vor stii de ele.

social-media-blog

Cauti idei pentru ce sa scrii pe blog? Uite aici un ghid gratuit: Lista Completa Cu Idei De Postari In Blogul Tau.

2. Refoloseste continutul vizual din blog

Daca ai imagini frumoase, grafice, ilustratii, fotografii personale sau orice fel de continut vizual in articolele din blog, posteaza-le si in Social Media.

De exemplu, poti sa testezi cu o imagine din articol + link spre articol (eventual cu bitly) direct in postare sau imagine din blog + link-ul spre blog in primul comentariu. Vezi ce reach au postarile tale in ambele situatii.

imagine-concept-instagram

3. Sfaturi sau ponturi rapide

Stiai ca o casa inteligenta te ajuta sa economisesti 30% din cheltuieli? 

Sau, “un pachet all-in-one (cărucior / landou / scoică) poate să coste ușor 3000 lei. Dar în această combinație, scoica nu este cea mai bună. Îți recomand o soluție mai sigură! Află sfatul meu din acest video de 1 minut.” – sursa: pagina de Facebook Teri.ro.

Ce-am scris mai sus sunt doar 2 exemple de ponturi rapide pe care poti sa le postezi pe Social Media. Gandeste-te la intrebarile care iti vin pe live chat, in comentarii sau la concepte specifice legate de business-ul si produsele tale.

Fa postari scurte, carusel foto sau video-uri de maximum 1 minut.

4. Concurs

Dintre tipurile de continut cu engagement urias, concursurile sunt pe primul loc. De departe.

Leaga-ti concursul de sezoane, de sarbatori, de o lansare sau campanie, de top produse – ideea principala e ca premiul sa fie relevant si interesant pentru participanti.

Vezi aici idei pentru concursuri: Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes.

5. Echipa

Posteaza o serie cu colegul saptamanii, descrie ce face fiecare, sarbatoreste-i cand au realizat ceva deosebit (au obtinut o diploma, au finalizat un training, au reprezentat firma la un eveniment, au facut un pas important in viata personala – s-au casatorit, s-au inscris la o facultate etc.).

Miza este sa creezi sentimentul de transparenta si sa iti umanizezi brandul. Pentru ca oamenii au incredere in oameni.

postari-social-media-echipa

6. Imagini cu spatiul de lucru

Tocmai ai imprastiat decoratiunile de Craciun prin birou? Ai o priveliste WOW de la balcon? Colegii au adus un cheesecake la birou? Tocmai ti-a venit marfa noua? Ti-ai expus produsele pe un perete din birou?

Tot ce ti pare interesant, amuzant sau ilustreaza stilul de munca in firma ta, merita sa fie postat in Social Media.

Poate par puerile sau fara valoare, insa aceste postari – la fel ca postarile cu echipa – au rolul de a castiga increderea oamenilor.

7. Imagini de la un eveniment

Ai participat la un targ? Urmeaza sa o faci si acum pregatesti materialele? Ai fost la un eveniment legat de nisa ta? Ai organizat unul? 

Posteaza poze, filmari si gif-uri si arata-le urmaritorilor tai. Indiferent ce tip de eveniment este, fa-ti poze cu lumea, cu standurile, cu propsurile participantilor. Ia-ti cu tine o agenda cu logo-ul firmei tale, sau poarta ceva reprezentiv sau tine-ti ecusonul cu numele tau si al firmei ridicat in timp ce faci poza.

Faci un fel de guerrila marketing profitand de cadrul creat de altii.

8. Postare prin care esti recunoscator / multumesti

Ai ajuns la x mii de urmaritori? Tocmai ai implinit x ani de activitate? Ai primit x sute de poze la un concurs prin mesaj direct? Ai ajuns la x numar de clienti multumiti?

Sarbatoreste orice eveniment de acest gen printr-o postare in care iti exprimi recunostinta fata de urmaritori, le multumesti ca te sustin si ca te urmaresc.

9. Postare “acea zi din saptamana”

“Vinerea scurta”, “Sfatul de marti”, “Gluma de Joi”, “Clientul saptamanii”, “Colegul saptamanii”, “Produsul saptamanii” etc. Alege o zi din saptamana, alege o tema pentru ziua respectiva si creeaza continuitate printr-o serie de postari timp de cateva luni sau chiar un an.

 10. Citate

Personal, nu ma incanta excesul de citate inspirationale, mai ales cand n-au nicio legatura cu nisa sau activitatea firmelor ce le posteaza.

Insa, cu masura, postarile pe baza de citate pot avea engagement bun. Alege citate relevante la ceea ce faci sau stilul de viata creat de produsele tale. Poti sa fii si emotional, insa numai daca audienta pe care o targetezi se preteaza la asta.

Citeste si: 5 Formule De Poveste Pentru Social Media Marketing

11. Meme-uri

Creeaza-ti o serie de meme-uri legate de nisa, produsele si activitatea ta. Alege mai degraba autoironia sau stereotipurile (atentie!), decat sa dai in clienti, in concurenta sau sa te sustragi.

Participa la provocarile virale.

Gif-urile au acelasi efect, mai ales cand le folosesti (in situatiile potrivite) in comentarii.

provocare-social-media

12. Postare influencer

Ai o campanie cu influenceri sau bloggeri si acestia au postat sau scris despre produsul tau? Distribuie postarile lor pe toate canalele Social Media pe care esti prezent.

13. Imagine / video de la client multumit

Ai un sistem de loializare bazat pe reciprocitate dupa fiecare comanda? Ceri oamenilor sa iti trimita poze sau filmulete cu despachetarea produselor sau in timp ce le folosesc?

Distribuie continutul acesta pe Facebook, Instagram, YouTube, peste tot. Nu uita sa multumesti in descrierea postarii.

14. Cod de reducere valabil doar pentru urmaritorii de pe Facebook / Instagram

Fa-ti urmaritorii sa se simta speciali (si sa iti verifice pagina mai des) cu un cod de reducere valabil doar pentru ei. Poti aplica principiul exclusivitatii si cu un flash sale, o oferta de tip cumparatura + cadou, acces preferential la produse noi. Anunti prin postare sau story.

15. Produse cu stoc limitat

Tine-ti stocurile sub control si, de fiecare data cand stocul scade mult, promoveaza-ti produsele respective in Social Media. Nu uita sa mentionezi elementul de urgentare dat de cantitatea limitata.

stoc-limitat

16. Aniversari 

Sarbatoreste orice eveniment special, postand fotografii sau imagini: aniversarile din cadrul echipei, aniversarea anuala a business-ului, aniversarea a unui numar rotund de urmaritori, faptul ca ai depasit un prag de numar de comenzi sau clienti.

17. Intrebari

Adreseaza-le intrebari urmaritorilor tai – in general, sa fie legate de specificul business-ului. Poti sa ii intrebi si lucruri generale: care este cartea favorita, ce recomandari de filme au, cum le place sa isi petreaca weekend-ul, ce parere au despre site etc.

18. Postare stilul de viata dat de produs

Cel mai frecvent tip de postare ar trebui sa fie cu imagini, video-uri, gif-uri sau texte care se leaga de stilul de viata al clientului care iti cumpara produsele.

Daca vinzi fashion, evident ca vei posta imagini cu oameni care iti imbraca produsele. Nu un munte de haine impachetate pe un raft. Daca vinzi o cada de baie, vei posta o sala de baie sau pe cineva care se rasfata cu spuma, lumari parfumate si tot tacamul.

Cred ca ai prins ideea. Produsul tau singur nu va avea suficient impact. Insa daca il arati in timp ce e folosit, e alta treaba.

postare-lifestyle

Citeste si: Cum optimizezi conturile din social media pentru vanzare [Facebook + Instagram]

19. Tutoriale video “cum se foloseste”

Nu trebuie sa faci video-uri lungi. 

Alege cate un produs sau o combinatie de produse si creeaza video-uri in care le arati practic cum functioneaza, in ce context pot fi folosite, cum pot fi instalate, unde, de ce. Sau poti sa faci de exemplu, o comparatie intre doua produse asemanatoare, pentru a-i ajuta sa decida mai usor.

20. Video-uri cu sfaturi

Ai sfaturi legate de modul de folosire sau functionare a produselor tale? Cum sa le curete sau intretina? Asa da / asa nu? In ce situatii se potrivesc mai bine?

Orice poate fi filmat, chiar si cu telefonul mobil. Ai grija la lumina, la stabilitate si compozitia cadrelor.

21. Facebook / Instagram Live

Vrei sa anunti o lansare? Ai un vraf de intrebari de la urmaritori sau clienti? Participi la un eveniment sau esti turist pe undeva? Vrei sa dai o serie de sfaturi si ponturi?

Fa live pe Facebook sau Instagram. Incepe cu ceva ce ai deja – anuntul, raspunsurile la intrebari, povestea a ceea ce faci tu acolo, iar in acest timp invita oamenii la interactiune, sa te intrebe ce ii intereseaza, sa dea share sa vada si altii etc. 

Daca vrei poti sa le faci si o oferta pentru primii care comenteaza cu ceva sau dau share si folosesc, de exemplu, un anumit hashtag.

Citeste si: Cum Folosesti Facebook Live Pentru Afacerea Ta

22. Sondaj / Vot

Iti place mai mult muntele sau marea? Pentru cine cumperi cadouri de Craciun: partenerul de viata, parintii sau colegii? Cand obisnuiesti sa iti verifici email-ul: dimineata, la pranz, dupa ora 18:00?

Exemplele mele poate sunt irelevante pentru tine, insa cred ca ai inteles ce vreau sa iti transmit. Indeamna-ti urmaritorii sa voteze varianta care li se potriveste, pentru mai multa interactiune, dar si pentru a afla lucruri care te intereseaza despre ei.

23. Sfaturi de la alti experti din nisa

Vinzi ulei de masline? Cere sfat de la un bucatar sau un expert in nutritie. Vinzi echipament foto? Cere sfat de la un fotograf profesionist sau un castigator al unui premiu de foto. Vinzi produse pentru copii ? Cere sfat de la un pediatru, de la un terapeut specializat pe copii etc.

Si asa mai departe, aplicat pentru nisa si publicul tau. Poti sa faci o postare cu fotografia expertului si un citat, un video, un live in care tu intrebi, expertul raspunde.

24. Sneak Peek in spatele scenei

Pregatesti ceva pentru care vrei sa faci teasing? Arata imagini sau video-uri din spate: cum arati in timp ce filmezi, cum arata depozitul, sedintele cu colegii, tabla cu planul de actiune, o pagina web cu ceea ce urmeaza sa se publice etc.

25. Completeaza cu…

Incepe o fraza si lasa finalul necompletat. Cere-le oamenilor sa iti completeze fraza cu ce le trece lor prin cap si cred ca s-ar potrivi. 

De exemplu, daca se apropie 8 Martie poti sa spui: “Pentru mine, mama inseamna…”. Sau, “De Craciun, imi doresc sa…”. Sau “tag la persoana iubita si completeaza fraza – cel mai bun mod de a-ti spune te iubesc este prin…”. Sau “cea mai tare vacanta este…”. Sau “daca pisica ta ar putea vorbi, ti-ar spune ca…”. 

26. Fa o descriere: Ce crezi ca vrea sa zica autorul?

Posteaza o imagine sau gif si cere-le oamenilor sa creeze o descriere interesanta, amuzanta sau sa spuna ce se intampla in imagine, la ce se gandeste personajul din imagine, fie el uman, animal sau ce-o fi.

27. #TBT 

Pornit de la hashtag-ul #TBT sau Throwback Thursday, acest tip de postare include imagini cu amintiri sau lucruri care s-au intamplat si despre care poate ai mai postat inainte. De exemplu, postezi o postare la plaja in timp ce acum afara ninge linistit, si-n casa arde focul.

Intelegi ce vreau sa spun. Cu #tbt le reamintesti oamenilor de un eveniment, o situatie sau un context din trecut.

28. Lasa-ti un coleg (chiar daca e mai tehnic) sa preia controlul pentru o zi

De exemplu, poate fi cineva care se ocupa de impachetare, de gestiunea comenzilor, de tehnic, de suport, vanzari… oricum, dar nu un specialist de marketing. 

Desigur ca ar trebui sa ii vezi postarile inainte, pentru greseli din neatentie sau sa nu posteze ceva ce ar provoca o rascoala in randul urmaritorilor tai.

Dar ai putea fi surprins de perspectiva angajatului tau, asa ca merita sa incerci.

Citeste si: Cum sa iti cresti contul de Instagram cu Gomag

29. Puzzle sau ghicitori

Poti sa creezi o postare cu o ghicitoare text sau publici o imagine marita, concentrata pe un singur element. Apoi le spui oamenilor sa ghiceasca de la ce este acest close up, cu promisiunea ca le dai raspunsul maine, sau la finalul zilei.

Ghicitoarea se poate transforma intr-un concurs, daca doresti, pentru a creste interactiunea.

30. Trenduri

Indiferent de nisa ta, cu siguranta se intampla noutati, actualizari sau stiri interesante. Spune-le oamenilor despre ele, in postarile Social Media.

31. Infografice

Pentru Social Media, sfatul meu este sa rupi infograficele in poze separate, pe care le poti posta in carusel, de exemplu. Sau postezi imaginea intreaga cu trimitere spre blog, unde o pot vedea mai in detaliu, eventual cu explicatii suplimentare.

32. Giveaway

Ofera ceva gratis, pentru cineva ales la intamplare dintre cei care iti distribuie concursul, dau tag prietenilor in comentariu sau lasa un comentariu cu ceva. De exemplu, pot castiga o lenjerie de pat daca lasa comentariu cu cel mai ciudat vis pe care l-au avut sau daca pentru ei este adevarata imaginea his side / her side.

concurs-social-media

33. Interviu

Intervievatul poate fi un expert in nisa ta, un client, un partener de afaceri sau chiar un interviu pe care ti l-a luat altcineva tie. 

Ideal ar fi sa postezi video cu subtitrare, dar adauga si transcrierea in blog, cu o imagine reprezentativa, varianta pe care o promovezi de asemenea pe Social Media. 

Daca le faci pe amandoua, raspunzi preferintelor mai multor oameni (poate prefera continutul video sau poate mai bine ar citi direct in text sau sa-l scaneze, pentru ca nu au rabdare sa se uite la tot video-ul).

34. Mentioneaza un client sau follower

Postare de tipul “clientul saptamanii”, postare de tipul testimonial in care iti mentionezi urmaritorul care a lasat recenzia respectiva etc.

Citeste si: 5 ponturi de copywriting pentru postarile tale Social Media

35. Premii castigate

Nu cred ca mai e nevoie sa iti dau exemple, indiferent ce premii sau distinctii ai castigat si din partea cui au venit, sarbatoreste-le pe Facebook, IG, YouTube, Pinterest etc.

36. Review pentru produse

Aici ai doua situatii: fie postezi bucati de testimoniale venite de la clientii tai (inclusiv cu imagini, printscreen, video-uri), fie faci un video tutorial in care analizezi si incerci propriile produse.

recenzie-social-media

37. Lansari sau noutati din firma

Un produs nou? Un angajat nou? Un intern? O schimbare in birou sau locatie? Un eveniment? Orice e nou si relevant, merita sa fie postat in Social Media.

noutati-postare-social-media

38. Cum sarbatoresti o zi internationala

E plin anul de sarbatori mondiale, nationale si locale de care te poti lega in urmatoarea ta postare Social Media. Fie arati cum le sarbatoresti, fie creezi campanii de durata inainte si in timpul acestor sarbatori, care includ si oferte.

Inspira-te din calendarul pentru 2020: Plan de marketing 2020 – Calendar pentru magazinul tau online

39. Sustinere pentru o cauza / un ONG / echipa locala etc.

Oamenii (si in general tinerii) prefera brandurile care se implica in societate. Donatiile si dovezile ca iti pasa, dau personalitate magazinului tau si pot reprezenta un stimulent la decizia de achizitie.

Poti sa donezi constant – de exemplu, x% din fiecare comanda. Sau poti sa faci campanii legate de anumite evenimente sau sarbatori: “in aceasta luna donam 2% din fiecare comanda / din profit / la fiecare prieten pe care il recomanzi” catre un ONG relevant pentru nisa ta… sau pur si simplu care sustine ceva de care iti pasa personal.

sponsorizare-social-media

40. Provocare

Stii provocarea noastra 30 days Instagram Challenge #cugomag din 2019? Poti sa creezi si tu o provocare pe o anumita durata pentru urmaritorii tai. De exemplu, un program de fitness pentru 30 de zile, dupa care oamenii sa iti trimita poze sau descrieri cu schimbarile prin care au trecut.

Sau 7 zile in care sa nu mai bea cafea dimineata. Sau 3 weekenduri la rand in care sa iasa in drumetii. Gandeste-te la ce se potriveste cu nisa si tipul de audienta targetata.

41. Postare carusel cu sfaturi de nisa

Cu sfaturi, cu idei, cu raspunsuri la intrebari, cu un infografic impartit pe bucati. Adauga un link catre un landing page sau produse specifice sau articol de blog relevant.

42. Predictii 

Si tu poti fi considerat un expert, mai ales daca iti cunosti foarte bine produsele si nisa. Asa ca la final de an sau la final / inceput de sezon fa o postare cu ce crezi ca se va intampla mai departe si care vor fi trendurile principale.

43. Mana sus cine a…

Vrei poze sau textele urmaritorilor in comentarii sau chiar prin mesaj direct? Posteaza o imagine sau o provocare text prin care sa ii inviti sa iti arate cum fac ei acelasi lucru. De exemplu: “Noi am avut un weekend super productiv in teambuilding. Voi cum v-ati petrecut weekendul? / Ce activitati de teambuilding va plac? Unde va petreceti concediul?”.

Poate fi legat si de un produs, cum ar fi ”Multumim, @Alexandra pentru poze. Vezi cum foloseste ea produsul X. Tu cum il folosesti?”

 44. Campanie de weekend

Putine companii posteaza oferte si coduri de reducere in weekend. Tu poti profita de aceasta oportunitate.

Posteaza vineri ca dai startul unei campanii de weekend cu beneficii: x% reducere sau un voucher sau produs cadou sau transport gratuit la toate comenzile din weekend / la comenzile peste 50 de lei.

45. Postare personala 

Esti in concediu si ai facut fotografii interesante? Ai un hobby? Ai fost la paintball? Te-ai catarat pe un varf la mare altitudine? Nu-ti fie teama sa fii personal in urmatoarea ta postare Social Media.

Arata-le urmaritorilor lucrurile care iti plac sau activitatile pe care le practici. Din nou, accentul e pe transparenta si umanizare.

46. Serie de postari Social Media (imagini, video-uri)

Consecventa e mama engagementului. Obisnuieste-ti urmaritorii ca postezi in fiecare zi, cam in aceleasi intervale de timp si trezeste-le curiozitatea cu o serie de postari pe o perioada de timp. 

Poti sa alegi o zi din saptamana in care faci doar postari legate de seria respectiva.

47. Promovare intre canale

Invita oamenii de pe Facebook sa te urmareasca pe Instagram. Spune-le celor de pe Instagram despre pagina ta de Facebook. Lasa-ti adresele conturilor in descrierea fiecarui video de pe YouTube. 

Postarile pot fi simple invitatii, concursuri, imagini, video-uri, liste cu beneficiile pentru care sa te urmareasca pe mai multe canale (ex. reduceri exclusive, continut exclusiv etc.).

promo-inter-canale

48. Postare lead gen

Invita oamenii sa iti dea mai mult decat un like sau share, spune-le sa iti lase adresa lor de email si numele, de exemplu. Poate fi o invitatie sau un ghid gratuit / alt material informational la care primesc acces doar prin intermediul adresei de email.

49. Un mit legat de nisa ta

Cu siguranta exista anumite obiectii sau mituri legate de activitatea sau domeniul tau de activita-te. Spulbera-le prin postari Social Media. 

De exemplu, pentru sport ”Mit sau realitate? Febra musculara e un semn ca ai dat randament maxim. Greșit! De cele mai multe ori, e un indiciu ca ti-ai fortat corpul sa continue desi trebuia sa ii oferi o pauza sau ai facut o greseala in executarea exercitiilor.

50. Share la continutul relevant al altora

Adevarul e ca uneori chiar n-ai inspiratie. Insa cu siguranta stii experti in nisa, parteneri de afaceri, bloggeri de nisa, influenceri, clienti sau site-uri de incredere din tara / din strainatate, cu un continut interesant pentru audienta ta.

Da-le share pe paginile tale.

continutul-altora-social-media

51. Raspunde la intrebarile urmaritorilor / clientilor

Daca vezi intrebari care se repeta frecvent, poate in comentarii, pe live chat sau in discutiile oamenilor tai de vanzari / suport cu clientii, ofera raspunsurile prin postarile din Social Media – text, imagini, video-uri sau chiar un live.

Citeste si: Cum sa iti cresti eficient activitatea din Social Media – Facebook si Instagram [Podcast]

52. Fa un takeover cu un partener sau mai multi pentru o zi / pentru o postare

Poate esti putin (sau mai mult) sceptic sa iti lasi contul si datele de logare pe mana altuia, insa o astfel de actiune trezeste interesul oamenilor si va creste contul, implicit – pentru ca urmaritorii celui care a preluat controlul, vor veni sa il urmareasca si pe contul tau.

Alege, totusi, pe cineva in care ai incredere si schimba datele de logare dupa-aceea.

53. Tine cont de ce se intampla in timp real in jurul tau

Marketingul in timp real inseamna sa iei un hype aproape din momentul in care a aparut si sa te legi de el in continut. Vezi exemplul oului de pe Instagram, #nudoarluni sau postarile legate de vot. 

Atentie, nu te lega de tragedii sau subiecte sensibile pentru ca iti vei primi hate mai repede decat zici ”viral”.

marketing-situational

54. Foloseste stories

Cumva, ca ar trebui sa folosesti toate functionalitatile care iti sunt puse la dispozitie de catre retelele Social Media, e evident. Implicit, aici intra story-urile.

Fie ca mergi pe Instagram, fie ca pe Facebook, adauga noutatile la story, anunta orice continut, campanie, colaborare si interactioneaza cu oamenii prin sondaje, intrebari etc.

55. Teasing

Inainte de a anunta ceva mai mare (un nou produs, o lansare, o campanie noua, un eveniment), intotdeauna – dar intotdeauna sa faci teasing in postari Social Media.

Arata-le oamenilor un sneak-peek, un video cu pregatirile, o imagine cu ce lucrezi in acel moment, cum arata marfa noua in depozit etc.

56. Fa o postare cu ceva dragut

Uneori, postarile cu lucruri care par sa nu aiba nicio legatura cu afacerea sau nisa ta, obtin cel mai mult engagement, organic. De exemplu, o postare cu primii copaci infloriti pe strada ta. Sau cu cana ta de cafea. Sau biblioteca de la birou. Sau ce-ati mancat azi la pranz, daca arata exotic 🙂 .

postare-draguta

57. Promoveaza-ti newsletter-ul

Trimiti newsletter saptamanal? Sau cel putin unul pe luna? Anunta oamenii ca tocmai ai facut-o, plus care sunt principalele subiecte din email. In primul rand, ii anunti sa isi verifice email-ul (in cazul in care sunt si ei abonati).

In al doilea rand… le trezesti interesul si le dai un motiv sa se aboneze, la randul lor. Pentru asta, e indicat sa le oferi si o optiune prin care sa ajunga la un formular de abonare, pe blog, de exemplu.

Citeste si: Strategii de promovare a unui produs in Social Media

Pe langa aceste 56 de idei, exista o multime de alte tipuri de postari Social Media pe care sa le faci. Continutul lor, in schimb, va fi adaptat la nisa ta, la activitatile tale, USP, bunurile pe care le detii, campaniile de marketing si strategia de business.

Singurul lucru care conteaza pana la urma, e ca oamenii sa priceapa ce zici tu acolo iar continutul postarilor sa fie relevant pentru ei.

Ai si alte idei de postari? Lasa-ne un comentariu si hai sa cream un mega material, util pentru orice proprietar de pagini Social Media.

PS. Ai un magazin online si stii ca poate sa functioneze mai bine? Sa vanda mai bine? Hai si tu pe platforma Gomag! Iti punem la dispozitie o solutie eCommerce completa si iti oferim inclusiv sfaturi pentru strategia de marketing & Social Media, in webinarii exclusive pentru clienti.