Produsele cosmetice online se vor vinde intotdeauna, deoarece sunt o necesitate.
Asa ca daca ai o afacere online in acest sector al domeniului beauty (sau vrei una) principala ta grija NU e aceea ca nu ai cui sa-i vinzi.
Ci cum sa te diferentiezi de celelalte firme de pe piata, pentru a fi vizibil si a castiga increderea clientilor.
Ai cui sa vinzi, dar mai intai trebuie sa ajungi in fata lor si sa ii convingi.
Prin urmare, nu e chiar floare la ureche.
Dar se poate.
Cauti idei pentru o alta industrie? Vezi ghidurile si gaseste nisa ta!
Hai sa vedem cum sa iti gandesti sanatos o afacere cu cosmetice online si cum sa iti promovezi magazinul.
Vei observa ca am intrat in detalii si pentru afacerile care vand produse cosmetice handmade. Sper sa iti placa 🙂
Cuprins Ghid Cum sa vinzi cosmetice online – Idei de promovare magazin
- Stabileste clar personalitatea si stilul brandului tau
- Te poti specializa pe un anumit tip de produs cosmetic
- Asigura-te ca ai avizele necesare, mai ales daca produci tu cosmeticele
- Investeste in marketing emotional (mai ales cel care stimuleaza simturile)
- Acorda atentie ambalajului si modului de impachetare
Idei de promovare pentru un magazin cu produse cosmetice online
- Foloseste video-uri demonstrative pentru a arata rezultatele produselor
- Aduna UGC (continut generat de utilizatori) si foloseste-l peste tot
- Fa SEO pentru magazinul tau de cosmetice online
- Foloseste email marketing la maximum
- Ruleaza reclame PPC si Google Shopping Ads
- Creeaza continut de ajutor si inspirational (idei pentru blog, postari SM, video-uri)
- Fa postari pe multiple canale Social Media (Facebook, Instagram & story, Pinterest)
- Pariaza pe vizual pentru a sprijini vanzarea
- Devino un furnizor de produse
- Creeaza un program de fidelizare
Decide ce vrei sa vinzi:
- Cosmetice pentru ingrijire ten: creme, masti, seruri, uleiuri cosmetice, spuma de ras, demachiante, spuma si gel de ras, after shave etc.
- Cosmetice pentru ingrijire corp: sapunuri, geluri de dus, spuma si saruri de baie, creme, deodorante, produse depilatoare etc.
- Cosmetice pentru ingrijire par: sampoane, balsamuri, tratamente, fixativi, ceara, produse de ingrijire pentru barba si mustata etc.
- Pentru igiena intima si sexuala: geluri, absorbante, servetele, lubrifianti, prezervative etc.
- Cosmetice pentru protectie solara: produse autobronzante, dupa plaja etc.
- Produse de igiena dentara: periute de dinti, pasta de dinti, apa de gura, ata dentara etc.
- Cosmetice din multiple categorii
Fiecare tip de produs vine in cantitati diferite, la volume diferite si cu necesitati diferite de manipulare in timpul depozitarii, a ambalarii si a livrarii.
Daca vrei sa simplifici lucrurile (si majoritatea fac asta) alege produse cu caracteristici si nevoi asemanatoare – pentru ca nu vrei sa te trezesti investind mai mult de cat castigi in ambalat, stoc sau livrare.
Catre cine vinzi:
- Femei – care cumpara pentru ele insele, pentru alte femei, pentru barbati, pentru copii
- Barbati – tot asa
- Copii (vinzi parintilor) – si nu doar parintilor, ci si bunicilor, altor neamuri, prietenilor parintilor.
- Alte firme (distribuitori) – cand alegi sa fii furnizorul unor alte firme care sa iti distribuie produsele. Asta nu te impiedica sa vinzi si tu direct clientilor, prin site-ul propriu.
- Alte firme (consumatori) – si in acest caz de multe ori vinzi la cantitate, de exemplu catre: saloane de cosmetica, pensiuni si hoteluri, institutii, firme private etc.
Citeste si: 8 aplicatii Gomag pentru Health & Beauty – Activeaza-le acum!
Cum sa iti gandesti afacerea cu cosmetice online
1. Stabileste clar personalitatea si stilul brandului tau
Ce au firmele mari din piata, pe nisa cosmetice (si nu numai), si firmele mici nu au?
Un nume.
Un nume cunoscut. In care oamenii au deja incredere.
Prin urmare, daca te vezi pe termen lung in domeniul cosmetice, ai nevoie de un brand.
Ai nevoie de acel nume, care inseamna automat si niste simboluri clare dupa care e recunoscut.
Stabileste de la inceput insemnele de brand si strategia de branding (adica modul in care brandul tau comunica pe piata):
- Viziunea ta – ce te motiveaza, ce te-a motivat sa deschizi afacerea, care e povestea din spate etc.
- Avatarul / avatarele de client – cine e consumatorul tau ideal, varsta, sex, din ce generatie face parte, cui vrei sa ii vinzi produsele, ce putere financiara are generatia consumatorului ideal.
- Cultura organizationala – toate punctele prin care omul poate interactiona cu brandul – cum e personalul, experienta, design-ul interior (al biroului, al punctului de desfacere) si al produselor, ambalare etc.
- Produsul – produsele sau serviciile pe care brandul tau le contine – tipul produsului (beneficii, diferenta fata de concurenta), pozitionarea produsului (cum este recunoscut pe piata, ce emotie transmite consumatorului, cum il prezinti, ce fel de design are etc.), pretul raportat la calitatea produsului.
- Personalitatea brandului – cum se manifesta firma, ce transmite (emotie), tonul vocii (la ce persoana abordezi clientul, care e tonul comunicarii), cum faci consumatorul sa simta [sentiment / senzatie] pe care o tintesti tu.
- Elementele de comunicare – toate simturile si emotiile prin care brandul comunica spre consumator – vizuale (design, poze, texte, video), auditive (jingle-uri), olfactive, gustative (gust consistent, unic), tactile (material, senzatia la atingere).
- Esenta de brand – un singur cuvant, emotional, care iti descrie brandul.
Sigur, aici intra si logo-ul, culorile predominante de brand si sloganul firmei.
Insa le-am pus in coada listei tocmai pentru a-ti da seama ca strategia ta de branding nu inseamna doar culori, logo sau slogan.
2. Te poti specializa pe un anumit tip de produs cosmetic
La un moment dat, cineva din comunitate m-a intrebat cum sa faca sa aiba succes in beauty, cand apar zilnic firme in domeniu, “ca ciupercile dupa ploaie”.
Ei bine, specializarea pe un anumit tip de produs cosmetic te poate ajuta sa te diferentiezi.
Inteleg ca primul reflex e sa incerci sa vinzi de toate.
Insa cand faci asta concurezi cu ridicol de multe firme.
Dar daca alegi sa vinzi doar un anumit tip de produse sau doar de la un anumit brand sau orice alta specializare, iti cresti sansele de a obtine vanzari si trafic pentru magazinul tau.
3. Asigura-te ca ai avizele necesare, mai ales daca produci tu cosmeticele
De exemplu, sapunuri handmade, uleiuri de corp, creme, balsamuri, ape florale, trandafiri de sapun etc.
Avizele necesare depind de tipul de cosmetice si alte detalii. Insa uite cateva tipuri de avize de care s-ar putea sa ai nevoie:
- Fisa cu date de securitate pentru produse cosmetice
- Notificare DSP local si la Ministerul Sanatatii (inclusiv cu retetarele produselor)
- Dosarul fiecarui produs in parte
- Evaluarea sigurantei pentru cosmetice
- Proiect de eticheta pentru produse cosmetice
- Conditii minime igienico-sanitare ale instalatiilor de producere
- Certificari internationale, daca vrei sa vinzi si peste granita
Pentru a afla concret, citeste legea privind produsele cosmetice aici.
Stiu, e mult de cercetat, insa trebuie sa o faci daca nu vrei sa fii pedepsit pentru ca incalci legi despre care nu stii.
4. Investeste in marketing emotional (mai ales cel care stimuleaza simturile)
Cum te pregatesti pentru strategia de marketing emotional?
- Studiaza clientii si comportamentul oamenilor in site (sau / si la raft, daca ai si o locatie fizica), interactioneaza cu publicul tau pentru a descoperi ce functioneaza si de ce, cum poti imbunatati.
- Implementeaza corect pixelul de la Facebook, codurile de la Google etc. – mai devreme sau mai tarziu, vei vrea sa faci reclame si vei avea nevoie de cookie-urile adunate in mod corect.
- Cere reactii la cald, in momentul in care produsul omului a ajuns acasa & este folosit – sunt primele reactii de entuziasm, autentice. Le vei folosi mai departe ca UGC.
- Foloseste suspansul pentru a atrage oamenii in site, a pregati lansarea magazinului sau a unui produs nou sau orice alt obiectiv ti-ai propus.
- Gandeste orice campanie cu cel putin un stimul senzorial incorporat – vizual, auditiv, olfactiv, tactil etc.
- Fa-le viata clientilor mai usoara – ofera informatii despre orar, despre suport, despre produs in format imagine, video sau postare text. Pune aceste informatii peste tot: in site (pagina de contact, footer), pe conturile Social Media, in footer-ul email-urilor etc.
5. Acorda atentie ambalajului si modului de impachetare
Importanta ambalajului la produsele cosmetice e usor de vazut cand mergi intr-un supermarket.
Arunca doar o privire rafturilor pline de produse de la branduri diferite, incolonate unele langa celelalte. Acelasi tip de produs si totusi, ceva ne facem sa alegem unul dintre ele.
La raft, cel mai puternic impact il are parfumul unui produs – oamenii desfac produsele (well, pe cele nesigilate, insa exista si exceptii) si fac asta in mod repetat pana o aroma e destul de convingatoare.
Ei bine, in online, nu prea ai aceasta posibilitate – in afara cazului in care trimiti mostre inainte (ceea ce e in sine o tactica de marketing pe care o voi repeta si mai jos).
Dar te poti baza pe alt stimul – ambalajul. Si aici ma refer atat la culorile si design-ul folosit, cat si la ceea ce notezi pe eticheta.
Gandeste-te doar la diferenta plastic vs. sticla. O crema pusa intr-un recipient de sticla va da intotdeauna senzatia ca este mai de calitate, mai luxoasa, decat una pusa intr-unul de plastic.
Pont!
Fii atent si la modul de impachetare a produselor.
O cutie care se deschide frumos sub ochii clientilor si ii intampina cu un mesaj de tipul “Hello, gorgeous!” sau sloganul tau, va ramane intiparit in mintea clientului mai mult timp.
E, intr-adevar, o investitie, dar si un mod de diferentiere.
Citeste si:
Cum sa vinzi produse pentru machiaj online – Idei de promovare magazin de makeup
Idei de promovare pentru un magazin cu produse cosmetice online
1. Foloseste video-uri demonstrative pentru a arata rezultatele produselor
Orice produs din sfera Beauty functioneaza ca un intermediar intre starea de dinainte a clientului – lipsit de incredere in sine, simtindu-se invizibil, neatragator, si starea de dupa – plin de incredere, sexy, atragator, iesind in evidenta.
Asadar, asa cum am tot repetat pana acum, produsele tale trebuie sa schimbe starea clientului, sa il transforme.
Nu astepta pana in momentul in care ai clienti care sa iti trimita dovezile ca produsul tau chiar face asta.
Creeaza video-uri demonstrative, chiar serii de video-uri sa arati rezultatele in timp. Si insist cu video-urile pentru ca sunt cele mai credibile. Mai ales cele facute cu telefonul.
Pana la urma, fotografiile pot fi editate si imbunatatite atat de usor 🙂 .
2. Aduna UGC (continut generat de utilizatori) si foloseste-l peste tot
- Testimoniale de la clienti cu marturii ca produsele tale sunt bune si functioneaza
- Video-uri de unboxing care sa arate entuziasmul din momentul primirii coletului tau
- Interviuri cu clientii
- Poze si video-uri de la clienti, in timp ce iti poarta produsele
- Materiale de la evenimentele si targurile la care ai participat si te-ai intalnit fata in fata cu clientii
- Materiale obtinute din concursuri si giveaway-uri – inclusiv story-uri. Salveaza-le in highlights pe contul de business Instagram, dupa ce story-urile expira
- Articole de la bloggeri care iti folosesc produsele
- Live-uri facute de influenceri si orice persoana ce vorbeste despre produsele tale
- Postari pe retelele de socializare, facute de clienti
- Scheenshot-uri la conversatiile cu clientii, inclusiv pe WhatsApp, Facebook Messenger, aplicatii de live chat (atentie daca trebuie sa blurezi datele de identificare ale clientilor, obtine-le acordul inainte de a le face publice)
3. Fa SEO pentru magazinul tau de cosmetice online
- Foloseste cuvinte cheie long tail, cuvinte cheie de brand si comerciale (pentru top produse) pentru a prioritiza paginile de optimizat
- Foloseste 6-8 poze, optimizate (nume poza cu cuvant cheie, alt text completat, dimensiune potrivita) – atat in galeria de sus a paginii de produs, cat si in descriere
- Adauga informatii complete in paginile de produs si categorie
- Obtine backlink-uri din surse cu autoritate, in special de la site-uri care sunt pe domeniul beauty sau lifestyle. In functie de nisa, poti merge si mai granular (de ex., site-uri de parenting cand targetezi mamicile)
- Completeaza meta titlu pentru fiecare pagina din site
- Formuleaza descrieri unice pentru fiecare pagina din site – daca esti la inceput si ai multe produse, prioritizeaza incepand de la produsele cele mai bine vandute.
- Fa-ti un blog si posteaza constant continut folositor pentru clienti
4. Foloseste email marketing la maximum
Diversifica newslettere-le pe care le trimiti (cel putin 1 data pe saptamana):
- Noutati legate de site
- Selectii de produse
- Articole pe blog
- Link-uri catre video-uri de prezentare si video-uri demonstrative
- Campanii de marketing de sezon
- Notificari importante
- Povestea unui client
Regula? Nu trimite doar o lista cu produse sau produse la reducere!
Trimite si materiale educationale, informatii utile – de aia se numeste newsletter.
Pe langa newsletter, nu uita de mail-urile tranzactionale dupa fiecare comanda (multumire + cerere recenzie + recomandari de produse) si mail-urile de recuperare cos.
5. Ruleaza reclame PPC si Google Shopping Ads
Imi pare rau sa iti spun asta, dar in beauty, fara campanii PPC nu existi.
Continua sa lucrezi la SEO, Social Media si email marketing, insa sprijina aceste canale investind in reclame Facebook, reclame Google Search si Display, YouTube Ads, Instagram Ads si chiar Spotify Ads.
Nu uita nici de Google Shopping, ar putea totusi sa aiba cel mai mic cost de achizitie clienti.
Si remarketing. Fa remarketing agresiv, in special atunci cand clientul are produse abandonate in cos.
Cateva lucruri de stiut cand faci PPC pentru cosmetice:
- Fii pregatit sa licitezi mult – e o nisa super competitiva.
- Analizeaza-ti costurile si fii super atent la ROAS, nu mai rula reclame care nu iti aduc rezultate.
- Intotdeauna sa rulezi reclame in preajma sezoanelor si sa iti pregatesti reclamele din timp.
6. Creeaza continut de ajutor si inspirational (idei pentru blog, postari SM, video-uri)
- Ce sa nu lipseasca din trusa ta de cosmetice
- 5 produse cosmetice esentiale in [an]
- 5 Obiceiuri ca sa ai o piele sanatoasa, fara griji
- Rutina zilnica de ingrijire: [Nume persoana cunoscuta] – poti face o serie cu mai multe persoane / influenceri / personalitati
- Sfaturi de ingrijire pentru pielea uscata / un ten cu acnee / un par distrus de vopsea etc.
- Investesti sau economisesti? Ce produse cosmetice merita sa cumperi
- Cum sa ai un par plin de volum in 10 pasi
- 7 Branduri de cosmetice pe care o sa le iubesti (poti inlocui cu 7 produse cosmetice, 3 accesorii etc.)
- Cea mai buna crema de fata – Mit sau realitate?
- 3 Produse cosmetice pe care le-am folosit pana la ultimul strop
- Produsul saptamanii / produsul lunii
- [Produs cosmetic] vs [alt produs cosmetic] – de obicei, se face pentru produsele similare, astfel incat sa stie cum sa le diferentieze
- 5 Idei de cadouri pentru Secret Santa / iubita / iubit / parinti / si asa mai departe
- [Produs cosmetic]: pareri, recenzii si motive pentru care sa NU il folosesti
- Povestea firmei tale si de ce-ul / motivul pentru care ai creat-o
7. Fa postari pe multiple canale Social Media (Facebook, Instagram & story, Pinterest)
- Poze / video-uri cu produsele si contextul de utilizare a produselor tale
- Continut generat de utilizatori
- Sneak-peek in spatele cortinei (productia produselor, procesul de la materia prima, la produsul finit, din depozit, de la birou, oameni cheie = angajati)
- Interviuri si reactii de la lideri de opinie / influenceri
- Continut evergreen (ex. tutoriale)
- Continut ce poate fi refolosit pentru un scop nou (video-uri din YouTube, articole pe blog, cataloage PDF)
- Materiale de la experti din nisa ta / statistici / trenduri (poti face cross promo)
- Informatii generale despre produse / brand
- Continut pentru fiecare segment in parte din audienta tinta
- Continut pentru cei mai pasionati / influenceri de nisa
- Apel la implicare – intrebari, quiz-uri, completeaza cu…
- Caracteristica de noutate (daca se poate)
- Sustinerea unor valori apreciate de catre publicul tinta
- Poti face concursuri pentru a atrage continut de la utilizatori, continut pe care sa il trimita prin mesaje private (poze, video-uri etc.).
Pont!
Cere oamenilor continut si testimoniale, altfel foarte rar le vei primi de bunavoie.
Un concurs bazat pe voturi te poate ajuta sa ajungi la mai multe conturi de Facebook si Messenger, deoarece participantii iti vor distribui postarea inclusiv prim mesaje private, astfel incat sa fie votati de catre prieteni.
8. Pariaza pe vizual pentru a sprijini vanzarea
Foloseste infografice, poze 360, video-uri, gif-uri, fotografii.
Marketing-ul emotional si senzorial este cel care spijina vanzarea in domeniul beauty.
Prin urmare, indiferent ce mesaje trimiti catre audienta ta, fa-o in forme cat mai variate.
9. Devino un furnizor de produse
Decizia de a fi si furnizor de produse cosmetice tine de strategia ta business, insa e in acelasi timp o tehnica de marketing prin care mai multa lume afla despre produsele tale.
Daca o faci, creeaza o pagina dedicata in site-ul tau, in care afisezi detaliile pe care trebuie sa le afle alte firme ce vor sa iti vanda produsele.
De asemenea, creeaza campanii punctuale sau postari organice dedicate acestor companii.
Nu gati o mare supa facand mesaje in care incerci sa te adresezi si consumatorilor finali, si firmelor pentru care esti furnizor.
Cele 2 tipuri de audienta se afla, garantat, in etape diferite ale palniei de vanzari SI au nevoi diferite asa ca nu vei reusi sa le convingi cu acelasi mesaj.
Pont! Foloseste aplicatia Ofertare din Gomag pentru a le face oferte personalizate.
10. Creeaza un program de fidelizare
- Puncte de fidelitate – cel mai simplu de aplicat. Specifica in paginile de produs ca vor castiga puncte de fidelitate, sa-si faca un cont.
- Scrisoare de multumire in colet
- Cupon de reducere pentru urmatoarea comanda
- Card de fidelitate fizic – pe care poti nota multiple coduri astfel incat sa castige cadouri: un discount valabil pe viata, cadou la urmatoarea comanda, acces in comunitate, invitatia sa isi faca poze cu produsul si sa il posteze cu hashtag etc. Saaau acest card poate prezenta pragurile pentru a obtine premii din ce in ce mai consistente din partea magazinului.
- Cadouri in cos
- Cadouri mici in colet
- Mostre in pachet – ajuta atat la fidelizare, cat si la trezirea interesului pentru urmatoarea comanda in magazin.
- Email-uri doar pentru acest grup de clienti, cu oferte exclusive
Nu uita, fidelizarea clientilor este o metoda DOVEDITA ca iti scade costurile de achizitie clienti.
Indiferent ce tip de produse cosmetice vinzi, un program de loialitate se preteaza garantat.
Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau cu produse cosmetice online? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.