Ghid: Cum sa vinzi produse pentru machiaj online – Idei de promovare magazin de makeup

Cum sa vinzi produse pentru machiaj online - Idei de promovare magazin de makeup

In general, intr-un magazin cu produse pentru machiaj online vei gasi si alte tipuri de produse cosmetice precum creme, sampoane, geluri, seruri si alte cele.

Discutam si despre ele intr-un alt articol, dar deocamdata hai sa ne concentram. 

Produsele pentru makeup devin din ce in ce mai mult o necesitate, dar sa le vinzi nu e atat de simplu pe cat pare.

De exemplu, acum se cauta produsele cruelty free, produsele bio, originale. 

Asa ca daca iti propui sa importi din China sau de la orice furnizori, ai grija sa testezi mai intai produsele.

Experientele cu produse care nu sunt satisfacatoare pentru clienti (cliente, in general) iti pot falimenta afacerea.

Cauti idei pentru o alta industrie? Vezi ghidurile si gaseste nisa ta!

via GIPHY

Asadar, hai sa vedem cum sa iti gandesti magazinul cu produse de makeup si cum sa il promovezi. 

Cuprins Ghid Cum sa vinzi produse pentru machiaj online

  1. Alege un nume si un design reprezentativ pentru brandul tau
  2. Fa un plan pentru construirea unei comunitati in jurul magazinului
  3. Adu specific produse pentru machiaj online sa acoperi golurile din piata
  4. Tinteste sa cresti valoarea comenzilor in magazin

Idei de marketing pentru un magazin online cu produse pentru machiaj

  1. Un program de fidelizare atragator
  2. Fa-ti o strategie de recuperare a cosurilor abandonate
  3. Pachete si seturi pentru machiaj
  4. Idei de articole pe un blog de makeup (pot fi si video-uri pe YouTube)
  5. Arata rezultatele produselor tale
  6. Idei pentru postari Social Media – Facebook, Instagram, Pinterest, Tik Tok
  7. Continut generat de utilizatori si testimoniale
  8. Creeaza o strategie de email marketing (in acelasi sens poti folosi si SMS marketing)
  9. Ofera beneficii care sa te diferentieze

Decide ce produse pentru machiaj online ce vrei sa vinzi:

  • Produse de makeup bio, vegane, cruelty free
  • Produse de machiaj de la un singur brand sau de la mai multe branduri
  • Produse makeup de categorii variate
  • Produse de machiaj dedicate – doar pentru ochi, doar pentru buze, doar pentru unghii etc.
  • Accesorii pentru makeup – pensule, aplicatoare, oglinzi, portfarduri etc.

Cine iti cumpara produsele?

  • Clienti obisnuiti
  • Profesionisti – makeup artisti

Citeste si: 8 aplicatii Gomag pentru Health & Beauty – Activeaza-le acum!

Cum sa iti gandesti afacerea online cu produse makeup

1. Alege un nume si un design reprezentativ pentru brandul tau

Am vazut si magazine care vand de toate, de la piese auto pana la produse de makeup si cosmetice. 

Nu stiu ce sa zic de fiabilitatea unui astfel de model de business.

Ca magazin incepator, cand incerci sa vinzi de toate, iti va fi greu sa iesi in evidenta – cu exceptia cazului in care ai preturi extrem de mici. Sau buget pentru reclame PPC.

Mai degraba stabilizeaza-te pe nisa cosmetice, ori produse make-up.

Si, in acest caz, iti recomand sa te gandesti la un nume reprezentativ pentru magazinul tau:

  • Alege un nume care sa descrie ceea ce vinzi
  • Alege un nume scurt, usor de tinut minte
  • Alege un nume ce se poate pronunta simplu, fara nspe mii de variante de pronuntie
  • Poti inventa un cuvant ca nume – poate deveni un brand puternic pe masura ce trece timpul

Pont!

Personalizeaza design-ul magazinului tau, sa fie usor de inteles de la prima privire. Nu uita, la Gomag ai 9 teme gratuite din care sa alegi design-ul potrivit pentru tine + editor tema gratuit.

teme-gomag-beauty

2. Fa un plan pentru construirea unei comunitati in jurul magazinului

Multe vanzari au loc datorita dovezilor sociale. De unde vin acestea? De la clientii si partenerii tai. Cum le obtii usor si, mai important, constant?

Prin faptul ca ai o comunitate permanenta si vizibila in jurul firmei tale.

Aceasta comunitate va fi formata din:

  • Clientii tai
  • Angajatii tai
  • Furnizorii
  • Parteneri
  • Urmaritori ai brandului

comunitate-produse-pentru-machiaj

Pont! Creeaza o pagina dedicata in site pentru a-ti prezenta comunitatea:

  • Imagini de la evenimente
  • Testimoniale
  • Intalniri cu clientii
  • Video-uri

3. Adu specific produse pentru machiaj online sa acoperi golurile din piata

In fiecare an (sau chiar in functie de sezon) apar noi trenduri. Prin urmare, cererea pentru produsele de trend urca in perioada respectiva.

Insa nu doar trendurile pot semnala un gol pe piata de cosmetice si makeup. 

Fa un studiu de piata si vezi ce produse poti aduce pentru nevoi care nu sunt inca satisfacute sau pentru care ar exista produse mai eficiente.

Poate fi vorba de makeup pentru piele predispusa la probleme dermatologice, pentru riduri, doar pentru machiaj de scena, doar de la un anumit brand etc.

Poti aduce cosmetice coreene pentru machiaj si produse minune pe care le vezi in tot felul de clipuri de pe net (ex. rujuri transparente care sunt de fapt rosii sau alte culori, produse rezistente la apa, gene magnetice etc.).

alegere-produse-pentru-machiaj

Intreaba-ti potentialii clienti daca isi doresc aceste produse si, mai bine, lanseaza un MVP cu precomenzi.

Practic, faci un landing page cu top produse care pot fi precomandate, urmand sa fie livrate abia in momentul in care lansezi magazinul oficial (sau lansezi intreaga paleta de produse noi).

4. Tinteste sa cresti valoarea comenzilor in magazin

Produsele pentru machiaj au, in general, preturi medii. In orice caz, atunci cand te adresezi catre marea masa de consumatori, preturile tale nu vor fi foarte mari (cum ar fi, sa zicem, de ordinul sutelor de euro pentru o mascara).

Prin urmare, gandeste-ti strategia in asa fel incat sa cresti valoarea comenzilor in magazin. Foloseste platforma Gomag la maximum:

  • Valoare minima pentru comanda – cand clientul vrea sa cumpere doar un produs de 10 lei (si in domeniul tau e posibil sa ai multe produse cu pret sub 20 de lei), nu e rentabil pentru tine. Costa mai mult transportul. Asa ca poti stabili o valoare minima pentru comanda.
  • Cadouri in cosul de cumparaturi, diferite in functie de praguri – tuturor ne plac lucrurile gratis. Ofera cadouri in cos in functie de valoarea acestuia. Cu cat suma din cos e mai mare, cu atat si cadoul e mai consistent.

cadou-cos-beauty

  • Transport gratuit peste o anumita valoarevezi aici cum setezi aceasta regula in Gomag.
  • Aplicatia Oferta unica (OTO) – in pagina de finalizare comanda afiseaza un produs cu un discount unic, pe care clientul nu il mai gaseste in alta parte. Incearca sa setezi OTO in functie de categoria produsului (poate fi un produs complementar) si sa excluzi produsul respectiv din conditiile OTO (explicatie: cand se adauga un produs in cos, ai grija ca OTO sa nu fie acelasi produs, cu reducere).
  • Pachete si produse bundle – seturile de produse pentru machiaj sunt intotdeauna atragatoare. Creeaza seturi unice cu aplicatia Bundle sau pachete cu produse complementare.
  • Recomandari de produse – in platforma Gomag, atunci cand adaugi un produs in admin ai ocazia sa ii setezi optiunile de cross-sell sau upsell. Acestea vor aparea ca recomandari in paginile de produs. Poti, de asemenea, sa folosesti aplicatia Recomandari avansate.

Idei de marketing pentru un magazin online cu produse pentru machiaj

1. Un program de fidelizare atragator

Toate produsele pentru makeup au un termen de valabilitate. 

Si contrar obiceiurilor in care acestea raman in portfard si dupa ce expira, pe fundul sticlutelor si al ambalajelor (e usor sa te indragostesti de un produs mai ales daca e fix asa cum iti trebuie tie), trebuie inlocuite.

Sfatul meu este sa iti faci un program de fidelizare pentru clientii si clientele tale, astfel incat atunci cand e momentul, sa se intoarca tot la tine.

Cum ar putea arata programul tau de fidelizare:

  • Puncte de fidelitate, acordate in contul clientului si care nu pot fi transformate in bani
  • Abonament lunar sau la o perioada stabilita de client – odata la x luni, clientului ii sunt livrate produsele alese pentru abonament. Totusi, la produsele de makeup e greu sa faci abonament cu acelasi produs, intr-un interval de timp scurt. Mai degraba merg pachete cu produse random, pe care sa le incerce pentru a descoperi ceva nou si care sa le placa.
  • Acces in comunitate cu beneficii speciale – oferte exclusive, puncte duble de fidelitate, acces la produsele noi inaintea celorlalti, acces la resurse exclusive (webinarii, video-uri, cataloage printate etc.), intalniri cu makeup artisti etc.

fidelizare-clienti-beauty

2. Fa-ti o strategie de recuperare a cosurilor abandonate

Clientii pe care inca nu ai apucat sa ii fidelizezi, in cea mai mare parte a lor, vor abandona cel putin un cos in magazinul tau.

De ce? Pentru fac comparatii intre oferta ta si a competitorilor. 

Cateodata o fac din plictiseala, alteori din simt de aventura – vor sa incerce ceva nou fata de brandul caruia ii sunt loiali (majoritatea consumatorilor de makeup sunt loiali cel putin unui brand).

Nu ii lasa sa plece fara sa ii intorci din drum:

  • Remarketeaza-i imediat cu continutul cosului (Facebook Ads, Google Ads)
  • Daca au fost logati in cont, trimite-le in mai putin de 10 minute un email de recuperare a cosului. Nu astepta cu orele – decizia de cumparare in nisa beauty se ia relativ repede. Daca trimiti mail-ul de recuperare in 24 de ore, mai mult ca sigur e prea tarziu.

email-recuperare-cos-beauty

  • Seteaza un exit pop-up in site – valabil pe desktop, acest tip de pop-up apare cand se detecteaza intentia de parasire a site-ului. Cel mai convingator stimulent in pop-up s-a dovedit a fi un cod de reducere.
  • Incearca sa previi fenomenul. Adauga in site testimoniale convingatoare, beneficii clare si diferentiatori fata de concurenta.

Citeste si: Abandonarea Cosului: Cum Recuperezi Cosuri Pline De Bani

3. Pachete si seturi pentru machiaj

Se cumpara, si se cumpara in cantitati mari.

E mai simplu sa iei tot pachetul din prima si sa te poti bucura de o experienta completa. Pachetele de produse rezolva dilema alegerii atunci cand clientului ii e prea greu sa se hotarasca.

set-pachet-produse-beauty

Am vorbit si mai sus despre acest subiect. Foloseste aplicatiile pachete de produse si produse bundle pentru a crea seturi in magazin.

4. Idei de articole pe un blog de makeup (pot fi si video-uri pe YouTube)

  • Ghidul complet de Beauty pentru incepatori
  • Cum sa gasesti stilul care ti se potriveste
  • Produsul nr. 1 cu care incepe orice machiaj
  • Lucrurile esentiale din portfardul oricarei femei
  • Idei de machiaj pentru [prima intalnire / nunta / birou / zi / noapte]
  • Ce trebuie sa stii despre contouring [sau alte tipuri de machiaj]
  • Top produse pentru prevenirea ridurilor
  • Sfaturi pentru machiaj cand ai pielea uscata [sau alt tip de piele]
  • Cum te machiezi corect in zilele de iarna
  • Termenele de expirare pentru diverse tipuri de produse
  • Cele mai noi produse de machiaj coreene
  • Sfaturi pentru aplicarea machiajului
  • Mituri legate de ingrijirea pielii / buzelor / ochilor / unghiilor etc.
  • Comparatii intre diverse produse asemanatoare
  • Must have in trusa de cosmetica
  • Idei de la makeup artisti de renume
  • Lista produselor must have si unde le gasesti fara sa iti distrugi bugetul
  • Cum sa faci un machiaj scary de Halloween
  • Lucruri mici pe care sa le faci pentru a arata mai bine
  • Idei pentru un mic dejun care sa iti dea energie pe tot timpul zilei
  • Greseli de evitat cand te machiez / te demachiezi / iti ingrijesti pielea
  • Machiaj de Craciun: 5 idei pentru un look de sarbatoare
  • Tips & tricks pentru un smokey eyes reusit de fiecare data

Pont!

Toate acestea sunt idei de continut care pot fi postate si pe conturile tale Social Media. Dar vorbim mai in detaliu despre asta, mai tarziu.

5. Arata rezultatele produselor tale

E fun sa vezi cum arata un produs, in sine, de makeup. Insa clientilor nu de asta le pasa.

Ci ii intereseaza cum functioneaza produsele, cum arata pe pielea lor si cum ar putea arata ei dupa ce iti folosesc produsele. 

La fel ca in multe alte nise, produsele pentru machiaj trebuie sa reprezinte un intermediar intre starea lor de acum si starea clientilor dupa ce le folosesc.

rezultate-folosire-produs-beauty

Intre a se simti lipsiti de incredere, nesiguri, neatragatori si a se simti plini de viata, sexy, bogati, misteriosi, siguri pe sine, gata de orice.

Prin urmare, pune accent pe rezultatele produselor tale. 

Arata cum se transforma viata clientilor si devine cea pe care si-o doresc, cum vor arata mai bine, ce vor putea obtine folosind produsele: priviri admirative, respect din partea celorlalti, invidia celorlalti, un statut la care in alt fel nu au acces.

6. Idei pentru postari Social Media – Facebook, Instagram, Pinterest, Tik Tok

  • Tutoriale / Cum sa (sfaturi scurte, link-uri catre articole pe blog, ghiduri, video-uri, webinarii)
  • Citate inspirationale
  • Inainte si dupa
  • Despre echipa si biroul tau – prezentarea colegilor, evenimente la birou, activitati, depozitul, sneak peek etc.
  • Poze sau video-uri cu voi (tu si echipa), cand folositi produsele din magazin
  • Testimoniale text, imagini si video de la clienti
  • Continut de la evenimente fizice si online
  • #tbt – de la evenimente, de la un moment de succes din business. Aici poti sa vorbesti chiar de stiluri sau trenduri din trecut, sau de personalitati ambasadoare de beauty din trecut.
  • Care sunt produsele favorite – postare cu produsele voastre favorite sau survey / postare tip intrebare pentru urmaritori (inclusiv pe story)
  • Persoane care va inspira
  • Cele mai noi produse
  • Ultima campanie de marketing
  • Concursuri si giveaway
  • Meme-uri pe nisa
  • Postari de brand – pe IG cu hashtag propriu (si nu trebuie sa fie neaparat numele firmei)


7. Continut generat de utilizatori si testimoniale

Cei mai convingatori influenceri sunt chiar clientii tai.

Insa vreau sa intelegi ceva. 

Atunci cand faci promovare prin influenceri, arati un stil de viata inspirational, un stil la care oamenii aspira sa ajunga. In acest caz, produsul tau e o cale prin care clientii sa simta ca au acelasi statut.

Pe de alta parte, cand produsele tale sunt promovate de oameni obisnuiti, clientii tai rezoneaza cu ei, se identifica in trasaturile lor, in obiceiurile si nevoile lor. In acest caz, produsul tau castiga credibilitate, clientii il vor cumpara pentru ca in proportie de cel putin 90% sunt convinsi ca este potrivit si pentru ei.

testimoniale-influenceri-beauty

Ambele metode functioneaza bine. 

Din punctul meu de vedere, insa, continutul generat de utilizatori functioneaza cel mai bine ca stimul comercial. Mult mai bine decat continutul creat de influenceri.

Totusi, cum obtii continut generat de utilizatori?

  • Concursuri pe baza de continut
  • Invitatii in colete – adauga un bilet in coletul cu produsele comandate in care ii spui clientului sa faca o poza sau o filmare cand foloseste ce a comandat si sa o posteze cu hashtag-ul tau. Il poti motiva cu un cod de reducere sau statut special in comunitate.
  • Poze si video-uri la evenimente si intalniri fata in fata
  • Le obtii organic, datorita experientei pe care o asiguri – de exemplu, cadouri supriza in colet, mostre, scrisoare de multumire, vouchere, Gold / VIP card fizic, ambasadori de brand etc.

8. Creeaza o strategie de email marketing (in acelasi sens poti folosi si SMS marketing)

Ca in orice alta nisa, email marketing pentru produsele de makeup se rezuma la 3 cuvinte: relevanta, diferentiere si follow up.

Majoritatea firmelor trimit newslettere. 

E ok sa trimiti si tu, insa nu le trimite in fiecare zi, si nu doar cu produse. Adauga si resurse educationale sau campanii speciale (concursuri, invitatii sa te urmareasca pe celelalte canale de comunicare etc.)

Ce mail-uri sa mai trimiti?

  • Follow up dupa comanda – confirmare comanda, multumire, cerere recenzie, recomandari de produse cross-sell, upsell.

sms-confirmare-comanda

  • Follow up dupa abonare – mail de bun venit sau de prezentare a firmei, mail cu cele mai bune resurse, mail cu top produse bestseller in magazin, mail cu recomandari de produse pentru prima comanda (se trimit in functie de tag-uri)
  • Mail-uri segmentate in functie de: grupul de clienti din care fac parte, de produsele cumparate anterior, de locatie sau de aniversare (6 luni – 1 an de cand a cumparat prima data)
  • Sistem de mail-uri bazat pe urgentare, la fiecare campanie de marketing – teasing urmeaza o campanie, start campanie, cati clienti au cumparat, tic-tac, campania se incheie.

9. Ofera beneficii care sa te diferentieze 

  • produse pentru machiaj online organice, originale sau ce alta caracteristica unica au
  • cost fix de livrare
  • timp de livrare mai rapid
  • gift card exclusiv
  • comunitate de x membri, cu beneficii exclusive etc.

Gaseste ceea ce te face diferit de ceilalti din piata si este cautat de clientii tai. 

Apoi adauga aceste beneficii atat in USP-ul tau, cat si in icon-urile de trust din magazin (acestea sunt vizibile in fiecare pagina).

Atentie! 

Sigur, o buna parte din bugetul tau de marketing va intra in reclamele PPC. 

Foloseste Google Ads Search (inclusiv DSA ads), Display Ads, YouTube Ads, Facebook si Instagram Ads. Poti testa si Pinterest Ads, sa vezi daca functioneaza pentru tine.

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau cu produse pentru machiaj online? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.