Cum vinzi articole de birotica si papetarie online – Idei de promovare magazin

Cum vinzi articole de birotica si papetarie online - Idei de promovare magazin

Articolele de birotica si papetarie sunt produse interesant de vandut.

De ce? Pentru ca au un public enorm. Daca stai sa te gandesti bine, aproape toata lumea le foloseste.

Partea proasta? Nici nu ne dam seama de asta.

Cu exceptia oamenilor de la administrativ care au evidente pentru ce trebuie cumparat la birou sau perioada de inceput de scoala, nu ne dam seama cat de des folosim pixuri, hartii, capsatoare, post-it-uri si alte articole de genul acesta.

Ne trezim doar ca nu mai avem coli albe prin casa, de exemplu.

via GIPHY

Sigur, un magazin online de birotica si papetarie nu se poate baza doar pe acest segment de clienti… care cumpara din an in Pasti. Dar despre acest subiect vom povesti chiar in acest ghid.

Citeste materialul si descopera cum sa iti creezi o afacere cu articole de birotica si papetarie sau, daca ai deja una, vezi idei de marketing gata de pus in practica.

Cuprins Ghid Cum vinzi articole de birotica si papetarie online

  1. Ce alegi sa vinzi?
  2. Creste valoarea cosului cu tehnici de vanzare
  3. Fii pregatit pentru cumparaturile la cantitate
  4. Ajuta-ti clientii cu optiunea de abonament in site
  5. Fii pregatit pentru vanzarile B2B

Idei de promovare pentru un magazin de birotica si papetarie online

  1. Munceste la crearea unui brand care sa devina super familiar in mintea oamenilor
  2. Fidelizeaza-ti clientii, pentru ca vinzi produse consumabile
  3. Marseaza pe video-uri pentru organizare / craft / aranjamente
  4. Idei de articole pentru un blog de birotica si papetarie
  5. Diferentiaza-te prin personalizare rapida
  6. Ce sa trimiti pe email daca vinzi birotica si papetarie
  7. Idei de postari pentru birotica si papetarie (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn etc.)
  8. Sfaturi pentru reclamele platite in nisa birotica si papetarie

Cum sa iti gandesti afacerea cu articole de birotica si papetarie online

1. Ce alegi sa vinzi:

  • Produse din hartie – hartie, hartie foto, plicuri, caiete, blocnotes
  • Instrumente de scris – stilouri, pixuri, creioane, carioci, markere etc.
  • Papetarie / Accesorii pentru birou – capsatoare, agrafe, clipsuri, dosare, bibliorafturi, banda adeziva, mape, folie, agende, flipchart-uri, panouri de pluta, table magnetice etc.
  • Instrumente pentru arta – creioane, pasteluri, caiete, markere, radiere etc.
  • Accesorii IT – baterii, genti pentru laptop, mousepad, stickuri de memorie, baterii externe, becuri etc.
  • Articole de curatenie / protocol – detergenti, servetele, lavete, odorizanti, dezinfectanti, hartie igienica, saci menajeri si cosuri de gunoi, vesela si tacamuri din plastic etc.
  • Pentru imprimanta – cartuse pentru diverse marci de imprimante
  • Articole pentru copii / elevi – caiete, penare, creta, acuarele, plastilina, hartie creponata, ascutitori, ghiozdane

Poti sa vinzi din multiple categorii sau sa te concentrezi pe una, maxim 2-3. Inainte sa alegi produsele, stabileste publicul catre care vei vinde.

Trebuie sa stii clar cine este clientul ideal, astfel incat sa aduci produse relevante pentru el: Corporatisti? Scoli / copii? Birouri din administratia publica? Cofetarii? Hoteluri? Firme de contabilitate sau avocatura? etc.

Daca vinzi catre mai multe categorii de public cu produsele din magazin, modulul Grupuri de clienti din Gomag iti va fi mana dreapta.

grupuri-clienti-birotica

Cum poti folosi Grupuri de clienti pentru a face oferte mai relevante?

  • Imparte clientii in mai multe segmente, in functie de caracteristicile lor comune – frecventa de cumparare, cantitate, sau diverse tag-uri alocate cu CRM Bot.
  • Foloseste grupurile pentru a crea campanii strict pentru audienta aleasa – reguli de reducere aplicabile doar lor, de exemplu.
  • Poti trimite campanii sau comunicari speciale cu Email Bot – de exemplu, daca vrei sa anunti ca oferi un cadou la comanda doar clientilor dintr-un anumit grup. 

*De fapt, majoritatea GoBotilor au optiunea de a conditiona activitatea lor in functie de grupul de clienti. Cum ii folosesti depinde de strategia si imaginatia ta.

Citeste is: 8 Aplicatii Gomag pentru Bijuterii & Cadouri in magazinul tau

2. Creste valoarea cosului cu tehnici de vanzare

  • Activeaza cel putin o oferta unica (OTO) – pentru a fi cat mai relevanta, iti recomand sa afisezi cate un OTO potrivit pentru fiecare categorie din site.
  • Creeaza pachete de produse cu accesorii – e normal sa afisezi impreuna un capsator cu 2 pachete de capse, de exemplu. Poti folosi si aplicatia Bundle, pentru a crea un singur produs construit din multiple produse din magazin (kit-ul de supravietuire la birou: biblioraft, pix-uri, calendar de birou, foarfeca, ascutitoare, capsator, agrafe de hartie).
  • Recomanda accesorii sau produse complementare cu un pop-up – in Gomag ai un pop-up pe care il poti activa la adaugarea unui produs in cos. Tot ce trebuie sa faci e sa completezi un mesaj de actiune si sa stabilesti ce produse vrei sa recomanzi.
  • Ofera produse gratuite in functie de praguri de valoare in cos – de ex., un produs cadou la 150 de lei, un produs cadou mai scump la 200 de lei, un produs si mai scump la 250 de lei etc. Stabileste pragurile in functie de comanda medie pe care vei ca o ai in site (si preturile pe care le practici). Faci multiple Cadouri in cos pentru pragurile stabilite, pentru ca optiunea sa se afiseze automat in magazin.

3. Fii pregatit pentru cumparaturile la cantitate (+ comanda minima)

Comanda minima in magazin

Doua extreme in nisa birotica si papetarie sunt cumparaturile la cantitate si nevoia unei comenzi minime.

Pe de o parte, exista multe produse care au preturi infime (vorbim de ordinul a zeci de bani sau 2-3 lei). In aceste conditii, daca un client comanda, de exemplu, un pix cu 3 lei, costul de transport poate fi si de 8x mai mare.

Si atunci clientul mai bine coboara pana la magazinul de cartier, care sigur are si pixuri pe raft.

Asadar, daca practici preturi mici, recomandarea mea e sa activezi aplicatia Valoare comanda minima din Gomag. Nu trebuie sa impui neaparat o suma foarte mare, e suficient sa fie o suma care depaseste pretul de transport.

Pana la urma, nici tie nu iti convine sa vinzi in pierdere – comenzile ar trebui sa fie consistente.

discount-cantitate-papetarie

Reduceri pentru cumparaturile la cantitate

Pe de alta parte, multi clienti (majoritatea B2B) fac comenzi la cantitate. De exemplu, sunt birouri sau diverse agentii, care au nevoie constant de articole de birotica si papetarie.

In acest caz, pentru a atrage clientii si a-i convinge sa trimita comenzi cat mai mari, poti oferi discounturi la cantitate.

Pentru a afisa reducerile disponibile pentru diverse cantitati, vei crea cate o regula pentru fiecare discount, folosind aplicatia Reduceri, din platforma.

Stabileste ce conditii doresti, iar apoi, in tab-ul Optiuni, la Cantitate minima, specifica numarul de bucati care trebuie cumparate pentru ca reducerea sa se activeze.

Repet, creezi cate o regula pentru fiecare cantitate in parte. Nu poti stabili diferite cantitati dintr-o singura regula.

4. Ajuta-ti clientii cu optiunea de abonament in site

Consumam produse de birotica si papetarie constant, pana le terminam. Si cand ajungem in acel punct, incepe panica… pentru ca ne dam seama ca avem nevoie de ele chiar atunci.

Asa ca fugim sa cumparam minimul necesar, pentru a ne rezolva problema urgenta, si uitam de nevoie. Pana data viitoare cand se intampla din nou 🙂 .

Tu poti sa faci ceva in privinta acestui comportament. Poti sa oferi o solutie astfel incat clientii tai sa fie 100% siguri ca dispun de tot ce au nevoie, la indemana, de fiecare data cand e necesar.

Cum? Prin aplicatia Abonamente din platforma Gomag.

Practic, tot ce trebuie sa faci este sa il convingi pe clientul tau ca e mai economic si mai eficient sa primeasca produsele dorite lunar (sau la un alt interval de timp), fara sa se mai streseze ca a uitat de ele. 

Nici macar nu e nevoie sa intre in site pentru a face o comanda noua!

Aplicatia Abonamente creeaza automat o comanda noua conform intervalului de timp ales de client atunci cand si-a facut abonamentul. Tot ce iti mai ramane de facut este sa o confirmi si sa o livrezi.

Descopera in detaliu cum sa folosesti modulul in articol: Aplicatia Abonamente in platforma Gomag – Cum sa vinzi mai mult clientilor tai

5. Fii pregatit pentru vanzarile B2B

Am mentionat asta si la punctul 1, la alegerea segmentelor de clienti catre care vinzi. 

E foarte posibil sa ai comenzi din partea altor firme si birouri, poate chiar de la institutii publice (si atunci poti vinde prin SEAP / SICAP).

In vanzarea B2B exista cateva lucruri pe care le poti face pentru a simplifica procesul, atat pentru tine, cat si pentru clienti. Iti voi da cateva exemple, in legatura cu aplicatiile din Gomag:

  • Permite completarea formularului de comanda dupa CUI – foloseste aplicatia Validare coduri fiscale din platforma. In acest fel, in momentul in care finalizeaza comanda, clientul trebuie doar sa adauge CUI-ul firmei sale, iar datele acesteia se vor completa automat.
  • Trimite oferte personalizate din platforma – cu aplicatia Ofertare, poti sa completezi din Gomag oferte personalizate, completate automat cu datele produselor selectate din admin.
  • Creeaza liste de preturi diferite pentru comenzile B2B – poti aloca un pret diferit pentru produsele pe care le vinzi prin SEAP sau la comenzile bulk.
  • Prezinta produse cu un adaos diferit pentru grupul de clienti B2Boptiunea Adaosuri iti ofera posibilitatea de a stabili daca si care grupuri de clienti trebuie sa plateasca TVA si care nu.
  • Daca ai oferte sezoniere pentru clientii B2B, anunta-i printr-un hello bar – acesta este primul lucru care le apare in fata ochilor, deci nu au cum sa il rateze.
  • Poti oferi servicii suplimentare precum garantii extinse sau service pentru instrumentele de birotica (laminatoare, aparate de etichetare, case de marcat etc.).


Idei de promovare pentru un magazin de birotica si papetarie online

1. Munceste la crearea unui brand care sa devina super familiar in mintea oamenilor

Produsele de birotica si papetarie se cumpara in mod traditional din magazinele fizice specializate (de obicei, unde au si servicii de printare) sau din supermarket-uri.

Lumea cunoaste brandurile producatoare ale acestor articole, dar nu intotdeauna si brandurile care vand produsele catre ei.

Tu poti interveni aici. Daca iti consolidezi un nume cunoscut, care sa apara primul in mintea clientilor de fiecare data cand au nevoie de astfel de produse… iti cresti sansele de vanzare.

Uite cateva sfaturi:

  • Alege cel putin un produs vedeta unic, care sa traga vanzarile si magazinul dupa el – daca oamenii il pot gasi doar la tine, vor intra in magazin si vor cumpara nu doar produsul respectiv ci si produse din restul catalogului.
  • Creeaza o experienta confortabila de cumparare – respecta bunele practici de usability si, mai important, tinteste o senzatie anume care sa fie asociata cu tine cand intra oamenii in site (culori, mod de aranjare a produselor, filtrare usoara).
  • Identifica USP-ul tau si afiseaza-l peste tot – ce te face unic? Ce oferi tu, si competitorii nu o fac? DE CE sa cumpere oamenii de la tine?
  • Fa periodic o analiza SWOT tinand cont de analiza competitorilor – trebuie sa fii mereu constient ce apare pe piata (oportunitati, riscuri) si sa iti consolidezi caracteristicile (puncte tari, puncte slabe ameliorate)
  • Comunica unitar pe toate canalele de care dispui, folosind simbolurile si stilul de brand.
  • Antreneaza-ti angajatii pentru a oferi de fiecare data o experienta extraodinara la contactul cu brandul (customer service, social media management, vanzari).

Citeste si: Idei de promovare pentru un magazin universal online

2. Fidelizeaza-ti clientii, pentru ca vinzi produse consumabile

  • Ai o strategie de follow up dupa fiecare comanda – email / SMS de confirmare, multumire, secventa de onboarding la brand, cerere recenzie, recomandari personalizate.
  • Ofera puncte de fidelitate – aceste puncte vor stimula crearea de conturi in magazin, ceea ce iti deschide calea catre multiple oportunitati de personalizare a mesajelor pe care le transmiti.
  • Ofera beneficii extra pentru clientii fideli – cadouri la comanda, vouchere, garantii extinse, transport mai rapid, coduri de aniversare etc.
  • Lauda-te cu clientii fideli si foloseste-le continutul (user generated content) peste tot (in newsletter, in postari pe Facebook si Instagram, in landing page-uri din site)

puncte-de-fidelitate-papetarie

Citeste si: Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor

3. Marseaza pe video-uri pentru organizare / craft / aranjamente

  • Video-uri cu accent pe estetica (aesthetics) – stii video-urile relaxante, cu produse dragute (de obicei de pe Aliexpress). Poti sa faci ceva asemanator, pentru YouTube si mai ales pentru Facebook & Instagram
  • Caligrafie folosind instrumentele de scris din magazinul tau – asa arati direct rezultatele produselor, impreuna cu o senzatie de confort si relaxare
  • Video-uri de prezentare pentru seturi sau multiple articole de birotica si papetarie
  • Fast video cu spatii de lucru sau birouri INAINTE de a fi organizate si DUPA ce au fost organizate (cu produsele tale)
  • Live-uri sau interviuri cu coach-i sau experti 
  • Tutoriale video pentru diferite tipuri si tehnici din mestesuguri (pictura, desen, design etc.)

video-birotica-papetarie

4. Idei de articole pentru un blog de birotica si papetarie

  • Checklist-uri – Rechizite pentru clasa pregatitoare, Articole de arta pentru incepatori, Rechizite pentru liceu, Must have – ce trebuie sa contina un CV, Drawing Challenge etc.
  • Sfaturi de amenajare a biroului pentru [tip de personalitate, meserie, pasionatii de … etc.]
  • Cum sa iti dezvolti creativitatea [sau alta abilitate] 
  • Cum sa alegi [articol de birotica] perfect
  • Serie de articole pentru diverse meserii in parte
  • Sfaturi pentru cand iti muti biroul, cum sa te pregatesti inainte de concediu, cum sa te pregatesti inainte de [Craciun sau alt eveniment]
  • La ce sa fii atent cand comanzi [articole de birotica] online
  • Cum sa ai un birou gata de postat pe Instagram
  • 5 Rutine la birou de care trebuie sa scapi chiar azi
  • Cum alegi cadourile potrivite pentru partenerii de business [/clienti]
  • 5 motive pentru care produsele promotionale inca functioneaza
  • Ghid complet pentru un birou eco-friendly
  • X principii de la [oameni de succes ex. David Ogilvy] pe care trebuie sa le urmezi si tu
  • Tehnici de vanzare, teambuilding, organizare, marketing, product management etc.
  • 5 Sabloane de email pentru cele mai des intalnite situatii la birou
  • Idei pentru hobby si arta: de ex., Cum sa folosesti tehnica [tehnica de pictura / desen]

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

5. Diferentiaza-te prin personalizare rapida

Exista multiple articole de birotica sau papetarie care pot fi personalizate cu datele clientilor: agende, calendare, instrumente de scris, cutii de servetele, dosare etc.

De multe ori, sunt folosite pe post de materiale promotionale, care sunt oferite mai departe clientilor lor.

Daca vinzi cu platforma Gomag, ai la dispozitie o aplicatie speciala care preia automat datele clientilor: Produs configurabil

Practic, odata activata, la gestionarea produselor din admin vei gasi un nou tab, unde poti stabili ce detalii pot fi adaugate de catre clienti: imagini sau texte.

Cand clientul face comanda, va adauga detaliile de personalizare direct in pagina de produs, iar tu le vei primi automat. Nu mai trebuie sa pierzi vremea la telefon, de exemplu, in discutii luuungi cu clientul.

Daca vrei sa oferi aceasta posibilitate in magazin, activeaza aplicatia si foloseste-o la potentialul maxim.

Pont! Poate fi un mod bun de diferentiere, fata de competitorii care nu ofera astfel de servicii – mai ales daca gasesti combinatia potrivita.

personalizare-produse-papetarie

6. Ce sa trimiti pe email daca vinzi birotica si papetarie

  • Serie de onboarding diferita pentru abonatii la newsletter vs. clientii platitori – citeste aici detalii, la punctul doi: 5 Modalitati de crestere a vanzarilor online.
  • Ultimele noutati despre firma, angajati, activitatile voastre
  • Recomandarea saptamanii – afisezi produsele recomandate
  • Poti crea newslettere tematice – pentru birou, pentru crafteri, pentru scoala, pentru sesiune, pentru profesori, pentru CEOs etc.
  • Anunta campaniile punctuale de reducere, prin cel putin 2 newslettere (teasing + lansare campanie + reminder final de campanie).
  • Trimite inclusiv articolele de pe blog sau testimoniale si continut generat de clienti
  • Adauga video-uri, atunci cand sunt concludente – poate ai lansat ceva, ai facut un interviu, un studiu de caz etc.
  • Include sfaturi rapide sau quiz-uri tematice – poti avea aceasta sectiune in fiecare newsletter, indiferent de ce contine acesta. In acest fel iti antrenezi abonatii sa iti astepte mail-urile si sa fie atenti la sectiune.
  • Include invitatii sa te recomande prietenilor – poti implementa un program referral (de exemplu, la 3 recomandari primesc un catalog PDF gratuit, la 5 recomandari primesc stickere, la 10 recomandari primesc o agenda etc.).

Citeste si: 50+ Idei Bestiale pentru urmatorul tau email

7. Idei de postari pentru birotica si papetarie (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn etc.)

  • Tinteste o comunitate (poti crea un grup pe FB) – crafters, pasionatii de organizare pentru birouri, grup de inspiratie pentru HR etc.
  • Inspiratie pentru organizarea spatiului de lucru– #stationeryaddict, #stationarylove, #stationaryaddict, #stationery ← poti urmari hashtag-urile pentru idei
  • Testimoniale, continut general de clienti, poze si video-uri cu pregatirea coletelor
  • Sarbatoreste zilele internationale – le poti lega de anumite reduceri din site
  • Sfaturi pentru tehnici de arta si mestesug – caligrafie, desen, design
  • Jocuri de cuvinte, citate (de la scriitori, de business etc.)
  • Meme-uri si stereotipuri din nisa (cui ii mai place sa scrie intai pe pagina dreapta a agendei si apoi pe cea stanga?)
  • Produse recomandate impreuna cu sfaturi, idei sau intrebari care sa invite la interactiune
  • Estetica – creeaza un feed care sa fie placut ochiului, intr-un stil unitar
  • Fa-ti un profil complet pe LinkedIn, pentru a fi usor de gasit de catre alte firme

continut-clienti-papetarie

 Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media

8. Sfaturi pentru reclamele platite in nisa birotica si papetarie

  • Da drumul campaniilor de marketing devreme – daca vrei sa faci oferte pentru Back to School, de exemplu, incepe promovarea din iulie / august.
  • Foloseste Google Shopping Ads, mai ales pentru produsele cu un volum mare de cautare (verifica in functie de cuvinte cheie)
  • Foloseste Display Ads, YouTube Ads si Search Ads pentru consolidarea brandului
  • Adauga numarul de telefon in reclame – nu pierde potentialele comenzi telefonice
  • Fa remarketing cu Facebook si Google, mai ales pentru cosurile abandonate

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau online cu articole de birotica si papetarie? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.

[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]