Ghid: Cum sa vinzi moto online – Idei de promovare magazin cu piese moto si echipamente

Cum sa vinzi moto online - Idei de promovare magazin cu piese moto

Vrei sa vinzi motociclete, echipamente moto, piese moto online sau orice altceva pe 2 roti si care nu se numeste bicicleta?

Sau poate o faci deja.

In orice caz te identifici, in ghidul de fata vom povesti pe indelete despre cum sa iti gandesti afacerea astfel incat sa ajungi la inima si portofelul clientilor tai.

via GIPHY

Primesti si cateva idei pentru promovarea afacerii tale. Atentie! Informatiile din articol sunt potrivite pentru o strategie de business, nu in situatia in care iti vinzi personal motocicleta.

Pentru acest caz, exista surse cu sfaturi specifice situatiei tale.

Cuprins Ghid Cum vinzi moto online intr-un magazin

Decide ce vrei sa vinzi

  1. Ce oferi in plus?
  2. Prezinta pachete de produse
  3. Recomanda gift card pentru prietenii motociclistilor – cel mai fain cadou de ziua lor
  4. Foloseste automatisme in site, mai ales daca ai multe produse
  5. Recupereaza cosurile abandonate
  6. Fa un parteneriat cu un service autorizat sau deschide chiar tu unul

Cum promovezi un magazin online cu motociclete, echipamente sau piese moto

  1. Alege momentele potrivite pentru a face push pe promo
  2. Continut si descrierile din site
  3. Participa la evenimentele offline ale audientei tale
  4. Construieste un program de fidelizare
  5. Intelege cum functioneaza mintea audientei tale
  6. Ofera sfaturi de ajutor
  7. Tinteste recomandari + testimoniale + continut generat de utilizatori
  8. Organizeaza-ti strategia de reclame platite

Decide ce vrei sa vinzi

  • Vehicule de categoria L si altele: motociclete, ATV-uri si quaduri, scutere, snowmobile, waverunners etc. Noi sau second hand? Si, si?
  • Echipamente moto: casti, geci, incaltaminte, accesorii, manusi, pantaloni, protectii, genti, rucsacuri etc.
  • Piese moto online: consumabile, anvelope, tobe, lumini, electrice, sisteme de franare etc. Originale / aftermarket?
  • De toate – vinzi multiple tipuri de produse – recomandat (pentru ca moto e deja o nisa ingusta)

Citeste si: 6 Aplicatii Gomag pentru Auto Moto / Utilaje in magazinul tau online

Cum sa iti gandesti afacerea cu produse moto online

Pont! Cand iti deschizi magazinul, nu uita ca ai nevoie de codul CAEN 4540 – Comert cu motociclete, piese si accesorii aferente; intretinerea si repararea motocicletelor.

1. Ce oferi in plus?

Nu esti singur pe piata. Stii deja asta. 

Concurezi nu doar cu celelalte magazine online, ci si cu cei care isi vand propriile motociclete sau echipamente, si cu service-urile locale.

Prin urmare, ar trebui sa te gandesti la ce poti face diferit sau oferi in plus, astfel incat sa te diferentiezi de restul (si nu ma refer la pret).

Doar asa vei reusi sa captezi atentia clientilor.

Acum, ce ai putea face?

  • Cadouri sau atentii la fiecare comanda (stickere, vouchere pentru urmatoarea comanda, spray de lant, voucher la un barber shop partener, capete de ghidon, breloc, protectie de incaltaminte etc.)
  • Perioada extinsa de retur
  • Acces pentru montaje la un service autorizat partener (sau propriu)
  • Preturi reduse cand cumparaturile se fac prin recomandare
  • Garantii extinse
  • Consiliere personalizata
  • Plati in rate
  • Program buy back pentru motociclete 
  • Hotel moto
  • Test Ride

program-buy-back-moto-exemplu

Alege beneficiile suplimentare in functie de marja de profit si fluxul de numerar – doar daca iti permiti – nu te arunca la lucruri extravagante, care mai devreme sau mai tarziu iti afecteaza afacerea.

2. Prezinta pachete de produse

E la fel ca atunci cand iti vinzi propria motocicleta. 

Chiar daca ai piese auto sau accesorii / echipament in plus, nu e indicat sa incerci sa le vinzi pe toate, la un pret mare din start.

Mai degraba, prezinti motorul la pretul lui, si abia apoi arati ce mai poti vinde pe langa el, fie la un pret separat, fie ca o suma adaugata la pretul motocicletei.

Foloseste aplicatia Pachete de produse din Gomag, pentru a crea acest mod de afisare.

pachet-produse-moto

Practic, nu doar ca atragi atentia asupra produselor secundare din site-ul tau, ci ai si ocazia sa iti cresti valoarea cosului de cumparaturi.

De ce? Pentru ca un pachet de produse, la un pret accesibil, este atragator, mai ales atunci cand clientii au decis deja produsul principal pe care si-l doresc.

De exemplu: anvelope + placute de frana, casca + esarfa + geanta de transport casca, geaca + pantaloni + manusi sau cizme etc.

Pont! 

In acelasi scop poti face si cross-sell sau upsell in magazin. Sau recomandari de produse (la adaugarea unui produs in cos, printr-un pop-up, de exemplu)

3. Recomanda gift card pentru prietenii motociclistilor – cel mai fain cadou de ziua lor

Asta e o idee buna sa cresti vanzarile in perioada de iarna, de exemplu, care este de obicei o perioada mai slaba. 

Daca tot sunt sarbatorile si multi cauta cadouri, recomanda-le un gift card pentru apropiatii lor pasionati de moto.

Afiseaza acest gift card si in meniul magazinului, astfel incat sa fie vizibil din start, indiferent cand si cine intra pe site.

Citeste si: Cupoane de reducere: cum le folosesti sa vinzi profitabil in magazinul tau online

gift-card-voucher-moto

4. Foloseste automatisme in site, mai ales daca ai multe produse (ex. GoBot)

Acum, ma indoiesc ca iti faci magazin si iti pui doar 20-30 de produse moto pe site. E indicat sa raspunzi cat mai complet pasionatilor de moto, pentru ca si asa nu e o audienta foarte mare.

Prin urmare, cand ai multe produse in site, de o multime de feluri, gestionarea lor ti s-ar putea parea o bataie de cap.

Primul lucru, asigura-te ca lucrezi cu furnizori de incredere – cere-le feed-uri de import si urca-ti produsele in site in mod automat.

Apoi, foloseste automatismele din platforma ta.

In Gomag, de exemplu, ai la dispozitie GoBotii.

Merchandiser Bot te ajuta sa iti muti produsele in diverse categorii, sa aplici automat anumite marcaje sau sa le stergi. Sunt actiuni care in mod normal cer o atentie deosebita, iar daca le faci manual, pot sa apara probleme.

Ei bine, acest GoBot respecta intocmai conditiile setate si actiuneaza fara ca tu sa iti mai bati capul.

Tot in Gomag ai si Email Bot sau SMS Bot, care iti permit sa comunici automat + personalizat cu clientii, dupa comanda. 

email-bot-cerere-recenzie

Folosind Comenzi Bot gestionezi mai usor comenzile, iar CRM Bot te ajuta sa iti gestionezi clientii, pentru a-i fideliza mai usor si a le face oferte relevante in functie de caracteristicile lor (ce au cumparat, in ce grup sunt, ce tag au etc.)

Citeste aici detalii despre GoBoti in general, si despre CRM Bot.

5. Recupereaza cosurile abandonate

Multi pasionati practica window shopping. 

Viziteaza magazine si, uneori adauga produse in cos, pe post de wishlist, in asteptarea unor vremuri mai bune.

Sau chiar daca intentia de cumparare exista, ar putea fi distrasi de reclame, de o notificare, de vremea buna de afara sau alte lucruri. Asa ca lasa produsul in cos si pleaca.

Vestea buna e ca exista cateva artificii pentru a evita sau a recupera cosurile abandonate:

  • Prezinta beneficii clare din prima in paginile de produs si intr-un hello bar afisat in toate paginile din magazin
  • Activeaza un exit pop-up – aici poti oferi o mica reducere daca clientul finalizeaza achizitia sau il poti invita in comunitatea ta (pe email, intr-un grup FB etc.)
  • Foloseste reclame de remarketing cu continutul cosului abandonat sau produsele vizualizate
  • Daca ai adresa de email a clientului, ii poti trimite un email de recuperare cos (eventual cu un voucher)

mail-recuperare-cos

6. Fa un parteneriat cu un service autorizat sau deschide chiar tu unul

Exista multiple situatii in care un service sau parteneriatul cu unul devine un stimulent puternic la decizia de cumparare.

Te ajuta sa iti fidelizezi clientii, sa ii determini sa se intoarca tot la tine si sa cumpere tot din magazinul tau.

Te ajuta sa rezolvi si problemele adiacente ale clientului, de schimbare piese, detailing si servisare. Poate chiar intr-o oferta care include cumparaturi + service de la magazinul tau.

Cel mai important, o oferta completa castiga increderea clientilor. 

Citeste si: Cum sa vinzi piese auto online – Idei de promovare magazin

Cum promovezi un magazin cu motociclete, echipamente sau piese moto online

1. Alege momentele potrivite pentru a face push pe promo

Primavara au loc cele mai rapide vanzari, indiferent ce produse moto vinzi.

Acum e deschiderea sezonului, iar majoritatea pasionatilor incep sa isi faca verificarile, sa cumpere accesorii si piese.

Vanzarile continua pe tot parcursul verii, iar toamna poti incepe sa promovezi produsele pentru inchiderea de sezon si pentru protectia motoarelor in timpul iernii.

Iarna? Poti promova cadouri pentru motociclisti, dar si pre-comenzi pentru motociclete si echipamente care vor fi livrate acum sau la inceputul primaverii.

Dupa cum vezi, la baza marketingului stau deciziile tale de business – ce tipuri de produse promovezi si momentul in care merg cel mai bine.

In acelasi timp te gandesti la audienta ta si nevoile pe care le are intr-un timp dat.

Vei obtine rezultate din campaniile tale de marketing – vanzari – doar daca esti relevant in momentul in care acestea ajung la public.


2. Continut si descrierile din site

De ce sa pui toate detaliile posibile in descrierea produselor? Simplu: cu cat descrierea este mai completa, cu atat vei primi mai putine intrebari (pe chat, telefonic etc.).

La nivel basic, cand vinzi o motocicleta, de exemplu, trebuie sa specifici cel putin marca, modelul, anul de fabricatie, kilometrajul si starea generala a produsului.

Sau, daca vinzi echipament, specifici marimea (cu un ghid de marimi), materialul, protectiile si aspecte legate de confort (precum ventilatia, de exemplu).

Nu uita, o descriere bine documentata preintampina obiectiile clientilor si justifica pretul pe care il ceri.

pagina-descriere-produs-moto

3. Participa la evenimentele offline ale audientei tale

In general, ai de unde alege (vorbesc de vremuri normale, cand nu e pandemie).

Parade moto.

Actiuni realizate de cluburi moto locale.

Intruniri moto.

Campionate si competitii.

Festivaluri si party-uri aniversare ale cluburilor.

Deschideri si inchideri de sezon.

Ma astept ca la inceput sa fii implicat mai mult in comunitatile locale de motociclisti, asa cum e si normal. Probabil deja faci parte dintr-un club local.

Apoi, pe masura ce business-ul tau creste si bugetul iti permite, poti sa participi sau chiar sa organizezi evenimente in alte locatii sau la nivel national / international.

Faptul ca esti prezent acolo unde sunt clientii tai, iti va face numele cunoscut si da incredere – mai ales daca le esti util si nu incerci sa iti vinzi agresiv produsele. 

4. Construieste un program de fidelizare

In nisa ta, retentia este secretul vanzarilor.

Ca in orice alt business, scopul tau este atragi clienti la un cost mic, nu clienti care te costa de doua ori cat au dat pe un produs din magazin.

Asa ca gandeste-ti o strategie prin care sa iti determini clientii existenti sa se intoarca tot la tine, de fiecare data:

  • Ofera vouchere sau alte beneficii pentru urmatoarea comanda.
  • Continua comunicarea dupa orice comanda. Trimite mail-uri. Intreaba clientii cum li se pare produsul. Spune-le ce produse s-ar mai potrivi la ceea ce au cumparat initial. Invita-i sa le spuna prietenilor despre magazinul tau.
  • Atrage clientii intr-o comunitate bine definita – grup FB, pagina, abonati la email. Intretine-le interesul cu stiri, informatii utile si o viziune pe care sa o adopte in vietile lor personale.
  • Ofera puncte de fidelitate la fiecare comanda – si insista sa isi faca un cont (sau se face automat prin confirmarea datelor introduse la comanda)

Pont! Desi putin mai complicat de realizat (tehnic vorbind), poti implementa un program referral. Ma refer la promovarea prin recomandarile clientilor tai catre prietenii lor.

Un program referral functioneaza cel mai bine cand se bazeaza pe o recompensa. 

De exemplu, oferi clientilor un voucher atunci cand recomanda / dau share / dau un link personalizat unor prieteni, ce cumpara la randul lor.

cadou-cumparare-casca-moto

Citeste si: Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor

5. Intelege cum functioneaza mintea audientei tale

O sa iti dai seama in timp, dar motociclistii si pasionatii de moto sunt cele mai putin impresionabile categorii de public, atunci cand vine vorba de marketing.

Nu e usor sa faci marketing pentru moto.

Tehnicile clasice – reclamele platite, influencer marketing, folosirea sexului in marketing – nu functioneaza asa cum ti se pare la prima vedere. E poate fun sau interesant de vazut publicitatea pentru motoare, insa aceasta doar iti face cunoscut numele in fata publicului tau.

Nu e stimulul principal care iti aduce vanzarea.

Un produs care arata si se comporta bine + la un pret bun este secretul, daca vrei sa vinzi. 

Un produs care ajuta clientul sa ajunga la stilul de viata dorit de el si ii indeplineste nevoile (uneori o motocicleta este o necesitate cand, sa zicem, clientul locuieste intr-o zona super aglomerata).

Apoi conteaza foarte mult loialitatea si cuvantul tribului – niciun motociclist nu e calaret singuratic care se indreapta spre vest, ci are intotdeauna un cerc de prieteni pasionati sau chiar apartine de cluburi mari (care pun valoare pe un anumit stil de viata, pe anumite tipuri de produse sau tipuri de motoare).

Inainte sa iti pui in aplicare strategia de marketing, verifica daca ii spune clientului lucruri interesante pentru el, si nu interesante doar pentru tine.

6. Ofera sfaturi de ajutor

Vestea buna e ca daca te axezi pe loializarea audientei si oferi constant sfaturi utile, poti deveni o autoritate respectata in aceasta nisa.

Pentru asta vei avea nevoie nu doar sa iti cunosti produsele, ci si sa vii cu sfaturi si solutii pertinente care sa rezolve nevoile comunitatii.

video-promo-magazin-moto

Cum poti oferi sfaturi de ajutor?

  • Scrie articole pe blog si ghiduri utile
  • Posteaza continut video – tutoriale, review-uri, prezentari de produs, evenimente etc.
  • Invita alti experti sa vina cu solutii suplimentare pentru clientii tai
  • Arata checklist-uri sau instructiuni pas cu pas pentru actiuni simple de facut de catre clienti / incepatori
  • Anunta-i cand apar schimbari din punct de vedere legal sau oportunitati si campanii nationale 
  • Ideea ta: ___________________________________________________________

7. Tinteste recomandari + testimoniale + continut generat de utilizatori

Cu cat reusesti sa convingi mai multi oameni sa iti recomande produsele mai departe, cu atat ai mai multe sanse sa iti cresti vanzarile. 

Mai mult, ai sanse sa atragi clienti fideli, care te costa mai putini bani si resurse.

  • Trimite mail-uri prin care ceri testimoniale, dupa fiecare comanda
  • Reposteaza testimonialele si continutul primit de la clienti (imagini + video-uri) pe toate canalele pe care esti prezent, si in mod repetat.
  • Organizeaza un program referral – il poti face vizibil pe site + sa dai recompense suplimentare pe email, celor care nu au profitat din prima de avantajele programului.
  • Adauga testimoniale sau poze de la clienti in reclamele platite (inclusiv carusele cu testimoniale).
  • Implica-te in actiuni realizate de cluburile moto sau pentru motociclisti

testimonial-magazin-moto

8. Organizeaza-ti strategia de reclame platite

  • Foloseste Dynamic Search Ads pe produse – raspunzi la cautarile punctuale pentru produse foarte specifice.
  • Amplifica impactul continutului important (tutoriale, review-uri de produs, lansari, interviuri) prin reclame platite pe Facebook si / sau YouTube.
  • Exclude cuvintele cheie negative in reclamele din Google – de ex., tipuri de produse pe care NU le vinzi, second hand (daca nu vinzi second hand), olx, emag etc.
  • Ruleaza Google Shopping Ads – sunt mana cereasca mai ales atunci cand vrei sa raspunzi cautarilor vizuale
  • Nu uita sa faci remarketing – pentru recuperea cosurilor abandonate sau a interesului pierdut.
  • Nu uita sa iei decizii pe baza datelor – suplineste din start bugetul atunci cand refaci campanii care au mers bine inainte sau in sezoanele in care stii deja ca vinzi peste medie.

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau de moto online? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.