11 minute timp de citire

Proprietarii de magazine online Auto Moto / Utilaje se confrunta cu 2 mari provocari, indiferent de ce vand: organizarea stocurilor si cautarea in site.

Pe de o parte, trebuie sa reactioneze rapid la comenzi, asa ca au nevoie de stocuri proprii – de multe ori, comenzile sunt facute datorita unei nevoie urgente.

Apoi, sa se asigure ca persoanele care manipuleaza marfa au pus piesa corecta in colet. Si sa se asigure ca piesa comandata este potrivita cu masina sau motocicleta sau utilajul clientului.

via GIPHY

Pe de cealalta parte, ce il ajuta pe client sa iti faca jumatate din munca, tie, ca proprietar de magazin? Cautarea interna sau filtrele. Daca e pe graba, sigur nu se va apuca sa bantuie prin fiecare pagina din site in cautarea produsului. Va folosi direct bara de cautare sau filtrele.

Insa cautarea trebuie sa fie mai avansata: i-ar fi mai usor sa filtreze din start rezultatele in functie de marca si modelul vehiculului, anul in care a fost fabricat, tipul de combustibil, motorizare si alte diferite specificatii.

Dar astazi nu o sa vorbim neaparat despre aceste 2 provocari. Ci vom vorbi de solutii.

Ti-am pregatit 6 exemple de aplicatii Gomag pentru Auto Moto / Utilaje pe care le poti folosi in magazinul tau online pentru a usura munca de cautare a oamenilor, a le castiga increderea si a vinde mai mult.

Aceste aplicatii nu sunt insa create doar pentru Auto Moto, nu. Pot si e recomandat sa fie folosite aproape de orice nisa, cu rezultate la fel de bune.

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

6 Aplicatii Gomag pentru Auto Moto / Utilaje in magazinul tau online

  1. Optiuni de filtrare
  2. Review-uri Automate
  3. Ofertare
  4. Produs configurabil
  5. Marcaje promotionale
  6. Recuperare cos

Citeste si celelalte articole din serie:

Incepem?

1. Optiuni de filtrare 

Cum gaseste clientul produsul de care este interesat? 

La Gomag ai 2 optiuni. Fie cream un sistem avansat de filtrare prin dezvoltari suplimentare, la cererea ta. Fie apelezi la un artificiu: conditionezi filtrarea.

In documentatia platformei gasesti mai multe detalii despre cum sa creezi filtre si cum sa le setezi sa isi faca treaba.

Un detaliu la filtre te poate ajuta sa iti ajuti la randul tau clientii… sa mearga tinta la produsul dorit.

Conditii de afisare.

Aici poti hotari daca vrei ca un anumit filtru sa se afiseze abia dupa alegerea altuia, precedent.

Mai concret, sa zicem ca inainte ca oamenii sa poata alege modelul masinii, mai intai trebuie sa aleaga marca. Apoi, inainte sa poata alege anul de fabricatie, trebuie sa aleaga modelul masinii. Inainte sa poata alege motorizarea, vor trebui sa aleaga anul de fabricatie.

Prin urmare, se creeaza secventa logica de cautare: Marca → Model→ An fabricatie→ Motorizare.

Clientul tau va putea aplica filtrele doar in aceasta ordine obtinand astfel la final exact produsul pe care il cauta (daca adaugi si alte filtre precum producator sau alte tipuri de atribute), sau produse relevante pentru el, de la mai multi producatori sau cu specificatii putin diferite.

optiuni-filtrare

2. Review-uri Automate

In nisa Auto Moto / Utilaje odata ce castigi increderea clientului si continui sa ii oferi produse / servicii bune, l-ai castigat pe viata. 

Asta din 2 motive. 

Piesele auto si lucrarile mecanicilor au un impact direct asupra vietii celor din vehicul. O roata cu prezoanele nestranse, lasata asa, va provoca mai devreme sau mai tarziu un accident – si sigur nu vrei sa te trezesti in mers ca esti depasit de propria roata.

Al doilea motiv? E greu sa gasesti pe cineva in care poti spune ca ai incredere, mai ales daca nu te prea intereseaza masinile. 

Poate ti se cere un pret prea mare si nici nu iti dai seama – nimanui nu ii place sa pice de prost. 

Sau ti se spune ca sunt de facut lucrari mai mari si mai scumpe, desi nu e de nevoie de ele si nici nu le face nimeni – dar tot tu esti taxat la final.

E frica de a fi “tepuit”. Prin urmare, in domeniul acesta, fidelitatea e greu de castigat daca nu joci cinstit. Dar odata ce o obtii, micile greseli iti sunt iertate mai usor.

cerere-review-auto

Pentru ce am facut atata preambul? Pentru aplicatia Gomag Review-uri Automate, pe care o poti activa in platforma indiferent de abonamentul ales.

Aceasta aplicatie iti permite sa setezi un email automat care se trimite la un interval de timp stabilit catre fiecare client. 

Clientul este invitat pe pagina produsului comandat sa isi lase opinia – iar de acolo tu poti sa o folosesti in prima pagina din site, in social media, in campaniile de marketing – pentru a castiga increderea unor noi clienti.

3. Oferte

Sa zicem ca un service sau un magazin offline de piese auto vrea sa lucreze direct cu tine, pentru a-ti distribui produsele.

Ei bine, in acest caz, multe comenzi vor fi en-gros. Iar la volum mai mare, merita sa faci un discount deoarece marja ta va fi mai putin afectata.

Cum faci o oferta pentru colectia de produse ceruta?

Activeaza aplicatia Ofertare din platforma Gomag, adauga in oferta produsele dorite, direct din platforma, si trimite un email (tot direct din platforma) catre persoana de legatura cu partenerul tau (fie el service, magazin offline, un client etc.).

Aplicatia Ofertare iti permite sa creezi oferte corecte, actualizate cu discount-urile si cantitatile stabilite, care arata profesional.

Daca ai astfel de parteneriate sau cereri pentru un discount la volum mare de produse de la clienti si vrei sa faci oferta, foloseste cu incredere aplicatia. Te va scuti de timpul si efortul necesar pentru crearea unei oferte manual, in Docs sau Word.

ofertare-auto

4. Produs configurabil

Scopul tau, ca proprietar de magazin online, este sa vinzi catre cati mai multi clienti, asa-i?

Bun. Dar daca 40% dintre clientii tau cumpara cate un singur produs, cu pretul de pana in 30-50 de lei? 

Este la fel de profitabil un client care cumpara, sa zicem, o solutie pentru dezghetarea parbrizului la 14 lei, ca un client ce cumpara un kit de ambreiaj la 723 de lei? Sau hai sa nu mergem nici asa departe, ca unul care cumpara un set de placute la 100 de lei?

Evident ca nu.

De aceea, pentru fiecare proprietar de afacere, scopul principal trebuie sa fie cresterea valorii cosului de cumparaturi.

Pentru asta faci recomandari de produse complementare, afisezi optiuni de pachete de produs care sa includa si produsul selectat de client… insa toate acestea apar in ecranele secundare, nu in primul. 

Exista insa o metoda sa faci upsell in primul ecran, in zona pretului si a butonului de adauga in cos (pe langa varianta cu produs bundle).

produs-configurabil-auto

Intr-un magazin Auto Moto / Utilaje foloseste aplicatia Produs Configurabil pentru a invita clientul sa adauge la produs, inca unul care functioneaza impreuna cu el, la un pret mai mic.

Sa zicem ca respectivul client se uita la o solutie de dezghetare parbriz (cum ziceam in exemplul de mai sus). Prin Produs Configurabil, spune-i sa isi ia si o racleta sau un burete din microfibre. Sau, sa zicem ca vrea sa isi ia antigel – spune-i sa adauge la comanda si un lichid de parbriz pentru conditii de iarna. 

Poti sa adaugi orice produs s-ar putea potrivi, cu un pret mai mic.

Cred ca intelegi ideea. Aceste optiuni apar in prima parte a paginii de produs, mai aproape de zona fierbinte, de cumparare; plus, faptul ca e vorba de un pret mic, determina o achizitie de impuls.

5. Marcaje promotionale

In zona pieselor pentru Auto Moto / Utilaje exista numeroase produse care sunt folosite intr-un anumit sezon. E clar ca anvelopele de iarna vor incepe sa aiba o cautare mai mare din toamna, cu varfuri in lunile noiembrie si la prima ninsoare. Viceversa, la inceput de primavara vor fi la cautare gumele de vara.

De asemenea, piesele auto suporta doar un anumit grad de uzura – placutele, uleiul, filtrele se schimba periodic (- iar aici ai un potential imens in ceea ce priveste remarketing-ul de la momentul cumpararii unui anumit produs, inaintea perioadei in care ar trebui inlocuit 🙂 ).

Dar sa revenim la site. Textele (numele produselor) pot fi sprijinite de Marcaje Promotionale, aplicatie din platforma Gomag care iti permite sa marchezi anumite specificatii ale produselor.

marcaje-promotionale-auto

De exemplu, anvelopele de iarna pot fi marcate cu un fulg de zapada. Cele de vara, cu un soare. Cele de la un anumit distribuitor de top, pot fi marcate cu logo-ul respectiv.

Ideea e sa faci cat mai usoara descoperirea produselor, mai ales in paginile de categorie (si nu numai). Icon-ul folosit ca marcaj promotional ii transmite clientului o multime de informatii, dintr-o singura privire.

Foloseste si tu aplicatia.

6. Recuperare Cos (Abonament Pro, Enterprise)

Statistic vorbind, procentul majoritar al celor care cauta piese Auto Moto / Utilaje este reprezentat de barbati. In ciuda faptului ca primeaza calitatea (safety, remember?), si pretul este un factor de decizie.

De aceea, rar vezi un client care sa nu compare oferta magazinului tau cu altele, concurente.

Acum, ce faci daca nu poti oferi poate un pret mai mic decat competitorii si clientul tocmai a iesit din site-ul tau, abandonandu-si produsele in cos?

Ii oferi motive sa revina si sa finalizeze achizitia!

Pe langa popup-ul de recuperare (pe care il poti activa din modulul PopUps din Gomag), ai aplicatia Recuperare Cos, disponibila de la abonamentul Pro.

Cu ajutorul acestei aplicatii, creezi un sablon de email personalizabil (cu exact produsele abandonate, numele clientului etc.), care se trimite automat la identificarea unui abandon, in intervalul de timp setat. Pentru a putea functiona, e nevoie ca acel client sa fi fost logat in cont in momentul parasirii site-ului.

Ce poti adauga in email-ul de recuperare cos? Majoritatea ofera un discount special, cu timp limitat. Daca nu poti sa oferi discount-ul respectiv, iti recomand sa oferi beneficii: livrare mai rapida, transport gratuit, un discount de la un partener gen service cu care colaborezi in locatia clientului, garantii extinse, puncte de fidelitate extra etc.)

recuperare-cos-auto-moto

BONUS. Idei de articole pe blog pentru Auto Moto & Utilaje

  • Checklist-uri cu sfaturi de mentenanta a masinii / motocicletei pentru fiecare luna a anului in parte (asa esti sigur ca ai cel putin 1 articol pe luna, pe blog)
  • Tutoriale pentru mici reparatii (poti adauga si video)
  • Articole intrebare si raspuns (ex. Care e durata de viata a unui alternator? Dar a placutelor? Cum verific uleiul? etc.)
  • Ce e nou – cele mai noi produse sau noutati din domeniu
  • Cum inveti bazele meseriei de mecanic chiar daca nu ai foarte multa experienta
  • Cel/ cea mai bun / buna [baterie, cauciucuri, ulei de motor etc.] pentru [un anumit tip de masina / motor / utilaj]
  • Cum sa scapi de luminitele de Craciun din bord – Ce inseamna fiecare
  • Cum sa identifici diferite sunete ciudate pe care le scoate masina ta
  • De ce nu functioneaza [o anumita functionalitate a masinii] si cum sa rezolvi problema (ex. De ce / 3 motive pentru care vibreaza volanul masinii tale si ce poti sa faci)
  • Cum iti dai seama ca ambreiajul tau urmeaza sa cedeze
  • Cum iti pregatesti masina / motorul pentru sezonul de iarna / vara / o calatorie etc.
  • [Numar] cele mai cautate piese de masina de catre soferi (pentru ca te lasa cel mai repede)
  • Top service-uri auto in [locatie] si cum sa il alegi pe cel mai potrivit pentru tine
  • Diferenta intre [o varianta] si [alta varianta] (ex. cutia manuala vs cutia automata, produsul x vs produsul y asemanator)
  • [Numar] metode prin care sa previi X (ex. inghetarea parbrizului, proasta vizibilitate pe timp de ploaie / ninsoare, ruginirea pragurilor etc.)
  • Cum sa schimbi becurile de far la [marca / model masina]
  • Ce acte trebuie sa arati politistului cand te-a oprit
  • Sfaturi pentru un condus mai constant, care sa nu erodeze [o anumita piesa, ambreiajul, placutele etc.]
  • Impresii si pareri + video daca e posibil de la diverse evenimente de masinisti si motociclisti (parade, show-uri de tuning, race-uri, meeting-uri etc.

Cele 6 aplicatii Gomag explicate in articol se potrivesc atat pentru magazinele de Auto Moto / Utilaje, cat si pentru orice alte tipuri de magazine online.

Asa ca indiferent in ce domeniu vinzi, foloseste-le cu incredere si creativitate, pentru a ajunge mai rapid la clienti si a le oferi exact ceea ce isi doresc.

Inca nu vinzi cu Gomag? Incearca platforma gratuit pentru 15 zile, testeaza aplicatiile in voie si apoi alege abonamentul potrivit pentru tine. Te sustinem sa iti cresti afacerea, cu mai putin efort si intr-un timp mai rapid.

Nu uita, daca esti interesat si de alte nise, avem pentru tine cateva ponturi pentru urmatoarele industrii:

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
Pasionat de antreprenoriat si ecommerce, am inceput activitatea online in anul 2000.
Cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Impreuna cu echipa am ajutat sa creasca peste 1500 de companii.

[i]
[i]
[index]
[index]