Ghid: Idei de promovare pentru un magazin online cu produse de curatenie si menaj

Ghid: Idei de promovare pentru un magazin online cu produse de curatenie si menaj

Produsele de curatenie si menaj, cu deosebire detergentii cu solutii dezinfectante, au avut un varf serios de vanzari la inceputul pandemiei in 2020.

Supermarket-urile fizice au fost cele care s-au bucurat de cele mai multe vanzari pe aceasta nisa. Iar magazinele online vin tare din urma.

Conform Google Trends, interesul pentru produsele de curatenie continua sa fie unul crescut, cu varfuri in perioada dinainte de Pasti, dar si inainte de marile sarbatori de peste an.

via GIPHY

Creste si interesul pentru detergentii bio sau solutiile de curatenie naturale, in special in randul cumparatorilor cu copii mici.

Acestea sunt cateva statistici de care sa tii cont daca vrei sa iti deschizi un magazin online cu produse pentru curatenie si menaj… sau ai deja unul, si cauti idei de promovare.

Despre acest subiect povestim pe larg in ghidul de fata. Esti gata?

Vezi aici intreaga colectie de ghiduri Gomag cu Idei de promovare pe domenii de activitate.

Cuprins Ghid Cum vinzi produse pentru curatenie si menaj

  1. Gaseste furnizori de incredere
  2. Gaseste-ti diferentiatorii si promoveaza-i vizibil
  3. Segmenteaza-ti publicul si vinde conform unui funnel
  4. Aplicatii Gomag de care ai nevoie in magazin
  5. Creste valoarea comenzilor, la fiecare achizitie
  6. Mizeaza pe incredere si dovezi sociale
  1. Creeaza un program referral pentru magazinul tau
  2. Ce postezi pe blogul unui magazin cu produse de curatenie si menaj
  3. Idei de postari pe Facebook, Instagram, YouTube, TikTok pentru produse de curatenie
  4. Strategia de fidelizare a clientilor – must have
  5. Colaboreaza cu influenceri, parteneri si afiliati
  6. Foloseste video marketing
  7. Creste-ti constant baza cu adrese de email
  8. Foloseste SEO pentru a creste vizibilitatea magazinului
  9. Foloseste instrumente PPC pentru a te promova

Citeste si: 8 Aplicatii Gomag pentru Casa & Gradina pe care sa le folosesti imediat

Cum sa iti gandesti afacerea cu produse de curatenie

1. Gaseste furnizori de incredere

Stabileste ce produse vrei sa vinzi. 

Poti sa afisezi in site multiple categorii sau sa te specializezi pe anumite tipuri de produse:

  • Dezinfectanti
  • Dispensere si dozatoare
  • Ustensile de curatenie – matura, mop, racleta, lavete, perii, saci de gunoi, galeata, bureti, manusi, carucioare curatenie etc.
  • Consumabile – sapun, hartie igienica, role medicale, prosoape de hartie etc.
  • Detergenti – pentru rufe, pentru vase, balsam, odorizante, pentru baie, pentru geamuri, pentru pardoseala, solutii pentru daunatori (mucegai, plosnite), bioactivatoare etc.
  • Articole de menaj – becuri, baterii, candele, lumanari, pubele si cosuri de gunoi, alcool tehnic, pungi pentru congelator, chibrituri, sacose de cumparaturi, cos de rufe, uscator de rufe, carlige rufe, folii, hartie de copt, folie de aluminiu, rezerve (mop, odorizante etc.), perii, umerase etc. 
  • Detergenti naturali
  • Produse de curatenie doar de la un anumit brand
  • Aspiratoare, calcatoare, mese si statii de calcat, aparate de dezinfectat
  • Produse de curatenie pentru un anumit tip de public – pentru curatare profesionala, pentru copii si bebelusi, pentru persoanele alergice etc.

Daca incepi cu Gomag, iti recomand sa alegi din start cel putin abonamentul Plus, pentru a putea face import de produse pe baza datelor primite de la furnizori.

Sigur, poate vrei sa vinzi solutii de curatare naturale, pe care le produci tu (caz in care ai nevoie de diverse aprobari si sa respecti reglementarile legale pentru productie). 

In acest caz, poti adauga manual date in platforma, pentru a fi afisate in paginile de produse sau poti importa un fisier unde ai adaugat toate datele necesare (cod, imagini, descriere, preturi, caracteristici, atribute etc.).

Dar, in majoritatea cazurilor, vei vinde produse gata fabricate, luate de la diversi furnizori.

Unde gasesti furnizori? 

Cauta-i online, pe grupurile de comert sau site-urile specializate. 

Cauta pe Google site-urile importatorilor / distribuitorilor autorizati si contacteaza-i direct. 

Sau poti cauta direct producatorii, insa foarte multi au deja importatori autorizati in locatia pe care vrei sa o deservesti si tu.


2. Gaseste-ti diferentiatorii si promoveaza-i vizibil

Cum ii convingi pe clienti sa te aleaga pe tine?

Multi se gandesc din prima la preturi. Insa e o batalie pierduta din start daca te gandesti sa concurezi prin pret – e imposibil sa supravietuiesti cu firma cand pretul nu face altceva decat sa scada.

Asa ca trebuie sa pastrezi un pret competitiv pentru produsele tale (tine cont de competitie, costurile de productie si promovare si cerintele consumatorilor).

Gaseste diferentiatori pe alte paliere, care sa atraga atentia si interesul clientilor:

  • Unicitatea produselor
  • Taxa unica de livrare
  • Extinderea perioadei de retur
  • Comenzi rapide in x ore in locatie
  • Reduceri si beneficii pentru membrii clubului clientilor loiali
  • Top deals in fiecare saptamana
  • Ghiduri si continut de ajutor
  • Livrari door-to-door prin agenti specializati
  • Toate produsele sunt pe stoc
  • Experienta de foarte multi ani
  • Importator / Distribuitor unic de produse de la o anumita marca

Pentru a gasi cei mai potriviti diferentiatori, va trebui sa faci o analiza a competitorilor tai, precum si o analiza SWOT pentru firma ta.

Pe baza datelor colectate vei afla ce face competitia mai bine sau altfel decat tine, si cum sa vii cu ceva diferit, sa iti corectezi punctele slabe. 

De asemenea, vei identifica oportunitatile din piata si nevoile clientilor, pentru a le raspunde cat mai bine.


3. Segmenteaza-ti publicul si vinde conform unui funnel

Cine cumpara produse de curatenie si menaj?

In primul rand, te poti gandi la utilizatorii casnici: persoane de sex masculin sau feminin, anumite varste, din anumite locatii (+urban / rural), singuri / casatoriti / cu copii, care prefera anumite marci, care folosesc electrocasnice sau tehnici manuale de curatenie etc.

Apoi, sunt persoanele cu pregatire profesionala din cadrul unor organizatii sau institutii: restaurante, spatii de birouri, institutii de stat, scoli, spitale etc.

Te mai poti adresa unor firme private din acest domeniu, care ofera servicii de curatenie, de exemplu, sau organizatiilor care cumpara produse de nisa in cantitate mare.

Desi cu siguranta e mai usor sa prezinti aceleasi oferte pentru toata lumea, nu e si relevant. 

Iti poti creste vanzarile daca prezinti oferte personalizate, in momentul in care cumparatorii au nevoie de ele.

Ce poti sa faci?

  • Foloseste functia Grupuri de clienti din platforma Gomag, pentru a-ti segmenta clientii existenti – ii poti imparti in functie de categoriile de produse preferate, frecventa de cumparare, valoarea achizitiilor, volumul de produse achizitionate, comportamentul dupa comanda (de exemplu, cei care returneaza des sau refuza comenzile repetitiv) etc.
  • Trimite oferte diferite pentru cei abonati, dar care nu au comandat vs clientii care au cel putin o comanda. Poti segmenta clientii abonati prin functiile aplicatiei de email marketing pe care o folosesti.
  • Ruleaza permanent reclame de brand awareness cu numele magazinului tau si oferta pentru produsul vedeta.
  • Ofera ghiduri, cataloage si continut util pentru ca oamenii sa iti dea datele de contact, in special adrese de email.
  • Intretine baza cu adrese prin newslettere si emailuri trimise la intervale constante – noutati, testimoniale, stiri din domeniu, tips & tricks, tutoriale, concursuri etc.
  • Creeaza secvente de onboarding pentru noii abonati vs. noii clienti in magazin – mesaje de bun venit, oferte in premiera, beneficii extra etc.

Citeste si: Elementele de baza ale unui funnel de vanzare [Video]

landing-page-oferta-curatenie

4. Aplicatii Gomag de care ai nevoie in magazin

  • Produse bundle – creeaza un produs nou in care inglobezi multiple repere existente in magazin. Oferta va parea atragatoare clientilor. In plus, nu mai trebuie sa intri manual sa modifici stocurile in platforma, acestea vor fi actualizate automat.
  • Pachet de produse – aplicatia te ajuta sa cresti valoarea in cos, sa convingi clientii sa ramana si sa comande, pentru a se bucura de un pret mai mic decat in situatia in care ar cumpara produsele separat.
  • Marcaje promotionale – cu ajutorul acestei aplicatii poti afisa in meniu o selectie de produse vedeta pentru fiecare categorie. Sau poti scoate in evidenta anumite produse din listarea pe site, care au ceva deosebit: 1+1, +cadou, reducere pentru o anumita ocazie, bestseller, fabricat in Romania etc.

marcaje-promotionale-magazin-curatenie

  • Servicii extra – poti oferi garantii sau service pentru produsele electrice, de exemplu. Sau acces la cursuri acreditate pentru cei care au nevoie de anumite certificate pentru a profesa in domeniu. Ce oferi aici depinde doar de strategia si de posibilitatile tale.
  • Validare Coduri Fiscale – utila cand vinzi mult catre clientii business, acestia nu mai trebuie sa introduca manual toate detaliile firmei.
  • Formular Retur si Formular Garantie – sunt aplicatii gratuite in platforma, asa ca nu te deranjeaza cu nimic sa le folosesti.
  • Abonamente – clientii pot alege produsele care sa li se livreze la intervalul de timp dorit, indiferent ca e vorba de clienti casnici sau business.
  • One-Time Offer – aplicatie ce ofera o reducere unica pentru unul sau mai multe produse, astfel incat sa incurajeze adaugarea lui in cos la finalizare comanda.
  • Puncte de fidelitate – pentru incurajarea retentiei si a crearii de noi conturi in magazin.
  • Cadouri in cos – poti oferi un produs gratuit de mici dimensiuni pentru a incuraja clientii sa cumpere mai mult, sau sa cumpere anumite categorii de produse.
  • Hellobar – anunti clientii daca exista noutati, daca ai un cod extra de reducere, daca trebuie sa fie atenti la anumite aspecte etc.

pagina-produs-curatenie

5. Creste valoarea comenzilor, la fiecare achizitie

O parte dintre aplicatiile Gomag prezentate mai sus te ajuta sa cresti valoarea comenzilor, pe termen lung si scurt.

Asa ca uite cum sa le utilizezi, plus sfaturi gata de pus in practica:

  • Ofera transport gratuit pentru o anumita suma limita in cosul de cumparaturi.
  • Prezinta oferte OTO in pagina de finalizare comanda, in functie de categorii, de exemplu (nu uita sa excluzi afisarea produsului OTO daca acesta apare deja in cos).
  • Ofera reduceri la cantitate.
  • Creeaza pachete de produse de tipul produs X + produs Y cadou – in general, aici poti sa pui produsele greu vandabile, de mici dimensiuni.
  • Creeaza oferte secrete pe baza de coduri de reducere, doar pentru clientii care vin din baza de adrese de email sau de pe o anumita retea de social media unde te urmaresc.
  • Ofera beneficii pe praguri de valoare in cos – de exemplu, transport gratuit pentru comenzi de peste 200 de lei, produs cadou la comenzi de 250 lei si acces in clubul clientilor Pro (prezinti si beneficiile) la cumparaturi de peste 500 de lei.
  • Fa upsell si cross-sell in paginile de produs – nu uita sa folosesti cronometre de produs acolo unde durata reducerilor e limitata.
  • Activeaza un pop-up cu recomandari la adaugare in cos – in Gomag e gratuit sa il folosesti.
  • Fa recomandari avansate in pagina de cos si finalizare comanda – practic, la click pe butonul suplimentar, apare un pop-up cu diverse recomandari de produse pe care clientii sa le adauge la comanda pentru a obtine o experienta completa.

Citeste si: 6 Modalitati Prin Care Poti Creste Valoarea Medie A Comenzilor

6. Mizeaza pe incredere si dovezi sociale

Majoritatea consumatorilor au anumite preferinte referitor la marcile de produse cumparate.

Acestea fie sunt mostenite de la parinti sau cunostinte, fie datorita faptului ca le-au testat personal si au incredere ca functioneaza asa cum se asteapta sa o faca.

Pe de alta parte, profesionistii din domeniu folosesc anumite tipuri de produse datorita obligatiilor firmei angajatoare.

E greu sa schimbi obiceiurile oamenilor.

Insa cu cat prezinti mai multe dovezi de incredere pentru afacerea ta si pentru produsele tale, cu atat va fi mai usor sa ii convingi sa incerce produsele, chiar daca nu sunt familiarizati cu ele.

Adauga testimoniale si recenzii in paginile de vanzare din magazin – homepage, paginile de produs, landing pages de oferta, articole de blog tip studiu de caz.

Si foloseste testimonialele inclusiv in reclame (bannere si / sau text), postari social media cu printscreen, continut primit de la clienti in newslettere si email-uri de ofertare.

Foloseste puterea dovezilor sociale pentru a opri obiectiile la cumparare si a convinge clientii mai usor.

incredere-produse-curatenie

Idei de promovare pentru un magazin online cu detergenti si produse de curatenie

1. Creeaza un program referral pentru magazinul tau

Asa cum spuneam si mai inainte, in aceasta nisa decizia de cumparare este influentata drastic de experienta anterioara si de recomandarile prietenilor.

Prin urmare, cel mai mare impact l-ar putea avea un program referral.

Practic, e un sistem prin care recompensezi atat clientul care face recomandarea, cat si pe cel care a venit datorita recomandarii. Sistemul poate fi aplicat in mod avansat si automat prin integrari cu terte parti in platforma.

Sau poti face ceva super simplu.

Pregateste coduri de reducere cu numele clientilor si trimite-le un email in care le arati codul si ii indemni sa il posteze pe retelele sociale sau sa il trimita personal prietenilor. 

Daca in admin iti apar comenzi cu codul respectiv, vei stii prin cine a venit comanda.

La un anumit numar de clienti adusi, poti oferi beneficii special pentru “ambasadorii” tai: coduri extra, produse cadou, acces in Clubul ambasadorilor etc.

2. Ce postezi pe blogul unui magazin cu produse de curatenie

articole-blog-magazin-curatenie

  • Infografic: cum iti pastrezi casa curata [cu sfaturi zilnice, odata pe saptamana, odata pe luna, odata pe anotimp etc.]
  • X ponturi pentru curatenia de dupa [o petrecere, Craciun, o saptamana de lucru intensiv etc.]
  • Checklist pentru curatenia de [primavara, Pasti, din camera bebelusului, din baie etc.]
  • Lista de cumparaturi cu produse de menaj care trebuie sa existe in orice locuinta
  • Cum sa faci ordine in [locatie] in 30 de minute, chiar daca nu iti place sa faci curatenie
  • X sfaturi pentru scoaterea petelor din cele mai sensibile tesaturi
  • Cum alegi aspiratorul perfect, in functie de tipul locuintei si obiceiurile din casa
  • Studiu de caz: [cu imagini inainte si dupa, lista produselor si procedeelor folosite]
  • Arata povestea unui client care ti-a folosit produsele cu rezultate foarte bune
  • Fa teasing pentru o campanie de oferte care se apropie
  • Idei de nume pentru o firma cu servicii de curatenie [articol dedicat clientilor business]
  • Mituri despre produsele de curatenie pe care sa nu le mai crezi
  • Povestea firmei – cum ai inceput si ce te-a motivat
  • Sfatul saptamanii: articol scurt in care abordezi un produs / o tema din nisa de interes pentru clienti
  • Cum creste productivitatea la locul de munca, daca folosesti produse de curatenie profesionale
  • Idei de marketing pentru o firma cu servicii de curatenie
  • Tehnici secrete de curatenie de la profesionisti, pentru o locuinta luna si bec
  • Cum sa economisesti cand alegi produse de curatenie si menaj
  • Sfaturi de curatenie pentru locurile pe care obisnuieti sa le uiti [tastatura, colturile casei, in locurile greu accesibile etc.]
  • Cum transformi curatenia intr-un joc distractiv pentru copiii tai

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

3. Idei de postari pe Facebook, Instagram, YouTube, TikTok pentru produse de curatenie

    • Construieste o comunitate – da un nume comunitatii tale, astfel incat membri sa se simta mandri ca apartin de ea. Poate fi, de exemplu, un grup pe Facebook.
    • Fa-ti un Facebook Shop si aplica pentru Instagram Shopping – eticheteaza-ti produsele in postari de fiecare data cand ai ocazia.
    • Posteaza continut primit de la clienti cu rezultatele folosirii produselor tale
    • Ofera tips&tricks de curatenie si mentinerea ordinii
    • Concurs – de exemplu, poti cere sfaturi de curatenie lasate din mosi-stramosi sau comentariu de ce au ales firma ta pentru a cumpara produse de curatenie.
    • Prezinta ce se mai intampla la birou sau in depozit, inclusiv recomandarile de produse din partea angajatilor tai.
    • Raspuns la intrebari frecvente – Cat de des ar trebui sa speli lenjeria de pat? Cum pot scoate petele de ulei? Cum sa spal geamurile fara sa ramana urme?
    • Postari de sarbatoare – celebreaza zilele internationale
    • Meme-uri cu stereotipuri din nisa
    • Poze inainte / dupa
    • Oferte si coduri exclusiv pentru urmaritorii de pe Social Media
    • Poze si video-uri de la evenimente din domeniu
    • Mentiuni din presa sau de la influenceri cunoscuti
    • Carusele cu produsele – primele sa fie produsele vedeta, de la cele mai cunoscute marci
    • Imagini si video-uri cu produsele in timp ce sunt folosite, si cu rezultatele utilizarii

Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media

postari-produse-curatenie

4. Strategia de fidelizare a clientilor – must have

Un alt element important din strategia de marketing pentru produsele de curatenie si menaj este planul de retentie a clientilor.

In aceasta nisa, oamenii sunt predispusi sa devina loiali unor anumitor marci de produse. 

Daca le oferi cele mai atragatoare beneficii, ii poti fideliza in magazin si le formezi obiceiul de a se intoarce in magazinul tau, sa isi faca achizitiile.

Uite cateva sfaturi pentru programul tau de loializare:

  • Adu stoc suficient pentru produsele vedeta, mai ales cele de la marcile populare.
  • Ofera continut educativ, care sa ii ajute sa isi atinga obiectivele cat mai simplu, rapid si eficient.
  • Acorda atentie experientei post-comanda – mesaje de confirmare, livrare la timp, mici atentii in colet, vouchere pentru urmatoarea comanda.
  • Ofera puncte de fidelitate la fiecare comanda si la crearea contului.
  • Declanseaza o secventa de onboarding la fiecare comanda a unui client nou – mail de bun venit, prezentarea beneficiilor, accent pe testimoniale, oferte secrete.
  • Cere parerea clientilor in mod constant – poti folosi email-ul de cerere recenzie cu aplicatia Gomag.
  • Foloseste-le cuvintele si comentariile / pozele in promovare, multumeste-le public si fa-i sa se simta mandri ca au cumparat de la tine.

Citeste si: Principalele strategii de fidelizare a clientilor in eCommerce

fidelizare-clienti-produse-curatenie

5. Colaboreaza cu influenceri, parteneri si afiliati

Sigur, functioneaza promovarea prin influenceri si micro-influenceri generali. Pana la urma, aceste produse sunt folosite in orice locuinta.

Mai poti colabora cu profesionisti din domeniu, care au cunostinte avansate despre tehnici, cele mai bune metode sau solutii pentru curatenie.

Prin platforme precum 2Performant poti promova produsele cu ajutorul afiliatilor, mai ales daca sunt produse cunoscute si populare in randul audientei.

Nu in ultimul rand, poti cauta parteneri printre firmele care ofera servicii de curatenie, organizatori de evenimente, firme din domeniul sanatatii etc,

Colaborarea poate lua forma unui eveniment, a unor actiuni de igienizare, sponsorizari, plasare de produse si multe altele.

Indiferent cu ce terta parte colaborezi, ai grija sa iti faci temele bine: pune-le la dispozitie materialele necesare pentru promovare, bannere, produse, coduri de reducere.

6. Foloseste video marketing

Orice poza poate fi photoshopata.

Dar video-urile filmate nativ au un grad mai mare de credibilitate in ochii clientilor, mai ales cand vrei sa prezinti rezultatele folosirii produselor tale.

Asadar, chiar daca nu ti se pare profi, pentru primele video-uri poti folosi telefonul mobil si sa iti filmezi diverse scenarii in care produsele tale aduc beneficii. 

Poti chiar sa creezi o emisiune saptamanala pe Facebook / YouTube / TikTok unde arati situatia inainte si dupa. Aici poti miza pe stilul de video-uri “oddly satisfying”. 

Uite cateva lucruri de care sa tii cont in crearea si promovarea video-urilor:

  • Atrage atentia din primele secunde cu un carlig – un cadru atragator, o intrebare, o afirmatie socanta etc.
  • Foloseste subtitrari!!
  • Deruleaza mai repede cadrele care prezinta aceleasi actiuni repetitive, pentru a da personalitate video-ului.
  • Intotdeauna sa ai un call-to-action.
  • Arata logo-ul firmei tale, cel putin la inceput si la sfarsit.
  • Variaza tipul de video-uri, pentru a nu deveni monoton – poti arata situatii inainte/dupa, tutoriale, raspuns rapid la o intrebare frecventa, experimente cu produsele tale etc.

7. Creste-ti constant baza cu adrese de email

Esti in situatia fericita in care produsele tale raspund unor nevoi simtite de aproape orice tip de consumator. Sigur, pentru a fi relevant, ai nevoie de segmentare si sa comunici in momentele potrivite, conform unui funnel de vanzari.

Insa cert e ca produsele de curatenie si menaj sunt produse necesare pentru aproape toata lumea.

Ce detinem aproape toti dintre noi, cei care avem putere de cumparare? O adresa de email, exact.

Asa ca foloseste email marketing (si SMS marketing, daca poti) pentru a comunica permanent cu audienta ta:

newsletter-produse-curatenie

  • Ofera un lead magnet atragator, pentru a convinge oamenii sa se aboneze = continut fresh in fiecare zi, acces la coduri si beneficii exclusive, top deals, donatii pentru o cauza etc.
  • Trimite mesaje diferite catre abonati vs. clientii care au cumparat deja.
  • Trimite cel putin un newsletter pe saptamana – acesta ar trebui sa contina recomandari de produse top deals saptamana asta, recenzii, link catre ultimul articol pe blog + ce alte noutati mai ai in firma.
  • Seteaza email-uri cu recomandari de produse pe baza istoricului de achizitii, folosind Email Bot. Le poti trimite in functie de frecventa de cumparare, categoriile din care au cumparat anterior, tag-ul clientului etc.
  • Verifica-ti lista de abonati la fiecare 3 luni si trimite remindere catre cei inactivi – daca nu actioneaza nici dupa remindere, scoate-i din liste (doar iti consuma resurse degeaba).
  • Planifica un calendar lunar cu ce mail-uri si SMS-uri sa trimiti – asa poti tine cont si de strategia de campanii marketing si sigur nu vei ramane fara inspiratie!

Citeste si: 50+ Idei Bestiale pentru urmatorul tau email

8. Foloseste SEO pentru a creste vizibilitatea magazinului

Foarte important! Ai grija sa implementezi codurile de Google Analytics si Google Search Console in platforma.

Te ajuta sa poti urmari corect datele legate de trafic in site si cautarile pentru site-ul tau in motoarele de cautare.

Uite alte sfaturi de SEO pe care sa le aplici in magazinul tau:

  • Pune accent pe optimizarea pentru cuvintele cheie de marca, long tail pentru cautarile de tip intrebari (cum scot pete de …) si atribute specifice (5 l, pentru 60 de spalari etc.).
  • Cel mai usor sa tii evidenta e prin crearea unui tabel unde adaugi cuvintele cheie gasite cu Keyword Planner, Ubersuggest si cautarile uzuale pe Google (related searches).
  • Daca nu ai facut-o pana acum, adauga sitemap-ul site-ului in Google Search Console – pentru un magazin online la inceput de drum ajuta la indexarea mai rapida in motorul de cautare.
  • Completeaza meta titlu si meta descriere pentru fiecare pagina din site – poti folosi aplicatia SEO Avansat din Gomag pentru a face asta automat (folosesti un sablon personalizabil). Sau, daca te apuci de modificari manual, poti incepe cu cate 5 pagini pe zi, incepand de la cele mai importante.
  • Asigura-te ca ai URL-uri curate, scurte, fara numar de ani in componenta.
  • Atrage constant backlink-uri catre site-ul tau – poti face guest posting sau sa colaborezi cu bloggeri, atragi natural atentia presei daca faci evenimente si campanii CSR si anunti campaniile speciale de reduceri prin comunicate.
  • Fa redirect pentru paginile unde nu mai ai produse si nici nu le mai aduci pe stoc. Redirect 301 catre o pagina cu produse asemanatoare sau complementare. Daca nu ai asa ceva in site, poti crea un landing page in care specifici noutatile si directionezi oamenii spre alte tipuri de produse.
  • Posteaza constant pe blogul magazinului, pentru a livra continut nou si util, atat catre clienti, cat si catre robotii Google.
  • Completeaza descrierile de produse cu tot ce poti – formula CAB, imagini in descriere, video-uri de produs, recenzii, raspuns la intrebarile frecvente, povesti de la clienti etc.

Citeste si: Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!

9. Foloseste instrumente PPC pentru a te promova

  • Google Shopping Ads – sunt primele lucruri care apar in fata clientului atunci cand face o cautare pe Google. Trebuie sa fii si tu acolo – foloseste feed-ul din Gomag, adauga-l in Merchant Center si da drumul campaniei.
  • Foloseste Dynamic Search Ads – de aceea e recomandat sa iti completezi descrierile de produs cu raspunsuri cat mai elaborate, de unde sa pot fi preluati termenii necesari pentru afisarea ta.
  • Fa anunturi pentru kw cautari specifice – de ex., curatenie dupa renovare, curatenie in camera copilului, alergii la parabeni, dezinfectare imunitate scazuta, curatenie dupa mutarea in casa noua etc.
  • Foloseste extensiile de anunturi – cu informatii suplimentare, sitelink-uri, locatie etc.
  • Foloseste culorile brandului in bannerele pentru display si nu ezita sa pui accent pe produsele vedeta pentru a atrage atentia utilizatorilor.
  • Acorda buget pentru remarketing si actualizeaza listele constant – te ajuta sa recuperezi cosurile abandonate si sa reamintesti clientilor de beneficiile pe care le pot obtine.
  • Ruleaza carusele sponsorizate cu Facebook Ads – primele din carusel trebuie sa fie produsele vedeta si produsele bestseller de la cele mai populare marci.

reclame-produse-curatenie

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau online de produse pentru curatenie si menaj? 

Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.