Cum vinzi haine online – Idei de promovare pentru un magazin de fashion

Cum vinzi haine online - Idei de promovare pentru un magazin de fashion

Vrei sa vinzi haine online? Bun venit in marele club!

Pe langa magazinele de cosmetice sau cu produse bio, afacerile de fashion sunt cele care apar cel mai des in online.

Well, oamenii au nevoie de imbracaminte si vor tot avea nevoie. Insa faptul ca exista cerere, nu e un semnal al succesului.

De aceea, noi suntem aici sa iti spunem cateva idei pentru cum sa iti gandesti afacerea de fashion si sa iti maximizezi sansele de reusita.

Cauti idei pentru o alta industrie? Vezi ghidurile si gaseste nisa ta!

via GIPHY

Vei primi si +10 ponturi de marketing gata de aplicat daca vrei sa vinzi haine online.

Pregatit?

Cuprins Ghid Cum vinzi haine online

  1. Alege o nisa pe fashion
  2. Foloseste imagini cu produsele in timp ce sunt purtate
  3. Creeaza o comunitate in jurul brandului tau
  4. Gandeste la sange politica de retur

Idei de marketing si promovare pentru un magazin cu haine online

  1. Fii activ in Social Media – Facebook, Instagram, Pinterest etc.
  2. Posteaza continut optimizat + Idei de articole pe blog
  3. Vinde look-uri / seturi si pachete de produse pe site
  4. Alege o strategia smart de email marketing
  5. Analizeaza datele site-ului si creeaza campanii de marketing pe baza lor
  6. Ruleaza campanii PPC pentru magazinul tau de fashion
  7. Fa parteneriate
  8. Construieste strategia de marketing in jurul unui sales funnel
  9. Fidelizeaza clientii si vinde-le mai mult
  10. Gaseste-ti diferentiatorii si comunica-i unitar pe toate canalele pe care esti activ
  11. Planifica-ti campaniile DIN TIMP, in special cele de sezon
  12. Alatura-te unei cauze si fa campanii de responsabilizare sociala

Decide ce tip de imbracaminte vrei sa vinzi:

  • Imbracaminte casual, de zi cu zi
  • Imbracaminte sport
  • Imbracaminte pentru ocazii speciale
  • Imbracaminte de lux
  • Imbracaminte pentru o anumita audienta (in functie de sex, interese, obiceiuri, sezon)
  • Haine personalizate
  • Haine outlet
  • Haine second hand
  • Imbracaminte + incaltaminte + accesorii fashion

In ghidul de fata ne concentram pe vanzarea de haine online, insa vom crea si alte ghiduri pentru promovarea de incaltaminte sau accesorii fashion online, pe care le poti consulta ulterior.

Citeste si: 8 aplicatii Gomag pentru Fashion – cum iti propulsezi vanzarile

Cum sa iti gandesti afacerea cu haine online

1. Alege o nisa pe fashion

Cand incepi sa te gandesti la o afacere de fashion, esti pus in fata faptului implinit: trebuie sa alegi o specializare, un stil principal pentru magazinul tau. Si sa iti transformi magazinul in brand.

Sfatul meu este sa nici nu te gandesti sa vinzi de toate pentru toti. Pentru ca iti va fi foarte greu sa concurezi cu retailerii mari, care fac deja asta de multa vreme.

In schimb, alege o nisa:

  • Poti vinde doar haine imprimate intr-un anumit stil
  • Haine cu motive traditionale din anumite tari
  • Haine din anumit material
  • Doar anumite tipuri de haine (ex. doar rochii, doar sacouri etc.)
  • Doar haine pentru femei
  • Doar haine pentru barbati
  • Doar haine pentru copii
  • Doar haine pentru cupluri
  • Doar haine pentru familie

alegere-nisa-haine-online

Gaseste nisa de care esti pasionat si concentreaza-te pe ea. Odata ce faci asta, alege:

  • Nume – sa fie usor de inteles si retinut pentru audienta ta, sa nu sune ca alt brand
  • Domeniul – aceeasi denumire ca numele magazinului tau
  • Viziune – povestea din spate, de ce-ul magazinului, valorile pe care le urmeaza
  • Slogan – care sa rezume viziunea magazinului
  • Cultura organizationala – care este stilul comunicarilor, tipul de comportament incurajat in echipa ta, ideile de baza dupa care va ghidati
  • Diferentiatori – ce te face diferit de concurenta (fie ea online, offline, directa sau indirecta) si este dorit de catre clienti

2. Foloseste imagini cu produsele in timp ce sunt purtate

Pe Facebook Marketplace sau OLX merge sa iti pozezi hainele intinse pe pat sau pe umeras. Dar in site? Nici gand.

Vizualurile – fotografiile de produs, bannere si video-urile – au un impact mai puternic daca iti prezinta produsele in timp ce sunt folosite, in timp ce sunt purtate, din toate unghiurile.

Si nu neaparat de modele perfecte, ci de oameni obisnuiti, cu care clientii tai se pot identifica.

Chiar daca nu ai buget pentru un shooting intr-un studio profi, cu lumini si tot tacamul, e ok. Fa poze cu telefonul, clare si cu o lumina naturala.

De asemenea, adauga continut generat de utilizatori (UGC) in site: in paginile de produs, in lookbook-uri, in bannere si in materialele de promovare.

fotografii-haine-online

3. Creeaza o comunitate in jurul brandului tau

Orice comunitate impartaseste cel putin un lucru comun, altfel nu ar mai fi o comunitate.

In cazul tau, poate fi vorba de:

  • Pasiunea pentru brand
  • Pasiunea pentru tipul de produse pe care le vinzi
  • Poate fi interesul de a ramane la curent cu ultimele trenduri
  • Poate fi sentimentul de exclusivitate (pentru ca accesul este restrictionat) 
  • Poate fi sentimentul de apartenenta la un grup de oameni care au aceleasi interese.

Cine pot fi membrii comunitatii tale?

  • Toti abonatii la newsletter
  • Doar clientii si partenerii
  • Doar urmaritorii de pe un anumit canal
  • Doar persoanele care se inscriu in comunitatea ta prin email (dar pot in acelasi timp sa te urmareasca si in Social Media)

Sigur ca platforma pe care alegi sa comunici cu comunitatea restrictioneaza modul in care faci comunicarea respectiva.

De exemplu, un grup pe Facebook iti va permite postari mult mai dese (inclusiv din partea membrilor), pe cand intr-o comunitate de abonati schimbul de mesaje se poate face doar intre tine si ei (sau viceversa), dar nu intre ei.

Cum iti mentii comunitatea interesata si activa?

  • Ofera continut relevant si util, pe care si-l doresc
  • Ofera-le acces la beneficii speciale – produse in exclusivitate, reduceri, cupoane de reducere, cadouri, pachete de produse, lookbook-uri printate, recompense in functie de profitabilitatea comenzilor etc.
  • Comunica in mod constant – nu ca dispari 3 luni si dupa ii bombardezi 2 saptamani in fiecare zi
  • Raspunde la intrebarile frecvente sau comentariile membrilor

comunitate-magazin-fashion

4. Gandeste la sange politica de retur

O rata de retur mai mare este o normalitate in nisa fashion. Insa vestea buna e ca o poti micsora. 

Oricum, aici iti voi oferi sfaturi atat pentru politica de retur, cat si cateva metode pe care sa le incerci pentru a preveni retururile neprofitabile.

Cum sa iti gandesti politica de retur daca vinzi haine online?

  • Ofera informatii clare despre cum decurge un proces de retur, incepand de la ce trebuie sa contina un colet de retur, pana la cum sa procedeze cu trimiterea etc.
  • Stabileste clar cine suporta costurile de retur.
  • Mentioneaza DACA returul este posibil – in cazul hainelor personalizate, nu te obliga nimeni sa accepti retururi. Dar trebuie sa specifici asta!
  • Pune la dispozitia clientilor un formular de retur, usor de completat. Foloseste aplicatia gratuita din Gomag.
  • Afiseaza link-uri spre pagina cu politica de retur in paginile de produs.
  • Mentioneaza variantele de recuperare a banilor in cazul unui retur – returnare completa, voucher de aceeasi valoare pentru cumparaturi in site etc.

Cum sa previi si sa scazi rata de retur a magazinului tau?

  • Creste perioada de retur –  cu cat omul petrece mai mult timp cu produsul, cu atat gandul sa il returneze i se evapora din minte.
  • Asigura-te (pe cat posibil) ca minimizezi comenzile cu produse de marimi gresite – afiseaza un pop-up cu ghid de marimi in toate paginile de produs.
  • Incearca sa confirmi toate comenzile telefonic – chiar daca asta inseamna o investitie in cel putin un angajat in plus care sa se ocupe de task, merita.
  • Foloseste imagini de produs cat mai aproape de realitate – nu edita exagerat pozele, nu le arata doar din cel mai bun unghi. Arata toate detaliile produsului, cu caracteristici reale, in timp ce este purtat.

scade-rata-retur-magazin

Citeste si: Cum Scazi Rata De Retur In Magazinul Tau Online

Idei de marketing si promovare pentru un magazin cu haine online

1. Fii activ in Social Media – Facebook, Instagram, Pinterest etc.

Fa-ti conturi business pe canalele pe care poti sa fii activ. Nu pe toate! Doar pe cele unde poti posta constant si relevant.

  • Colaboreaza cu influenceri relevanti – ia in considerare si micro influencerii de nisa sau cu o comunitate care urmeaza aceleasi valori ca si tine
  • Colaboreaza cu afiliati – poti folosi 2Performant pentru a gasi afiliatii potriviti
  • Posteaza continut generat de utilizatori (poze, video-uri, unboxing, in timp ce poarta produsele)
  • Instagram Shopping inclusiv in story
  • Sneak peek pentru viitoarea colectie, in functie de sezon
  • Sondaje – care e produsul preferat? Ce produs isi doresc in urmatoarea colectie? Care este mantra dupa care se ghideaza? etc.
  • Concursuri si giveaways – ofera produse din magazin sau coduri de reducere ca premii, nu lucruri care nu au legatura cu brandul tau
  • Posteaza Outfit of the day
  • Creeaza o serie – zilnic, saptamanal sau lunar: clientul saptamanii, produsul saptamanii, noutatile lunii, top 3 trenduri ale sezonului etc.
  • Posteaza carusele pe Instagram  – de exemplu, cu un look complet + produsele care il formeaza (chiar si cu accesorii, make-up etc. de la brandurile partenere) – pentru a le accesa, inlocuieste link-ul din BIO Instagram sa fie catre un landing page care contine produsele din look-ul respectiv.
  • Fa AMA, live-uri si webinarii – raspunde la intrebarile frecvente, cheama oameni care sa discute despre trenduri, lucruri la care sa fie atenti etc.
  • Reposteaza continut de pe alte canale: articole de pe blog, infografice si postari din Pinterest, story-uri, cataloage de produs etc.
  • Ponturi rapide, tutoriale si video-uri “cum sa”
  • Postari in context – nu iti fie teama sa iti arati sustinerea pentru cauze la zi care conteaza pentru audienta ta
  • Postari de stimulare a senzatiei de apartenenta cu invitatie sa eticheteze un prieten – citate, afirmatii de empowerment, situatii comune etc.

idei-postari-haine-online

2. Posteaza continut optimizat + Idei de articole pe blog

Aici ma refer atat la descrierile de produs – sa fie cat mai complete, iar paginile sa fie optimizate SEO. Cat si la continutul de ajutor din blogul magazinului.

Uite cateva idei de articole pentru un blog de haine online:

  • Top X trenduri de fashion [sezon] care ne plac / care nu ne plac
  • Top X outfit-uri de vara care vor atrage toate privirile
  • Cum sa te imbraci corect la un interviu
  • Cum sa iti gasesti stilul personal
  • [Produs ex. Camasa alba] – de nelipsit in garderoba ta
  • Ghidul tau pentru cumparaturi de Black Friday
  • [nume fashion icon] – inspiratie pentru femeile din intreaga lume
  • Ce sa porti la o nunta / prima intalnire / un party / de Revelion – 5 idei
  • X idei de cadouri pentru cea mai buna prietena
  • 7 Ritualuri zilnice pentru o viata implinita
  • 5 elemente esentiale care nu trebuie sa lipseasca din dulapul tau
  • 5 Outfit-uri la serviciu pentru o femeie puternica
  • Cum sa arati bine in tricou si blugi
  • 5 Rochii vaporoase pentru o vara plina de stil
  • Cum sa impachetezi corect pentru un city-break
  • Cum sa porti un [produs imbracaminte]
  • Top X influenceri de fashion pe care trebuie sa ii urmaresti
  • Reguli de aur in fashion: tu le respecti?
  • Sfaturi de fashion de la 5 mamici stilate
  • Cum sa iti dai seama ca un [produs] de brand este fals
  • Cum sa arati bine cand mergi la sala
  • Idei de costume spooky de Halloween
  • Cum sa te imbraci ca [o celebritate] fara sa iti cheltui toti banii
  • X Outfit-uri pentru o primavara fresh
  • Interviuri cu bloggeri de fashion
  • Povestile clientilor multumiti
  • Recenzie [produs]: sfaturi, pareri si idei pentru [segment audienta]

Pont! Foloseste butonul de cumparaturi Gomag pentru a afisa in articole produsele despre care vorbesti.

Citeste si: Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!

3. Vinde look-uri / seturi si pachete de produse pe site

Intr-un magazin de fashion, clientul trebuie sa fie transpus macar o secunda in locul modelului care iti poarta produsul. De ce?

Pentru ca trebuie sa isi imagineze clar cum se va simti in momentul in care il poarta, astfel incat sa se convinga pe sine ca face alegerea potrivita.

Una e sa isi imagineze vazand un singur produs, si alta cand vede intregul outfit, nu-i asa?

Foloseste aplicatia pachete de produse sau produse bundle din Gomag pentru a crea look-uri complete, pe care le poate cumpara la un pret mai bun, decat in cazul in care ar cumpara produsele separat.

Pont!

Pe langa fotografiile de produs din site, ajuta si sa folosesti galeria de imagini pentru a crea un lookbook. 

lookbook-magazin-haine-online

Adauga aici imagini care creeaza un look complet sau foloseste-o pentru a prezenta imaginile primite la clientii care iti poarta produsele.

4. Alege o strategia smart de email marketing

Campanii de email marketing de sezon

  • Campanii doar pentru abonati
  • Campanii doar pentru clientii care au cumparat cel putin o data
  • Email follow up dupa ce au cumparat: multumire + cere recenzii
  • Email de segmentare: invita-i sa completeze un formular unde sa aleaga tipul de produse pentru care sunt interesati sa primeasca email-uri
  • Email cu recomandari de produse – cross-sell, upsell la outfit-uri complete, accesorii
  • Newslettere cu noutatile din firma, noile colectii, sneak peek pentru urmatoarea colectie, articole din blog, concursuri, tombole, zile cu transport gratuit, flash sales etc.
  • Email-uri de recuperare a cosurilor abandonate – aici poti oferi un cod de reducere pentru a stimula achizitia

email-cerere-review-gomag

5. Analizeaza datele site-ului si creeaza campanii de marketing pe baza lor

Acest sfat este valabil pentru orice tip de magazin online, nu doar unul de imbracaminte. Asigura-te ca ai instalat in site codurile de monitorizare pentru:

Dar sa instalezi codurile de urmarire nu e suficient. Asigura-te ca iti investighezi regulat datele si le interpretezi corect.

Fii atent, in special, la datele din timpul campaniilor de marketing pentru a vedea ce a functionat, ce nu, si ce poti imbunatati. 

Pe baza lor iti vei optimiza urmatoarele campanii.

metrice-google-analytics

6. Ruleaza campanii PPC pentru magazinul tau de fashion

Uita-te atent in jur. Stii deja ca piata de fashion este plina de competitori. Si fiecare dintre acestia ruleaza campanii PPC.

Trebuie sa o faci si tu. Uite cateva sfaturi de care sa tii cont:

  • Promoveaza, in primul rand, bestsellers si produsele de sezon, in campaniile de awareness (tip – incearca sa mergi cu un carusel de bestsellers catre audienta rece, pe care apoi o remarketezi)
  • Fa remarketing pentru toate cookie-urile, in special pentru cosurile abandonate prin pixel eveniment add to cart – adaugare in cos, dar fara sa finalizeze comanda.
  • Ruleaza reclame pe baza intereselor clientilor – segmenteaza-ti reclamele in functie de audienta
  • Ruleaza reclame cu Facebook Catalog, in format carusel
  • Foloseste Google Shopping Ads 
  • Creste bugetul in zilele dinainte si dupa salariu – pentru asta trebuie sa iti cunosti avatarele de client si sa stii cam care este perioada in care isi primesc salariile.
  • Ruleaza campanii pe search cu brandul tau – protejeaza-ti numele si nu ii lasa pe competitori sa iti fure traficul
  • Fii atent la ROAS – renunta la campaniile in care investesti mai mult decat castigi

reclama-carusel-fashion

7. Fa parteneriate

Colaboreaza cu firme care vand produse complementare cu imbracamintea – accesorii, bijuterii, firme locale precum saloane de infrumusetare sau frizerii etc.

Practic, gandeste-te la personalitatea brandului tau si tipul de haine pe care le vinzi, apoi cauta firme care sustin stilul de viata pe care il sustii si tu.

Aliati-va si promovati-va reciproc:

  • Postari si email-uri catre audientele fiecaruia.
  • Pachete de produse complementare, vandute pe site-urile ambilor.
  • Cadouri si cupoane de reducere la parteneri, atunci cand clientii fac cumparaturi din site-urile voastre.
  • Creeaza postari tip lookbook sau set care sa contina atat produsele tale, cat si produsele partenerilor.

8. Construieste strategia de marketing in jurul unui sales funnel 

Top of the funnel (TOFU): arata problema pe care utilizatorul vrea sa o rezolve. Marseaza pe emotii pozitive: mandrie, apartenenta, bucurie, dragoste, prin:

  • Reclame PPC (Facebook Ads, Google Ads, YouTube Ads, Spotify, Pinterest)
  • Reclame in functie de interese
  • Postari Social Media
  • Reclame video sau materiale video
  • Articole pe blog
  • Catalog / Lookbooks
  • Infografice
  • Afiliati
  • Organic – datorita metas-urilor tale

Middle of the funnel (MOFU): foloseste aici testimoniale (inclusiv in reclame). Arata experienta de cumparare a clientilor existenti si UGC (unboxing, poze etc.) prin:

  • Formular de abonare la newsletter
  • Reclame pe audiente lookalike
  • Coduri de reducere
  • Ghiduri PDF
  • Tutoriale text sau video
  • Chestionar
  • Formular cerere oferta
  • Pop-up care prezinta oricare dintre cele de mai sus

Bottom of the funnel (BOFU): afiseaza expresii call-to-action clare si coduri de reducere sau discount-uri + FOMO (timp limitat, editii limitate, stoc limitat etc.)

  • Prezentari de produs
  • Reclame pe audiente personalizate
  • Reclame produse vizualizate / upsell / cross-sell
  • Remarketing
  • Webinarii / evenimente
  • Testare / Demo
  • Oferi cadouri
  • Testimoniale
  • Continut generat de clienti
  • Landing page de oferta
  • Butonul de cumparaturi Gomag

impachetare-speciala-fashion

9. Fidelizeaza clientii si vinde-le mai mult

Alege una sau mai multe dintre urmatoarele metode:

  • Puncte de fidelitate la fiecare achizitie
  • Scrisoare de multumire in colet – poate fi un text standard sau, pentru mai multa autenticitate, poti scrie biletul de mana
  • Cadouri in cos la cumparaturi peste o anumita limita
  • Cadouri surpriza in colet – de dimensiuni mici, sa nu iti cresti costurile de livrare (pot fi produse de ingrijire, un catalog printat cu preturi speciale in site-ul tau, cupoane de reducere, diverse cupoane pentru transport gratuit / cadou / reducere la urmatoarele comenzi)
  • Recomandari de produse complementare si upsell
  • Pachete de produse exclusive
  • Mesaje si campanii de marketing personalizate, in functie de grupul de clienti in care se afla
  • OTO – Oferte unice conditionate in functie in categorie, in paginile de finalizare comanda
  • Servicii suplimentare pentru cei care fac parte din “clubul tau”

10. Gaseste-ti diferentiatorii si comunica-i unitar pe toate canalele pe care esti activ 

Principalul diferentiator al magazinului tau de haine online va fi povestea ta si motivatiile din spatele crearii firmei. 

Aceasta trebuie sa fie prezenta neaparat in pagina Despre Noi din site, dar o poti folosi si in postari Social Media sau chiar intr-un articol emotional pe blogul de companie.

Apoi, stai jos, ia o foaie de hartie si apuca-te sa faci analiza SWOT a firmei tale. Fii atent in special la punctele tari (care se traduc automat in diferentiatori), dar si la oportunitati.

diferentiatori-afacere-fashion

Ce diferentiatori poti avea?

  • Reputatia 
  • Experienta la interactiunea cu angajatii tai – cat de atenti, politicosi, bine pregatiti sunt ei?
  • Modul de impachetare a coletelor te poate diferentia – poate folosesti ambalaje personalizate
  • Tipul de produse pe care le vinzi
  • Modul in care te promovezi 
  • Faptul ca influenceri sau oameni cunoscuti se imbraca din magazinul tau si il recomanda
  • Avantaje la livrare – costuri fixe, timp mai rapid de livrare etc.
  • Ceea ce oferi in plus clientilor – continut avansat de ajutor, o perioada extinsa de retur, ai o locatie fizica sau un pop-up store de unde isi pot ridica produsele personal / le pot incerca, metode alternative de livrare (ex. ridicarea din Pachetomate), consultanta specializata etc.
  • Ce ai tu, nu se gaseste la competitori si este dorit de catre clienti?

11. Planifica-ti campaniile DIN TIMP, in special cele de sezon

Planificarea te ajuta sa ajungi la audienta inainte competitorilor tai, dar si sa fii mai organizat.

Partea interesanta in fashion e ca depinzi de sezonalitate – prin urmare si campaniile tale trebuie actualizate la produsele cautate in fiecare sezon.

Altfel nu mai esti relevant, iar costurile tale de achizitie clienti ar creste.

Dar revenind.

Fiecare campanie de marketing are un sablon standard pe baza caruia este organizata. Ceea ce iti simplifica munca. 

colectie-noua-fashion-online

Completeaza detaliile fiecarui element din sablon si ruleaza campaniile din timp:

  • Obiectiv – care este scopul pentru care faci campania?
  • Audiente – pe cine targetezi si cu ce mesaje
  • Mesaje principale si secundare, in functie de audienta targetata
  • Calendarul de campanie – cat va dura, cand incepe, intervalele de timp acordate fiecarei tactici din strategie
  • Tactici de marketing folosite
  • Canale de marketing folosite

Pont! Poti rula campanii de marketing folosind unitar mai multe canale (pe care transmiti acelasi mesaj), sau le organizezi exclusiv pe un canal. 

De exemplu, poti face o campanie de reduceri care dureaza doar 24 de ore, pe story in Instagram.

12. Alatura-te unei cauze si fa campanii de responsabilizare sociala

Noile generatii de consumatori isi doresc mai mult de la branduri, nu doar preturi reduse sau timp rapid de raspuns la intrebari.

Ele sustin companiile care se implica pentru o lume mai buna, pentru cauze importante pentru ei.

De exemplu, poti sustine organizatii care lupta impotriva poluarii cu deseuri textile si ofera optiuni de reciclare a hainelor vechi. Sau creeaza continut si resurse pentru refolosirea hainelor vechi sau reciclare.

Sau organizatii pentru copii defavorizati – cand vinzi haine pentru copii. Organizatii pentru drepturile femeilor si prevenirea violentei impotriva femeilor.

Si asa mai departe.

Sfatul meu este sa alegi o organizatie de care esti tu insuti pasionat, nu pentru ca da bine pe sticla. Fii sincer si transparent, iar clientii tai vor prinde incredere in tine.

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau de haine online? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.

[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]